Kimi Räikkönen a Lotusnál elmaradó bónuszok miatt döntött a váltás mellett, és ezt el is árulta (Fotók: Reuters)

Kimi Räikkönent érthetően az újságírók hatalmas forgataga köszöntötte Szingapúrban, az Olasz Nagydíjat követően a Ferrarihoz szerződő (a megállapodás a 2014-es és a 2015-ös idényre szól) finn pedig válaszolt is a kérdésekre. Nem hazudtolta meg önmagát, a mai világban páratlan őszinteséggel beszélt a váltás okairól.

„Pusztán a pénz miatt döntöttem úgy, hogy elhagyom a Lotsut és a Ferrarihoz szerződöm. A Lotusnál nem kaptam meg a fizetésemet, ami nem szerencsés, ezért váltamon kellett – mondta Räikkönen őszintén. – A Lotusnál tudják, miket kellett volna tenniük annak érdekében, hogy maradjak. Nehéz most megmondani, hogy alakult volna a történet, ha teljesítik a feltételeket, de most már elégedett vagyok a döntésemmel."

6. SZINGAPÚRI NAGYDÍJ 
PÉNTEK
12.00–13.30: 1. szabadedzés
15.30–17.00: 2. szabadedzés
SZOMBAT
12.00–13.00: 3. szabadedzés
15.00–16.00: időmérő edzés
VASÁRNAP
14.00: a verseny rajtja
Az időpontok magyar idő szerint értendők. Az NSO az összes edzésről, valamint a versenyről is élő tudósítással számol be.

IDŐJÁRÁS. Az eddigi öt Szingapúri Nagydíjon megszokhatta a mezőny, hogy minden nap esik az eső a városban, az esti száguldást mégis nagyon ritkán rendezték meg vizes pályán. Estére ugyanis rendszerint kitisztul az ég. A hőmérséklet sem szokott meglepetést okozni, 26 és 30 fok közötti levegőre lehet számítani.

GUMIK. A Pirelli a közepesen kemény és a szuperlágy gumikat szállítja a Szingapúri Nagydíjra. Utóbbit eddig csak három versenyen, Ausztráliában, Monacóban és Kanadában vetette be az olasz vállalat.

VÁLTOZÁS A PÁLYÁN. A szingapúri pályán a 10-es kanyarkombinációt átépítették, a lassító helyett egy egyszerű 90 fokos balkanyar vezet a 11-es felé.

Az Autosport magazin értesülései szerint Räikkönen az alapfizetését megkapta, a Lotus a prémiumait nem utalta át a másfél szezon alatt két futamgyőzelmet és további 11 dobogós helyezést jegyző finnek.

Räikkönen szerződtetése miatt többen is bírálták a Ferrarit, amely a jól kezelhető Felipe Massát cseréli le a finn pilótára, akivel sokkal nehezebb lesz meglennie a csapaton belül Fernando Alonsónak. Ám az érintettek egyike sem érzi úgy, hogy a Scuderia vezetősége 2014-ben lőporos hordóra ülne.

„Miért ne működne a csapat Alonsóval és velem? Elég érettek vagyunk már ahhoz, hogy tudjuk, mit teszünk és mi mindannyiunk érdeke. Ha pedig mégis lennének ütközések az érdekeink között, át tudjuk beszélni – mondta Räikkönen. – Nem vagyunk már húszévesek, akik a maguk feje után mennek. Persze lehet, hogy tévedek, idővel kiderül. Minden rendben lesz; ha a pályán lesz is olyan, hogy nem minden a terv szerint alakul, összességében jól kijövünk majd egymással."

A legutóbbi négy idényben Felipe Massa oldalán versenyző Fernando Alonso hasonlóan vélekedik, szerinte Räikkönen jövetelével sem kell módosítania a versenyzésén. Pedig egyesek úgy vélik, a finn érkezésével magasabbra kerül a léc.

„Nem hiszem, hogy bárki jobban tudná nyomni a gázt annál, ahogy most én nyomom. Két világbajnok egy csapatban? Nem hiszem, hogy olyan nagy különbséget jelent – mondta Alonso. – Persze mindent összeirkálnak, ugyanez volt akkor, amikor én ideszerződtem, hogy Felipével majd borzasztó lesz a kapcsolatom, ehhez képest nagyon jó barátok lettünk. Jövőre hasonlót várok, de ha ezt írják, az biztosan nem szól akkorát. Az én szememben Felipe is világbajnok, amikor 2008-ban Brazíliában célba ért, az volt. Egy vb-cím nem változtatja meg két ember viszonyát."

Alonso azt is elmondta, a Ferrari bevonta az új csapattárs kilétéről szóló döntésbe.

„Amikor a csapat úgy döntött, hogy a legjobb Felipe leváltása lenne, megkérdeztek, és azt mondtam, Kimi a legjobb pilóta a piacon. Jövőre rengeteg minden megváltozik, ezért fontos volt, hogy tapasztalt versenyző üljön a másik autóban. Végül őt választották, aminek örülök" – mondta Alonso.

Alonso azt mondja, ő maga is Räikkönent választotta volna csapattársnak

Stefano Domenicali csapatfőnök szerint azok, akik „aggódnak" a páros miatt, inkább csak a vágyaikról beszélnek, mert szeretnék látni, hogyan dől össze a Scuderia vára.

„Talán félnek tőlünk, mert nagyon erősek leszünk. Ezek a nyilatkozatok is a Formula–1 lélektani hadviselésének részét képezik. Persze csak azokat sebezhetik meg, akik figyelnek rájuk, de én nem vagyok ilyen. Nem változtatom meg a csapat vezetésének a módszerét, és sohasem beszélek más istállóról" – mondta a szemüveges csapatfőnök.

A ferraris állásra pályázott Nico Hülkenberg is, de végül hoppon maradt. Azt mondta Szingapúrban, hogy nincs benne keserűség, és már túltette magát a történteken. Ugyanakkor azt is cáfolta, hogy már megegyezett volna a Lotusszal a 2014-es szerződéséről. A Ferrarival szintén szóba hozott Jenson Button elárulta, hogy még azért nem írta alá a 2014-es megállapodását – ami csupán formalitás –, mert a 2015-ös folytatásról képtelen megegyezni a McLaren vezetőivel.

DRS-ZÓNA

Szingapúrban is két helyen lehet kinyitni a hátsó légterelőket a végsebesség növelése céljából: a célegyenesben, illetve a hetes kanyar előtt. Ha a pilóta a szakaszok előtti kanyarban (DRS detection a grafikán) egy másodpercen belül van az előtte haladóhoz képest, a zónában kinyithatja a légterelőjét, hogy könnyebb legyen végrehajtania az előzést. Az edzéseken minden körben használható a DRS, de kizárólag ebben a két zónában – ha nem esik az eső.