Christian Horner és Adrian Newey megnézte Daniel Ricciardo három körét, majd Angliába utazott (Fotó: Twitter/RedBullRacing)

Bizakodva várta a Red Bull a jerezi teszt harmadik napját, de hamar elillant a jó szereplésről szőtt remény: hiába javította meg a Renault a hajtómű elektronikáját, kiderült, hogy az RB10-es motorterének koncepciója a hibás, azaz nem fér el benne rendesen a hajtómű.

Már az első napon nehézkesen illesztették be az energiaátalakító akkumulátorait, Sebastian Vettel csak az utolsó percekre tudott kijönni. Szerdán a Renault hajtóműve adta meg magát, de hiába az új alkatrész Franciaországból, a Sky Sports információi szerint a Red Bull túlságosan szűk helyre próbálja meg bepréselni a motor és az energiaátalakító alkatrészeit, így nem megoldható azok hűtése.

A teszt harmadik napjára Jerezbe érkezett Dietrich Mateschitz, a Red Bull tulajdonosa is, aki az után, hogy Daniel Ricciardo csak három kört tett meg az autójával, leült tárgyalni valamiről Niki Laudáéval, a Mercedes F1-es programjának vezetőjével. Christian Horner csapatfőnök és Adrian Newey technikai igazgató viszont Angliába, a csapat főhadiszállására repült, hogy a bahreini tesztig hátralévő 20 napon megpróbáljon megoldást találni az autó problémáira.

A sajtót Andy Damerum, a csapat egyik vezető mérnöke tájékoztatta arról, hogy a Red Bull napi tesztje korán véget ért. „Igyekeztünk megoldani a problémákat, de sajnos csak fél megoldást találtunk. Egyértelmű, hogy az egész csapat bosszús a történtek miatt, de a csapatunk többször is bizonyította már, hogy jól reagál az ilyen helyzetekre" – mondta Damerum.

Ám ha emiatt át kell tervezni az autó hátulját, az nem két hétig fog tartani.

Miközben a Renault zászlóvivője és többi csapata is szenvedett (a Caterham sem futott mért kört, a Toro Rosso pedig többször is leállt, és hosszú szüneteket tartott), a Ferrari és a Mercedes csapatai tovább növelték kilométereik számát, és tovább gyorsultak.

Amíg a Renault-k 43 kört tettek meg, a Mercedes 218, a Ferrari 97 környi információt kapott a hajtóműveiről csapataitól.

Elsősorban a mercedesesek remekeltek, a McLaren 92 körével és a nap legjobb köridőjével is büszkélkedhetett – utóbbit az újonc Kevin Magnussen érte el, a 21 éves dán először ült az autóban a McLaren versenyzőjeként. A csapat hátsó kerékfelfüggesztése gyanús a riválisok számára, de a McLarennél magabiztosak, mert az FIA még tavaly nyáron szabályosnak minősítette a légterelős megoldást.

Közben Franciaországból biztató hírek érkeztek Michael Schumacherről: a december 29-én síbalesetet szenvedett, azóta kómában fekvő németről reggel több lap is közölte, hogy pozitívan reagált a felébresztési kísérletre, majd kora délután Sabine Kemh, Schumacher ügynöke adott ki hivatalos közleményt, amelyben megerősítette az ébresztésről szóló híreket.

„Michael érzéstelenítő adagját kicsit csökkentették, hogy megkezdhessék a felébresztési folyamatot, ami sokáig fog tartani. Az érintett felek közös megegyezéssel arra jutottak, hogy további információkat csak a folyamat véglegesítésénél hoznak nyilvánosságra. Időközben sem fogunk információkat közölni" – szólt a közlemény.

