Verstappen furcsálta, hogy Hamiltonnak lehetett (Fotó: AFP)

 

A 2021-es idénynyitón a győzelem szempontjából kulcsfontosságú szerepet kapott a 4-es kanyar, hiszen Max Verstappen a pálya ezen pontján lépte át a fehér vonalat az első helyért bemutatott előzése közben. A Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) már a verseny előtt jelezte, hogy előzés közben nem történhet ilyen előnyszerzés, így azonnal szólt a Red Bullnak, hogy a holland pilóta adja vissza a pozíciót. Verstappen ennek eredményeként visszakerült a második helyre, s mivel már nem tudott újabb sikeres offenzívát indítani, Lewis Hamilton nyert Szahírban.

1. EMILIA-ROMAGNAI NAGYDÍJ
ÁPRILIS 16., PÉNTEK
1. szabadedzés: 11.00–12.00
2. szabadedzés: 14.30–15.30
ÁPRILIS 17., SZOMBAT
3. szabadedzés: 11.00–12.00
Időmérő: 14.00–15.00
ÁPRILIS 18., VASÁRNAP
A verseny (63 kör, 309.049 km) rajtja: 15.00
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK
Május 2., 16.00Portugál Nagydíj, Portimao
Május 9., 15.00Spanyol Nagydíj, Barcelona
Május 23., 15.00 Monacói Nagydíj, Monte-Carlo

A leintést követően nagy viták alakultak ki a pályahatárokat érintő szabályok kapcsán, és sokan nem értették, hogy miért kellett többször is módosítani a regulákon a hétvége során, valamint azt sem, hogy azt miért tolerálták, amikor több versenyző, köztük Hamilton is számos alkalommal átlépte a fehér vonalat a verseny első felében.

Az érintett felek közül az Imolába favoritként érkező Verstappen a csütörtöki sajtótájékoztatón mesélt a történtekről, és sajátos megoldással állt elő.

Vagy szélesre mehetsz, vagy nem. Azt megértem, hogy a manőverem így nem volt szabályos, de ha előzésnél nem engedik, hogy szélesre menj, mért engedik, hogy egyedül megtehesd? Ez az, ami szerintem nem helyes. Beszélni fogunk erről a versenyzőkkel, valamint Michaellel (Masi, a versenyigazgató – a szerk.) is, meglátjuk, mi sül ki belőle. Szerintem eléggé zavaros volt a versenyen. Egészen addig szigorúak voltak, ami rendben is volt. A futamon viszont Lewis harminc körön keresztül szélesre futott, és időt nyerhetett, majd miután én kétszer próbálkoztam ugyanezzel, közölték, hogy nem lehet, ami kissé furcsa" – magyarázta a holland.

Nagyon könnyen meg lehet oldani a helyzetet: tegyenek oda falat vagy kavicságyat, ez sokat segítene. Az időmérőn a kerékvetőn kellett maradnunk, szóval én így jártam el a futamon is, hogy tisztán játsszak. Aztán hallottam, hogy Lewis szélesre megy, ezért két körig én is ezt tettem, majd többé már nem volt megengedett. Szerintem ezen nem lehetne változtatni verseny közben" – tette hozzá.

Ami az imolai szabályokat illeti, az FIA tavaly meglehetősen szigorúan figyelte a pályahatárokat, és az első szabadedzésen összesen hatvan köridőt törölt. A Masi által a hétvége előtt kiküldött jegyzet alapján úgy tűnik, ez az idén sem lesz másként, hiszen a versenyigazgató figyelmeztetett, a tréningeken és az időmérőn törlik annak a versenyzőnek a körét, amelyik a 9-es és a 15-ös kanyar kijáratánál, vagy a 13-as kanyar csúcspontjánál kiszélesíti a pályát.

A versenyigazgató emellett külön kitért a futamra is, a szabályok szerint adott versenyző három pályakiszélesítés után fekete-fehér zászlós jelzésben részesül, majd ha továbbra sem a megfelelő módon halad át az említett kanyarokon, akkor büntetésre is számíthat.