Nagy csata lesz a szombati időmérőn Lewis Hamilton és Nico Rosberg között (Fotók: Action Images, AFP)

Lewis Hamilton elismerte, hogy a Monacói Nagydíj időmérő edzésének utolsó szakaszában ő döntheti el, melyik Mercedes-pilóta menjen elsőként a pályára, de azt cáfolta, hogy ezt a tavalyi összezörrenés miatt döntötte el a csapat vezetősége.

Mint ismert, tavaly Rosberg ment ki elsőként a végén, miközben az élen állt, de a gyors körét nem fejezte be, hanem a Mirabeau-nál a bukótérbe csúszott, ahonnan kitolatott. Emiatt sárga zászlókat lengettek, így a többieknek lassítaniuk kellett, és Hamilton biztos volt benne, hogy Rosberg szándékosan tett keresztbe neki, nehogy átvegye a vezetést, és megszerezze a Monte-Carlóban különösen fontos pole pozíciót – Rosberg másnap a pole-ból indulva simán meg is nyerte a versenyt.

„Én dönthetek, ez így van, és nagyon örülök neki. Ez már az első versenyen eldőlt, megbeszéltük, hogy felváltva döntjük el, ki határozza meg a sorrendet, és Melbourne-ben pénzfeldobással döntöttünk. Nico nyert, így az övé az összes páratlan sorszámú futam, az enyémek a páros versenyek, mint Monaco is – mondta Hamilton. – Pályáról pályára változik, hogy előbb érdemes menni vagy később. Persze mindig ott van a lehetősége, hogy elszúrod a választást. Nem félek, hogy megismétlődik a tavalyi eset, csak arra figyelek, hogy jobb kört menjek, mint egy évvel ezelőtt."

A 62. MONACÓI NAGYDÍJ PROGRAMJA
CSÜTÖRTÖK
1. szabadedzés: Heten is befértek a két Mercedes közé Monacóban
2. szabadedzés: Hamilton volt a leggyorsabb, mielőtt eláztak
SZOMBAT
11.00–12.00: 3. szabadedzés
14.00–15.00: időmérő edzés
VASÁRNAP
14.00: a verseny rajtja
Az NSO mindegyik edzésről élő szöveges tudósítással számol be.
Alonso: Az új szabályok bizonyítják, visszalépett az F1
A Mercedes Hamiltonnak kedvez a monacói időmérőn
Hamilton és a Mercedes három évvel hosszabbított – hivatalos

Nico Rosberg az első edzésen a falnak koccant, sokáig a boxban maradt, s csak kilencedik lett, a második tréningen viszont az eső előtt javított.

„Nincs gond az autóval, csak az első edzésen új ívet próbáltam, amire azt mondta a mérnököm, ezt a versenyen ne erőltessem – viccelődött a német. – A második edzésen minden rendben volt, nem lesz gond. Az eső váratlanul jött, nem számítottunk rá, mint ahogy mások sem, ezért nem próbálta ki senki a szuperlágyat."

A Ferrari Barcelonában nagy vereséget szenvedett a Mercedestől, de Sebastian Vettel szerint Monacóban megint szoros lesz a verseny a két csapat között.

„Nem tudom, milyen szokott lenni a Ferrari Monacóban, de az idén mindenhol jobbak voltunk, mint tavaly. Az autó mindenféle pályatípuson jól megy, egyedül a barcelonai utolsó szektorban voltak gondjaink, de ez inkább kisiklás volt, mint alapvető hiba az autón. Abban bízom, hogy az első négy versenyhez fog hasonlítani a teljesítményünk" – mondta Vettel, aki az első edzésen a negyedik, a másodikon harmadik lett.

Vettel kifejtette, hogy bár a barcelonai utolsó szektor hasonlít a monacói pályakarakterisztikájához, valami fontos eltérés volt, és ezért nem nevezhető az ottani teljesítmény mérvadónak.

„Barcelonában a két legkeményebb keverékű abroncsot használtuk, míg Monacóban először kerülnek fel az autókra a szuperlágy gumik. Ma még nem ismertük meg azokat, várni kell még két napot" – mondta Vettel, aki abban bízik, hogy a lágyabb keverék kedvezni fog a Ferrarinak.

Az első edzést Vettel előtt záró Daniel Ricciardo szerint a Red Bull ama csapatok közé tartozik, a melyek a monacói pályában látják az esélyt a kiugrásra. Ez az esetükben a Ferrari megszorongatása lehet.

„Jól indult a hétvégénk, semmi rosszat nem érzek az autón, úgy érzem, a Mercedes mögötti sűrű mezőnyben ott lehetünk, és ha mindent tökéletesen csinálunk, az időmérőn beférhetünk a két Ferrari közé – mondta Ricciardo. – A Williamst meg kell előznünk, és még az sem kizárt, hogy mindkét Ferrarit megelőzzük. A Toro Rosso megint erős, sok múlhat azon, mennyire lesz meleg szombaton."

Daniel Ricciardo szerint a Red Bull a Ferrari szintjén van Monacóban

Ricciardo főnöke, Christian Horner a napokban vette feleségül Geri Halliwell énekesnőt, s jó kedvűen nyilatkozgatott a csütörtöki edzések után.

„Tulajdonképpen a nászutamon vagyok itt, Monacóban, együtt az összes barátommal – utalt a riválisokra és az újságírókra Horner, aki szerint az F1 problémáit csak úgy lehetne megoldani, ha Bernie Ecclestone és Jean Todt, az FIA elnöke a kezébe venné az irányítást. – Nem jó, hogy a csapatok döntenek mindenről. A Force India több pénzt akar, a Mercedes most semmiféle változtatásba nem megy bele, mi a motorokra vonatkozó szabályt módosítanánk. Egy helyben toporgunk, csak keménykezű irányító húzhat ki minket ebből a helyzetből."

Az első szabadedzésen második Max Verstappenről azt mondta, „káprázatos eredmény valakitől, aki a koránál fogva még autót sem bérelhet, hogy a közutakon vezessen. A két Toro Rosso-pilóta eddig az év nagy sztorija.”

Franz Tost, a Toro Rosso csapatfőnöke elmondta a monacói pályán először ma vezető hollandról, hogy nemcsak a sebessége elképesztő, hanem az az érzék is, amivel a mérnökökkel beszél az autó beállításairól.

„Nagyon örülök, hogy nálunk versenyez. Körről körre gyorsult úgy, hogy még csak nem is hibázott. Költségvetésünknél fogva nem kelhetünk versenyre egyes csapatokkal, de ha vasárnap esik, Max vagy Carlos odaérhet a dobogóra” – mondta Tost.

MONACÓI NAGYDÍJ, 2. SZABADEDZÉS
1. Lewis Hamilton brit Mercedes 1:17.192 átlag: 155.627 km/ó 12 kör
2. Nico Rosberg német Mercedes 1:17.932 0.740 mp h. 15
3. Sebastian Vettel német Ferrari 1:18.295 1.103 14
4. Kimi Räikkönen finn Ferrari 1:18.543 1.351 15
5. Danyiil Kvjat orosz Red Bull-Renault 1:18.548 1.356 16
6. Carlos Sainz Jr. spanyol Toro Rosso-Renault 1:18.659 1.467 14
7. Max Verstappen holland Toro Rosso-Renault 1:18.782 1.590 12
8. Fernando Alonso spanyol McLaren-Honda 1:18.906 1.714 18
9. Nico Hülkenberg német Force India-Mercedes 1:19.151 1.959 13
10. Romain Grosjean francia Lotus-Mercedes 1:19.266 2.074 13
11. Sergio Pérez mexikói Force India-Mercedes 1:19.300 2.108 13
12. Felipe Massa brazil Williams-Mercedes 1:19.560 2.368 15
13. Valtteri Bottas finn Williams-Mercedes 1:19.566 2.374 14
14. Pastor Maldonado venezuelai Lotus-Mercedes 1:19.577 2.385 13
15. Jenson Button brit McLaren-Honda 1:19.606 2.414 14
16. Daniel Ricciardo ausztrál Red Bull-Renault 1:19.639 2.447 13
17. Felipe Nasr brazil Sauber-Ferrari 1:20.263 3.071 10
18. Roberto Merhi spanyol Marussia-Ferrari 1:22.017 4.825 9
19. Will Stevens brit Marussia-Ferrari 1:22.943 5.751 13
1. SZABADEDZÉS 
1. Lewis Hamilton brit Mercedes 1:18.750 átlag: 152.685 km/ó 49 kör
2. Max Verstappen holland Toro Rosso-Renault 1:18.899 0.149 mp h. 42
3. Daniel Ricciardo ausztrál Red Bull-Renault 1:19.086 0.336 27
4. Sebastian Vettel német Ferrari 1:19.134 0.384 31
5. Carlos Sainz Jr. spanyol Toro Rosso-Renault 1:19.245 0.495 40
6. Pastor Maldonado venezuelai Lotus-Mercedes 1:19.454 0.704 35
7. Danyiil Kvjat orosz Red Bull-Renault 1:19.520 0.770 33
8. Kimi Räikkönen finn Ferrari 1:19.679 0.929 31
9. Nico Rosberg német Mercedes 1:19.762 1.012 47
10. Felipe Massa brazil Williams-Mercedes 1:19.766 1.016 32
11. Fernando Alonso spanyol McLaren-Honda 1:19.791 1.041 28
12. Jenson Button brit McLaren-Honda 1:20.202 1.452 15
13. Romain Grosjean francia Lotus-Mercedes 1:20.274 1.524 34
14. Sergio Pérez mexikói Force India-Mercedes 1:20.619 1.869 35
15. Nico Hülkenberg német Force India-Mercedes 1:20.784 2.034 34
16. Felipe Nasr brazil Sauber-Ferrari 1:20.857 2.107 24
17. Valtteri Bottas finn Williams-Mercedes 1:20.917 2.167 36
18. Marcus Ericsson svéd Sauber-Ferrari 1:21.219 2.469 25
19. Will Stevens brit Marussia-Ferrari 1:23.234 4.484 28
20. Roberto Merhi spanyol Marussia-Ferrari 1:23.404 4.654 31