Jerezben a Ferrari (is) szorít Michael Schumacherért, akiről biztató hírek jöttek Franciaországból – hivatalosan is

F1-ES TESZT, JEREZ, A 3. NAP EREDMÉNYLISTÁJA
1. Magnussen (dán, McLaren-Mercedes) 1:23.276 (52 kör)
2. Massa (brazil, Williams-Mercedes) 1:23.700 (47)
3. Hamilton (brit, Mercedes) 1:23.952 (62)
4. Button (brit, McLaren-Mercedes) 1:25.030 (40)
5. Alonso (spanyol, Ferrari) 1:25.495 (58)
6. Hülkenberg (német, Force India-Mercedes) 1:26.096 (17)
8. Vergne (francia, Toro Rosso-Renault) 1:29.915 (30)
7. Sutil (német, Sauber-Ferrari) 1:30.161 (34)
Frijns (holland, Caterham-Renault, 10 kör), Chilton (brit, Marussia-Ferrari, 5) és Ricciardo (ausztrál, Red Bull-Renault, 3) nem futott mért kört.

• AZ ELSŐ KÉT NAP KRÓNIKÁJA FOTÓKKAL, VIDEÓKKAL:
1. nap:
Räikkönen az élen a Ferrarival, Hamilton kicsúszott
2. nap:
Korán véget ért Vettel jerezi tesztje, bajban lehet a Red Bull

A TESZT TUDÓSÍTÁSA PERCRŐL PERCRE

17.00 Leintették az edzést, a spanyol közönség tapsolva fogadta a Marussiát. Távolról a piros szín miatt még összetéveszthette a Ferrarival, de az ováció akkor sem csillapodott, amikor Chilton elhaladt a lelátók előtt.

16.58 Chilton is a pályán, második körbe kezdett, messzebb jutott ma a Marussia, mint a Red Bull.

16.53 Magnussen is kiment.

16.51 Újabb gyors mentés, tíz percük maradt a többieknek. Massa azonnal a pályára hajtott Mercedes-motoros Williamsével.

16.50 A Caterham is közölte, feladta a  reményt, hogy Frijnst visszaküldje a pályára. A holland tesztpilóta mért kör nélkül zárta a napot.

16.48 Hamilton korábbi kétórás kényszerszünetét a váltó szerelése okozta, cserélni kellett benne az egyik fokozatot.

16.47 A Toro Rosso megint azonnal leállt, Massa pedig feljött a második helyre, miközben piros zászlót lengettek a célegyenesben.

16.46 Massa a harmadik helyre jött fel, Vergne újra a pályára hajtott.

16.41 Magnussen újra a pályán. Button szerint 1:22-es körökre jó esély van. Massa is kijött.

16.36 Bár Horner és Newey elhagyta Spanyolországot, Dietrich Mateschitz a jerezi paddockban maradt, és Niki Laudával tárgyalt –  vajon miről alkudozhat a Mercedes vezérével? 

16.34 Ment még egy 1:24 alatti kört, majd visszatért a boxba. Ha meg is előzik, nem panaszkodhat első mclarenes tesztnapjára 2014-ben.

16.33 Magnussen a 40. körét teljesítve elérte Button délelőtti/kora délutáni mennyiségét.

16.29 A dán az élre ugrott, 1:23.276-tal. Közeledünk a tavalyi 1:18-as körökhöz. Nico Rosberg egy éve közepesen kemény gumikon 1:28.766 perces kört futott.

16.27 Magnussen, Chilton és Hülkenberg a pályán. A McLaren dán újonca a közepesen kemény gumikon száguld, gyors körre hajt.

Lewis Hamilton eddig több mint egy másodperccel veri a többieket Jerezben (Fotó: Reuters)

16.21 Gyorsan begurították a Toro Rossót a boxba, a csapatoknak szűk negyven percük maradt a péntekre előrejelzett eső előtti száguldásra.

16.20 Az STR9 a célegyenes végén áll, a Renault-motoros csapatok számára valódi rémálom ez a teszt.

16.18 Vergne feljött a 8. helyre Sutil elé, majd leállt az autója a pályán. Újabb kényszerszünet.

16.14 Vergne felzárkózott a többiekhez, az eddigi legjobb, Renault-motoros kört futotta.

16.11 Szemtanúk szerint Sutil Sauberjének  hátsó felfüggesztése törhetett el, ez okozhatta a kicsúszást. A csapat nem erősítette meg az információt, még vizsgálja az autót.

16.09 Hosszú idő után Vergne is elhagyta a garázsát a Toro Rossóval. 

16.05 Mindent eltakarítottak és rendbe raktak, újraindult a tesztelés, Alonso és Magnussen a pályán.

16.00 Miközben a Sauber szerelői az autót és alkatrészeit gyűjtik, a pályabírók a falat javítják, ahová becsapódott Sutil autója.

15.54 Az eddig megtett körök: Hamilton 62, Alonso 49, Button 40, Massa 39, Sutil 34, Magnussen 30, Vergne 22, Hülkenberg 14, Frijns 10, Ricciardo 3, Chilton 2

15.48 A bal első kerék is hiányzik a hetes kanyarban álló szürke kocsiról.

15.47 Alonso és Sutil ment ki a pályára, a Sauber németje összetörte az autóját, az első légterelő hiányzik a C33-asról, amely keresztbe áll a pályán. Piros zászló.

15.44 Hamilton a boxba hajtott, csak Magnussen van a pályán.

15.40 Newey és Horner nemcsak a pályát hagyta el, a Sky Sports szerint Milton Keynes-be, a csapat központjába tartanak. A legújabb kérdés: lesz-e esélye a Red Bullnak arra, hogy pénteken teszteljen? 

15.36 Hamilton ment egy 1:24.0-t is, Magnussen pedig bejött 1:26 alá.

15.31 Hamilton kiment, és mindjárt az első mért körében megfutotta a hét legjobb körét: 1:23.952.

15.29 A Red Bull egyik vezető mérnöke azt mondta, a Red Bull csak fél megoldást talált az autó megjavítására. Úgy tűnik, a koncepciót szúrták el Milton Keynes-ben, s nem kizárt, hogy kisebb újratervezésre is szükség lehet.

15.22 Magnussen a boxba, Alonso a pályára hajtott. A spanyol még mindig fél másodpercre van Button legjobbjától.

Még egy kép Chilton autójáról – a hátsó légterelő egyedi (Fotó: Twitter/Marussia_F1Team)

15.16 Már csak Magnussen van kint, már 16 körnél jár.

15.14 Massa visszajött a boxba, Magnussen és Hamilton 1:27-es köröket fut – a dán a kemény versenygumikon, az angol a kemény téli gumikon köröz.

15.09 Magnussen a pályán, tovább javított. Hamilton és Massa is körözésbe kezdett a Marussia körüli kisebb felhajtás során.

15.06 Christian Horner és Adrioan Newey elhagyta a pályát – úgy tűnik, ma már nem látjuk a Red Bullt, Vettelhez hasonlóan Ricciardo is háromkörös nappal kezdte meg az évet.

Az autó a próbakör után (Fotó: Twitter/Marussia_F1Team)

15.03 Chilton látszólag gond nélkül megtette az MR03 első próbakörét.

Az új Marussia (Fotó: Twitter/Marussia_F1Team)

15.00 A Marussia elhagyta a garázst, hamarosan jön a kép!

14.57 Alonso a boxban, a Marussia garázsajtója kinyílt.

14.54 Alonso a pályán, hat ezredre megközelítette legjobbját.

14.53 Az utolsó lépések egyikeként a kerekeket teszik fel Max Chilton Marussiájára.

14.52 Hülkenberg korábbi leállását az üzemanyag-adagoló meghibásodása okozta, közölte a Force India.

Kevin Magnussen nyolckörös menettel kezdte mclarenes pályafutását (Fotó: Twitter/McLarenF1)

14.48 Mindenki bejött a boxba, Magnussen nyolckörös menettel kezdett a McLarenben.

14.46 A spanyol a boxba gurult, Hülkenberg és Magnussen maradt a pályán.

14.45 Alonso a Ferrarival 1:26-os köröket fut egymás után, kiegyensúlyozott tempóban.

14.42 Körről körre gyorsul a dán a Pirelli kemény keverékű versenygumijain.

14.40 Magnussen megtette első mért köreit.

14.36 Jerezben már viccelődnek a Red Bull vergődésén. Az, hogy az idei Red Bull nem ad szárnyakat, elcsépelt, viszont az egyik szakíró felhívta a többiek figyelmét arra, hogy az idei modellnek a nevében van a sorsa: az RB10 angolul kimondva ugyanúgy hangzik, mint az „are beaten”, azaz „legyőzve”.

14.34 Hülkenberg követte a pályára Alonsót, de egy kör után visszatért a boxba a Force Indiával.

Alonso korábban a pályán leállított Ferrari mellett (Fotó: Reuters)

14.32 És ki is hajtott a Ferrarival.

14.27 Alonso készen áll arra, hogy kimenjen a pályára. 

14.15 Pérez nem javított, Massa ebédel, a Force Indiáról kiderült, hogy váltóhiba miatt nem ment Hülkenberg délelőtt. Most csend van a pályán.

A Red Bull mai kálváriája már nem a Renault hibája, túl kis helyre próbálták meg bezsúfolni a hajtóművet
(Fotó: Twitter/RedBullRacing)

14.13 A Sky Sports információi szerint az a gond a Red Bull-lal, hogy túl kis helyre próbálta meg bezsúfolni a turbo alkatrészeit és az energiaátalakító akkumulátorait. Erről a Renault nem tehet, a Red Bullnak kell megoldást találnia arra, hogy úgy elférjenek ezek az alkatrészek, hogy közben a hűtés is megvalósítható legyen.

14.10 Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke azt mondta, nincs baja azzal, hogy Bernie Ecclestone az utolsó helyett az utolsó három versenyen duplázná meg a szerezhető pontok számát. A brit azt mondta, akár abban is benne lenne, hogy megvariálják a szabályt, és az utolsó melletti másik két futamról másképp döntsenek. Azaz a pilóták kiválaszthatnak maguknak még egy futamot, továbbá a szezon elején sorsolnak nekik egyet, s így jön ki az utolsó melletti kettő duplázás. És tényleg komolyan beszélt.

14.05 A Force India motorhome-jában ebédel Bertrand Gachot – a francia/belga  1991-ben még a csapat jogelődjénél, a Jordannél versenyzett, letartóztatása adta meg a lehetőséget Michael Schumachernek az F1-ben való bemutatkozásra.

14.04 Sutil ment ki a pályára a Sauberrel.

Fernando Alonso autója korábban leállt a pályán, de azóta visszatért, és gyors kört futott (Fotó: Twitter/InsideFerrari)

13.58 Sutil egy, Frijns két kör után tért vissza a boxba.

13.55 Sutil és Frijns a pályán. A Caterham holland tesztpilótája még nem futott mért kört, de legalább a Red Bull-lal ellentétben több köre van, mint a platós kocsinak.

13.53 Lehet menni, de egyelőre senki sem megy.

13.53 Az eddig megtett körök:  Hamilton 45, Button 40, Massa 36, Alonso 34, Sutil 28, Vergne 22, Frijns 8, Hülkenberg 7, Ricciardo 3

13.50 Autó a boxban, hamarosan újraindul a gyakorlás. Az aszfalt 27 fokos, a levegő is kellemes, szépen süt a nap. Péntek délelőttre viszont esőt jósolnak.

13.46 Megérkezett a platós teherautó a Force Indiáért.

13.42 Állítólag Chilton már készülődik, hamarosan kijöhet a Marussia az új Ferrari-motorral.

13.41 Hülkenberg a pályára hajtott. Nem sokáig ment, a Force India leállt, a tesztet piros zászlóval megszakították.

13.40 Sabine Kehm közleménye (lásd feljebb), amelyben megerősítette a francia L’Équipe információit, több orgánumnak is lendületet adott: a Sky Sports például úgy tudja, a decemberi síbalesete óta kómában fekvő, német a felébresztési folyamat részeként már néhány egyszerű utasításra jól reagál.

13.37 Massa 12 kör után bement a boxba. Utolsó körei már az 1:28 perces tartományban voltak a kemény versenygumikon..

13.36 Button azt mondta, eddig csak az autó fotózásakor találkozott Magnussennel, de sok jót hallott róla a csapattól. Az angol a nap végéig biztosan Jerezben marad, és amint elmondta, kíváncsian várja az esti technikai értekezletet, a melyen hallhatja, miket mond az autóról a 21 éves dán.

13.31 Massa folyamatosan köröz, egyedül van, kiegyensúlyozott köröket fut 1:27 körül.

13.26 Bár az idei szabályokban legfeljebb 15 ezres percenként fordulatban határozták meg a motorok fordulatszámát, a szakértők szerint ritkán fogja meghaladni a 13 ezres fordulatot a hajtómű, a fogyasztáskorlátozása miatt nincs értelme túlpörgetni a motorokat.

13.24 A McLaren a Twitteren közölte, hogy Button 40 körös tesztje véget ért. Délután az újonc Kevin Magnussen veszi át az MP4-29 volánját, a dán vezet pénteken egész nap.

13.21 A brazil javított a legjobbján, de továbbra is a 4.

13.18 Massa törte meg a csendet.

13.17 A Red Bull próbálja viccelődéssel elviselni a szenvedős kezdést. „Új megközelítéssel tesztelünk, a filozófiánk szerint a kevesebb több" –  írták a Twitterre. A Lotus hasonló okkal magyarázta a teszt kihagyását…

13.14 Egy ideje csend van a pályán. Az eddig megtett körök:  Hamilton 45, Button 40, Alonso 34, Sutil 28, Massa 24, Vergne 22, Frijns 8, Hülkenberg 6, Ricciardo 3. A Marussia még nem jött elő.

13.01 A Williamsnél elégedettek, Massa visszajelzései nagyon jók az autóról, és ma amiatt sem nagyon aggódnak, hogy a Renault-motorokról a Mercedesre váltottak.

12.59 Maga Dietrich Mateschitz is Jerezben van, a Red Bull tulajdonosának jelenléte megerősíti, hogy aggódnak az istállónál.

12.52 Ricciardo két kör után visszatért a boxba. Ezzel annyi köre van az első Red Bull-os napján, mint amennyit Vettel futott kedden.

12.50 Ricciardo újra a pályán. Nagyon óvatosan vezeti a Red Bullt.

12.48 Alonso a közepesen kemény abroncsokat  használja, amelyekkel Button tegnap 1:24.165-öt ment.

12.45 A McLarenen is megjelent egy különleges szenzor, az autó elején látható.

12.42 Sabine Kehm hivatalosan is megerősítette, hogy elkezdték Schumacher felébresztésének folyamatát.

12.41 Alonso feljött a második helyre a korábbi leállása óta megjavított Ferrarival.

12.38 Most éppen Alonso és Massa van a pályán – az elmúlt négy évben ez nem fordulhatott elő hivatalos teszten, hiszen csapattársak voltak.

12.37 Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója a német Auto Motor und Sportnak azt mondta, a Red Bull legutóbbi meghibásodása nem a Renault sara, a csapat a felelős érte.

12.35 Hülkenberg is visszament a pályára. A Force India tegnap elfüstölt Sergio Pérez alatt, a csapat ma délre hozta helyre az autót Hülkenbergnek. Ez volt eddig az egyetlen probléma a Mercedes-hajtóművel, pedig négy csapat gyakorol vele.

12.29 Bár nem annyira látványosan, mint a Ferrari, a Williams is számos szenzorral az autóján tesztel. Massának ezek cserélgetése miatt is kell várni sokat a menetek között – magyarázta a csapat a Twitteren.

12.25 Most már tényleg csak a Marussiát nem láttuk, a kiscsapat versenyt fut az idővel, hogy elkészüljön délután 17-ig.

Tegnap Button volt a leggyorsabb Jerezben (Fotó: Action Images)

12.24 Massa javított egyéni legjobbján a Williamsszel. Rajta kívül Vergne, Button és Sutil van a pályán.

12.20 Hülkenberg a pályán a Force Indiával. Az idén már fekete alapú autót most látjuk először csütörtökön, a német a mólt héten Silverstone-ban már kipróbálta az autót.

12.19 Zöld a lámba a boxutca végén, Button a pályán. A Red Bull 12, a Mercedes 160, a Ferrari  104 körnél jár Jerezben, a McLaren 73-at tett meg.

12.17 Lewis Hamilton a Twitteren biztosította korábbi csapatát együttérzéséről.

12.13 Szomorú hír érkezett a McLarenről, a csapat wokingi főhadiszállásához közel autóbalesetet szenvedett és elhunyt a vállalat két dolgozója. Azt egyelőre nem közölték, hogy kik ültek a Subaru Imprezában, de annyit tudni, hogy nem az F1-es, hanem a sportautó részleg dolgozóiról van szó.

12.11 Kocsi a platón, visszafelé tart a boxba.

12.07 A Red Bull szerelői letakarták az autót.

12.06 Ez az egész kezd igazán kellemetlenné válni a Renault számára, rengeteg munkára lesz szükség a bahreini folytatás előtt. Van szűk három hét addig.

A pálya videorendszerének képén látható Ricciardo füstölő Red Bull-Renault-ja

12.02 Az ausztrál kiugrott a kocsiból, amelynek a hátulját vizsgálgatja.Nem oldódtak meg a problémák a Renault motorjával.

12.01 Újabb piros zászló. A Red Bull hátulja füstöl, Ricciardo megállt a pályán.

12.00 Az ausztrál pilótáé a csapat 12. köre Jerezben. Ricciardio egyébként  csak annyit mondott Vettelről az újságíróknak, hogy nem tudja, miért sietett haza tegnap délután, úő is csodálkozik azon, hogy nem maradt Jerezben. 

11.58 Massa is kiment a pályára, és végre Ricciardo is kigurult a Red Bull-lal.

11.55 Nagy beszédtéma a McLaren autójának hátsó része, amelyről a csapat elmondta, hogy a terveket az FIA még tavaly nyáron jóváhagyta és szabályosnak minősítette. A csapat a felfüggesztés elemeit eddig nem látott módon használja az aerodinamikai hatékonyság fokozására.

11.53 Button és Sutil is a pályán. A Marussia közölte, hogy Jules Bianchi ma nem fog tesztelni. Azt nem tudjuk, hogy ezáltal a csapat teljesen lemondott a körözésről, vagy esetleg Max Chilton a pályára hajthat. Valószínűleg utóbbiban reménykednek, de csak azt tudták megerősíteni, hogy a francia nem megy.

11.49 Frijns a pályán a Caterhammel. A holland kis híján versenyzői álláshoz jutott, de végül Marcus Ericsson és Kobajasi Kamui kapta meg a lehetőséget.

11.45 Újra a boxban a Ferrari, újra zöld a lámpa a boxutca végén.

11.43 A McLaren nem először kénytelen figyelmeztetni szurkolóit arra, hogy Button remek  teszteredményeiből ne vonjanak le messzemenő következtetéseket. Mindenesetre kellemes problémák!

11.42 A Ferrari másodszor állt le a pályán a jerezi teszt alatt, az első napon Kimi Räikkönen legelső körében óvatosságból állította le a finn, mert baj volt a telemetriával.

11.41 A Ferrari-szerelők segítségével óvatosan a platóra tették a Ferrarit, a teherkocsi elindult vissza a boxba.

11.37 Az eddig megtett körök: Hamilton 44, Alonso 26, Button 22, Vergne 17, Button 15, Sutil 8, Frijns 6, Massa 5.

11.34 Megérkeztek, letakarták az F14 T-t, és a platós kocsira teszik.

11.31 A pályabírók körülveszik a pálya utolsó harmadában leállított autót, de nem nyúlnak hozzá, a Ferrari szerelőire várnak.

11.29 Ez a nap első kényszerszünete. A spanyol a pálya közepén állt le, és kiszállt a Ferrariból.

11.28 Alonso Ferrarija leállt a pályán, piros zászlóval megszakították az edzést.

A Red Bull-istálló tagjait csak a paddockban lehet felfedezni, nem csattannak ki a magabiztosságtól (Fotó: Reuters)

11.21 Button állt az élre, Hamilton tovább rója a köröket a Mercedesszel.

11.19 Alonso miatt sok-sok néző kilátogatott a pályára, a  célegyenes előtti kanyarnál állólelátó háromnegyedig megtelt.

11.15 A MotoGP-ben Valentino Rossi miatt jellegzetessé vált 46-os rajtszámot a Caterhamjére festő Frijns tett egy kört a pályán, a csapat a Twitteren örömmel nyugtázta,. hogy vissza tudott gurulni a garázsig, és nem kellett a szerelőknek betolniuk, mint korábban.

