Ha jó lesz a futam, senkit sem érdekel majd a nehéz kezdés

Vágólapra másolva!
2010.10.21. 13:34
null
A jongnami pálya (sárga: figyelmeztető lámpák, zöld: pályabírók)
A hét végén az első Dél-koreai Nagydíjjal folytatódik a Formula–1-es világbajnokság. A Mokpo kikötőváros melletti versenypálya építése nem a tervezett ütemben zajlott, még az is kétséges volt, hogy lesz-e egyáltalán futam. Nos, lesz, és ha az első benyomások beigazolódnak, nem fogunk unatkozni.

Ismeretlen vidékre „tévedt" a Formula–1, de nem fogja megbánni. Dél-Korea délnyugati csücskén, Mokpo kikötőváros mellett fekszik a dél-koreai nemzetközi versenypálya, amelyen az ország első F1-es futamát rendezik meg. Néhány hete sokan úgy gondolták, a csapatok megspórolják maguknak a dél-koreai utazást, mert a pálya nem készül el időben. Ám az eredetileg 90 nappal a futam előttre tervezett hivatalos pályabejárást a múlt hét elejére halasztva is hitelesítették a komplexumot, úgyhogy a pilótáknak lehetőségük lesz megismerni Hermann Tilke legújabb alkotását.

„Nem olyan rémes, mint amitől legrosszabb rémálmainkban rettegtünk, de nem is olyan jó, mint amit igazából reméltünk" – állt a BBC jellemzésében. „Tulajdonképpen ez még csak építési terület" – szabadkozott Tilke.

Jung Cso Csung pályaigazgató bocsánatot kért az F1 szereplőitől a csúszás miatt, valamint azért, mert nem tudták úgy befejezni az építkezést, ahogy előre eltervezték. A koreai szakember arról is beszélt, mennyire szégyelli magát, hogy a televízióban az aszfaltcsík mellett csak sarat és homokot fognak látni a nézők, de megígérte, jövőre minden zöldebb lesz.

Ami magát a pályát illeti, a versenyzők kifejezetten elégedettek voltak vele. „Megérdemelnek egy hátba veregetést, mert jó munkát végeztek, és remek show-t ígér a pálya" – mondta Lewis Hamilton.

Az első szakasz többek szerint a bahreini pályára emlékeztet, az első két kanyar után hosszú egyenessel, a végén hajtűkanyarral, majd még egy, rövidebb egyenes szakasszal. A rajt mindenképpen izgalmasnak ígérkezik, hiszen ha az első kanyar után nem sikerül valakinek az előzés, a kettes és a hármas kanyar közötti 1.2 kilométer hosszú egyenesben (ahol 15-16 másodpercen át mennek padlógázzal a versenyzők) még egyszer próbálkozhat.

„Ezek a kanyarok vezetési élmény tekintetében unalmasak, de csak ezekben lehet előzni – mondta Robert Kubica. – A rajt, mint mindenhol, izgalmas lesz, a verseny során viszont az dönt majd, hogy mennyire lesz csúszós az aszfalt az ideális íven kívül. Ha sokkal jobban csúszik, mint az ív, akkor ezekben sem lesz sok akció, mert túl sokat kockáztat, aki letér a versenyvonalról."

ÍME A RED BULL TÖBB SZEMPONTBÓL IS TÚLZÓ DEMÓJA A PÁLYÁRÓL
 

A pálya hátsó szakasza már a vezetési élmény tekintetében is izgalmassá válik a pilóták számára, kanyar kanyart követ majd, ráadásul a hatos ívtől a célegyenesig csak a tízesben kell nagyot fékezni, a többiben lendületből siklik majd a kocsi. „Érdekesek lesznek ezek az ívek, vannak olyanok, amelyek első ránézésre padlógázosnak tűnnek, de nagyon sok múlik majd azon, mennyire tapad az aszfalt. Ha jó lesz a tapadás, könnyű lesz átmenni rajtuk, és nem ezeken múlik a köridő, ellenkező esetben, ami a valószínűbb, viszont nagy lesz az esély a hibázásra, és nagyon óvatosnak kell lenni" – taglalta Kubica.

Esőt legfeljebb szombatra ígérnek, de akkora zuhétól nem kell tartani, mint Szuzukában, ahol szombatról vasárnap délelőttre kellett halasztani az időmérőt.

JONGAM A SZÁMOK NYELVÉN
A pálya hossza: 5.621 km
Kanyarok száma: 18
A versenytáv: 55 kör/309.155 km
Az időmérő kezdési ideje: 2010. 10. 23., 7.00
A futam kezdési ideje: 2010. 10. 24., 8.00
Tippelt átlagsebesség: 205 km/óra
Gumikeverékek: kemény és lágy

 

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik