Hamilton 14 pontra csökkentette a lemaradását az egyéni vb-összetettben (Fotó: AFP)

 

Lewis Hamilton hiába sajátította ki nagy előnnyel az elsőséget a pénteki időmérőn, a technikai teszten fennakadó hátsó szárnya miatt utólag kizárták, aminek következményeként a mezőny végéről kellett megkezdenie a felzárkózást a szombati sprintkvalifikáción, míg a rajtelsőséget a fő rivális, Max Verstappen örökölte meg tőle.

1.  SAO PAULÓ-I NAGYDÍJ
NOVEMBER 12., PÉNTEK
1. szabadedzés: 1. Hamilton 1:09.050
Időmérő: 1. Hamilton 1:07.934
NOVEMBER 13., SZOMBAT
2. szabadedzés: 1. Alonso 1:11.238
Sprintkvalifikáció: 1. Bottas, 2. Verstappen, 3. Sainz
NOVEMBER 14., VASÁRNAP
A verseny: 1. Hamilton, 2. Verstappen, 3. Bottas
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK
November 21., 15.00Katari Nagydíj, Lusail
December 5., 18.30Szaúdi Nagydíj, Dzsidda
December 12, 14.00Abu-dzabi Nagydíj, Abu-Dzabi

A holland már a startnál pozíciót vesztett, s Valtteri Bottas mögött a második helyen futott be, míg Hamilton mint kés a vajon haladt előre, s szelte át a célvonalat ötödikként, így a motorelemcseréért járó hátrasorolás nyomán a tizedik rajtkockából vághatott neki a vasárnapi versenynek, melynek legnagyobb kérdése az volt, hogy miként sikerül az újabb felkapaszkodása, illetve hogy Verstappennek sikerül-e 24 pontra növelnie az előnyét az egyéni vb-összetettben.

A hétvégén eddig tapasztaltakhoz képest jóval melegebb időben a versenyzők szinte kivétel nélkül a közepes keverék mellett tették le a voksukat, egyedül Cunoda Juki kezdett a lágyon, míg Kimi Räikkönen a bokszutcából volt kénytelen elindulni, miután új specifikációjú hátsó szárnyat tettek fel az Alfa Romeójára.

Bottas szombattal ellentétben vasárnap nem kapta el túl jól a rajtot, Verstappen azonnal átvette tőle a vezetést, majd nem sokkal később Sergio Pérez is elment mellette, aminek következményeként a két Red Bull állt az élre. Mögöttük eközben Carlos Sainz Jr. és Lando Norris ért össze egymással, utóbbi ráadásul defektet is kapott, így a mezőny végére szorult vissza.

Ami Hamiltont illette, a brit az elrugaszkodásnál négy pozíciót lépett előre, a harmadik körben már ötödikként haladt, majd miután Sainz Ferrariját is maga mögé utasította, a csapattárs, Bottas is elengedte, aminek révén a harmadik helyig kúszott előre.

A címvédő hátránya ráadásul a nyolcadik körben semmisé vált a Red Bullok mögött, miután a Cunoda és a Lance Stroll között történt incidens nyomán törmelék került a pályára, s a takarítás idejére beküldték a biztonsági autót. Az eset következtében a később vétkesnek ítélt, s 10 másodperces időbüntetésben részesülő japán első szárnya tört le, akinek a kör végén ki is kellett állnia a bokszba új vezető szárnyért.

Verstappen jól kapta el az újraindítást, mögé Pérez és Hamilton sorolt be, míg Bottasnak Leclerc ellen kellett védekeznie, de végül sikerült megtartania a harmadik helyet. Hátrébb eközben Mick Schumacher és Kimi Räikkönen ért össze egymással, előbbi első szárnya bánta a találkozást, s mivel újra törmelékek kerültek a nyomvonalra, megint korlátozást kellett bevetni, igaz, ezúttal csak virtuális biztonsági autós szakasz következett.

Hamilton az újraindítást követően szorosan tapadt Pérezre, és a 18. körben sikerült is bevetődnie a Red Bull mellé, a mexikói azonban akkor még vissza tudott támadni, nem úgy, mint egy körrel később, amikor a címvédő átvette a második helyet, s azonnal megkezdte a felzárkózást Verstappenre.

Hamilton lemaradása akkor szűk négy másodperc volt, amin azonban nem igazán tudott faragni a következő körökben, így a Mercedes korai kerékcsere mellett döntött, s már a 27. körben kihívta a bokszba brit versenyzőjét. Az „ezüstnyilak” akciójára a következő körben a „vörös bikák” is reagáltak, azonban egyetlen kör is elég volt ahhoz, hogy Hamilton megfelezze a lemaradását.

Egy körrel később Pérez is megjárta a bokszot, míg Bottasszal kivárt a Mercedes, ami remek döntésnek bizonyult, hiszen a törmelékek miatt rövid ideig érvénybe lépő újabb virtuális biztonsági autós szakasznak köszönhetően jóval kevesebb időt bukott a kerékcserével, s sikerült a Red Bull mexikói pilótája előtt a harmadik helyen visszatérnie a nyomvonalra.

Verstappen előnye eközben egy másodperc körülire csökkent Hamilton előtt, azonban a Mercedes nem igazán tudott ennél közelebb jönni, így stagnált a két vb-aspiráns között a különbség. A Red Bull a 41. körben aztán tartva az esetleges elévágástól, újra bokszba hívta Verstappent, amire először Bottasszal reagált a Mercedes.

Egy körrel később aztán érkezett Pérez is, és arra lehetett számítani, hogy Hamiltonnal elnyújtja az etapot a német gárda, azonban ez nem így történt, s a következő körben a brit is megérkezett az újabb kerékcserére. A címvédő hátránya szűk három másodpercre nőtt, de ez sem szegte a kedvét, s több leggyorsabb kört jegyezve visszaküzdötte magát DRS-távolságon belülre.

Igazán meleggé aztán a 41. körben vált a helyzet a két vb-aspiráns között, amikor Hamilton bevetődött Verstappen mellé, a holland azonban lecsúszott az ívről, és kivezette a bukótérbe a britet. Az esetet a sportfelügyelők is jegyezték, ugyanakkor úgy döntöttek, nem igényel további vizsgálódást a holland tette.

Ez kissé visszavetette Hamilton lendületét, ám a brit rövidesen újra visszazárkózott DRS-távolságon belülre, s több támadást is indított a Red Bull-os ellen, aki az egyik alkalommal többször is irányt váltott az egyenesben, hogy az élen tudjon maradni, amit a sportfelügyelők sem néztek jól szemmel, s fekete-fehér zászlót lengettek a holland előtt.

Hamilton az 59. körben aztán újabb offenzívát indított bajnoki riválisa ellen, s ezúttal sikerült is átvennie a vezetést, amit követően ellentmondást nem tűrően húzott el a Red Bull előtt. A brit ezt követően már nem is engedte ki a vezetést a kezei közül, s magabiztos győzelmet aratott Brazíliában a fő riválisa előtt. 

Hamilton a győzelmével 14 pontra csökkentette a lemaradását a második helyen befutó Verstappen mögött három nagydíjjal a vége előtt,  míg a dobogó alsó fokára Bottas állhatott fel. Negyedikként Pérez futott be, a mexikói az utolsó körben ráadásul meg is tudta futni a leggyorsabb kört az újabb kiállását követően, így egy pontot el tudott venni a Mercedes britjétől. 

Az első tízben végzett még Leclerc vezérletével a Ferrari kettőse, Gasly, Ocon, Alonso, valamint Norris. 

A versenyt ketten adták fel: Daniel Ricciardo, valamint Stroll nem látta meg a kockás zászlót.

Folytatás jövő héten a Katari Nagydíjjal!

 SAO PAULÓ-I NAGYDÍJ, A VERSENY VÉGEREDMÉNYE
  1.Lewis Hamilton
brit
Mercedes

1:32:22.851

 
  2. Max Verstappen holland Red Bull-Honda 10.496 mp h.  
  3. Valtteri Bottas finn Mercedes 13.576 mp h.  
  4. Sergio Pérez mexikói Red Bull-Honda 39.940 mp h.  
  5. Charles Leclerc monacói Ferrari 49.517 mp h.  
  6. Carlos Sainz spanyol Ferrari 51.820 mp h.  
  7. Pierre Gasly francia AlphaTauri-Honda 1 kör h.  
  8. Esteban Ocon francia Alpine-Renault 1 kör h.  
  9. Fernando Alonso spanyol Alpine-Renault 1 kör h.  
10. Lando Norris brit McLaren-Mercedes 1 kör h.  
11. Sebastian Vettel német Aston Martin-Mercedes 1 kör h.  
12. Kimi Räikkönen finn Alfa Romeo-Ferrari 1 kör h.  
13. George Russell brit Williams-Mercedes 1 kör h.  
14. Antonio Giovinazzi olasz Alfa Romeo-Ferrari 1 kör h.  
15. Cunoda Juki japán AlphaTauri-Honda 1 kör h.  
16. Nicholas Latifi kanadai Williams-Mercedes 1 kör h.  
17. Nyikita Mazepin orosz Haas-Ferrari 2 kör h.  
18. Mick Schumacher német Haas-Ferrari 2 kör h.  
  FELADTÁK     megtett körök kiesés oka
  Daniel Ricciardo ausztrál McLaren-Mercedes 49 áramellátás
  Lance Stroll kanadai Aston Martin-Mercedes 47 feladta
A VILÁGBAJNOKSÁG ÁLLÁSA
  PILÓTA GYŐZELEM DOBOGÓ PONTSZERZÉS LGYK PONT
1. Max Verstappen 9 15 18 4 332.5
2. Lewis Hamilton 6
13 17 5 318.5
3. Valtteri Bottas 1 10
13 4 203
4. Sergio Pérez 1 5 15 - 178
5. Lando Norris - 4 17 1 151
6. Charles Leclerc - 1 15 - 148
7. Carlos Sainz Jr. - 3 16 - 139.5
8. Daniel Ricciardo 1 1 12 - 105
9. Pierre Gasly - 1 13 1 92
10. Fernando Alonso - - 13 - 62
11. Esteban Ocon 1 1 11 1 50
12. Sebastian Vettel - 1 6 1 42
13. Lance Stroll - - 8 - 26
14. Cunoda Juki - - 6 - 20
15. George Russell - 1 4 1 16
16. Kimi Räikkönen - - 4 - 10
17. Nicholas Latifi - - 2 - 7
18. Antonio Giovinazzi - - 1 - 1
KONSTRUKTŐRÖK
1.  Mercedes 521.5
2. Red Bull-Honda 510.5
3. Ferrari 287.5
4.  McLaren-Mercedes 256
5.  Alpine-Renault 112
6.  AlphaTauri-Honda 112
7.  Aston Martin-Mercedes 68
8.  Williams-Mercedes 23
9.  Alfa Romeo-Ferrari 11
10. Haas-Ferrari0

 

Még több