11.10 A Renault reggeli derűlátása ellenére a Red Bull továbbra sem hagyta el a garázst. Pedig a francia motorgyártó 9 órára ígérte, hogy a világbajnok csapat elkezdheti a tesztelést...Arról nem is beszélve, hogy bár Vergne megtett már 17 kört Renault-motoros autójával, a Toro Rosso tempója finoman szólva sem kielégítő.

11.08 Hamilton az időeredmények tekintetében is az élre ugrott.

11.06 Az eddig megtett körök: Hamilton 27, Alonso 20, Vergne 17, Button 15, Sutil 8, Massa 5, Frijns 5.

11.01 Hamilton visszatért a pályára, miközben Vergne és Button beállt a garázsba.

10.59 A Mercedes 140, a Ferrari 98, a Sauber 60, míg a Force India 56 kört tett meg a jerezi teszt alatt mostanáig.

10.56 Vergne visszatért a pályára, a mai nap ezidáig 15 kört tett meg eddig a francia versenyző.

10.48 Button beékelődött Alonso és Hamilton közé a második helyre (1:27.349). 

10.43 Sutil tovább gyorsult (1:32.150), akárcsak Alonso (1:26.017)

10.40 Sutilnak is van már mért köre, 1:40.955-ös köridejével beugrott Vergne elé. 

10.37 Sutil ment ki a pályára újra, közben Hamilton 12 megtett kör után visszatért a boxba.

10.36 Hamilton 23 megtett körnél tart, ez már most több, mint amennyit kedden összesen megtett.

10.30 Lassan a Red Bull is készen áll a kezdésre, Daniel Ricciardo hamarosan a pályára hajthat.

10.18 A német pilóta egyetlen kört követően vissza is ment a garázsba, Hamilton váltotta a pályán.

10.14 Adrian Sutil is kigördült a pályára a Sauberrel.

FRISS HÍR! A BFMTV nevű francia televíziós csatorna szerint Schumacher pozitívan reagált a felébresztésre. RÉSZLETEKÉRT KATTINTSON IDE!

10.05 Alonso futott néhány gyors kört, majd visszatért a boxba, Button pedig újra kiment a pályára.

10.04 Tízről hét fokra csökkent közben a levegő hőmérséklete Jerezben. 

Rosberg tegnap 97 kört tett meg a Mercedesszel, vajon ma Hamilton hány körig jut? (Fotó: Twitter/f1fanatic_co_uk)

 

9.56 Massa futott egy 1:33.087-es kört, amire Alonso rákontrázott egy 1:29.267-es köridővel.

9.55 Alonso és Massa a pályán, miközben Hamilton 1:36.344-gyel mért kört futott.

9.51 Hamilton és Vergne újfent kigurult a boxból, a brit pilótának már ez lesz az ötödik köre.

9.42 Button sincs már a pályán, amely jelenleg üres. A Marussia, a Force India, a Red Bull és a Sauber egyelőre még nem aktivizálta magát.

9.40 Hamilton, Frijns és Massa is visszament a boxba.

9.35 Frijns és Button is kiment újra a pályára, majd csatlakozott hozzájuk Massa is.

9.33 Alonso visszament a boxba, Verge mellett most Hamilton van kint csak a pályán.

9.32 Vergne futotta meg a mai nap első mért körét, a francia versenyző 1:53.181-gyes időt autózott. 

Alonso is kipróbálta a Ferrarit, a kocsi oldalára felszerelt különleges eszközzel,
amellyel a levegő áramlását vizsgálja a kerék mögött (Fotó: Twitter/f1fanatic_co_uk)

 

9.27 Alonso és Vergne is visszament a pályára.

9.24 Süt a nap Jerezben, viszont csak tíz fok van a helyszínen.

9.22 Button gördült ki most a garázsból a pályára (Kevin Magnussen délután fogja vezetni a McLarent).

9.19 Most elcsendesült a pálya.

9.12 Hamilton végül nem futott gyors kört.

9.08 A Caterham nem jutott sokáig, a boxutca végén ugyanis leállt, és vissza kellett tolni a garázsba. Mint kiderült, nem a motorral volt gond.

