Nagy kő esett le Lewis Hamilton szívéről a jól működő autóval megszerzett pole miatt (Fotók: AFP)

 

A NYERTESEK

Lewis Hamilton két, műszaki hibával nehezített időmérő után újra a pole pozícióból indulhat F1-es futamon. Az angol a kvalifikáció első szakaszában mutatta meg, hogy képes legyőzni Rosberget, és bár a harmadik etap elején belerontott gyors körébe, a végén az utolsó próbálkozásával legyőzte csapattársát.

„Csak nevettem magamon, amikor a harmadik szakasz elején belerontottam a körömbe. Nagyon jó érzés volt, tudtam, hogy azzal meglett volna a pole, és hogy ez rajtam múlik. A második körömben nagyobb volt rajtam a nyomás, de így is megcsináltam – mondta Hamilton, aki már ettől a fél sikertől is felszabadult. Tudja, hogy ha csak rajta múlik, és az autója kibírja a versenyeket és az időmérőket, le tudja győzni Rosberget. – Remélem, a versenyt is kibírja egyben az autó. Sokat dolgoztam a rajtomon, ennél jobb helyről nem lehetne indulni. Nagy nap lehet számomra a vasárnap."

Hamiltont arról a pletykáról is kérdezték, hogy kihagyja-e a 2017-es szezont.

„Hogy én? Nem tudom, ki írta ezt a csacskaságot, de biztosan szívott valamit. Valami nagyon jó anyagot" – pikírtkedett Hamilton.

Max Verstappen máris felforgatta az állóvizet az F1 élcsoportjában

Nagy nap lehet a vasárnap Max Verstappen számára is. Aki eddig kételkedett volna a Red Bull új pilótájában, ezen az időmérőn meggyőződhetett arról, hogy nem túlzás, amit eddig a holland tinédzserről állítottak. Csak Daniel Ricciardo utolsó pillanatokban futott zseniális körén múlt, hogy nem a holland került legközelebb a két Mercedeshez az időmérőn – az első Red Bull-os hétvégéjén!

„Nem vagyok csalódott a negyedik hely miatt. Elégedett vagyok az első időmérőmmel a Red Bullnál, nagyon élveztem. Szerintem Daniellel máris megkezdődött a külön versenyünk, ami nagyon jó a csapatnak – mutatott rá Verstappen arra, hogy Ricciardo is egy szinttel feljebb lépett Barcelonában. – Nem tudtam, mire számítsak, de az autó egyértelműen jobb a Toro Rossónál, nagyobb a tapadás, az időeredmények pedig magukért beszélnek. A célom az volt, hogy élvezzem a vezetést, a tökéletes kör még szóba sem került. Tiszta rajtra, tiszta első körre van szükségem, aztán meglátjuk, milyen lesz a verseny."

Mémek Verstappenről, I.

Vettel: cseréljétek vissza őket!

 


 

Talán Daniel Ricciardo két évvel ezelőtti győzelmei óta nem láttunk olyat, hogy valaki ennyire berobbanjon az élmezőnybe, a Red Bull vezetői szerint most tényleg megvan az a páros, amely az F1 jelenében és a jövőjében is meghatározó szerepet töltsön be. Ricciardo szerint máris érezhető új csapattársának a hatása.

„Bíztam benne, hogy egyikünk beférhet a Ferrarik közé, de arra nem mertem gondolni, hogy mindketten megelőzzük őket. De hát tudjuk, Max milyen gyors, és ezt meg is mutatta az edzéseken. A legfontosabb pillanatban nekem is összejött egy jó kör" – így az ausztrál, aki szerint a Monacói Nagydíj lehet csapata igazán nagy lehetősége.

A Red Bull-család négy versenyzője közül Carlos Sainz Jr.-t is ki kell emelni, a spanyol hazai pályán bejutott a legjobb tíz közé, és simán legyőzte Danyiil Kvjatot, aki még nem teljesen szokott hozzá a Toro Rosso-Ferrarihoz. A kis csapatnál nemcsak Kvajra nehezedik kisebb nyomás az eddiginél, Verstappen távozásával a rivaldafényből kikerülő Toro Rossónál Sainzra is. Ugyanakkor persze továbbra is figyelik a Red Bull vezetői, hogy a két pilóta egymáshoz képest hogyan teljesít. (És hogy a négy Red Bull-pilótából egyedüliként Kvjat maradt le a harmadik szakaszról, mintegy igazolva a vezetőség döntését.)

Mémek Verstappenről, II.

Az időmérő egy képen

 


 

Fernando Alonso az Orosz Nagydíj után kijelentette, hogy a McLaren elért arra a szintre, hogy már mindegyik versenyen megcélozhatja a pontszerzést. Szavait Barcelonában a 10. rajtkocka megszerzésével nyomatékosította, és elégedett is volt.

„Olyan régóta néztem tévén az időmérő harmadik szakaszát, hogy már elég volt. Örülünk ennek, ez rendben van, de nem sokáig ülhetünk a babérjainkon, mostantól azon kell dolgoznunk, hogyan váltjuk ezt a rajthelyet pontszerzésre" – mondta Alonso, aki 2013-ban itt aratta eddigi utolsó futamgyőzelmét, még ferrarisként. Jenson Button azért megjegyezte, elég szomorú, hogy ma a McLarennél a Q3-ba jutás is eksztázist vált ki, de elismerte, ő maga is örül Alonso részsikerének.

Fernando Alonso bebizonyította, hogy az oroszországi 6. helyezés nem kicsúszott eredmény volt a McLarentől

Az újonc Haas-csapatnál Esteban Gutiérrez teljesítménye és eredménysora eddig nagyon messze elmaradt Romain Grosjeanétól, és a mexikóinak a Spanyol GP előtt már magyarázkodnia kellett. Mint mondta, az autóját nem sikerült eléggé jól beállítani ahhoz, hogy megmutassa, mit tud valójában. Ausztráliában az ideiglenes időmérő rendszerben már megvillant, de az nem „ért". Most megint futott egy remek kört az első szakaszban, és bár a 16. rajthely lett csak az övé, már ő maga is érzi az előrelépést. Ugyanazt a motivációs fröccsöt láthattuk nála, amit Hamiltonnál, csak kicsiben.

A VESZTESEK

Nico Rosberg két rajtelsőség után szorult vissza a második rajtkockába, nagy kérdés, hogyan dolgozza fel, hogy kikapott Hamiltontól, aki Kínában és Szocsiban is azt követően maradt le a pole pozícióról, hogy elromlott az autója. Rosberg szembesülhetett vele, hogy egy körön még mindig csapattársa a gyorsabb, de négy győzelem után, az idei események alakulása után ezt fel kell dolgoznia.

Viszont kérdés, hogy miképpen dolgozza fel mindezt. A versenyen biztosan nem hagyja magát, megpróbál ráhajtani az újabb győzelemre. Ha intenzív, kerék kerék elleni csatában is legyőzi Hamiltont, nagy lélektani lökést jelentene számára. Ha viszont kikap az angoltól, bőven van akkora előnye, hogy gazdálkodjon vele. Így kell felfognia, nem engedheti meg magának, hogy rossz érzések uralkodjanak el rajta, amelyek hosszabb távon kihathatnak a teljesítményére.

A szabadedzéseken még úgy tűnt, hogy a Ferrari számára a Spanyol Nagydíjon jöhet el az áttörés, végre igazán megszorongathatja a Mercedest az időmérőn. Ehhez képest kikapott a Red Bulltól, és a harmadik sorba szorult. Eddig is pletykáltak arról, hogy Maurizio Arrivabene csapatfőnök napjai meg vannak számlálva az istállónál, ezek a szóbeszédek még inkább felerősödhetnek.

„Sergio Marchionne az elnökünk, szurkol nekünk, és szeretné látni, hogy jól teljesítünk, de nem fenyegetőzik, ha beszél velünk. Itt lesz velünk vasárnap, de nem emlékeztet a céljainkra, tudjuk jól, mit kell tennünk – mondta Sebastian Vettel, aki az időmérőn kikapott Kimi Räikkönentől. – Csalódottak vagyunk, ennél többet tud az autó. Valamiért nem hoztuk ki belőle, vizsgálódnunk kell, de nem változtathatunk az eredményeken. A versenyen erősebbek leszünk, a rajtot kellene megúszni baleset nélkül."

Sebastian Vettel nem érti, mi történhetett az időmérőn

Felipe Massa az egész hétvégén a szokásosnál gyengébb teljesítményt nyújtott, de még így is nagyon váratlan volt, hogy az időmérő első szakaszában kiesett. Elmondta, az első mért köre a forgalom miatt nem sikerült jól, másodjára viszont túl későn küldték ki a pályára, és nem maradt ideje újabb mért körre. Pat Symonds, a Williams egyik agytrösztje viszont nagyon mérgesen nézett Massára az első szakasz után, szerinte nem a csapaton múlt.

Az első etap végén Nico Hülkenberg gyors körénél a német fedélzeti kamerájából látszott, hogy milyen lassan halad Massa a pályán, nem sietett, hogy felérjen az idő lejárta előtt, a szokásos nyugdíjas tempóban ment fel. Symonds ezért tehetett neki szemrehányást.

SPANYOL NAGYDÍJ, AZ IDŐMÉRŐ VÉGEREDMÉNYE
  1. Lewis Hamilton brit Mercedes 1:22.000 átlag: 204.365 km/ó
  2. Nico Rosberg német Mercedes 1:22.280 0.280 mp h.
  3. Daniel Ricciardo ausztrál Red Bull-TAG Heuer 1:22.680 0.680
  4. Max Verstappen holland Red Bull-TAG Heuer 1:23.087 1.087
  5. Kimi Räikkönen finn Ferrari 1:23.113 1.113
  6. Sebastian Vettel német Ferrari 1:23.334 1.334
  7. Valtteri Bottas finn Williams-Mercedes 1:23.522 1.522
  8. Carlos Sainz Jr. spanyol Toro Rosso-Ferrari 1:23.643 1.643
  9. Sergio Pérez mexikói Force India-Mercedes 1:23.782 1.782
10. Fernando Alonso spanyol McLaren-Honda 1:23.981 1.981
11. Nico Hülkenberg német Force India-Mercedes 1:24.203  
12. Jenson Button brit McLaren-Honda 1:24.348  
13. Danyiil Kvjat orosz Toro Rosso-Ferrari 1:24.445  
14. Romain Grosjean francia Haas-Ferrari 1:24.480  
15. Kevin Magnussen dán Renault 1:24.625  
16. Esteban Gutiérrez mexikói Haas-Ferrari 1:24.778  
17. Jolyon Palmer brit Renault 1:24.903  
18. Felipe Massa brazil Williams-Mercedes 1:24.941  
19. Marcus Ericsson svéd Sauber-Ferrari 1:25.202  
20. Felipe Nasr brazil Sauber-Ferrari 1:25.579  
21. Pascal Wehrlein német Manor-Mercedes 1:25.745  
22. Rio Haryanto indonéziai Manor-Mercedes 1:25.939