Rosberg gratulált Schumachernek, pedig vasárnap ő indulhat előkelőbb pozícióból (Fotók: Action Images)

Michael Schumacher a 2006-os Monacói Nagydíj időmérő edzéséhez hasonlóan a legjobb eredményt érte el a mostani tréning során is, mégsem indulhat a pole pozícióból, amelyben legutóbb 2000-ben állt a hercegségben. Bruno Sennával történt barcelonai ütközése után ugyanis két hete megbüntették, így a mai eredményéhez a rajtrácson ötöt hozzá kell adni, így csupán a hatodik rajthely lesz az övé a vasárnap 14 órtakor kezdődő versenyen.

 CIRCUIT DE MONACO

Hosszúság: 3.340 km
Teljes versenytáv: 78 kör (260.520 km)
Pályacsúcs: 1:14.439 (Michael Schumacher, Ferrari, 2004)
Időmérőrekord: 1:13.523 (Kimi Räikkönen, McLaren, 2006)

 

A tavalyi eredmény

Győztes: Sebastian Vettel (Red Bull; 2:09:38.373)
Pole pozíció: Sebastian Vettel (Red Bull; 1:13.556)
Leggyorsabb kör: Mark Webber (Red Bull; 1:16.234)

„Természetesen nagyon örülök a teljesítménynek, bebizonyosodott, hogy képesek vagyunk ilyen eredményre. Ezzel már korábban tisztában voltam, csak vártam a megfelelő pillanatot – mondta Schumacher. – Különösen hálás vagyok azoknak a srácoknak, akik az autómon dolgoznak; volt egy kalandos edzésünk ezen a héten. A Mercedesnek köszönöm a belém vetett bizalmát, egy kicsit visszaadtam most, és remélem, vasárnap további sikerekre leszek képes."

A Mercedesnél Ross Brawn elismerte, hogy megkönnyezte Schumi elsőségét, de nagyon sajnálja a büntetést. „A verseny nincs még lefutva, vasárnap rengeteg fog múlni a gumikon" – mondta Brawn a BBC-nek.

Schumacher helyett Mark Webber örülhet a pole pozíciónak, az ausztrál pályafutása során tizedszer rajtolhat az élről (Schumachernek, akárcsak a 2006-os elsősége, ez nem szerepel a statisztikájában). A futamot 2010-ben megnyerő ausztrál nagyon szimpatikusan nyilatkozott az időmérő után.

„Ez Michael napja, senki sem veheti el tőle az időmérő dicsőségét – kezdte Webber. – Nem volt könnyű az időmérő a gumik miatt, nehéz volt eltalálni, mi is kell a jó körhöz, ez neki sikerült a legjobban. Tudtam, hogy képes vagyok bekerülni az első sorokba, s bár nagyon szorosan alakult, elégedett voltam a körömmel. A mérnököm az edzés végén össze-vissza beszélt, annyit értettem, hogy jó köröm volt, meg valami büntetést, de először nem esett le, hogy az enyém a pole. Kegyetlen dolog, ha az embert a következő versenyen büntetik meg valamiért."

Webbertől megkérdezték, van-e terve arra az esetre, ha esni fog vasárnap: az ausztrál kivágta magát, és az utóbbi évek egyik legjobb esőmenőjére mutatott: „A mérnököm figyelni fogja Jenson Buttont, és mindent úgy csinálunk, ahogy ő" – viccelődött Webber, aki rendszerint rosszul rajtol, ám az első rajtkockát és az első kanyart összekötő 140 méteres szakaszon ezúttal igyekszik megőrizni a pozícióját.

Schumacher helyett Nico Rosberg próbál meg tenni ennek ellenkezőjéről, a Mercedes-istállót ugyanis a fiatalabbik német képviseli az első rajtsorban. A Kínai Nagydíjon győztes német pályafutása második győzelmét célozza meg.

„Jó időmérőnk volt, minden a tervek szerint alakult. Az autó nem volt egészen tökéletes, kicsit alulkormányozottnak éreztem – mondta Rosberg. – Ezzel együtt nagyon jól érzem magam ezen a hétvégén, jó esélyem van a verseny megnyerésére. Csodás, ahogy fejlődik a csapat, őrület, hogy Monacóban ilyen jók tudtunk lenni. Izgalmas idők ezek."

Michael Schumacher Kínában Lewis Hamilton büntetésének köszönhette, hogy az első rajtsorba került, míg ezúttal visszakapta a kölcsönt az angol, aki a negyedikről a harmadik rajtkockába lépett előre a német büntetése miatt.

„Régóta nem volt ilyen nehéz időmérő edzésem, nagyon izgalmasan alakult, és élveztem is, de a lassú kanyarokban gyengék voltunk – mondta Hamilton. – Szerencse, hogy Michaelt megbüntették, és a harmadik rajtkockába kerültem, ettől azonban még nehéz lesz a verseny. Ahogy hallom, szép idő vár ránk, ám a stratégia kulcsfontosságú lesz, akárcsak a rajt. Két kiváló pilóta indul előlem, de megteszem, amit tudok."

Arról, hogy mit szól Schumacher legjobb köréhez, Hamilton azt mondta: „Nem rossz egy oldtimertől! Nagyon örülök neki, hogy ilyen eredményt ért el, nem véletlenül nyert már itt ötször."

Fernando Alonso is hasznot húz Schumacher büntetéséből, de a hatodikról az ötödik helyre előreugró spanyol sajnálja a veterán németet.

„Nem lepett meg Michael elsősége, egyrészt, mert tudom, hogy még képes rá, másfelől az idén már semmi sem lep meg – kezdte Alonso. – Kicsit elszomorít, hogy nem tarthatta meg a pole-t, megérdemelte volna. Az ötödik rajtkockának örülök, azért mentem csupán egyszer ki, mert már csak egy készlet friss szuperlágy gumim maradt. A stratégia akkor kaphat fontos szerepet, ha a biztonsági autót is a pályára küldik."

