Ricciardo: Továbbra is elégedett vagyok azzal, amit tettem

nemzetisport.hu nemzetisport.hunemzetisport.hu nemzetisport.hu
Vágólapra másolva!
2014.03.17. 11:36
null
Ricciardo késő éjszaka hagyta el a pályát vasárnap, akkor még nem született döntés (Fotók: Reuters)
Daniel Ricciardo úgy véli, a kizárásával nem foszthatják meg attól az élménytől, amit az Ausztrál Nagydíj 2. helyezésének megszerzése után az eredményhirdetés során átélt, és továbbra is úgy gondolja, hogy amit lehetett, megtett a melbourne-i versenyhétvégén. Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke hisz benne, hogy az istálló bebizonyítja az igazát, és visszakapja pontjait.

Mint ismert, a 2. helyen célba érő Daniel Ricciardót kizárták az Ausztrál Nagydíjról, mert a Red Bulljában az üzemanyag motorba áramlása rendszeresen meghaladta a 100 kilogramm per órás sebességet, és az idén ez már szabálytalan

„Továbbra is elégedett vagyok azzal, amit tettem, ezen semmi sem fog változtatni. Persze jó lenne, ha megkapnám érte a 18 pontot, hiszen ott álltam a dobogón, ami leírhatatlan érzés volt” – mondta Ricciardo hétfőn.

SZAVAZÁS

Miért csalódott az Ausztrál Nagydíjban?

KÖSZÖNJÜK, HOGY SZAVAZOTT!

A Red Bull fellebbezett a döntés ellen, mert úgy véli, nem volt szabálytalan az üzemanyag áramlása, csak az FIA mérőrendszere mutatott hibás értékeket, ami a hétvége korábbi részében más csapatoknál is előfordult.

Ám az FIA a büntetésről kiadott közleményében jelezte, a Red Bull megkapta a lehetőséget arra, hogy a félreértések és a büntetések elkerülése érdekében az FIA mérőrendszerét használja, de ragaszkodott a sajátjához – a fellebbezéskor igazából azt kellene eldönteni, hogy melyik műszer mér hibásan. Az FIA szóvivője szerint még nem lehet megmondani, mikor tárgyalják meg az ügyet Párizsban.

„Meglátjuk, elfogadják-e a fellebbezésünket, igazából nem vagyok abban a lelkiállapotban, hogy erről beszéljek” – mondta Ricciardo.

Az FIA elismerte, hogy Ricciardo nem tett rosszat, hiszen a versenyző nem szabályozhatja az üzemanyag áramlását, ezt a Renault és a Red Bull közösen tette meg a futam előtt. Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke is felmentette a pilótát.

„Borzasztóan csalódott vagyok, hogy ez megtörténhetett, Daniel ebben az esetben természetesen teljesen ártatlan. Felkészülünk az eset újratárgyalására, ami Párizsban lesz, és bebizonyítjuk, hogy nekünk van igazunk, s nem tettünk semmit, ami szabálytalan” – mondta Horner.

Paul Stoddart, a Minardi (ma Toro Rosso) korábbi tulajdonosa, az F1 legutóbbi ausztrál csapatfőnöke (az irányítása alatt versenyzett Baumgartner Zsolt 2004-ben) is úgy véli, hogy nem Ricciardót kellene büntetni.

„Remélem, Daniel visszakapja a pontjait, láttunk már példát rá, hogy csak a csapatot büntették meg. Ráadásul úgy tudom, Daniel nem is szerzett előnyt azzal, ami történt, azaz igazságtalan az egész ügy” – mondta egy ausztrál rádióműsorban Stoddart.

Édesapjával, Joe Ricciardóval
Édesapjával, Joe Ricciardóval

PERELHETNEK AZ AUSZTRÁL GP SZERVEZŐI

Az Ausztrál Nagydíj szervezői közben azon gondolkoznak, hogy feljelentik a Formula One Managementet, mert megsértette a futam rendezéséről írt szerződést. A szervező szerint az autók túl halkak voltak, így nem nyújtották ugyanazt az élvezetet, mint ez elmúlt években.

„Az idei verseny volt a legunalmasabb eddig Melbourne-ben, ezért úgy érezzük, hogy valamit tenni kell a Formula–1-gyel – mondta Andrew Westacott, az Ausztrál Nagydíj szervezőbizottságának igazgatója. – Ron Walker, a pálya elnöke beszélt Bernie Ecclestone-nal, és elmondta neki, hogy a nézőknek ez nem tetszett a helyszínen. Súlyos dollármilliókat fizetünk egy áruért, amely szerződésben meghatározott színvonalat ígért. Vizsgáljuk ezt a megállapodást, hogy történt-e szerződésszegés. Ugyanakkor bízunk benne, hogy a hang jövőre megváltozik. Az F1 szexi sport, a lényege a szórakoztatás, de amit most láttunk, az másodosztályú volt.”

Az Ausztrál Nagydíj 2012-ben 56, tavaly 50 millió dolláros jogdíjat fizetett a FOM-nak a futam megrendezéséért.

A melbourne-i Herald Sun napilap is rossz véleménnyel volt a versenyről, pedig Daniel Ricciardo kizárásáról csak a lapzártája után döntöttek.

„Lehet, hogy még nem halt meg a Formula–1, de a halálos betegségének első tünetei már jelentkeztek az Ausztrál Nagydíjon – írta a lap. – Az autók hangja lehangoló, a versenyzés álmosító, az összkép pedig elkeserítő. Az F1 vezetőinek és a csapatoknak haladéktalanul orvosolniuk kell a helyzetet, mert amit láttunk, nem méltó a sportág hagyományaihoz. Ha nem lett volna egy új ausztrál hős a mezőnyben, aki a második helyről rajtolva másodikként ért célba, semmi sem tartotta volna izgalomban a közönséget."

AUSZTRÁL NAGYDÍJ (57 KÖR, 302.271), A VÉGEREDMÉNY
1.
Nico Rosberg
német
Mercedes
1:32:58.710
2. Kevin Magnussen dán McLaren-Mercedes 26.777 mp h.
3. Jenson Button brit McLaren-Mercedes 30.027 mp h.
4. Fernando Alonso spanyol Ferrari 35.284 mp h.
5. Valtteri Bottas finn Williams-Mercedes 47.639 mp h.
6. Nico Hülkenberg német Force India-Mercedes 50.718 mp h.
7. Kimi Räikkönen finn Ferrari 57.675 mp h.
8. Jean-Éric Vergne francia Toro Rosso-Renault 1:00.441 p h.
9. Danyiil Kvjat orosz Toro Rosso-Renault 1:03.585 p h.
10. Sergio Pérez mexikói Force India-Mercedes 1:25.916 p h.
11. Adrian Sutil német Sauber-Ferrari 1 kör h.
12. Esteban Gutiérrez mexikói Sauber-Ferrari 1 kör h.
13. Max Chilton brit Marussia-Ferrari 2 kör h.
HELYEZETLEN
Jules Bianchi
francia
Marussia-Ferrari
6 kör h.
FELADTA
megtett körök
Romain Grosjean francia Lotus-Renault 43
Pastor Maldonado venezuelai Lotus-Renault 29
Marcus Ericsson svéd Caterham-Renault 27
Sebastian Vettel német Red Bull-Renault 3
Lewis Hamilton brit Mercedes 2
Felipe Massa brazil Williams-Mercedes 0
Kobajasi Kamui japán Caterham-Renault 0
KIZÁRVA
Daniel Ricciardo
ausztrál
Red Bull-Renault
a 2. helyről
Leggyorsabb kör: Rosberg (19. kör) 1:32.478
A VB ÁLLÁSA
GYŐZELEM DOBOGÓ PONTSZERZÉS PONT
1. Nico Rosberg 1 1 1 25
2. Kevin Magnussen 1 1 18
3. Jenson Button 1 1 15
4. Fernando Alonso 1 12
5. Valtteri Bottas 1 10
6. Nico Hülkenberg 1 8
7. Kimi Räikkönen 1 6
8. Jean-Éric Vergne 1 4
9. Danyiil Kvjat 1 2
10. Sergio Pérez 1 1
KONSTRUKTŐRÖK
1. McLaren-Mercedes 33
2. Mercedes 25
3. Ferrari 18
4. Williams-Mercedes 10
5. Force India-Mercedes 9
6. Toro Rosso-Renault 6

 

 

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik