A könnyen beállítható autó lenne a Red Bull titka? (Fotók: Reuters)

Stefano Domenicali, a Ferrari csapatfőnöke a Scuderia honlapján sajátos interjúban beszélt a 2013-as idény tapasztalatairól. A kérdéseket két olasz szurkoló tette fel, ők arról híresek, hogy közösségi oldalakon éles kritikát fogalmaztak meg a csapatról. Domenicali beszélt Robert Kubica kilátástalan F1-es jövőjéről, valamint az előző évekhez hasonlóan elmondta, hogy Fernando Alonso volt a csapat legerősebb pontja, s nem a spanyolon múlt a világbajnoki cím megszerzése, hanem azon, hogy nem sikerült olyan autót építeni, amely felvette volna a versenyt a Red Bull-lal. Arra a kérdésre is próbált választ adni, hogy mivel tud többet Sebastian Vettel autója.

3. INDIAI NAGYDÍJ 
PÉNTEK
6.30–8.00: 1. szabadedzés
10.30–12.00: 2. szabadedzés
SZOMBAT
7.30–8.30: 3. szabadedzés
10.30–11.30: időmérő edzés
VASÁRNAP
10.30: a verseny rajtja
Az időpontok magyar idő szerint értendők. Az NSO az összes edzésről, valamint a versenyről is élő tudósítással számol be.
GUMIK. A Pirelli az első két Indiai Nagydíjra a kemény és a lágy gumikat szállította, az extra sima felületű aszfalton nem volt gondjuk a pilótáknak az abroncsok kopásával. Az idén a lágy mellett a közepesen keményet használják a pilóták, talán több kerékcsere lesz, mint a korábbi években.
IDŐJÁRÁS. Kiegyensúlyozott, napos idő lesz az Indiai Nagydíj hétvégéjén, 30 fok és szikrázó napsütés várható mindhárom napon.
VETTEL VB-ESÉLYEI. Vettel világbajnok lesz Indiában, ha…
…Alonso nem végez az első két hely valamelyikén.
...Alonso második lesz, Vettel pedig nyolcadik vagy jobb.
...Alonso nyer, Vettel pedig ötödik vagy jobb.

„Mindenki próbálja megfejteni a Red Bull titkát. Vádaskodni nem akarunk, hiszen nincsenek bizonyítékaink. Az FIA mindent ellenőriz, beleértve az elektronikai vezérlőt is, és ha nem talált semmit, bizonyára teljesen szabályos a Red Bull, és kiváló munkát végez" – mondta Domenicali.


Előkerült Alonso Magyar Nagydíj utáni, az autót kritizáló nyilatkozata és Luca di Montezemolo „fültekerős" reakciója is. Domenicali elmondta, ő maga is megdorgálta a spanyolt.

„Ha valamit mondanom kell neki, akárcsak a csapat többi munkatárásának esetében, személyesen teszem meg, a külvilág felé igyekszem megvédeni a csapatot. Fernando Magyarországon átlépett egy határt, amire Montezemolo elnök közbelépett, és privátban én is elmondtam a magamét" – mondta Domenicali, akinek Felipe Massa megtartását is meg kellett védenie, de Kimi Räikkönen szerződtetéséről azt mondta, az előrelépés érdekében történt.

A finn pilóta Ferrarihoz szerződésének bejelentése óta nagyot változott a világ a Lotus-istállónál. A legutóbbi három versenyen Romain Grosjean nyerte meg a csapaton belüli edzéspárbajokat, Dél-Koreában hajtották a franciát, előzze meg csapattársát, Japánban pedig már egyértelműen Grosjean volt a jobb a versenyen. Több elmélet is napvilágot látott, az egyik szerint a csapatnál már a francia az első számú pilóta, a másik alapján Räikkönen összeveszett a vezetőséggel, és már nem érdekelt abban, hogy jó eredményt érjen el. Eric Boullier szerint egyik verzió sem igaz.

„Kimi biztosan nem veszítette el a kedvét, inkább Romain javult fel az elmúlt hetekben. Tavaly is erős volt, de éppen az idény ezen szakaszában esett vissza a balesetek miatt, és megcsappant az önbizalma. Romain most visszatért, és érzi, hogy a csapat élére kell állnia" – mondta Boullier.

Romain Grosjean felnőtt ahhoz, hogy a Lotus vezére legyen

A gumikon a Magyar Nagydíj előtt végrehajtott változtatásokról Räikkönen is elismerte, hogy nem kedveznek neki. A Lotus ráadásul új szimulátorral segíti a pilóták munkáját, és Grosjean az időmérőkön Boullier szerint ennek köszönheti előrelépését, míg Räikkönen elismerten kis érdeklődést mutat a szimulátorok iránt.

A Red Bull-istálló Indiában megszerezheti zsinórban negyedik konstruktőr-világbajnoki címért, s Vettel révén egyéniben is révbe érhet. Az Indiai Nagydíj előtt Vettel 90 ponttal előzi meg Alonsót, akinek Noidában 15 pontnál többet kell faragnia a hátrányából ahhoz, hogy életben tartsa matematikai esélyét. Azaz Alonso akármit tehet, ha Vettel az első ötben végez azon a pályán, amelyen eddig két év alatt csak ő fejezett be kört az élen, világbajnok lesz. A csapat-vb-ben 148 pont a Red Bull előnye, ha ebből a futam végére megmarad 129 pont, eldől az a sorozat is. Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója szerint csak a riválisokon múlik, hogy milyen erősnek tűnik az RB09-es.

„A riválisaink nem elég kiegyensúlyozottak. Néha a Mercedes gyors, máskor a Ferrari vagy a Lotus. Ha valamelyik tartósítaná a jó formáját, máris elszállnának azok a hangok, hogy űrhajó a mi kocsink. Sikerült minimalizálnunk a hibáinkat, nincsenek rossz stratégiák, elrontott kerékcserék vagy eltolt beállítások. Utóbbi a legfontosabb, sikerült végtelenül leegyszerűsíteni az autók ideális beállításának módszerét, és egy edzés alatt eljutunk a megfelelőhöz, nem szenvedünk vele egy hétvégén át" – mondta Marko.

DRS-ZÓNA

Indiában két DRS-zóna lesz a hétvégén, az egyik a célegyenesben, a másik a négyes kanyar előtti hosszú egyenesben. Aki egy másodpercen belül lesz az előtte haladóhoz képest a mérőpontokon (DRS detection a grafikán), a zónákban kinyithatja a légterelőjét, hogy könnyebb legyen végrehajtania az előzést. Az edzéseken minden körben használható a DRS, de kizárólag ezekben a zónákban.