Sergio Pérez eddigi jó hétvégéje az autó kormányának hibája miatt vett fordulatot
TOVÁBBI NYILATKOZATOK 
Romain Grosjean (4.): – A második szektorban túl sok időt veszítettem, de persze örülök, hogy ennyire elöl lehetek. A pálya nem fekszik az autónknak, ám így is van még esélyünk a jó eredményre. Hosszú lesz a verseny, az autó teletankolva erős, biztos vagyok benne, hogy tudok kezdeni valamit a versenyen.
Felipe Massa (7.): – Végre ismét az első helyekért csatázhattunk, és már a hetedik rajthellyel is elégedetlen vagyok, ami nagyon jó jel. Ismét élvezem a vezetést, most kezdődik az idényem. Sajnálom Michaelt, a jó teljesítménye után nem azt érdemli, hogy mellőlem rajtoljon.
Kimi Räikkönen (8.): – Nem örülök, egész hétvégén a végigücsörgött első szabadedzésből eredő hátrányomat nyögöm. A gumikat nehéz volt a megfelelő hőmérsékletre hevíteni, ehhez kellett volna még egy kis autózás, hogy ráérezzek. Nem lehet mindig minden tökéletes, most ez van, ráadásul itt nem reménykedhetek túl sok előzésben.
Sebastian Vettel (9.): – Nem olyan jó az autó, amilyennek szeretnénk, ezért nem láttuk értelmét annak, hogy mért kört fussak a harmadik szakaszban. Délelőtt nem volt rossz a kocsi, de valamit akartunk javítani, s eltoltuk, a rossz irányba haladtunk, és nem volt visszaút. Nem tudok mit mondani a versenyről.
Nico Hülkenberg (10.): – Nem tehettem többet: kiváló köröm volt mindkét szakaszban, s amíg az elsőben ez az első helyet jelentette, a másodikban éppen hogy lecsúsztam a továbbjutásról. Elégedett vagyok.
Kobajasi Kamui (11.): – Az első szakasz végéhez képest keveset javítottam a másodikban, így nem jutottam az első tízbe, ami csalódással tölti el a csapatot. Jó stratégiával előrébb léphetünk.
Jenson Button (12.): – Nincs meg a kellő sebességem, ennyi az egész problémám. Délelőtt még jónak éreztem a kocsit, de délután nem volt meg az a plusz, ami a legjobb tízbe vitt volna. Monacóban tavaly is bebizonyosodott, hogy minden az időmérőn múlik, s fantasztikus a pálya, ha elkapod a fonalat, ám ez nekem most nem jött össze.
Bruno Senna (13.): – Roppant csalódott vagyok, talán túlságosan is keményen nyomtam a gázt, és ez visszaütött. Ennél a helyezésnél többet tud ez az autó.
Paul di Resta (14.): – Sajnos nem tudtam átmenteni a csütörtöki formámat, és az autó is furcsán viselkedett. Jobbat vártam, főleg mert előzésekkel itt nem lehet előrébb jutni.
Daniel Ricciardo (15.): – Nagyon élvezetes a pálya, ezért sokszorosan is csalódás az eredményem. Nem azt mondom, hogy hittem a tízbe kerülésben, de a 12. helyre jónak tartottam magam és a kocsit. Az első kör nagyon mozgalmas lesz, remélem, egy kis eső a segítségünkre siet.
Jean-Éric Vergne (16.): – Jobbra számítottam, de a második szakaszban eltört az első légterelőm, és nem tudtam már kijönni a pályára. Az incidensig erősnek éreztem magam.
Heikki Kovalainen (17.): – Tudtam, hogy meglehet a továbbjutás, és nem is voltunk messze tőle: ha az egyik Marussia nem tart fel, megelőztem volna az előttem végzőt. De nem vagyok mérges, Monacóban mindig ez van. A versenyen támadni tudjuk majd a többieket, ebben biztos vagyok.
Vitalij Petrov (18.): – A KERS-t ki kellett kapcsolni az időmérőre, ennek ellenére nagyon jó volt az autó. A piros zászlót sajnálom, de nem ezen múlt, összességében jó hétvégénk van.
Pastor Maldonado (19. – büntetés után): – A délelőtti edzésen a hideg gumikon megcsúszott a kocsi, amikor Pérez mellett haladtam, és nem tudtam elkerülni az ütközést, mégis megbüntettek. A verseny nehéz lesz, az elejétől agresszívnak kell lennem, mert ez már nem olyan Monaco, mint néhány éve: a DRS és a KERS segítségével igenis lehet előzni. Nehéz lesz, de megpróbálom.
Timo Glock (20.): – Problémamentes nap volt, a szabadedzés és az időmérő is simán ment, elégedett voltam, leszámítva, hogy Pérez balesete rosszkor jött. Örültem, hogy a DTM-menő jó barátom, Mike Rockenfeller meglepett és meglátogatott.
Pedro de la Rosa (21.): – Kétségtelen, hogy az idén ez volt a legjobb időmérőm. Három menetre jöttem ki, mindháromszor új szuperlágy gumikon, és az egyik Marussiát megelőztem. Nem sokon múlt, hogy a másik is meglegyen.
Charles Pic (22.): – Nem volt jó napom, Barcelonában határozottabbnak és erősebbnek éreztem magam.
Narain Karthikeyan (23.): – Pedróval szemben csak kétszer mentem ki a pályára, de az eredményét elnézve talán jobb lett volna a három menet. Tudom, hogy közel vagyok hozzá.
Sergio Pérez (24.): – Vizsgáljuk, mi történt a kocsi kormányművével, már az alagútban éreztem, hogy nincs minden rendben, az autó nem úgy reagált a kormányzásra, mint szerettem volna. A 13-as kanyarból kijövet pedig egyenesen ment tovább az autó, bele a korlátba. Nagy kár érte, nagyon jó formában voltunk. Ha nem lesz dráma a versenyen, máris lemondhatok a jó eredményről.
MONACÓI GP, AZ IDŐMÉRŐ VÉGEREDMÉNYE 
1. Michael Schumacher* német Mercedes 1:14.301 átlag: 161.828 km/ó
2. Mark Webber ausztrál Red Bull-Renault 1:14.381 0.080 mp h.
3. Nico Rosberg német Mercedes 1:14.448 0.147
4. Lewis Hamilton brit McLaren-Mercedes 1:14.583 0.282
5. Romain Grosjean francia Lotus-Renault 1:14.639 0.338
6. Fernando Alonso spanyol Ferrari 1:14.948 0.647
7. Felipe Massa brazil Ferrari 1:15.049 0.748
8. Kimi Räikkönen finn Lotus-Renault 1:15.199 0.898
9. Pastor Maldonado** venezuelai Williams-Renault 1:15.245 0.944
10. Sebastian Vettel német Red Bull-Renault idő nélkül  
11. Nico Hülkenberg német Force India-Mercedes 1:15.421  
12. Kobajasi Kamui japán Sauber-Ferrari 1:15.508  
13. Jenson Button brit McLaren-Mercedes 1:15.536  
14. Bruno Senna brazil Williams-Renault 1:15.709  
15. Paul di Resta brit Force India-Mercedes 1:15.718  
16. Daniel Ricciardo ausztrál Toro Rosso-Ferrari 1:15.878  
17. Jean-Éric Vergne francia Toro Rosso-Ferrari 1:16.885  
18. Heikki Kovalainen finn Caterham-Renault 1:16.538  
19. Vitalij Petrov orosz Caterham-Renault 1:17.404  
20. Timo Glock német Marussia-Cosworth 1:17.947  
21. Pedro de la Rosa spanyol HRT-Cosworth 1:18.096  
22. Charles Pic francia Marussia-Cosworth 1:18.476  
23. Narain Karthikeyan indiai HRT-Cosworth 1:19.310  
24. Sergio Pérez mexikói Sauber-Ferrari idő nélkül  
*Schumachert öt rajthellyel hátrébb sorolják
**Maldonadót tíz rajthellyel hátrébb sorolják
A RAJTSORREND A BÜNTETÉSEK UTÁN 
1. Mark Webber ausztrál Red Bull-Renault
2. Nico Rosberg német Mercedes
3. Lewis Hamilton brit McLaren-Mercedes
4. Romain Grosjean francia Lotus-Renault
5. Fernando Alonso spanyol Ferrari
6. Michael Schumacher német Mercedes
7. Felipe Massa brazil Ferrari
8. Kimi Räikkönen finn Lotus-Renault
9. Sebastian Vettel német Red Bull-Renault
10. Nico Hülkenberg német Force India-Mercedes
11. Kobajasi Kamui japán Sauber-Ferrari
12. Jenson Button brit McLaren-Mercedes
13. Bruno Senna brazil Williams-Renault
14. Paul di Resta brit Force India-Mercedes
15. Daniel Ricciardo ausztrál Toro Rosso-Ferrari
16. Jean-Éric Vergne francia Toro Rosso-Ferrari
17. Heikki Kovalainen finn Caterham-Renault
18.
Vitalij Petrov
orosz
Caterham-Renault
19. Pastor Maldonado venezuelai Williams-Renault
20. Timo Glock német Marussia-Cosworth
21. Pedro de la Rosa spanyol HRT-Cosworth
22. Charles Pic francia Marussia-Cosworth
23. Narain Karthikeyan indiai HRT-Cosworth
24. Sergio Pérez mexikói Sauber-Ferrari
A SZAKASZOK EREDMÉNYEI 
1. SZAKASZ 2. SZAKASZ 3. SZAKASZ
1. Hülkenberg 1:15.418 1. Massa 1:14.911 1. Schumacher 1:14.301
2. Kobajasi 1:15.648 2. Rosberg 1:15.022 2. Webber 1:14.381
3. Grosjean 1:15.718 3. Maldonado 1:15.026 3. Rosberg 1:14.448
4. Vettel 1:15.757 4. Webber 1:15.035 4. Hamilton 1:14.583
5. Schumacher 1:15.873 5. Schumacher 1:15.062 5. Grosjean 1:14.639
6. Räikkönen 1:15.889 6. Alonso 1:15.128 6. Alonso 1:14.948
7. Rosberg 1:15.900 7. Hamilton 1:15.166 7. Massa 1:15.049
8. Senna 1:15.923 8. Grosjean 1:15.219 8. Räikkönen 1:15.199
9. Massa 1:15.983 9. Vettel 1:15.234 9. Maldonado 1:15.245
10. Webber 1:16.013 10. Räikkönen 1:15.322 10. Vettel idő nélkül
11. Maldonado 1:16.017 11. Hülkenberg 1:15.421      
12. Di Resta 1:16.062 12. Kobajasi 1:15.508      
13. Hamilton 1:16.063 13. Button 1:15.536      
14. Alonso 1:16.153 14. Senna 1:15.709      
15. Ricciardo 1:16.360 15. Di Resta 1:15.718      
16. Button 1:16.399 16. Ricciardo 1:15.878      
17. Vergne 1:16.491 17. Vergne 1:16.885      
18. Kovalainen 1:16.538            
19. Petrov 1:17.404            
20. Glock 1:17.947            
21. De la Rosa 1:18.096            
22. Pic 1:18.476            
23. Karthikeyan 1:19.310            
24. Pérez idő nélkül