Verstappen és Hamilton nagy csatát vívott egymással a győzelemért a 2021-es nyitányon (Fotó: AFP)

 

17. BAHREINI NAGYDÍJ
MÁRCIUS 26., PÉNTEK
1. szabadedzés: 1. Verstappen 1:31.394
2. szabadedzés: 1. Verstappen 1:30.847
MÁRCIUS 27., SZOMBAT
3. szabadedzés: 1. Verstappen 1:30.577
Időmérő: 1. Verstappen 1:28.997
MÁRCIUS 28., VASÁRNAP
A verseny: 1. Hamilton, 2. Verstappen, 3. Bottas
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK
Április 18., 15.00Emilia Romagna-i Nagydíj, Imola
Május 2., 16.00Portugál Nagydíj, Portimao
Május 9., 15.00Spanyol Nagydíj, Barcelona

Az utolsó pillanatokig kiélezett csatát hozott az idénynyitó Bahreini Nagydíj versenye a címvédő Lewis Hamilton, illetve a pole pozícióból induló Max Verstappen között. A Mercedes először alávágással került az élre, amire a Red Bull csak négy körrel később reagált, majd a hétszeres világbajnok akkor került újra hátrányba, amikor Toto Wolffék pont azért hívták újra be a bokszba, hogy megelőzzék azt, hogy ezúttal a Red Bull alkalmazzon alávágást. Verstappen most sem reagált, hanem megint tovább húzta az etapját a gumikat látszólag jobban kezelő RB16B-vel, aminek eredményeként 11 körrel frissebb gumikon kezdhette meg az offenzívát Hamilton ellen a 40. körben.

A holland szépen lopta a távolságot Hamilton mögött, s a kezdeti 8.6 másodperces hátrányát hat körön belül megfelezte, majd úgy fordult rá az utolsó öt körre, hogy már nyithatta a hátsó szárnyát. Igaz, ehhez kellett a mercedeses hibája is, a brit alatt elfogytak a gumik, s egyszer megjárta a pálya szélét is, végigszántva a homokon. Verstappennek nem is kellett több, és betette Red Bullját a Mercedes mellé – a holland pár pillanatig vissza is állhatott az élre, ám a csatározás közben kiszélesítette a pályát a versenyen többször is emlegetett 4-es kanyarban, és azt az utasítást kapta a rádión, hogy vissza kell engednie maga elé a címvédőt. 

 

A holland ezt követően rövid ideig DRS-távolságon kívülre is szorult, de az utolsó körben már újra nyithatta a hátsó szárnyát, előznie azonban már nem sikerült. Hamilton pályafutása 96. győzelmét aratta, s miután a verseny közben megdöntötte Michael Schumacher csúcsát (5111) az élen töltött körök tekintetében, a sikerével egy másik mutatóban is utolérte a német legendát: immár 15 egymást követő évben állhatott fel legalább egyszer a dobogó felső fokára, ugyanannyiszor, mint a nagy előd.

A brit boldogan is nyilatkozott a leintést követően, s nagyon örül a Red Bull által jelentett kihívásnak is.

„Tudtuk, hogy nem leszünk könnyű helyzetben a korai kiállásunk után, de figyelnünk kellett végig Maxra, aki fantasztikus teljesítményt nyújtott az egész hétvégén, szóval valami nagyon különlegesre volt szükségünk. Amikor megkezdtük az utolsó etapot, nem volt könnyű egyensúlyozni a között, hogy mennyire nyomjuk, és mennyire tartalékoljunk a gumikkal. Max pedig ott volt végig a nyomunkban, de végül sikerült magam mögött tartani. A mostani verseny volt az egyik legnehezebb a legutóbbiak közül, szóval nagyon hálás vagyok" – kezdte a hétszeres világbajnok.

„Minden évben megkérdezik, hogy mikor érem el a csúcsot, de úgy hiszem, minden az időzítésen múlik. Max is nagyon jó formában van jelenleg, szóval a lehető legjobb teljesítményt kell nyújtanunk, vagy talán még annál is többet, de imádjuk a kihívásokat, imádom a kihívásokat és azt, amit csinálok!" – mondta lelkesen, majd köszöntet mondott a csapatnak is.

Nagy köszönettel tartozom minden gyárban és itt dolgozó csapattagnak azért, hogy folyamatosan feszegetik a határokat, és hogy sosem adják fel, még akkor sem, amikor úgy érzik, hátul vagyunk. Ez fantasztikus kezdés a számunkra. A teszt után úgy éreztük, 6-8 tized lesz a lemaradásunk, szóval a múlt héten elvégzett munka nagyon látványos volt. Nagyon büszke vagyok arra, hogy mindenki ennyire boldog ma" – mondta, majd a The Race-nek adott nyilatkozatában a sokat vitatott 4-es kanyarra is kitért. 

Elég nehéz kérdés, és eléggé zavaros is volt a helyzet. A legtöbb versenypályán nem hagyhatjuk el a fehér vonalat négy kerékkel, de abban a bizonyos kanyarban pénteken ezt megtehettük, elhagyhattuk a fehér vonalat, ugyanakkor a rázókövön kívülre már nem kerülhettünk, és ez volt érvényes a versenyen is, legalábbis ez volt hivatalosan közölve. Ebben a kanyarban nagyon nem mindegy, hogy milyen szabályok szerint közelíted meg, ha elhagyhatod a vonalat, sokkal gyorsabb tudsz lenni. De versenyhelyzetben, az előzésnél már nem szabad a pályán kívülre menned" – magyarázta, majd elmondta, összességében még jól is jött neki, hogy a sportfelügyelők a verseny közben változtattak. 

„A versenytáv felénél aztán hirtelen megváltoztak a játékszabályok, és többé már nem hagyhattuk el a fehér vonalat. Ez rendben van, és talán még segített is nekem abban, hogy jobban figyeljek a gumijaimra, szóval hálás vagyok a döntés miatt, és végül is ennek köszönhetően Max nem előzhetett meg a pályán kívülről" – zárta a gondolatait. 

Verstappen tehát hiába vezetett többször is, végül meg kellett elégednie a második hellyel. A  leintés után még nem értette, miért nem maradhatott az élen, hiszen szerinte képes lett volna 5 másodperces előnyt kiépíteni, és különben is inkább a büntetés nyomán veszíti el a győzelmet, mintsem így haladjon át másodikként a célvonalon. A csapatfőnök, Christian Horner utóbb elárulta: a sportfelügyelők nem hagytak választást az alakulatnak. 


 

A pilóta a leintés utáni nyilatkozatában már igyekezett  inkább a pozitívumokat kiemelni, s kitért arra is, hogy a verseny során milyen probléma nehezítette a dolgát – többször is jelezte a rádión, hogy szerinte nem stimmel valami a kocsival. 

Kár, hogy nem nyertünk, de összpontosítsunk a pozitívumokra, tényleg versenyben voltunk a Mercedesszel, ami nagyszerű kezdést jelent. Nem tudom, hogy pontosan mi volt a gond az autóval, és nem is igazán sikerült megoldanunk, hiszen az alacsonyabb tempójú kanyarokban az egész verseny során ott volt az a furcsa érzés. Szóval majd ki kell vizsgálnunk. Összességében viszont sikerült befejeznünk a futamot, és sok ponttal gazdagodtunk" – összegezte a a Red Bull idénynyitóját, majd a Ziggo Sportnak azt is kiemelte, a közeljövőben jobban kell figyelniük arra, miként osztják be az abroncsaikat a versenyhétvégén.

Itt sosem könnyű előzni, amit a mai verseny is alátámasztott. A Mercedesnek ráadásul stratégiailag is több választása volt a gumik terén, míg mi nekünk ez az egy választásunk volt, szóval meg kell néznünk, hogyan tudnánk jobban beosztani az abroncsainkat a versenyhétvége során" – mutatott rá. 

Verstappen a The-race.com-nak aztán azt is elárulta, egy ideig ő is szélesre vette az ívet a 4-es kanyarnál. 

A futam közben szóltak nekem, hogy többen is kiszélesítik a pályát a 4-es kanyarnál, és arra kértek, hogy tegyek így én is, hiszen ezzel időt nyerek. Szóval ki is szélesítettem, majd egyszer csak szóltak, hogy többé nem engedélyezett. Igazából nem tudom, az biztos, hogy az időmérőn nem szélesíthetted ki, mert akkor törölték a köridődet" – emelte ki, míg Horner megosztotta azt is, a holland miért vesztett lendületet azt követően, hogy visszaengedte maga elé Hamiltont.

Először is gratulálok a Mercedesnek. Nagyon jó verseny volt a mai, más stratégiákat is használtunk. Határozottan nagyon jó az autójuk, és már a verseny elején nagyon keményen jöttek ránk, így nem volt más választásunk, mint elnyújtani az etapjainkat. Max már a verseny elejétől kezdve problémával küzdött, de nem tudom, hogy ennek pontosan mekkora volt a hatása. Nagyszerű versenyt futottunk, kár, hogy a végén vissza kellett adnia a pozíciót, miután szélesre futott. Ott ráadásul némi piszkot is összeszedett, és volt is egy meleg pillanata, aminek eredményeként Lewis némi levegőhöz jutott az élen" – mutatott rá Horner

A „vörös bikák" másik pilótája, Sergio Pérez ötödikként futott be, miután az RB16B már a felvezető körön megállt alatta, ezért a bokszutcából volt kénytelen rajtolni.

Örülök, hogy végül sikerült munkára bírnunk az autót. Sok kilométert tudtam megtenni ma is, aminél pillanatnyilag nincs is fontosabb. A kocsiban rengeteg lehetőség rejlik, nagy kár, hogy Max végül nem tudta megszerezni a futamgyőzelmet" – kezdte a Ziggo Sportnak adott nyilatkozatában, majd reagált arra a felvetésre is, miszerint márkatársának pont az ő támogatása hiányzott a sikerhez. 

 VETTEL ÚJABB BÜNTETŐPONTOKAT KAPOTT

Mint beszámoltunk róla, Vettelt 5 rajthelyes büntetésben részesítették, valamint 3 büntetőpontot is kiosztottak neki még a verseny előtt, amiért figyelmen kívül hagyta még az időmérő első szakaszában érvényben lévő dupla sárga zászlós jelzést az 1-es kanyarnál.

 A négyszeres világbajnoknak aztán a versenyt követően is volt jelenése a sportfelügyelőknél, miután hátulról eltalálta Esteban Ocon Alpine-ját. A németet az eset miatt 10 másodperces időbüntetéssel sújtották, továbbá kiosztottak neki újabb két büntetőpontot, így már összességében 5 áll a neve mellett.

Eljön az a pillanat, a csapatnak is erre lenne szüksége, és ma sikerült újabb fontos lépést megtennünk. A versenytempóm jobb volt, és sikerült fejlődnöm is. Innen folytatjuk a munkát" – tette hozzá Pérez.

A dobogó harmadik fokára Valtteri Bottas állhatott fel, a finn a csapat szempontjából örül a megszerzett pontoknak, de csalódottan távozik Szahírból. „A csapat szempontjából jó dolog, hogy sok pontot szereztünk, de az én szempontból úgy tűnt, hogy stratégiailag végig mi voltunk a védekező szerepben, ahelyett, hogy a megszokott módon támadtunk volna. Nem volt ideális, és akkor ott volt az elrontott kerékcserénk is, ami teljesen elvette a lehetőséget tőlem, hogy harcba szállhassak a győzelemért. A tempó jó volt, de csalódott vagyok" – jelentette ki a verseny leggyorsabb körét futó finn.

BAHREINI NAGYDÍJ, A VERSENY VÉGEREDMÉNYE
1. Lewis Hamilton brit Mercedes 1:32:03.897
2. Max Verstappen holland Red Bull-Honda 0.745 mp h.
3. Valtteri Bottas finn Mercedes 37.383 mp h.
4. Lando Norris brit McLaren-Mercedes 46.466 mp h.
5. Sergio Pérez mexikói Red Bull-Honda 52.047 mp h.
6. Charles Leclerc monacói Ferrari 59.090 mp h.
7. Daniel Ricciardo ausztrál McLaren-Mercedes 1:06.004 p h.
8. Carlos Sainz spanyol Ferrari 1:07.100 p h.
9. Cunoda Juki japán AlphaTauri-Honda 1:25.692 p h.
10. Lance Stroll kanadai Aston Martin-Mercedes 1:26.713 p h.
11. Kimi Räikkönen finn Alfa Romeo-Ferrari 1:28.864 p h.
12. Antonio Giovinazzi olasz Alfa Romeo-Ferrari 1 kör h.
13. Esteban Ocon francia Alpine-Renault 1 kör h.
14. George Russell brit Williams-Mercedes 1 kör h.
15. Sebastian Vettel német Aston Martin-Mercedes 1 kör h.
16. Mick Schumacher német Haas-Ferrari 1 kör h.
17. Pierre Gasly francia AlphaTauri-Honda 4 kör h.
18. Nicholas Latifi kanadai Williams-Mercedes 5 kör h.
  FELADTÁK     megtett körök
  Fernando Alonso spanyol Alpine-Renault 32
  Nyikita Mazepin orosz Haas-Ferrari 0
A VILÁGBAJNOKSÁG ÁLLÁSA
PILÓTÁK GYŐZELEM DOBOGÓ PONTSZERZÉS LGYK PONT
1. Lewis Hamilton 1 1 1 25
2. Max Verstappen 1 1 18
3. Valtteri Bottas 1 1 1 16
4. Lando Norris 1 12
5. Sergio Pérez 1 10
6. Charles Leclerc 1 8
7. Daniel Ricciardo 1 6
8. Carlos Sainz 1 4
9. Cunoda Juki 1 2
10. Lance Stroll 1 1
KONSTRUKTŐRÖK
1. Mercedes 41
2. Red Bull-Honda 28
3. McLaren-Mercedes 18
4. Ferrari 12
5. AlphaTauri-Honda 2
6. Aston Martin-Mercedes 1
7. Alfa Romeo-Ferrari 0
8. Alpine-Renault 0
9. Williams-Mercedes 0
10. Haas-Ferrari0