A Ferrari párosától lassan a Mercedesnél is tartani fognak (Fotók: Action Images, AFP)

Kimi Räikkönen a második szabadedzésen megelőzte Nico Rosberget, míg Sebastian Vettel meg sem mutatta, mit tud a gyorsabb gumikeveréken, mert megpördült a gyors körében.

„Úgy tűnik, a Ferrari megint nagyon közel van, szemmel kell tartanunk az autóit" – mondta az első tréninget élen záró Rosberg.

„A Ferrari nagyszerű, valóban gyorsnak tűnik. Meglepően jó eredményeket ért el, kíváncsi vagyok, hogy ez marad-e a trend a hétvégén – utalt Lewis Hamilton arra, hogy a Ferrari általában könnyebb autóval köröz a pénteki szabadedzéseken, mint riválisai. Arra is felhívta a figyelmet, hogy a Mercedesben jócskán maradt tartalék. – A gyors köröm nem volt kiemelkedő, a beállításaim is még mind a melbourne-iek. Biztos vagyok benne, hogy az autó hangolásával gyorsabbak leszünk."

Sebastian Vettel nem mer még a Mercedes elleni csatára gondolni, inkább hátrafelé tekinget.

„Nem volt könnyű hiba nélkül vezetni, ebben a forróságban nagyon csúszkált a kocsi. De mikor keresse az ember a határokat, ha nem a pénteki szabadedzésen? – kezdte Vettel, aki végül nem ment el a Mercedes értekezletére. – A Mercedes elöl van, ez biztos. Mögötte nagyon vegyes lehet a társaság, a Williams autóit biztosan nehéz lesz megelőzni, de itt a Red Bull és akár a Toro Rosso is beleszólhat a csatába az időmérőn."

A második szabadedzés végén a teli tankos menetek során Hamilton és Räikkönen körei szinte azonosak voltak, s tőlük gyengébb átlagot futott Rosberg és Vettel – ám megint ki kell emelni, hogy a Ferrari általában kevesebb üzemanyagot használ a pénteki szabadedzéseken, mint fő vetélytársai.

Vettel egyelőre inkább hátrafelé tekinget, erős Williamsre számít

Az Ausztrál Nagydíjat hátfájása miatt kihagyó Valtteri Bottas 90 percnyi körözés után úgy érzi, nem lesz gond a hátával, bírni fogja a versenyt.

„Érzek még enyhe fájdalmat, de erre számítottam is. A jó hír, hogy nem rosszabbodott a helyzet az edzések alatt, fékezéskor sem volt gond. Ráadásul elég kevés fájdalomcsillapítót kaptam, ha szükséges, tudjuk növelni az adagot. Nem lesz probléma" – mondta Bottas.

A McLarenbe barcelonai tesztbalesete után pénteken visszaülő Fernando Alonso elmondta, már attól is boldog, hogy egyáltalán a kocsit vezethette.

„Nagyon boldog vagyok, bár fizikailag még nem százszázalékos: két hét ágyban fekvést nehéz egy nap alatt feledtetni. Az autó is nagyon jó volt, a teszteken  négy-öt kör után le kellett állnunk, most pedig 45 kört tettem meg probléma nélkül. Ha az időmérőn három és fél másodpercre leszünk a Mercedestől, az máris egy-másfél másodperces javulást jelent majd Ausztráliához képest. Bizakodunk" – mondta a spanyol.

A nap képe: Massa, Alonso és korábbi kollégájuk,
Massimo Rivola, a Ferrari sportigazgatója

A Red Bull pilótái kiemelték, hogy a Renault-motor sokkal jobb, mint két hete Ausztráliában. Annak köszönhetően, hogy visszaállították a téli teszteken is használt üzemmódba, jobban megbíznak a kocsiban, ami az eredményekben is megmutatkozhat.

S ha már Red Bull és Renault – a pénteki események csattanója a csapatfőnökök számára kiírt FIA-sajtótájékoztató volt. A kérdezettek között az első sorba, a Red Bull és a Toro Rosso csapatfőnöke közé ültették be Cyril Abiteboult, a Renault F1-es igazgatóját, akiről Christian Horner rögtön megjegyezte viccesen, hogy nagyon bátor ember.

A feszültséget végig érzékelni lehetett Horner és Abiteboul között, főleg akkor, amikor a hivatalos moderátor helyett a többi újságíró kérdezhetett. Abiteboulnak például többször el kellett mondania, hogy a héten az Auto Hebdóban nem hitelesen jelent meg az interjú, mert ő nem is nevezte hazugnak Adrian Neweyt, a Red Bull tervezőguruját. De oltásból sem volt hiány.

„A motor egyre jobb lesz, versenyről versenyre érezhető a különbség. Legalábbis Cyril ezt mondja. Mit tehetnénk? Hiszünk neki" – mondta Horner.

Abiteboult azzal is szembesítették, hogy Newey szerint a Renault-motor miatt nincs fény az alagút végén. „Igenis látjuk a fényt az alagút végén, ráadásul az alagút sokkal rövidebb, mint ahogy azt egyesek gondolják" – szögezte le a francia szakember.

Látszólag kellemesebb téma volt, hogy a Renault esetleg felvásárolja a Toro Rossót, amiről Franz Tost csapatfőnök azt mondta, „fantasztikus lenne, eggyel magasabb szintre emelné az istállót". A februárban felröppent pletykáról nyíltan beszélt a Red Bull családon belül mindig is kistestvérnek tartott Minardi-utód főnöke. Miután a Lotus képviselője leszögezte, hogy a Renault-hoz való visszatérésről a Mercedesszel megkötött, 2020-ig szóló megállapodás miatt szó sem lehet, nem sok alternatívája maradt a Renault-nak.

A 17. MALAJZIAI NAGYDÍJ PROGRAMJA 
PÉNTEK
1. szabadedzés: Rosberg a két Ferrari előtt, Hamilton Mercedese leállt
2. szabadedzés: Hamiltonnak két gyors kör elég volt, Räikkönen Rosberg előtt
SZOMBAT
7.00–8.00: 3. szabadedzés
10.00–11.00: időmérő edzés
VASÁRNAP
9.00: a verseny rajtja (hajnalban óraátállítás!)
Az időpontok magyar idő szerint értendők, az NSO mindegyik edzésről élő szöveges tudósítással számol be.

Vagy mégis. „A Renault több lehetőséget is vizsgál, merre menjen tovább. A lehetőségek közt van a Toro Rosso felvásárlása, illetve az F1-ből való távozás is. Ha a Formula–1-es szereplés árt a Renault hírnevének, ha nem leszünk értékes szereplői a sportágnak, nem éri meg maradni" – mondta Abiteboul, leszögezve, hogy jelenleg a legfontosabb, hogy a Red Bull-lal közösen visszajussanak a csúcsra.

De Horner arra is kitért, mi lesz, ha a Renault megkaparintja a Red Bull B-csapatát.

„Ha a Renault saját csapatot alapít vagy kiszáll, mi motor nélkül maradunk. Nem tudom elképzelni, hogy a Ferrari vagy a Mercedes nekünk adja az erőforrását. A Red Bull nem fog saját motort gyártani. Attól tartok, ebben az esetben nem marad helyünk az F1-ben" – mondta a csapatfőnök, aki Helmut Marko Ausztrál Nagydíj után adott nyilatkozatát is megismételte, azaz a Red Bull is csak addig marad az F1-ben, amíg megéri neki.

Horner végül elmondta, a Red Bull ötlete volt, hogy négyről ötre emeljék a pilóták által az idény során büntetés nélkül használható motorok számát, akár úgy is, hogy a plusz motort csak a pénteki szabadedzéseken veszik igénybe.

MALAJZIAI NAGYDÍJ, 2. SZABADEDZÉS 
1. Lewis Hamilton brit Mercedes 1:39.790 átlag: 199.967 km/ó 16 kör
2. Kimi Räikkönen finn Ferrari 1:40.163 0.373 mp h. 29
3. Nico Rosberg német Mercedes 1:40.218 0.428 26
4. Danyiil Kvjat orosz Red Bull-Renault 1:40.346 0.556 17
5. Valtteri Bottas finn Williams-Mercedes 1:40.450 0.660 31
6. Felipe Massa brazil Williams-Mercedes 1:40.560 0.770 27
7. Sebastian Vettel német Ferrari 1:40.652 0.862 29
8. Max Verstappen holland Toro Rosso-Renault 1:41.220 1.430 30
9. Marcus Ericsson svéd Sauber-Ferrari 1:41.261 1.471 30
10. Daniel Ricciardo ausztrál Red Bull-Renault 1:41.799 2.009 8
11. Pastor Maldonado venezuelai Lotus-Mercedes 1:41.877 2.087 15
12. Felipe Nasr brazil Sauber-Ferrari 1:41.988 2.198 30
13. Sergio Pérez mexikói Force India-Mercedes 1:42.242 2.452 24
14. Carlos Sainz Jr. spanyol Toro Rosso-Renault 1:42.291 2.501 31
15. Nico Hülkenberg német Force India-Mercedes 1:42.330 2.540 28
16. Fernando Alonso spanyol McLaren-Honda 1:42.506 2.716 25
17. Jenson Button brit McLaren-Honda 1:42.637 2.847 24
18. Romain Grosjean francia Lotus-Mercedes 1:42.948 3.158 7
19. Will Stevens brit Marussia-Ferrari 1:45.704 5.914 12
20. Roberto Merhi spanyol Marussia-Ferrari 1:47.229 7.439 6
1. SZABADEDZÉS 
1. Nico Rosberg német Mercedes 1:40.124 átlag: 199.300 km/ó 20 kör
2. Kimi Räikkönen finn Ferrari 1:40.497 0.373 mp h. 17
3. Sebastian Vettel német Ferrari 1:40.985 0.861 13
4. Romain Grosjean francia Lotus-Mercedes 1:41.543 1.419 14
5. Carlos Sainz Jr. spanyol Toro Rosso-Renault 1:41.596 1.472 26
6. Daniel Ricciardo ausztrál Red Bull-Renault 1:41.787 1.663 15
7. Max Verstappen holland Toro Rosso-Renault 1:41.803 1.679 23
8. Valtteri Bottas finn Williams-Mercedes 1:41.882 1.758 23
9. Danyiil Kvjat orosz Red Bull-Renault 1:42.055 1.931 18
10. Marcus Ericsson svéd Sauber-Ferrari 1:42.064 1.940 16
11. Felipe Massa brazil Williams-Mercedes 1:42.103 1.979 23
12. Pastor Maldonado venezuelai Lotus-Mercedes 1:42.567 2.443 19
13. Raffaele Marciello* olasz Sauber-Ferrari 1:42.621 2.497 13
14. Fernando Alonso spanyol McLaren-Honda 1:42.885 2.761 20
15. Nico Hülkenberg német Force India-Mercedes 1:42.893 2.769 13
16. Sergio Pérez mexikói Force India-Mercedes 1:43.054 2.930 15
17. Jenson Button brit McLaren-Honda 1:43.100 2.976 19
18. Will Stevens brit Marussia-Ferrari 1:46.686 6.562 8
19. Roberto Merhi spanyol Marussia-Ferrari 1:47.683 7.559 8
20. Lewis Hamilton brit Mercedes idő nélkül   4
*tesztpilóta, a nagydíj további részén nem vesz részt