Max Verstappen örül, hogy az egyik Mercedes előtt tudott végezni Barcelonában (Fotó: AFP)

 

Lewis Hamilton győzelmére nem sokan voltak veszélyesek a Spanyol Nagydíjon, és míg a Mercedes egy héttel korábban a gumistratégia és az abroncsok gyors kopása miatt kapott ki a Red Bulltól, a barcelonai versenyen éppen a gumik megfelelő kezelése eredményezte a győzelmét – legalábbis így gondolja Hamilton.

„Megpróbáltunk rájönni Verstappenék stratégiájára. Azt gondoltam, hogy a verseny elején azért maradt le tőlem, hogy utána jobban nyomhassa, és később álljanak ki, mint mi. Kiindulva a mi versenyszimulációinkból, nem tudtuk, hogy képesek lesznek-e erre. Emiatt biztosra kellett mennem, és magam mögött kellett tartanom. Amikor stabilizálódott az abroncsaim teljesítménye, tudtam, hogy többre lehetek képes. Láttam, hogy Verstappen keményen nyomja, így tudtam, hogy hamarabb kell kiállnia. A gumik kezelése kulcsfontosságú volt ma" – árulta el Hamilton.

Fel tudott jönni a rajtnál a második pozícióba Max Verstappen, majd végül ott is látta meg a kockás zászlót a barcelonai versenyen. Bár a futamgyőzelemért nem igazán tudott harcba szállni Hamiltonnal szemben, már azzal is elégedett, hogy legalább Bottast könnyedén maga mögött tudta tartani.

„Az, hogy képesek voltunk szétválasztani a két Mercedest, nagyon jó eredmény a számunkra – vélekedik Verstappen. – Elégedett vagyok a második helyezéssel. A rajt és az, hogy Valtteri elé kerültünk, meghatározó volt. Ezután csak megpróbáltam tartani a magam tempóját. A verseny végén kissé többre számítottam Valtteritől, ráadásul az akkori gumikon nagyon elégedett voltam az autómmal. Valójában nem tudott igazán üldözőbe venni, így kényelmes helyzetbe kerültem.”

50. SPANYOL NAGYDÍJ
AUGUSZTUS 14., PÉNTEK
1. szabadedzés: 1. Bottas 1:16.785
2. szabadedzés: 1. Hamilton 1:16.883
AUGUSZTUS 15., SZOMBAT
3. szabadedzés: 1. Hamilton 1:17.222
Időmérő: 1. Hamilton 1:15.584
AUGUSZTUS 16., VASÁRNAP
A verseny: 1. Hamilton, 2. Verstappen, 3. Bottas
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK
Augusztus 30., 15.10Belga Nagydíj
Szeptember 6., 15.10Olasz Nagydíj
Szeptember 13., 15.10 Toszkán Nagydíj

Valtteri Bottas számára a nem túl erős rajtja határozta meg a verseny alakulását, és ezt a finn pilóta is tudja. Bottas két helyet veszített a rajtnál, és bár Lance Strollt néhány körön belül maga mögé tudta utasítani, Max Verstappennel szemben nem sikerült visszaszereznie a pozícióját.

„A mai nap kulcsmozzanata a rajt volt, ami egyszerűen nem sikerült elég jól a számomra – emlékezett vissza a Mercedes versenyzője. – Több pozíciót veszítettem, így az első etapom arról szólt, hogy visszaküzdjem magam, de szenvedtem a gumik állapota miatt. A második etapon beragadtam Verstappen mögé, és mindenki tudja, mennyire nehéz ezen a pályán előzni. A verseny végén tudtam, hogy a rajt határozott meg mindent. Nem vagyok benne biztos, hogy mi történt, szóval le kell ellenőriznünk. Szoros volt a csata az első kanyarban, ráadásul beragadtam több autó közé.”

Amióta az idény elkezdődött – és tudni lehet, hogy Sebastian Vettel hamarosan távozik a Ferraritól –, szinte nem telik el verseny úgy, hogy a német versenyző ne kerülne konfliktusba a csapatával. Ezúttal (is) a taktika okozott feszültséget a Ferrarinál.

„Megpróbáltunk elmenni a verseny végéig és elkapni az előttünk lévőket, de aztán megint kiálltak – mondta Vettel. – Nem volt annyira sürgős, hogy megelőzzem őket, és a gumikkal is jól bántam, ezért szóltak nekem, hogy nyomjam keményen, én pedig meg is tettem ezt. Utána kérdezték meg, hogy egyáltalán kibírom-e a verseny végéig. Ez a kérdést három körrel korábban kellett volna feltenniük! Többször is rákérdeztem, hogy mi a célunk, és mennyit akarunk menni a kiállásig. Jobban tudtam volna vigyázni a gumikra, mert így az utolsó öt kör nagyon nehéz volt.”

Charles Leclerc volt a Spanyol GP egyetlen kiesője. A Ferrari versenyzője a 38. körben volt kénytelen feladni a futamot elektronikai probléma miatt, de mint később kiderült, kikapcsolt biztonsági övvel hajtott vissza a Ferrari garázsába. Leclerc elmondta, hogy mi is történt pontosan az ő utolsó körében.

„Igazából két probléma is volt. Először is a motor leállt, és amikor megpróbáltam újraindítani, nem sikerült, így kikapcsoltam a biztonsági övet – árulta el a monacói. – Azért kellett kihajtanom a bokszutcába, hogy újra be tudják azt kapcsolni. Sajnos már akkor véget ért a verseny a számunkra, amikor leállt a motor. Kár, mert valójában nem alakult annyira rosszul ez a verseny a számunkra, és jó esélyünk volt arra, hogy a hatodik vagy hetedik hely környékén végezzünk. Nagyon gyorsak voltunk a lágy gumikon és utána a közepeseken is, de ezt nem tudtuk megmutatni, mert forgalomba kerültünk.”

 SPANYOL NAGYDÍJ, A VERSENY VÉGEREDMÉNYE
  1.
Lewis Hamilton
 brit Mercedes  
  2. Max Verstappen holland Red Bull-Honda 24.177 mp h.  
  3. Valtteri Bottas finn Mercedes 44.752 mp h.  
  4. Lance Stroll kanadai Racing Point-Mercedes 1 kör h.  
  5. Sergio Pérez mexikói Racing Point-Mercedes 1 kör h.  
  6. Carlos Sainz Jr. spanyol McLaren-Renault 1 kör h.  
  7. Sebastian Vettel német Ferrari 1 kör h.  
  8. Alexander Albon thaiföldi Red Bull-Honda 1 kör h.  
  9. Pierre Gasly francia AlphaTauri-Honda 1 kör h.  
10. Lando Norris brit McLaren-Renault 1 kör h.  
11. Daniel Ricciardo ausztrál Renault 1 kör h.  
12. Danyiil Kvjat orosz AlphaTauri-Honda 1 kör h.  
13. Esteban Ocon francia Renault 1 kör h.  
14. Kimi Räikkönen finn Alfa Romeo-Ferrari 1 kör h.  
15. Kevin Magnussen dán Haas-Ferrari 1 kör h.  
16. Antonio Giovinazzi olasz Alfa Romeo-Ferrari 1 kör h.  
17. George Russell brit Williams-Mercedes 1 kör h.  
18. Nicholas Latifi kanadai Williams-Mercedes 2 kör h.  
19. Romain Grosjean francia Haas-Ferrari 2 kör h.  
  FELADTÁK     megtett körök kiesés oka
  Charles Leclerc monacói Ferrari 38 elektronika
A VB ÁLLÁSA 
PILÓTÁK GYŐZELEM DOBOGÓ PONTSZERZÉS LEGGYORSABB KÖRÖK PONT
  1. Lewis Hamilton 4 5 6 2 132
  2. Max Verstappen 1 5 5 1 95
  3. Valtteri Bottas 1 5 5 1 89
  4. Charles Leclerc 2 3 45
  5. Lance Stroll 5 40
  6. Alexander Albon 5 40
  7. Lando Norris 1 5 1 39
  8. Sergio Pérez 4 32
  9. Carlos Sainz 4 1 23
10. Daniel Ricciardo 3 20
11. Sebastian Vettel
3 16
12. Esteban Ocon
3 16
13. Pierre Gasly
3 14
14. Nico Hülkenberg
1 6
15. Antonio Giovinazzi 1 2
16. Danyiil Kvjat
1 2
17. Kevin Magnussen 1 1
KONSTRUKTŐRÖK  
  1. Mercedes 221
  2. Red Bull-Honda 135
  3. Racing Point-Mercedes   63
  4. McLaren-Renault   62
  5. Ferrari   61
  6. Renault    36
  7. AlphaTauri-Honda   16
  8. Alfa Romeo-Ferrari     2
  9. Haas-Ferrari     1
10. Williams-Mercedes     0
A Racing Point-Mercedes csapatától 15 büntetőpont levonva