Hiba lenne egy legyintéssel elintézni a Mercedest?

nemzetisport.hu nemzetisport.hunemzetisport.hu nemzetisport.hu
Vágólapra másolva!
2013.05.11. 17:59
null
Vettel szerint a Mercedesszel a versenyen is számolni kell (Fotók: Action Images)
Amikor a Mercedes megszerezte az első két rajtkockát a Spanyol Nagydíj időmérő edzésén, sokan csak legyintettek, hogy ugyanaz lesz majd, mint az előző két versenyen, azaz Nico Rosberg és Lewis Hamilton visszaesik majd a sorban, és a legjobb esetben is egy dobogós helyezésben reménykedhet. Aztán Sebastian Vettel elmondta, hogy a Red Bull elemzései szerint a versenytempója is erős a két Mercedesnek – persze ott ült mellette Rosberg és Hamilton, lehet, hogy csak őket nem akarta megbántani. Azt is elismerte, hogy a Lotus és a Ferrari veszélyesebb lesz rá a futamon, és Fernando Alonso is abban bízik, hogy az ötödik helyről indulva a győzelemért csatázik. Felipe Massa feladatát három rajthelyes büntetése nehezíti meg.

A Mercedes pilótái a Spanyol Nagydíj első rajtsorának kisajátítása ellenére óvatosan nyilatkoznak a vasárnapi esélyekről. A Bahreini Nagydíjon Nico Rosberg a pole-ból indulva visszaesett a futamon a 9. helyre, s attól tart, hogy ez megismétlődhet.

„Jól működött a kocsi az edzéseken, minden beállítást tökéletesítettünk. Szép ez az eredmény a bahreini pole után, de a versenyre is gondolni kell, nem lehetünk túlságosan bizakodóak – mondta Rosberg. – Kissé meglepő, hogy a mienk az első sor, de jó kört mentem, s még egyszer mondom, a Bahreini GP után semmi sem biztos. Próbáltuk csökkenteni a gumi koptatását, ami nem könnyű, de úgy éreztem a délelőtti szabadedzésen, hogy már haladunk előre. Ezzel együtt nagyon nehéz versenyre számítok."

Lewis Hamilton fejet hajtott csapattársa előtt, elismerte, hogy ezen a délutánon Rosberg volt a jobb. A német azzal került előnybe az angollal szemben, hogy a második etapban képes volt kellően gyors kört futni a már az első szakaszban is használt közepesen kemény abroncsával, s nem kellett még egyszer kimennie a biztos továbbjutásért, így két szettje maradt a záró tíz percre.

„Csak gratulálni tudok Nicónak, akárcsak a csapatnak, amely szintén kiváló munkát végzett – mondta Hamilton, aki ugyanakkor három hete a kilencedik helyről indulva feljött az ötödik pozícióba, azaz koránt sem reménytelen a Mercedes helyzete. – Hogy hol vesztettem el két tizedet? Nico egyszerűen túl gyors volt nekem ma, és eggyel több készlet gumit meg tudott spórolni a harmadik szakaszra. Ám a verseny előtt mértéktartónak kell lennünk, hiszen tudjuk, hogy nagyon nehéz dolgunk lesz."

Az időmérő tudósítását ide kattintva tekintheti meg
Az időmérő tudósítását ide kattintva tekintheti meg

Hamilton elmondta, fogalma sem volt róla, mit kell módosítania a szabadedzéseken bizonytalan autóján, ezért mérnökével jobbnak látták, ha nem nyúlnak hozzá. Végül is bejött a terv.

Sebastian Vettel annak ellenére megelőzte a Ferrari és a Lotus pilótáit, hogy a harmadik szakaszban kettő helyett csak egy gyors kört futott. Elégedett az eredményével, de nyíltan nem írta le a Mercedes esélyeit sem.

„Őszintén szólva nagyon elégedett vagyok, mint ahogy elégedett voltam pénteken és a szombati szabadedzés után is – mondta Vettel. – A saját utunkat jártuk, az időmérőn csak a közepesen kemény gumikat használtuk. Vasárnap kiderül, hogy jól taktikáztunk-e, de hosszú lesz a verseny, nagyon fontos szerepet kap a gumik kopása, amely sajnos rosszabb a várnál."

Vettel fontosnak tartja, hogy fő riválisai, Kimi Räikkönen és Fernando Alonso elé került, de a Mercedes kishitűen nyilatkozó párosát sem írta még le – vagy legalábbis nem mondta ki előttük a sajtótájékoztatón.

„A Mercedes előttünk van, és a szabadedzéseken nem voltak olyan rosszak a hosszú menetei. A Lotus és a Ferrari azonban nagyon versenyképes volt, borzasztóan erősek lesznek a versenyen – mondta Vettel, aki szerint három és négy boxkiállás között ingadoznak majd a stratégiák. – Ha valaki végigmegy két kerékcserével, megeszem a kalapom."

Kimi Räikkönen indul Vettel mellől, s biztos benne, hogy a versenyen nagyon erős lesz az autója.

„Nem voltunk elég gyorsak ahhoz, hogy az első sorba kerüljünk, de a versenyen sokkal jobb lesz a tempónk. A Mercedes szombaton mindig nagyon gyors, de kíváncsi vagyok, milyen tempója lesz a teljes versenytávon. Sok függ attól, ki hogyan bánik a gumikkal. Nem hiszem, hogy nagy különbségek lennének a boxkiállások száma között, inkább az időzítés lesz különböző" – mondta a vb-pontverseny második helyén álló finn.

Alonso az ötödik rajtkockából indulva sem tett le a győzelemről
Alonso az ötödik rajtkockából indulva sem tett le a győzelemről

Fernando Alonso nem esett kétségbe amiatt, hogy csak az ötödik rajtkockát szerezte meg a Spanyol Nagydíj időmérő edzésén, annak ellenére sem, hogy ezen a pályán még soha senki sem nyert F1-es futamot a harmadik rajthelynél rosszabb indulási pozícióból.

„Az időmérőn ez volt a legtöbb, amit kihozhattunk az autóból, a Mercedesszel senki sem tud versenyben lenni, ez zsinórban a harmadik pole-ja – mondta a hazai versenyére készülő spanyol, aki egy ezreddel verte meg csapattársát. – A versenytempónk jobb ennél, türelmesen ki kell várnunk a lehetőségeinket. Fontos, hogy a tiszta rajt és első kör után jól gazdálkodjunk a gumikkal. Bizakodó vagyok, hiszen általában vasárnap vagyunk a legerősebbek, oda kell érnünk a dobogóra. Persze ennél többet akarunk, és minden erőnkkel azon leszünk, hogy ezt a célt elérjük."

A hazai versenyéről azt mondta Alonso, hogy extra erőt ad neki a közönség, amely már pénteken is nagyobb létszámban volt jelen, mint három hete a bahreini nézősereg vasárnap, és szombaton sem okozott csalódást.

„Persze, a hazai pálya mindig pluszmotivációt jelent, de végül is az autó ettől nem lesz gyorsabb, mint más helyszíneken. Örömet szeretnék szerezni mindenkinek, aki kijön a futamra" – mondta a tavaly Valenciában diadalmaskodó Alonso, aki a Spanyol Nagydíjat 2006-ban nyerte meg.

Felipe Massa egy ezreddel kapott ki Fernando Alonsótól, és a harmadik szabadedzésen megszerzett első helyezése után nagyon csalódott volt amiatt, hogy kiszorult az első két sorból – sőt utólag a kilencedik helyre szorult vissza, mert a sportfelügyelő testület szerint feltartotta Mark Webbert, amiért három rajthellyel hátrébb sorolták (így járt a Räikkönent feltartó Esteban Gutiérrez is, akit a 19. rajtkockába soroltak vissza).

„Természetesen jobbra számítottam, arra készültem, hogy az első három rajthelyért harcolunk majd, hiszen délelőtt nagyon gyors voltam, az első lettem. Ám egyesek rengeteget javultak, vagy legalábbis nem mindent mutattak meg, amint az időmérőre készültek – mondta Massa. – Tudtam, hogy a Mercedes erős lesz itt, a téli teszteken is jól ment, de talán a versenyen megint szerényebb tempót mutat majd."

A McLaren nagy tervekkel érkezett Barcelonába, de a szabadedzéseken kiderült, hogy nem sikerült közelebb kerülnie az élbolyhoz. Sergio Pérez ennek ellenére bejutott a legjobb tíz közé, és Massa büntetésének köszönhetően a 8. helyről indulhat.

„Az elmúlt néhány napban rengeteg problémával kellett megküzdenünk, ezért remek eredmény, hogy sikerült bejutnunk a harmadik szakaszba. Abszolút nem reménykedtünk ebben, tényleg mindent kihoztam az autóból" – mondta a mexikói.

Martin Whitmarsh csapatfőnök elárulta, azért nem használta a McLaren az új első légterelőjét, mert attól tartott, hogy nem szabályos az alkatrész – a csapatnak nem volt ideje tesztelni az FIA hivatalos szerkezetével, amely az elhajlást nagy nyomással ellenőrzi.

TOVÁBBI NYILATKOZATOK

Romain Grosjean (6.): – Jó munkát végeztünk, de az utolsó gyors köröm első kanyarjában elfékeztem magam, és ezzel elvesztettem az esélyt a jó rajthelyre. Állóra fékeztem a gumit, ami a verseny elején még rosszul jöhet, de még így is elég hosszú lehet a verseny, hogy feljebb jöjjek. Még ha nem is a dobogóra, mint Bahreinben.
Mark Webber (7.):
– Nagyon jól ment a kocsi az első két szakaszban, de a harmadik etapot nagyon elszúrtam, egyszerűen nem sikerült jól a köröm. Sajnos egy-egy versenyhétvégén összesen öt olyan kört futsz, amelyen mindent beleadhatsz,ezért van az,, hogy olykor becsúsznak a hibák. Mindent a gumik uralnak.
Paul di Resta (10.): – Elégedettek lehetünk, hiszen a harmadik szakaszba jutással elértük a kitűzött célunkat. Ezen a pályán nagyon gyorsan kopnak a gumik, ez befolyásolhatja a versenyt. Sokan rajtolnak mögülem friss gumikkal, ezért az első kanyar kritikus lesz.
Daniel Ricciardo (11.): – Majdnem mindent kihoztunk az autóból. Reggel gond volt az egyensúlyával, ezért változtattunk a beállításokon, ami bejött. Elégedett vagyok a második szakaszban futott körömmel, annak ellenére, hogy kevéssel lemaradtam a harmadik szakaszról.
Jean-Éric Vergne (12.): – Sikerült előrelépnünk, ami azt jelenti, hogy az európai versenyeken erősebb autóval versenyezhetünk. Sok pozitívuma volt az időmérőnek, kezdve azzal, hogy az autó sokkal inkább a futamra lett beállítva, mint a kvalifikációra. A 12. hely jó alapot ad a pontszerzésnek.
Adrian Sutil (13.): – Az első szakasz remekül ment, de a második szakaszban többször is feltartottak, emiatt nehéz volt összerakni egy jó kört, pedig a sebességünk meglett volna ahhoz, hogy bekerüljünk a legjobb tízbe. Biztos vagyok benne, hogy az autó jó lesz holnap, de nehéz lesz előzni ezen a pályán.
Jenson Button (14.): – Gratulálok Checónak, remek munkát végzett, különösen a második szakaszban. Ami engem illet, az első szakaszban minden rendben volt, de aztán nem volt elég tapadásom az utolsó gyors köröm során a második szakaszban. Úgy éreztem, hogy a guminyomás túl nagy volt, de őszintén szólva nem tudjuk pontosan, mi történt.
Nico Hülkenberg (15.): – Minden a tervek szerint alakult, a gond csak az, hogy túl lassúak vagyunk. Az újítások és a beállítások is beváltak, de közben a többiek is fejlesztettek. A második szakaszban tökéletes kört futottam, nagyon elégedett voltam vele. Két szett közepes keveréket használtunk el a jobb pozíció eléréséhez, de ez is kevésnek bizonyult.
Valtteri Bottas (16.): – Sajnos a mai eredmény megmutatta, hol is állunk valójában a többiekhez képest, de szerintem jó irányba sikerült elindulnunk. Mindenki fejlesztett, ezért tűnik úgy, hogy egy helyben toporgunk.
Pastor Maldonado (17.): – Kemény időket élünk meg mostanában, de folyamatosan dolgozunk azon, hogy előrébb lépjünk. Nem volt meg a tapadásunk ahhoz, hogy jobb időt érjünk el.
Giedo van der Garde (18.): – Az éjjel változtattunk az autó beállításain, és ez remekül bevált mind a harmadik szabadedzésen, mind a kvalifikáción. A második gyors köröm során tiszta volt a pálya, a gumik remekül működtek, ennek köszönhetően sikerült a hétvége leggyorsabb körét elérnem.
Esteban Gutiérrez (19.): – Az utolsó szabadedzésen elégedett voltam az autóval, és az újítások is beváltak. Többet is ki tudtam volna talán hozni az utolsó szett gumikból. Nem vagyok elégedett, előrébb szerettünk volna végezni.
Jules Bianchi (20.): – A kocsi tapadása jó volt, ez már az egyensúlyáról nem volt elmondható, különösen az első és az utolsó szektorban volt ezzel gond a gyors tempójú kanyarokban. Szükségünk van a jó rajthoz ahhoz, hogy már a verseny elején megelőzzük Van der Gardét.
Max Chilton (21.): – Az első köröm különösen erős volt, úgy érzem, sikerült bebizonyítanom, hogy fejlődtem, Nagyon várom már a versenyt.
Charles Pic (22.): – Az utolsó szabadedzésen nem tudtam tiszta kört futni, ezért tudtuk, hogy gyorsabbak is lehetünk. Az időmérőn azonban nem volt olyan jó az autó, mint reggel. A versenytempónk jó, és a melegebb időjárás is az előnyünkre válhat.

SPANYOL NAGYDÍJ, A MÓDOSÍTOTT RAJTSORREND
1. Nico Rosberg német Mercedes
2. Lewis Hamilton brit Mercedes
3. Sebastian Vettel német Red Bull-Renault
4. Kimi Räikkönen finn Lotus-Renault
5. Fernando Alonso spanyol Ferrari
6. Romain Grosjean francia Lotus-Renault
7. Mark Webber ausztrál Red Bull-Renault
8. Sergio Pérez mexikói McLaren-Mercedes
9. Felipe Massa* brazil Ferrari
10. Paul di Resta brit Force India-Mercedes
11. Daniel Ricciardo ausztrál Toro Rosso-Ferrari
12. Jean-Éric Vergne francia Toro Rosso-Ferrari
13. Adrian Sutil német Force India-Mercedes
14. Jenson Button brit McLaren-Mercedes
15. Nico Hülkenberg német Sauber-Ferrari
16. Valtteri Bottas finn Williams-Renault
17. Pastor Maldonado venezuelai Williams-Renault
18. Giedo van der Garde holland Caterham-Renault
19. Esteban Gutiérrez* mexikói Sauber-Ferrari
20. Jules Bianchi francia Marussia-Cosworth
21. Max Chilton brit Marussia-Cosworth
22. Charles Pic francia Caterham-Renault
*három rajthelyes büntetés mások feltartásáért
AZ IDŐMÉRŐ VÉGEREDMÉNYE
1. Nico Rosberg német Mercedes 1:20.718 átlag: 207.611 km/ó
2. Lewis Hamilton brit Mercedes 1:20.972 0.254 mp h.
3. Sebastian Vettel német Red Bull-Renault 1:21.054 0.336
4. Kimi Räikkönen finn Lotus-Renault 1:21.177 0.459
5. Fernando Alonso spanyol Ferrari 1:21.218 0.500
6. Felipe Massa brazil Ferrari 1:21.219 0.501
7. Romain Grosjean francia Lotus-Renault 1:21.308 0.590
8. Mark Webber ausztrál Red Bull-Renault 1:21.570 0.852
9. Sergio Pérez mexikói McLaren-Mercedes 1:22.069 1.351
10. Paul di Resta brit Force India-Mercedes 1:22.233 1.515
11. Daniel Ricciardo ausztrál Toro Rosso-Ferrari 1:22.127
12. Jean-Éric Vergne francia Toro Rosso-Ferrari 1:22.166
13. Adrian Sutil német Force India-Mercedes 1:22.346
14. Jenson Button brit McLaren-Mercedes 1:22.355
15. Nico Hülkenberg német Sauber-Ferrari 1:22.389
16. Esteban Gutiérrez mexikói Sauber-Ferrari 1:22.793
17. Valtteri Bottas finn Williams-Renault 1:23.260
18. Pastor Maldonado venezuelai Williams-Renault 1:23.318
19. Giedo van der Garde holland Caterham-Renault 1:24.661
20. Jules Bianchi francia Marussia-Cosworth 1:24.713
21. Max Chilton brit Marussia-Cosworth 1:24.996
22. Charles Pic francia Caterham-Renault 1:25.070
AZ ELSŐ KÉT SZAKASZ VÉGEREDMÉNYE
1. SZAKASZ 2. SZAKASZ
1. Hamilton 1:21.728 1. Hamilton 1:21.001
2. Rosberg 1:21.913 2. Vettel 1:21.602
3. Vettel 1:22.158 3. Alonso 1:21.646
4. Räikkönen 1:22.210 4. Räikkönen 1:21.676
5. Alonso 1:22.264 5. Webber 1:21.718
6. Webber 1:22.342 6. Rosberg 1:21.776
7. Massa 1:22.492 7. Pérez 1:21.790
8. Grosjean 1:22.613 8. Massa 1:21.978
9. Di Resta 1:22.663 9. Grosjean 1:21.998
10. Vergne 1:22.775 10. Di Resta 1:22.019
11. Ricciardo 1:22.905 11. Ricciardo 1:22.127
12. Sutil 1:22.952 12. Vergne 1:22.166
13. Hülkenberg 1:23.058 13. Sutil 1:22.346
14. Pérez 1:23.116 14. Button 1:22.355
15. Button 1:23.166 15. Hülkenberg 1:22.389
16. Gutiérrez 1:23.218 16. Gutiérrez 1:22.793
17. Bottas 1:23.260
18. Maldonado 1:23.318
19. Van der Garde 1:24.661
20. Bianchi 1:24.713
21. Chilton 1:24.996
22. Pic 1:25.070
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik