Leclerc a megszerezett pole után el sem tudott indulni a hazai versenyén, mégis a csapattal együtt ünnepelt a leintés után (Fotó: Twitter/Charles_Leclerc)

 

 

Charles Leclerc monacói versenyhétvégéje olyan volt, mint egy hullámvasút: az első szabadedzés nagy részét a bokszfalról volt kénytelen követni, miután meghibásodott az SF21-es, a másodikon azonban az idén először ő bizonyult a leggyorsabbnak. A versenyző aztán szombaton is remek formában autózott, hiszen az utolsó gyakorláson közel tudott maradni Max Verstappenékhez, majd a kvalifikáción az első Q3-as köröket követően is ő állt az időlista élére. A második gyors körébe viszont belehibázott, s összetörte a Ferrarit az uszodánál, ami révén hiába tarthatta meg a pole pozícióját, másnap a vesztét jelentette…

67. MONACÓI NAGYDÍJ
MÁJUS 20., CSÜTÖRTÖK
1. szabadedzés: 1. Pérez 1:12.487
2. szabadedzés: 1. Leclerc 1:11.684
MÁJUS 22., SZOMBAT
3. szabadedzés: 1. Verstappen 1:11.294
Időmérő: 1. Leclerc 1:10.346
MÁJUS 23., VASÁRNAP
A verseny: 1. Verstappen, 2. Sainz, 3. Norris
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK
Június 6., 14.00
Azeri Nagydíj, Baki
Június 20., 15.00Francia Nagydíj, Paul Ricard
Június 27. 15.00
Stájer Nagydíj

A Ferrari ugyanis hiába vizsgálta át az autót a szokásos módon, s adott zöld jelzést, Leclerc már az első kivezető körén jelezte a csapatrádión, hogy gond van kocsival. A csapatnak ekkor két választása volt: visszahívja a versenyzőt a bokszba, vagy a rajtrácsra irányítja, hogy ott ellenőrizze a gépet. Miután a maranellóiak az előbbi opció mellett döntöttek, hét perc állt a rendelkezésükre, hogy átnézzék az SF21-est, hiszen az után a pilóta már nem foglalhatta volna el a rajthelyét. A Ferrari vezető stratégája, Inaki Rueda szerint a bokszutcás rajt nem is volt lehetőség a számukra, miután a lágy gumikon történő start túl nagy hátrányt jelentett volna.

A szerelők végül úgy látták, túl nagy a probléma, Leclerc így rajthoz sem tudott állni, amivel tovább folytatódott a pechszériája: a versenyző még egyetlen hazai futamán sem látta meg a kockás zászlót. A csapat aztán hétfőn tüzetesebben is átvizsgálta a Ferrarit, és kiderült, nem a váltó, hanem a kardántengelyagy hibásodott meg, ami a szombati baleset következménye volt.

Hiába azonban a csalódástkeltő verseny, a monacói a leintést követően megjelent a pódium alatt, hogy a maranellóiakkal együtt ünnepelhesse csapattársa, Carlos Sainz Jr. második helyét, ami a csapatfőnök, Mattia Binotto szerint megmutatta, milyen jó a csapategység a Ferrarinál. 

Nagy pozitívum, hogy Charles megjelent a dobogós ceremóniánál, hogy Carlosszal, valamint a csapattal ünnepelhessen, hiszen ez is megmutatta, milyen nagy az összetartás nálunk. Mindannyian hiszünk a projektünkben, és biztosak vagyunk benne, hogy egyre erősebbek és erősebbek leszünk. Összességében sok pozitívum volt a hétvégében, az autó már csütörtöktől fogva remek formát mutatott, ami figyelembe véve, hogy hol is voltunk a múltban, igazán lelkesítő, és visszaigazolást ad arról, hogy az autó, valamint a csapat is jó irányba tart. Emellett Carlos számára is nagyon biztató, hogy megszerezte az első dobogóját a Ferrarival."

„Már az idénykezdet óta jól teljesít, hamar beilleszkedett a csapatba, és egyre magabiztosabban érzi magát az autóban, szóval nagyon megérdemelte. Biztos vagyok benne, hogy nem a mostani volt az utolsó dobogója velünk, és még többet szerezhetünk együtt a jövőben" – tette hozzá a Motorsportnak adott nyilatkozatában.

Sainz eddigi szereplése a csapatfőnök mellett több szakértőt is meggyőzött, s az olasz médiában olyan hírek is megjelentek, melyek szerint a spanyol akár átveheti az első számú versenyző szerepét is, ha továbbra is szállítja az eredményeket. Leclerc azonban minél hamarabb visszavágna, és a hercegségbeli teljesítmény alapján, akár a soron következő Azeri Nagydíjon is esélye nyílhat dobogóra állni, igaz, a várakozások szerint ott jóval nehezebb dolga lehet, mint múlt hétvégén.

ÚJ SZABÁLYT VEZETNEK BE?
A Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) megvizsgálja azt az IndyCarban is alkalmazott szabályt, amely kimondja, hogy törlik a piros zászlós szakaszt előidéző versenyző köridejét, aminek értelmében Leclerc már szombaton elvesztette volna a pole pozícióját.

Nyilván nehéz ez számomra, hiszen ez a hazai versenyem. Nem minden nap van esélye az embernek ilyen jó helyről rajtolni. De ez az autósport része, és ahogy Mattia is javasolta, megpróbálok a sok pozitívumra emlékezni ebből a hétvégéből. Eléggé mélyről küzdöttük vissza magunkat, ha a múlt évet vesszük alapul, és nagyszerű munkát végeztünk, hogy versenyről versenyre tudtunk fejlődni. Talán a mostani győzelmi esély egyszeri alkalom volt, de ez nem azt jelenti, hogy nem léptünk előre. Jó úton járunk, jól dolgozunk. Ezen a hétvégén nem volt velem a szerencse, de ilyen az élet" – idézte Leclerc-t a Racefans.

Bár a versenyző mindenképpen a pozitívumokra igyekszik koncentrálni, a közösségi oldalarai feltöltött üzenetében elárulta, még mindig fáj neki, hogy elszalasztotta a fantasztikus lehetőséget.

„A vasárnap még mindig fáj, de sok mindennek örülhetünk. Az, hogy a nehéz 2020 után visszatértünk a rajtrács élére, és hogy Carlos felállhatott a pódiumra, nagyszerű jutalom a kemény munkáért. Monaco, szeretlek, és remélem, egy napon viszontszeretsz! Nyomjuk tovább" – osztotta meg a gondolatait Leclerc.