Lewis Hamilton a McLaren után a Mercedesnél is töréssel kezdte az első versenyévét (Fotó: Action Images)

 

A 9 órakor kezdődő gyakorlás első 120 percében két piros zászlós szakaszra is sor került, előbb Daniel Ricciardo megálló autója miatt kellett félbe szakítani a tréninget, majd az új csapatánál ma bemutatkozó Lewis Hamilton csúszott ki, és törte meg a gumifal segítségével kicsit a Mercedes orrát – mint kiderült, fékhiba miatt nem tudta pályán tartani autóját.

Ez egymás után a második nap, hogy baj volt a Mercedesekkel, tegnap Nico Rosberg autója füstölt el, később pedig bejelentették, nem tesztelnek többet, mert időre van szükség, hogy megjavítsák a hidraulikát, és rendbe tegyék az autót. Érdekesség, hogy Hamilton a McLarennél is balesettel kezdte az első F1-es idényét 2007-ben (igaz, 2006 novemberében 14 napot már tesztelt a brit csapattal).

PIRELLI: AZ IDEI KEMÉNY KEVERÉK GYORSABB, MINT A TAVALYI KÖZEPES
„Az előző évben a közepes keménységű keveréken az első tesztnap legjobb ideje 1:19.670 perc volt, míg Jenson Button tegnap az új narancssárga kemény keveréken tett meg 1:18.861-et. Az első tendenciák szerint tehát az új keményebb keverék gyorsabb, mint az előző évi közepes, mi pedig ezt szerettük volna elérni” – tájékoztatott a Pirelli.

Az első két órában a Toro Rosso ausztrál pilótája volt a leggyorsabb 1:19.487-es idejével, míg Hamilton legjobbja (1:19.519) ekkor a második helyre volt elég.

Nagyjából három óra körözgetés után a Lotus francia versenyzője, Romain Grosjean tudta magáénak a leggyorsabb köridőt, 1:19.080 perces ideje már csak alig két tizeddel marad el Jenson Button tegnapi legjobb körétől (1:18.861), miközben Ricciardo továbbra sem szerepelt rosszul, és 1:19.134-ével a második voltr.

Sergio Pérez, Paul Di Resta és Grosjean időközben lágy keverékű gumikra váltott, míg Felipe Massa egyenletes sebesség mellett (tehát nem teljes gázon) tesztelte az egyeneseket. A csapat az autó aerodinamikai mutatóit figyelte, valószínűleg a légterelőket próbálgatták a Ferrarinál – a brazil így kezdetben nem meglepő módon több mint 20 másodperccel elmaradt a legjobb időktől, és bár futott néhány erősebb kört is (végül 1:19.914-cel zárt), a nap hajrájában ismét a lassabb aerodinamikai tesztek következtek..

Újabb egy órával később Grosjean már 1:18.828-as időt autózott, ezzel övé volt a hét legjobb eredménye, közben pedig túlestünk a harmadik piros zászlós szakaszon is: az újonc Luiz Razia autója állt meg a bokszutca végén, de miután a Marussia szerelői intézkedtek, folytatódhatott a tréning, és Paul Di Resta 1:19.094-jével feljött a második helyre.

Rögtönzött ebédszünet után folytatódott a teszt, a Lotus franciája pedig nem látszott lassulni, előbb 1:18.810-et ment, majd 15 órához érve 1:18.218-ra faragta le, Di Resta pedig még jobban megközelítette az 1:19-es határt (1:19.003).

Pérez kemény keveréken próbálkozott hosszú körökön keresztül, míg Grosjean továbbra is repülőköröket ment, 1:18.5-1:18.6-os időt is feljegyzett – rajta kívül senki nem fért be 1:19 alá. Egy adat, ami érdekes lehet: Grosjean a gyors köröket követő lehűtő kör utáni újabb nekiiramodásokból rendre jóval lassabban teljesített, mint a bokszból kijövet az első éles nekifutásra.

Érdekesség, hogy a Mercedes a két nap során összesen 26 kört tudott megtenni, viszonyításképpen Mark Webber csak ma 101-ig jutott (a két nap alatt pedig már 174-nél tart).

F1, KOLLEKTÍV TESZT, JEREZ, MÁSODIK NAP 
1. Romain Grosjean  Lotus 1:18.218 perc 95 kör
2. Paul Di Resta  Force India +0.785 95 
3. Daniel Ricciardo  Toro Rosso +0.916 83 
4. Mark Webber  Red Bull +1.120 101
5. Nico Hülkenberg  Sauber +1.284 99
6. Lewis Hamilton  Mercedes +1.301 15 
7. Sergio Pérez  McLaren +1.354 81 
8. Felipe Massa  Ferrari +1.696 78
9. Pastor Maldonado  Williams +2.475 71
10. James Rossiter  Force India +3.055 19
11. Giedo van der Garde  Caterham +3.093 88 
12. Luiz Razia  Marussia +5.319 31