Bemutatkozott az AT02-es (Fotók: scuderiaalphatauri.com)

 

A McLaren után az AlphaTauri folytatta az autóbemutatók sorát, az AT02-es megújult külsőt kapott, hiszen hiába maradt meg a tavaly debütált színkombináció, a fehér helyett a sötétkék vált az uralkodóvá. Az évek során a Red Bull testvércsapatává előrelépő faenzaiak tavaly váltottak nevet, illetve arculatot, s kezdték el népszerűsíteni a „vörös bikák” divatmárkáját.

A frissítés jól alakult, hiszen az alakulat fennállása során tavaly szerezte meg a legtöbb pontot egy idényben, és tizenkét év szünet után ünnepelhetett újra győzelmet, amikor Pierre Gasly a kaotikusan alakuló Olasz Nagydíjon elsőként szelte át a célvonalat.

 

A francia pilóta a jó teljesítménye révén ki is érdemelte a szerződéshosszabbítást, nem úgy, mint Danyiil Kvjat akit menesztett a gárda. Az orosz helyére a Formula–2-es bajnokság tavalyi bronzérmese, Cunoda Juki érkezett, így az alakulat sorozatban a hatodik évét kezdi meg más pilótafelállással.

Motorfonton azonban úgy tűnik, hosszú távú az elköteleződés, hiszen zsinórban a negyedik idénynek vág neki Honda-erőforrással, s a Red Bull által kiharcolt 2022-es motorfejlesztési stop révén a motorgyártó idei kivonulása ellenére egészen az új motorformula 2025-ös bevezetéséig használhatja a japán hajtásláncot.

 

 

ÍGY VÁLTOZOTT MEG AZ ERŐFORRÁS
A Honda technikai igazgatója, Tanabe Tojoharu elmondása szerint eddig a várt eredményeket kapták a tesztpadon, miután a belső égésű motor, a turbina és az energiatároló területén módosításokat hajtottak végre. A japán motorgyártó jobb megbízhatóságra, illetve teljesítménynövekedésre számít.

A Honda ráadásul teljesen új erőforrással készült az idei esztendőre, ami már önmagában előrelépést jelenthet az elmúlt években rendkívül szorosan alakuló középmezőnyben, ezen felül még a csapat együttműködése is szorosabbá vált a Red Bull-lal, ami még pozitívabb jövőképpel kecsegtet.

A faenzai bázisú alakulat ugyanis az idei évtől használhatja a „vörös bikák” bedfordi szélcsatornáját, amelyben 60 százalékos méretarányú modellel dolgozhatnak, ellentétben a sajátjukkal, amelyben 50 százalékos méretaránnyal kellett tesztelniük – a váltásnak köszönhetően pontosabbá válnak a nyert adatok, és így a fejlesztések sikeressége is nőhet.

Hiába azonban a szorosabb partnerség, az AlphaTauri kisebb meglepetésre már a téli szünetben jelezte, nem veszi át a Red Bull tavalyi hátsó kialakítását, még annak ellenére sem, hogy ezt zseton felhasználása nélkül tehette volna meg.

 

A technikai igazgató, Jody Egginton magyarázata szerint az előző évben nem volt semmilyen gondjuk a kocsi hátuljával, így inkább azokra a területekre szerettek volna koncentrálni, amelyekkel problémájuk adódott. A szakember elmondása alapján ha a többi mellett a konstansan jól működő részen is módosítanak, akkor előfordulhatott volna, hogy a túl sok változás összezavarja a csapatot, amely így rossz irányba indul a fejlesztésekkel.

Úgy tűnik, nem döntött rosszul a team, hogy az autó elejére összpontosított, hiszen a csapatfőnök, Franz Tost elmondása szerint kocsijuk versenyképesebb lesz az elődjénél. Az osztrák így azt sem tartja kizártnak, hogy egy kaotikusabb verseny után újra a dobogó csúcsán találják magukat. Ami a versenyzőket illeti, bízik benne, hogy Gasly a tavalyihoz hasonló teljesítményt nyújt, s nagy reményeket fűz az F2 előző évi bronzérmeséhez, Cunodához is.

A csapat a minél jobb felkészülés érdekében sok tesztlehetőséget is biztosított a japánnak, aki novemberben, az idényt követő abu-dzabi teszten, Imolában és Misanóban is vezetett régebbi konstrukciót, így az idén bemutatkozó újoncok közül mindenképpen ő lesz a legjobb helyzetben, mivel hiába például Mick Schumacher ferraris tesztje, a németnek és csapattársának, Nyikita Mazepinnek sem volt nagyon lehetősége a Haasszal dolgozni a koronavírus-járvány nyomán bevezetett intézkedések miatt a téli szünetben.

Az AlphaTauri célja nem lehet más idén, mint állandó résztvevőjévé válni a középmezőny élén zajló küzdelemnek, s minden adott ahhoz, hogy még a tavalyinál is jobb idényt teljesítsen. Igaz, nem biztos, hogy ez a végeredményen meg fog látszani, hiszen nem lesz könnyű a McLaren, Aston Martin, Alpine és Ferrari alkotta kvartett valamely tagját maga mögé utasítania.

 

Az autóbemutatók sorát az Alfa Romeo folytatja, amely február 22-én rántja le a leplet a 2021-es kocsijáról, a C41-esről.

CSAPAT
DÁTUM
MERCEDES
Március 2.
FERRARIMárcius 10.
RED BULL-HONDA??
ALPINE
Március 2.
HAAS-FERRARI??
MCLAREN-MERCEDESBemutatkozott az új McLaren-Mercedes – képek
ASTON MARTIN-MERCEDES
Március 3.
ALFA ROMEO-FERRARI
Február 22.
ALPHATAURI-HONDA
Február 19.
WILLIAMS-MERCEDESMárcius 5.