F1: Räikkönennek nem nagy ügy a győzelem, Ricciardo a falat ütötte

Vágólapra másolva!
2018.10.22. 09:30
null
Kimi Räikkönen több mint öt év után nyert újra futamot (Fotó: AFP)
Több mint öt év után nyert újra futamot Kimi Räikkönen. A Ferrari versenyzője úgy véli: ez igazán nem neki számít, hanem azoknak, akik már leírták. A harmadik helyen célba érő Lewis Hamilton nem elégedett a kétkiállásos stratégiával, ami a győzelmébe került, míg Daniel Ricciardo a kiesése után dühében a falat ütötte a Red Bull bokszában.

 

A 2013-as Ausztrál Nagydíj után nyert újra futamot Kimi Räikkönen. A Ferrari versenyzője egy eseménydús verseny végén hódította el az Amerikai Nagydíj győzelmét, és a leintés után hű maradt önmagához a nyilatkozatával.

„Ez nem nagy ügy a számomra, inkább mások számára az – mondta Räikkönen. – Ha jön a győzelem, akkor jön, de ha nem, akkor sem változtat nagyon az életemen. Persze boldog vagyok, mert azért voltunk itt, hogy megpróbáljunk nyerni. A legnagyobb különbséget az jelenti, ahogy az emberek néznek rám. Nyilván elégedett vagyok, és bizonyítottam egyesek számára, hogy tévedtek.”

A nyilatkozata után rögtön magyarázkodnia is kellett, ugyanis sokan úgy vélték, hogy az egyesek alatt a Ferrari vezetőségére céloz, valamint arra, hogy a következő szezont már nem a maranellóiaknál, hanem a Saubernél kezdi meg.

„Nem így értettem. Az emberek nem gondolnak arra, hogy valójában örülök annak, amerre tartok. Megvolt az én időm a Ferrarinál, nyertem egy világbajnoki címet és sok-sok versenyt a csapattal. Versenyzőként viszont más és más kihívásokat szeretnék” – öntött tiszta vizet a pohárba a finn.

Lewis Hamilton a pole pozícióból indulhatott, de a rajtnál elveszítette az első helyet Räikkönennel szemben. Első bokszkiállásánál sikerült az elévágás, és úgy tűnt, Hamilton mégis megszerezheti sorozatban ötödik, összességében hetedik győzelmét az Amerikai Nagydíjon. A 44-es számú Mercedesen azonban a tervezettnél hamarabb elfogytak a gumik, ami miatt Hamiltonnak újabb kerékcserét kellett beiktatnia, és 12 másodpercet kellett volna ledolgoznia ahhoz, hogy övé legyen a győzelem.

40. AMERIKAI NAGYDÍJ
OKTÓBER 19., PÉNTEK
1. szabadedzés: 1. Hamilton 1:47.502
2. szabadedzés: 1. Hamilton 1:48.716
OKTÓBER 20., SZOMBAT
3. szabadedzés: 1. Vettel 1.33.797
időmérő: 1. Hamilton 1.32.237
OKTÓBER 21., VASÁRNAP
A verseny: 1. Räikkönen 2. Verstappen 3. Hamilton
KÖVETKEZŐ FUTAMOK
Október 28., 20.10:Mexikói Nagydíj
November 11., 18.10:Brazil Nagydíj
November 25., 14.10:Abu-dzabi Nagydíj

Ez még sikerült is, az előzések azonban már nem jöttek össze – csak a harmadik lett Räikkönen és Verstappen mögött, és legalább egy hetet várnia kell, hogy matematikailag sem maradjon Vettelnek esélye elhappolni előle a világbajnoki címet. Hamilton a versenyt követően elmondta, hogy nem teljesen elégedett a kétkiállásos stratégiával.

„Természetesen azt gondoltam, hogy jobbak is lehetünk, de a végén ez volt a legjobb eredmény, amit elérhettünk –vélekedik a brit versenyző. – Nem vagyok benne biztos, hogy miért alakult így a stratégia, de ez mindig nehéz, mert csak bizonyos élettartamuk van a teljesen új gumiknak, és amikor le kell dolgoznod tizenkét másodpercet, semmi nem marad belőlük. Annak viszont nagyon örülök, hogy a Ferrari nyílttá tette a játékot, és így mehetünk a következő versenyre.”

Egy rosszul sikerült időmérő és egy öthelyes rajtbüntetés miatt Max Verstappen csak a 18. pozícióból kezdhette meg az austini versenyt, végül a második helyen látta meg a kockás zászlót. Az utolsó körökben Hamiltont kellett maga mögött tartania, és a Red Bull versenyzője megőrizte pozícióját a nála frissebb gumikon érkező négyszeres világbajnokkal szemben.

KÉT PILÓTÁT KIZÁRTAK

Az Amerikai Nagydíj után kizárták a versenyből a 8. helyen célba érő Esteban Ocont és a kilencedikként leintett Kevin Magnussent. A Force India francia pilótájának autójában a verseny első körében a megengedettnél nagyobb mértékben áramlott az üzemagyag, míg a Haas dán versenyzőjének kocsija a megengedett 105 kilogramm üzemanyagnál többet fogyasztott a verseny alatt.

A kizárásukkal Brendon Hartley és Marcus Ericsson feljött a pontszerzők közé.

„Nem számítottunk rá, de a jó rajt és az erős első kör után nem sokkal később már az ötödik, majd a negyedik helyen álltunk. Utána tudtuk követni az élen haladókat, a tempónk is nagyon jó volt. Jókor hívott ki a csapat, hogy Valtteri elé vágjunk, s onnantól a saját versenyünket tudtuk futni, a végén még Kimire is nyomást tudtunk helyezni egy kicsit. Sajnos az utolsó három-négy körben elfogytak a szuperlágy gumijaim a körülöttem lévőkhöz képest, akik lágyakon voltak, de így is nagyon boldog vagyok” – összegezte versenyét a holland.

Rajtbüntetése miatt csak az 5. helyről várhatta a piros lámpák kialvását Sebastian Vettel, a Ferrari pilótája ráadásul rögtön az első körben visszaesett a mezőny második felébe, miután egy előzési kísérletnél összeért Ricciardóval. Vettel nem hibáztatja ellenfelét, s örül csapattársa, Räikkönen győzelmének.

„Vegyesen vagyok boldog, hiszen Kiminek örülök – mondta Vettel, majd áttért a Ricciardóval való ütközésre. – A holtterében lehettem, és nem vagyok biztos benne, hogy látott engem. A kanyar egyre szűkebb lett, mi pedig összeértünk. Ez számomra nagy veszteséget jelentett, jobban is alakulhatott volna a mai nap.”

Ismét technikai probléma miatt esett ki Daniel Ricciardo,a 33-as számú Red Bull 9 körrel a rajt után leállt. Az istálló csapatfőnöke, Christian Hornerelárulta, hogy Ricciardo mennyire rosszul reagált az újabb kiesésre.

„Ez szörnyű dolog Daniel számára, nagyon sajnálom őt – mondta Horner. – A verseny második részében ő is erős lett volna, szóval tényleg nagyon sajnálom. A szobájában vezette le a frusztrációját azzal, hogy beleütött a falba. A csapatot viszont egyáltalán nem hibáztatja. Tudja, hogy minden tőlünk telhetőt megteszünk, ez csak egy az olyan dolgok közül, amik néha megtörténnek.”

Folytatás egy hét múlva a Mexikói Nagydíjjal!


AMERIKAI NAGYDÍJ, A HIVATALOS VÉGEREDMÉNY
1.
Kimi Räikkönen
finn
Ferrari
1:34:18.643
2. Max Verstappen holland Red Bull-TAG Heuer 1.281 mp h.
3. Lewis Hamilton brit Mercedes 2.342 mp h.
4. Sebastian Vettel német Ferrari 18.222 mp h.
5. Valtteri Bottas finn Mercedes 24.744 mp h.
6. Nico Hülkenberg német Renault 1:27.210 p h.
7. Carlos Sainz Jr. spanyol Renault 1:34.994 p h.
8. Sergio Pérez mexikói RPFI-Mercedes 1:41.080 p h.
9. Brendon Hartley új-zélandi Toro Rosso-Honda 1 kör h.
10. Marcus Ericsson svéd Alfa Romeo Sauber 1 kör h.
11. Stoffel Vandoorne belga McLaren-Renault 1 kör h.
12. Pierre Gasly francia Toro Rosso-Honda 1 kör h.
13. Szergej Szirotkin orosz Williams-Mercedes 1 kör h.
14. Lance Stroll kanadai Williams-Mercedes 2 kör h.
FELADTÁK megtett körök kiesés oka
Esteban Ocon francia RPFI-Mercedes 56 kizárták
Kevin Magnussen dán Haas-Ferrari 56 kizárták
Charles Leclerc monacói Alfa Romeo Sauber 31 karambol
Daniel Ricciardo ausztrál Red Bull-TAG Heuer 8 elektronika
Romain Grosjean francia Haas-Ferrari 2 karambol
Fernando Alonso spanyol McLaren-Renault 1 karambol

A VB ÁLLÁSA
1. Lewis Hamilton 9 15 17 346
2. Sebastian Vettel 5 10 17 276
3. Kimi Räikkönen 1 10 15 221
4. Valtteri Bottas 8 16 217
5. Max Verstappen 1 8 14 191
6. Daniel Ricciardo 2 2 11 146
7. Nico Hülkenberg 10 61
8. Sergio Pérez 1 10 57
9. Kevin Magnussen 9 53
10. Fernando Alonso 9 50
11. Esteban Ocon 10 49
12. Carlos Sainz Jr. 12 45
13. Romain Grosjean 5 31
14. Pierre Gasly 4 28
15. Charles Leclerc 7 21
16. Stoffel Vandoorne 3 8
17. Marcus Ericsson 5 7
18. Lance Stroll 2 6
19. Brendon Hartley 3 4
20. Szergej Szirotkin 1 1
KONSTRUKTŐRÖK
1. Mercedes 563
2. Ferrari 497
3. Red Bull-TAG Heuer 337
4. Renault 106
5. Haas-Ferrari 84
6. McLaren-Renault 58
7. RPFI-Mercedes 47
8. Toro Rosso-Honda 32
9. Alfa Romeo Sauber 28
10. Williams-Mercedes 7

 

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik