Hamilton: A defekt után jó volt kicsit csatázni az élbollyal

Vágólapra másolva!
2012.07.22. 18:58
null
Hamilton élvezte a Vettel elleni csatát, még ha a német le is hülyézte manővere miatt (Fotó: Action Images)
Kimi Räikkönen és a Sauber-istálló pilótapárosa is a rossz rajtpozíciója miatt kesergett a Német Nagydíj után, mindhárman úgy gondolták, jobb pozícióból indulva az élmezőnyben versenyezhettek volna. A 2007-es világbajnok Sebastian Vettel büntetése után végül harmadik lett, és megelőzte Lewis Hamiltont a vb-pontversenyben. Michael Schumacher, amellett, hogy csalódott a 7. hely miatt, a verseny előtt kirobbant Red Bull-ügy folytatását várja.

 

Sebastian Vettel szabálytalan előzés miatt kapott 20 másodperces időbüntetésének köszönhetően Kimi Räikkönen felugrott a harmadik helyre, és az idén negyedszer lett dobogós – ennél többször csak Fernando Alonso végzett az első háromban 2012-ben.

VETTEL BÜNTETÉSE ÉS A„DOBOGÓSOK” NYILATKOZATA ITT
VETTEL BÜNTETÉSE ÉS A„DOBOGÓSOK” NYILATKOZATA ITT

„Ennél többet nem hozhattunk ki a versenyből. A rajt után Hamilton autójával valami gond volt, lelassított előttem, és hogy ne menjek neki, én is lassítottam, Di Resta elment mellettem, és őt nehéz volt visszaelőzni, túlságosan eltávolodtam az élcsoporttól – mondta a finn, aki a vb-pontversenyben Lewis Hamilton elé, a 4. helyre ugrott. – Talán ha a tizedik helynél előrébbről indulok, az élcsoporttal tarthattam volna, de ez van, kár keseregni. A lényeg, hogy az autó nagyon jó volt, és szereztem néhány pontot."

Kobajasi Kamui is nyert Vettel büntetésével, a korábban háromszor is ötödikként célba érő japán ezzel élete legjobb eredményét érte el.

„Nagyon örülök, hogy sikerült ismét nagyon jó eredményt elérnünk, és az elmúlt hetek balszerencséi után ismét az élmezőnyhöz közel csatáztunk. Száraz pályán nagyon erős az autó, jobb rajthelyekről indulva még jobb eredményt értünk volna el" – mondta a japán.

Sergio Pérez már nem került Vettel elé, de a 17. helyről indulva a 6. pozíció is pazar a számára. A Sauber ezzel 20 ponttal gazdagodott Németországban.

SZAVAZÁS

Ki nyeri meg az F1-es Magyar Nagydíjat?

KÖSZÖNJÜK, HOGY SZAVAZOTT!

„A verseny elején vibrált az autó, azt hittem, defektem van, ezért korán kiálltam a boxba, ami rosszul befolyásolta a stratégiámat, és a verseny végén már kopott gumikon kellett mennem" – mondta a közép-amerikai, akinek a végén nem kellett tartania Schumachertől.

Michael Schumacher a harmadik helyről rajtolva a boxkiállásoknál és a pályán is veszített pozíciókat, s bár a végén friss gumikon a mezőny leggyorsabbja volt, Pérezre való felzárkózását akadályozta, hogy spórolnia kellett az üzemanyaggal, hogy egyáltalán eljusson a célig.

„Szebb módon is be lehetett volna fejezni a versenyt annál, mint hogy a harmadik helyről visszaestem a hetedikre. Én mindent kifacsartam az autóból, de hiába a késői kerékcsere, az üzemanyagra is figyelni kellett, és nem érhettem utol Pérezt. A rajtom rendben volt, rövid ideig támadtam Sebastiannal, ami jó móka volt" – mondta Schumacher, aki a 2006-os brazíliai „búcsúfutama" óta először ért el leggyorsabb kört F1-es versenyen.

A német szerint a Red Bull verseny előtti motorprogramozási ügyének még lesznek következményei.

„Kíváncsian várom, mi fog történni a következő napokban, hiszen nem csak egy autót érint ez az ügy" – mondta Schumi a BBC-nek.

A 100. versenyén induló Lewis Hamilton a verseny elején defektet kapott, rengeteg időt veszített, a 16-18. helyen autózva a lekörözés ellen küzdött, Vettel megelőzésével így is nagy szerepet kapott a futamon. A végén azonban feladta a futamot.

„Rengeteg törmelék volt a célegyenes végén, az egyik ilyen elvágta a gumimat, ami elképesztő, hiszen heten átmentek a törmelékeken anélkül, hogy megsérült volna az autójuk – mondta Hamilton. – Ez után az egyetlen örömöm az volt, hogy az élmezőny tagjaival csatázhattam a verseny közepén, és láttam, hogy az autó igenis versenyképes. Jenson is megmutatta ezt, és örülök neki, hogy öt nap múlva Magyarországon ismét autóba ülhetek. Ennél jobb hírt el sem tudok képzelni."

 

TOVÁBBI NYILATKOZATOK
FERNANDO ALONSO, SEBASTIAN VETTEL ÉS JENSON BUTTON NYILATKOZATÁT IDE KATTINTVA OLVASHATJA EL.
Mark Webber (8.): – Csalódott vagyok, mert többet vártam a versenytől. Az első kört követően még minden rendben volt, Lewis mögött voltam, de egyszerűen elkezdtem leszakadni róla. Ez teljesen más pálya, mint Silverstone, de nekünk minden körülmények között gyorsnak kell lennünk, de valamilyen oknál fogva ma nem voltunk azok.
Nico Hülkenberg (9.): – Tudtuk, hogy nem vagyunk annyira erősek, hogy megtartsuk a negyedik helyet, de mindig reménykedsz, ha ennyire elöl vagy. A futam első fele jól is alakult, vívtam néhány igazán jó csatát. A gumik kopása miatt viszont kénytelenek voltunk a három kiállásos stratégiánk mellett maradni.
Nico Rosberg (10.): – A rossz kvalifikáció után elfogadható eredmény az egy pont. A stratégiánk jó volt, és bemutattam néhány szép manővert, amíg a huszonegyedik helyről felértem a tizedikre. Szeretnék köszönetet mondani a szurkolóinknak, fantasztikusan támogattak minket.
Paul di Resta (11.): – Vegyes érzéseim vannak. A verseny elején és végén erősek voltunk, de valamiért a futam közepén lassabbak voltunk. A leggyorsabb körömet is az utolsó körben futottam meg. Remélem, Magyarországon képesek leszünk majd jobb eredményt elérni.
Felipe Massa (12.): – Nagyon nehéz versenyem volt, már a rajtnál bajba kerültem, az egyik Toro Rossóba belementem, és elszállt az első légterelőm. Ezzel gyakorlatilag véget is ért a versenyem. Kár érte, mert Fernando megmutatta, hogy versenyképes az autó. A Magyar Nagydíjra is jó esélyekkel érkezünk.
Daniel Ricciardo (13.): – Az első körben sikerült megtartanom a pozíciómat, annak ellenére, hogy alulkormányzottsággal küszködtem. Aztán elkezdtem veszíteni a sebességemből, és a Sauberek és Rosberg is megelőzött. Az utolsó nyolc körben még szerettem volna elkapni Di Restát, de az autó tapadása elveszett.
Jean-Éric Vergne (14.): – Rosszul rajtoltam, egészen a huszadik helyre visszacsúsztam, de az első kör végére feljöttem a tizenharmadik pozícióba. Éppen ezért vagyok csalódott amiatt, hogy korán be kellett mennem a bokszba, ez tönkretette a versenyemet. Az autó viszont határozottan jobb, mint az előző futamokon.
Pastor Maldonado (15.): – Jól rajtoltunk, de a második szakaszban hiányzott a megfelelő tapadás, ebben szerepe lehetett annak, hogy az autó a verseny korai szakaszában megsérült. Amikor a lágy keverékű gumikra váltottunk az autó megint jó lett, de meg kell értenünk, hogy miért nem voltunk annyira gyorsak, mint korábban.
Vitalij Petrov (16.): – Elégedett vagyok a teljesítményemmel, az első körtől kezdve jól éreztem magam az autóban, azt hiszem, minden tőlem telhetőt megtettem. A végén tudtam, hogy Senna mögöttem a lágyabb gumikon van, szóval csak arra összpontosítottam, hogy ne kövessek el semmilyen hibát a leintésig.
Bruno Senna (17.): – Csalódott vagyok, mert gyorsabb voltam annál, mint amit az eredményem mutat. Az elején egy percet veszítettem azzal, hogy be kellett mennem a bokszba. Valaki nekiment hátulról a kocsi jobb oldalának. Ha jobb helyre tudjuk kvalifikálni magunkat a következő futamon, esélyünk lesz pontokat szerezni.
Romain Grosjean (18.): – Semmi sem sikerült. Eleve hátulról indultam a váltócsere miatt, aztán valaki nekem jött, ami miatt eltört az első vezetőszárnyam, és defektet is kaptam. Nem tudom, mi történt, de ez a baleset tönkretette a futamomat.
Heikki Kovalainen (19.): – A verseny első része remek volt, tudtam nyomni rendesen, de a második bokszkiállást követően az első kerekek túlságosan gyorsan koptak. Emiatt első vezetőszárnyat cseréltünk, ami segített a problémán, de innentől kezdve csak az lehetett a célom, hogy befejezzem a versenyt.
Charles Pic (20.): – Boldog vagyok az eredménnyel, a sebességünk jó volt, bár a rajt nem sikerült jól a számomra. Újra a HRT-k előtt végeztünk, ami haladás, de nem elégséges, tovább kell dolgoznunk, hogy még többet érhessünk el.
Pedro de la Rosa (21.): – Az autó nagyon jó volt, és Glockot sikerült is megelőznöm. A verseny nem volt egyszerű, hiszen nagyon korán elkezdték lengetni a kék zászlókat. Remélem, tudjuk tartani ezt a szintet Magyarországon is.
Timo Glock (22.): – Nem fogok sokáig gondolkodni ezen a versenyen. Az első tíz kört követően nehéz volt vezetni az autót, nem volt jó az egyensúlya. Szenvedtünk a végsebességgel is az egyenesekben, a futam végére pedig a differenciál is elromlott.
Narain Karthikeyan (23.): – Jó verseny volt számunkra, az elejétől a végéig folyamatosan harcban voltunk, szerintem most voltunk a legjobbak a szezon során. A lekörözések miatt túl sok időt veszítettem, emiatt nem tudtam közel maradni Pedróhóz vagy Glockhoz.
NÉMET NAGYDÍJ, A MÓDOSÍTOTT VÉGEREDMÉNY
1. Fernando Alonso spanyol Ferrari 1:31:05.862
2. Jenson Button brit McLaren-Mercedes

6.949 mp h.

3. Kimi Räikkönen finn Lotus-Renault 16.409 mp h.
4. Kobajasi Kamui japán Sauber-Ferrari 21.925 mp h.
5.
Sebastian Vettel
német
Red Bull-Renault
23.732 mp h.*
6. Sergio Pérez mexikói Sauber-Ferrari 27.896 mp h.
7. Michael Schumacher német Mercedes 28.970 mp h.
8. Mark Webber ausztrál Red Bull-Renault 46.941 mp h.
9. Nico Hülkenberg német Force India-Mercedes 48.162 mp h.
10. Nico Rosberg német Mercedes 48.889 mp h.
11. Paul di Resta brit Force India-Mercedes 59.227 mp h.
12. Felipe Massa brazil Ferrari 1:11.428 p h.
13. Daniel Ricciardo ausztrál Toro Rosso-Ferrari 1:16.829 p h.
14. Jean-Éric Vergne francia Toro Rosso-Ferrari 1:16.965 p h.
15. Pastor Maldonado venezuelai Williams-Renault 1 kör h.
16. Vitalij Petrov orosz Caterham-Renault 1 kör h.
17. Bruno Senna brazil Williams-Renault 1 kör h.
18. Romain Grosjean francia Lotus-Renault 1 kör h.
19. Heikki Kovalainen finn Caterham-Renault 2 kör h.
20. Charles Pic francia Marussia-Cosworth 2 kör h.
21. Pedro de la Rosa spanyol HRT-Cosworth 3 kör h.
22. Timo Glock német Marussia-Cosworth 3 kör h.
23. Narain Karthikeyan indiai HRT-Cosworth 3 kör h.
FELADTA
Lewis Hamilton brit McLaren-Mercedes 56 megtett kör
Leggyorsabb kör: Schumacher (57. kör) 1:18.725
*Vettel 20 másodperces büntetést kapott
A VB ÁLLÁSA
GYŐZELEM DOBOGÓ PONTSZERZ. PONT
1. Fernando Alonso 3 6 10 154
2. Mark Webber 2 2 9 120
3. Sebastian Vettel 1 3 8 110
4. Kimi Räikkönen 4 9 98
5. Lewis Hamilton 1 4 8 92
6. Nico Rosberg 1 2 7 76
7. Jenson Button 1 3 6 68
8. Romain Grosjean 2 5 61
9. Sergio Pérez 2 5 47
10. Kobajasi Kamui 5 33
11. Pastor Maldonado 1 1 2 29
12. Michael Schumacher 1 5 29
13. Paul di Resta 5 27
14. Felipe Massa 4 23
15. Nico Hülkenberg 5 19
16. Bruno Senna 5 18
17. Jean-Éric Vergne 1 4
18. Daniel Ricciardo 1 2
KONSTRUKTŐRÖK
1. Red Bull-Renault 230
2. Ferrari 177
3. McLaren-Mercedes 160
4. Lotus-Renault 159
5. Mercedes 105
6. Sauber-Ferrari 80
7. Williams-Renault 47
8. Force India-Mercedes 46
9. Toro Rosso-Ferrari 6
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik