Lewis Hamilton pályafutása során először nyerte meg a Malajziai Nagydíjat (Fotó: Action Images)

 

A HÉTVÉGE „PROFESSZORA”. Nico Rosberg, a Mercedes versenyzője a Malajziai Nagydíj előtt érdekes módszerrel szerette volna szemléltetni a turbómotorok működését Lee McKenzie-nek, a BBC munkatársának. Mi lett a végeredmény? Az alábbi videóból megtudhatja!

ELLENÁLLHATATLAN MERCEDES. A stuttgarti gyár csapata első újkori kettős győzelmét aratta. A legutóbbi dupla sikert az 1955-ös Olasz Nagydíjon érte el, Juan Manuel Fangio hét tizeddel győzte le csapattársát, Piero Taruffit. Ez volt az első olyan kettős győzelem a 2010-es Német Nagydíj óta, amelyet nem a Red Bull jegyzett.

Tartós lesz a Mercedes-fölény a 2014-es F1-es szezonban?

Igen, ez a vb Hamilton és Rosberg között dől el.   (1260)
Két verseny után ezt nem lehet megmondani.   (1010)
Ez az előny nem fenntartható hosszú távon, de valamelyik pilótája megnyeri a sorozatot.   (982)
Nem, a riválisok gyorsabban fejlesztenek, és elhappolják a vb-címet.   (593)
Összes szavazat: 3845
Szavazás kezdete: 2014. 03. 31
 

ELLENÁLLHATATLAN HAMILTON. Lewis Hamilton a 2008-as Kínai Nagydíj óta először nyert úgy, hogy a pole pozíció és a leggyorsabb kör is az övé volt. Sőt, bár Nico Hülkenberg Hamilton első boxkiállása után fél körön át vezetett, a német a célvonalnál egyszer sem állt az első helyen, azaz Hamilton azt is elmondhatja magáról, hogy az összes kört az élen zárta – ez az első Grand Slame, rajta kívül a jelenlegi mezőnyből Fernando Alonso és Sebastian vettel büszkélkedhet ilyennel – a német néggyel is. A rekord Jim Clarké, nyolc hibátlan versenyhétvégével.

S ha már Clark, Hamilton pályafutása 33. pole pozícióját szerezte meg szombaton, amivel utolérte az örökranglista 4. helyén a skót legendát és Alain Prostot. Clark éppen 50 éve lett brit rekorder, a 33., utolsó rajtelsőségét 1968-ban szerezte meg. Azt is érdemes megjegyezni, hogy Clark 73 Nagydíj alatt gyűjtötte be a 33 rajtelsőséget, míg Hamiltonnak 131 versenyhétvégére volt szüksége ahhoz, hogy elérje ezt a számot.

A HÉTVÉGE POÉNJA. A McLaren-Mercedes új orrkúppal érkezett meg Sepangba, s hogy a brit istállónak van humorérzéke és öniróniája, azt mi sem bizonyítja jobban annál, hogy a saját Twitter-oldalára az alábbi fotókat tette ki:

(Fotó: twitter/McLarenF1)

 

(Fotó: twitter/McLarenF1)

NÉGY EX-F1-ES AZ INDYCAR IDÉNYNYITÓJÁN – SZATO VOLT A LEGJOBB
Négy korábbi F1-es pilótával a mezőnyében elrajtolt az IndyCar 2014-es idénye a floridai St. Petersburgban. A legjobban a japán Szato Takuma szerepelt, a pole pozícióból indulva a 7. helyen ért célba a városi pályán, két tizedmásodperccel megelőzve Justin Wilsont. A francia Sébastien Bourdais a 13., a kolumbiai Juan Pablo Montoya a 15. helyen ért célba. A győzelmet az ausztrál Will Power szerezte meg.

A HÉTVÉGE KIFAKADÁSA. Az Ausztrál Nagydíjhoz hasonlóan ezúttal is bekerült ebbe a kategóriába Danyiil Kvjat, az orosz versenyző és a Toro Rosso között ezúttal a kvalifikáción nem volt tökéletes az összhang: „Teljesen összezavartok engem! A leggyorsabb körömet futottam éppen.”

A HÉTVÉGE KIFAKADÁSA 2. Kobajasi Kamui, a Caterham japán pilótája az időmérő edzést követően nem minden irónia nélkül foglalta össze röviden a gondolatait: „Én most már csak versenyezni szeretnék végre!". Ez össze is jött, méghozzá nem is akárhogy, Kobajasi ugyanis a 13. helyen fejezte be a versenyt, a futam során még arra is volt példa, hogy pontszerző helyért harcolhatott. 

A HÉTVÉGE SZTÁRVENDÉGE. Malajziában nem akárki látogatta meg a Toro Rossót: személyesen Giacomo Agostini látogatott el az olasz istálló paddockjába. Agostini a motorversenyzés élő legendája, pályafutása során 122 győzelmet és 15 világbajnoki címet gyűjtött be két különböző kategóriában (a 350-es és az 500 köbcentisek között). 

Agostini (balra) a Toro Rosso vendége volt a hétvége során (Fotó: twitter/ToroRossoSpy)

 

A HÉTVÉGE CSAPATUTASÍTÁSA. A Williams a futam vége előtt négy körrel hívta fel finoman Felipe Massa figyelmét arra, hogy a mögötte haladó csapattársa, Valtteri Bottas gyorsabb mint ő, ezért nem lenne rossz, ha elengedné a finnt. A brazil versenyző szó szerint ugyanezt az utasítást kapta 2010-ben a Német Nagydíjon, csak akkor még a Ferrarinál versenyzett, és Alonso elengedésével a győzelem csúszott ki a kezei közül. Massa most nem is engedett a csapatutasításnak, így Bottas sem őt, sem az előttük haladó Buttont nem tudta megelőzni.

A LEGFURCSÁBB BÜNTETÉS. Jules Bianchi öt másodperces büntetést, majd a futam után két büntetőpontot kapott azért, mert az első körben nekiment Pastor Maldonadónak. Csakhogy a Marussia pilótája a verseny után elmondta, defektet kapott, amikor Jean-Éric Vergne a rossz rajtja után felöklelte, és képtelen volt elkerülni a Lotusszal való ütközést. Vergne is megerősítette, hogy elkapkodta a dolgot, és az ő hibája, hogy nekiment a Marussiának.

Daniel Ricciardo rémes pillanatainak egyike (Fotó: Action Images)

A LEGBALSZERENCSÉSEBB VERSENYZŐ. Említhetnénk Sergio Pérezt, aki el sem tudott rajtolni, de a verseny alakulása Daniel Ricciardo számára volt a legszívszorítóbb. Az ausztrál a rajtnál az ötödik helyről a harmadikra előreugorva csapattársa, Sebastian Vettel elé került, s bár a német megelőzte később a célegyenesben, Fernando Alonso támadását nagy csatában visszaverve megőrizte negyedik helyét. Ám az egyik boxkiállásakor rosszul rögzítették a bal első kerekét, megállt a boxutcában, majd miután újraindult, eltört az első légterelője. Végül feladta a versenyt, de kapott tíz másodperces stop-and-go büntetést, illetve az új szabályok szerint 10 rajhellyel hátrébb sorolják Bahreinben. Szegény Daniel Ricciardo semmi rosszat sem tett az első két versenyen, mégis kizárták a Red Bull hibái miatt Ausztráliában, majd önhibáján kívül kiesett Malajziában, s Bahreinben is hátrányból indul. S az még szóba sem került, hogy a versenyen elromlott az üzemanyag-áramlást mérő eszköze… Mark Webber pontosan tudja, mit érezhet.

A HÉTVÉGE MEGEMLÉKEZÉSE. A Malaysian Airlines MH370-es járata március 8-án tűnt el, a gépet azóta sem sikerült megtalálni, azt viszont már hivatalosan is megerősítették, hogy a szerencsétlenséget egyetlen utas sem élhette túl (ezt a kijelentést később a kínaiak felháborodása miatt visszavonták). A Formula–1 is tisztelettel adózott az áldozatok emléke előtt, minden pilóta sisakjára felkerült egy MH 370-es matrica.

Jules Bianchi (Forrás: f1fanatic.co.uk)
Jenson Button (Forrás: f1fanatic.co.uk)


A HÉTVÉGE LÁNYAI. Természetesen szép lányok Malajziában is feltűntek.

(Forrás: planet-f1.com)
A LEGGYORSABB KÖRÖK LISTÁJA 
1. Lewis Hamilton Mercedes 1:43.066 átlag: 193.611 km/ó 53. kör
2. Nico Rosberg Mercedes 1:43.960 0.894 mp h. 55.
3. Fernando Alonso Ferrari 1:44.165 1.099 47.
4. Sebastian Vettel Red Bull-Renault 1:44.289 1.223 51.
5. Daniel Ricciardo Red Bull-Renault 1:44.675 1.609 48.
6. Felipe Massa Williams-Mercedes 1:44.897 1.831 44.
7. Kimi Räikkönen Ferrari 1:45.129 2.063 36.
8. Kevin Magnussen McLaren-Mercedes 1:45.373 2.307 44.
9. Valtteri Bottas Williams-Mercedes 1:45.475 2.409 31.
10. Nico Hülkenberg Force India-Mercedes 1:45.982 2.916 38.
11. Jenson Button McLaren-Mercedes 1:46.039 2.973 47.
12. Romain Grosjean Lotus-Renault 1:46.224 3.158 42.
13. Danyiil Kvjat Toro Rosso-Renault 1:46.695 3.629 36.
14. Marcus Ericsson Caterham-Renault 1:47.500 4.434 40.
15. Kobajasi Kamui Caterham-Renault 1:47.753 4.687 53.
16. Esteban Gutiérrez Sauber-Ferrari 1:47.782 4.716 27.
17. Adrian Sutil Sauber-Ferrari 1:48.040 4.974 27.
18. Max Chilton Marussia-Ferrari 1:48.249 5.183 49.
19. Jean-Éric Vergne Toro Rosso-Renault 1:48.527 5.461 4.
20. Pastor Maldonado Lotus-Renault 1:50.929 7.863 6.
21. Jules Bianchi Marussia-Ferrari 1:51.473 8.407 4.
 
A VB ÁLLÁSA 
  GYŐZELEM DOBOGÓ PONTSZERZÉS PONT
  1. Nico Rosberg 1 2 2 43
  2. Lewis Hamilton 1 1 1 25
  3. Fernando Alonso 2 24
  4. Jenson Button 1 2 23
  5. Kevin Magnussen 1 2 20
  6. Nico Hülkenberg 2 18
  7. Sebastian Vettel 1 1 15
  8. Valtteri Bottas 2 14
  9. Kimi Räikkönen 1   6
  Felipe Massa 1   6
11. Jean-Éric Vergne 1   4
12. Danyiil Kvjat 2   3
13. Sergio Pérez 1   1
KONSTRUKTŐRÖK
1. Mercedes 68
2. McLaren-Mercedes 43
3. Ferrari 30
4. Williams-Mercedes 20
5. Force India-Mercedes 19
6. Red Bull-Renault 15
7. Toro Rosso-Renault   7