9.08 Most már Hamilton sincs a boxban.

9.06 Alonso és Jean-Éric Vergne is kiment a pályára.

9.03 Massa és Robin Frijns gördült ki először a pályára.

Massa már készen áll a tesztelésre (Fotó: Twitter/WilliamsF1Team)

 

9.00 Felvillantak a zöld lámpák, mostantól ki lehet menni a pályára.

A Renault tájékoztatása szerint orvosolni tudták a tegnapi motorproblémákat, így minden akadály elhárult a Red Bull, a Toro Rosso és a Caterham elől.

Friss hír, hogy Bernie Ecclestone azt szeretné, ha nem csak az  utolsó versenyen dupláznák meg a pontokat, hanem az előtte lévő két futamon is (azaz az Egyesült Államokban és Brazíliában is). RÉSZLETEK ITT!

Tiszta az ég a jerezi pálya felett, a Mercedes jelentése szerint tökéletesek a körülmények  a teszteléshez.

„Kedden sok problémával kellett megküzdenünk, örülök, hogy ezeket sikerült megoldanunk egyetlen éjszaka alatt. Nem igazán izgultam emiatt, és jó volt hallani a motor beindulását. Csak 43 kört sikerült megtennem, de szerintem ez jó volt kezdésnek. Semmi gond nem volt a kocsival, úgyhogy nagyjából ott állunk, ahol lenni szeretnénk. De tavaly is az első tesztnapunkon voltunk a leggyorsabbak, úgyhogy ebből nem szabad következtetéseket levonni" – nyilatkozta Button még tegnap. 

F1-ES, TESZT, JEREZ, A 2. NAP EREDMÉNYLISTÁJA
1. Button (brit, McLaren-Mercedes) 1:24.165 (43 kör)
2. Räikkönen (finn, Ferrari) 1:24.812 (47)
3. Bottas (finn, Williams-Mercedes) 1:25.344 (35)
4. Rosberg (német, Mercedes) 1:25.588 (97)
5. Pérez (mexikói, Force India-Mercedes) 1:28.376 (37)
6. Gutiérrez (mexikói, Sauber-Ferrari) 1:33.270 (53)
7. Ericsson (svéd, Caterham-Renault) 1:37.975 (11)
8. Vettel (német, Red Bull-Renault) 1:38.320 (8)

F1-ES TESZT, JEREZ, AZ 1. NAP EREDMÉNYLISTÁJA
1. Räikkönen (finn, Ferrari) 1:27.104 (31 kör)
2. Hamilton (brit, Mercedes) 1:27.820 (18)
3. Bottas (finn, Williams-Mercedes) 1:30.072 (6)
4. Pérez (mexikói, Force India-Mercedes) 1:33.161 (10)
5. Vergne (francia,Toro Rosso-Renault) 1:36.530 (15)
6. Gutiérrez (mexikói, Sauber-Ferrari) 1:42.257 (7)
Vettel (német, Red Bull-Renault, 3 kör) és Ericsson (svéd, Caterham-Renault, 1 kör) nem futott mért kört

A JEREZI TESZT BEOSZTÁSA 
  csütörtök péntek
Red Bull Ricciardo Ricciardo
Ferrari Alonso Alonso
Mercedes Hamilton Rosberg
McLaren Button/Magnussen Magnussen
Force India Hülkenberg Juncadella
Sauber Sutil Sutil
Toro Rosso Vergne Kvjat
Williams Massa Massa
Marussia Chilton? Bianchi?
Caterham Frijns Kobajasi
A Lotus nem vesz részt a jerezi teszten.