Az első portugáliai edzésen Max Verstappen került legközelebb a Mercedesekhez (Fotó: AFP)

Huszonnégy év után, 1996 óta először tér vissza a Formula–1-es mezőny Portugáliába, amelynek déli részén, Portimaóban először rendeznek versenyt. A dimbes-dombos pálya a csapatok számára teljesen ismeretlen, hiszen amíg a pilóták a nevelősorozatokban megfordultak itt, az istállók 2009 óta nem teszteltek itt.

Nem meglepő, hogy már az edzés legelején nagy volt a forgalom, és a szokásosnál hamarabb feljegyezhettük az első mért köröket is. A köridők nagy részét azonban törölniük kellett a sportfelügyelőknek, mert a pálya szegélyeire vonatkozó szigorú szabályok kifogtak a versenyzőkön, szinte körről körre átlépték a határokat a kanyarok kijáratánál.

17. PORTUGÁL NAGYDÍJ
OKTÓBER 23., PÉNTEK
1. szabadedzés: 1. Bottas 1:18.410
2. szabadedzés: 16.00–17.30
OKTÓBER 24., SZOMBAT
3. szabadedzés: 12.00–13.00
Időmérő: 15.00–16.00
OKTÓBER 25., VASÁRNAP
A verseny (66 kör, 306.826 km) rajtja: 14.10
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK
November 1., 13.10Emilia Romagna-i Nagydíj, Imola
November 15., 11.10Török Nagydíj, Isztambul
November 29., 16.10
Bahreini Nagydíj, Szahír

A pálya maga nagy kihívást jelent, hiszen emelkedők, lejtők, vak és döntött kanyarok követik egymást, ráadásul az aszfalt is kifejezetten csúszós volt az első tréningen. A hűvös időben kemény keverékeken nehéz volt megfelelő tapadást generálni az autókban.

Sorra csúsztak meg a versenyzők, Max Verstappen, Charles Leclerc, Kimi Räikkönen, Romain Grosjean és Danyiil Kvjat is megpördült, de senki sem úszta meg valamelyik kanyar kiszélesítése nélkül. A pénteki edzés erre való, a pilóták igyekeznek megismerni a pálya és az autó határait.

Ami a pálya határait illeti, az első edzésen 65 köridőt kellett törölni, miután a pilóták túllépték a kanyarkijáratokban az FIA által meghatározott szegélyt. Ebből még lesznek problémák, a jelenség elsősorban az időmérőt teheti érdekessé. 

Sokáig Carlos Sainz Jr. volt az élen, aztán miután a Mercedes tökéletesítette az autó beállításait, valamint Lewis Hamilton és Valtteri Bottas felvette a ritmust, helyreállt a megszokott rend.

A fekete autók mögött az autójával eleinte bajlódó, a Red Bull-Honda szerelésére váró Max Verstappen zárt, a holland ráadásul az edzés második felében nem közepesen kemény, hanem kemény abroncsokon ment, az időeredménye ennek fényében  különösen elismerésre méltó. Persze önmagában nem jelenti azt, hogy van esélye Hamiltonék ellen.

Az élen záró szokásos hármas mögött hét csapat autói sorakoztak a 4–10. helyen, Ferrari, Red Bull, McLaren, Racing Point, Alfa Romeo, Renault és Alpha Tauri is került az első tízbe, csak a Williams lógott ki a sorból.

Az első 90 perc után teljesen nyílt a harc a középmezőnyben.

A Portugál Nagydíj programja a 16 órakor kezdődő második szabadedzéssel folytatódik.

PORTUGÁL NAGYDÍJ, AZ 1. SZABADEDZÉS VÉGEREDMÉNYE 
1. Valtteri Bottas finn Mercedes 1:18.410 átlag: 213.630 km/ó 35 kör
2. Lewis Hamilton brit Mercedes 1:18.749 0.339 mp. h.  35
3. Max Verstappen holland Red Bull-Honda 1:19.191 0.781 32
4. Charles Leclerc monacói Ferrari 1:19.309 0.899 33
5. Alexander Albon thaiföldi Red Bull-Honda 1:19.365 0.955 34
6. Carlos Sainz Jr. spanyol McLaren-Renault 1:19.441 1.031 42
7. Sergio Pérez mexikói Racing Point-Mercedes 1:19.907 1.497 31
8. Kimi Räikkönen finn Alfa Romeo-Ferrari 1:19.954 1.544 34
9. Daniel Ricciardo ausztrál Renault 1:20.058 1.648 27
10. Pierre Gasly francia AlphaTauri-Honda 1:20.124 1.714 29
11. Sebastian Vettel német Ferrari 1:20.200 1.790 37
12. Lando Norris brit McLaren-Renault 1:20.207 1.797 29
13. Danyiil Kvjat orosz AlphaTauri-Honda 1:20.278 1.868 32
14. Kevin Magnussen dán Haas-Ferrari 1:20.846 2.436 28
15. Lance Stroll kanadai Racing Point-Mercedes 1:20.954 2.544 32
16. Antonio Giovinazzi olasz Alfa Romeo-Ferrari 1:21.009 2.599 35
17. Romain Grosjean francia Haas-Ferrari 1:21.169 2.759 31
18. George Russell brit Williams-Mercedes 1:21.374 2.964 31
19. Esteban Ocon francia Renault 1:21.673 3.263 31
20. Nicholas Latifi kanadai Williams-Mercedes 1:22.054 3.644 34
Európa délnyugati csücskében versenyez a mezőny (Fotó: AFP)

 

Még több