„Ha az F1 zene, akkor Monza heavy metal”

Vágólapra másolva!
2010.09.09. 16:32
Vasárnap délután a 61. Olasz Nagydíjjal folytatódik a Formula–1-es világbajnokság. A monzai pálya a mezőny leggyorsabb autójával rendelkező McLarennek kedvez, míg a Red Bull és a Ferrari nehéz hétvégére számíthat. A versenyhétvége kezdete előtt bemutatjuk a pályát.

A monzai pálya alaprajza (Grafika: www.fia.com)
A monzai pálya alaprajza (Grafika: www.fia.com)
A monzai pálya alaprajza (Grafika: www.fia.com)
A monzai pálya alaprajza (Grafika: www.fia.com)
A monzai pálya alaprajza (Grafika: www.fia.com)

„Ha a Formula–1-es autók motorjának bőgése zene, akkor Monza heavy metal" – jellemezte találóan Adrian Sutil az Olasz Nagydíjnak otthont adó klasszikus pályát.

SZAVAZÁS

Ön szerint ki nyeri az Olasz Nagydíjat?

KÖSZÖNJÜK, HOGY SZAVAZOTT!

Ami az autók beállítását illeti, a mérnököknek itt nem kell túl sokat törniük a fejüket: a sebesség a fontos. Az 5793 méteres pálya hosszú egyenesek és gyors sikánok kombinációja, amelyen azonban az utóbbi években csak elvétve láthattunk előzéseket.

Az aszfaltcsík rendkívüli módon igénybe veszi a fékeket, ez különösen nagy melegben jelenthet nehézséget a pilóták számára – szerencséjükre az időjósok egyelőre enyhén felhős hétvégére számítanak, 20-27 fok közötti csúcshőmérsekletekkel.

A monzai pálya mindig annak a csapatnak kedvez, amelyiké a leggyorsabb autó a mezőnyben, és ez jelenleg a McLaren, így Lewis Hamilton és Jenson Button számít a futam legnagyobb favoritjának. Hamilton számára nagyon fontos lesz a vasárnapi verseny, ugyanis hiába vezet a világbajnoki pontversenyben, várhatóan a monzai az utolsó pálya, ami jobban fekszik a wokingiaknak, mint a nagy rivális Red Bullnak.

Ami az osztrák istállót illeti, Christian Horner csapatfőnök nem is titkolja, hogy nem győzelmi esélyekkel várják a hétvégét. „Már korábban is tudtuk, hogy Spa és Monza a McLarenek felségterülete lesz. Arra kell törekednünk, hogy minél kevesebb hátrányt szedjünk össze, ahogy azt Belgiumban is tettük. Monza nagyon kemény lesz számunkra, az év legnehezebb versenye” – vélekedett a sportvezető.

A Ferrarinál is nehéz, ráadásul kulcsfontosságú futamra készülnek: ha a fanatikus olasz közönség előtt versenyző Fernando Alonso nem ér el jó eredményt, búcsút mondhat harmadik világbajnoki címéről szövögetett álmainak.

Érdemes lesz odafigyelni a Renaultra (jobban mondva Robert Kubicára) és a Force Indiára is, ugyanis mindkét istálló autói gyorsak az egyenesekben, és ez Monzában önmagában is elég lehet egy remek helyezéshez. „Tavaly negyedik lettem Monzában, ez az eddigi legjobb eredményen. A miénk az egyik leggyorsabb autó a mezőnyben, így nagy esélyünk van újabb pontok szerzésére” – vélekedett Sutil, majd gyorsan hozzátette: „Monza egyszerűen zseniális!”

 PÁLYABEMUTATÓ MARK WEBBERREL
 

 

 MONZA A SZÁMOK NYELVÉN
Az első GP: 1950. 9. 3.
Összes GP: 59
A leggyorsabb kör: Rubens Barrichello (Ferrari), 1:21.046 perc
A pálya hossza: 5.793 km
Körök száma: 53
Versenytáv: 307.029 km
Kanyarok száma: 11
Az időmérő kezdési ideje: 2010. 9. 11., 14:00
A futam kezdési ideje: 2010. 9.12., 14:00
A 2009-es győztes: Rubens Barrichello (Brawn), 1:16:21.706 óra
A 2009-es rajtelső: Lewis Hamilton (McLaren), 1:24.066 perc
A 2009-es leggyorsabb kör: Adrian Sutil (Force India), 1:24.739 perc
Legtöbb győzelem: Michael Schumacher (5)
Legtöbb rajtelsőség: Juan Manuel Fangio, Ayrton Senna (5-5)
Egész Olaszország egy emberként szurkol majd a Ferrarinak (Fotó: Action Images – archív)
Egész Olaszország egy emberként szurkol majd a Ferrarinak (Fotó: Action Images – archív)
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik