Carlos Sainz Jr.-hoz hasonló véleményen vannak a versenyzők az első nap végén Monacóban (Fotó: AFP)

 

Egyelőre nincs gyorsabb versenyző Charles Leclerc-nél Monacóban. A hazai pályán versenyző Ferrari-pilótát eddig többször utolérte a balszerencse a hercegségben, ám pénteki benyomásai alapján reméli, hogy még némi fejlődéssel a Ferrari sikerét hozza ez a hétvége.

„Az első edzésen nem mentem annyira jól, a másodikon már kicsit jobb voltam – vélekedett Leclerc. – Azonban hiszem, hogy fejlődnünk kell még holnapig, hiszen biztos vagy abban, hogy mindenkinél van még némi tartalék, szóval egyelőre nem ismerjük az erősorrendet. Az autó erősnek tűnik, még a versenytempót illetően is jónak, bár szenvedtünk kissé a forgalommal. Az első benyomásom jó, és remélhetőleg sikerül előrébb lépnünk, ahogyan szeretnénk, hiszen onnantól kezdve remek hétvégénk lehet. Nehéz dolgunk van, mert a pálya elég huplis, és sokszor kell rámennünk a rázókövekre. Kimondottan érezni lehet a különbséget az előző évi autókhoz képest, emiatt még nagyobb a kihívás, mint korábban, de mi versenyképesek vagyunk, aminek örülök."

68. MONACÓI NAGYDÍJ
MÁJUS 27., PÉNTEK
1. szabadedzés: 1. Leclerc 1:14.531
2. szabadedzés: 1. Leclerc 1:12.656
MÁJUS 28., SZOMBAT
3. szabadedzés: 13.00–14.00
Időmérő 16.00–17.00
MÁJUS 29., VASÁRNAP
A verseny (78 kör, 260.286 km) rajtja: 15.00
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK
Június 12. 13.00Azeri Nagydíj, Baki
Június 19., 20.00Kanadai Nagydíj, Montreal
Július 3., 16.00Brit Nagydíj, Silverstone

A csapattársához hasonló véleményen van Carlos Sainz Jr. az új autókat és a pálya nehézségeit tekintve. Ám a spanyol versenyző úgy gondolja, hogy amivel a Ferrari küzd Monacóban, az a többi csapat számára még nagyobb kihívást jelent.

„Nagyon más vezetni az autót, mint az elmúlt néhány évben, de a lényeg, hogy versenyképesek vagyunk, és erősnek érezzük magunkat – szögezte le Sainz. – Nagyobb kihívást jelent vezetni az autót a bukkanók és a kerékvetők miatt, de úgy tűnik, hogy a többiek még jobban szenvednek ezen a téren. Olyan, mintha hullámvasúton ülnénk, és földrengés érné az autót folyamatosan, de kezdünk hozzászokni.”

Mindkét szabadedzést a negyedik helyen zárta Max Verstappen, akinek a hátránya a második tréningen már fél másodperc volt Leclerc-hez képest. Akárcsak a Ferrari versenyzői, a címvédő is kiemelte, hogy az idei autókkal elég más Monaco utcáin száguldani, ráadásul neki személy szerint az egyensúllyal gyűlt meg a baja.

„Kipróbáltunk néhány dolgot, hogy rájöjjünk, hogyan viselkedik az autó ezen a pályán – árulta el Verstappen. – Az első edzésen kissé jobban éreztem magam, mint a másodikon, hiszen amikor jobb az autó egyensúlya, akkor keményebben lehet nyomni, és jobban sikerül a kör is. Találnunk kell még némi tempót a Ferrarival szemben, ráadásul nekem az ideálisabb egyensúlyt is meg kell találnom. Nehezebbnek, ezáltal lassabbnak és döcögősebbnek érződik az autó, hiszen merevebb, de ez rendben van. Nehezebb belőlük kilátni is, és elég hektikus itt vezetni.”

TÖBBEK KÖZÖTT A RED BULLT IS MEGBÜNTETTÉK
Összesen három csapatot sújtottak büntetéssel a sportfelügyelők az első szabadedzést követően, amiért valamelyik versenyzőjük túl gyorsan hajtott a bokszutcában. A szabálysértés elkövetői között volt Sergio Pérez, Cunoda Juki és Valtteri Bottas, így a Red Bullnak, az AlphaTaurinak és az Alfa Romeónak pénzbírság befizetését ítélték meg a sportfelügyelők. Előbbi istálló esetében ez az összeg csak 300 euró, de mivel a Cunoda és Bottas Péreznél nagyobb mértékben haladta meg a 60 km/órás sebességhatárt, az ő csapataiknak 1000 eurót kell befizetniük.

Az első edzésen csak a top tíz végén, a másodikon pedig azon kívül végzett Lewis Hamilton, akinek a csapatánál ismét előjött a delfinezés problémája. Vagyis egész pontosan más jellegű pattogással szembesültek a Mercedesnél Monacóban, ami nem könnyíti meg a felzárkózni kívánó istálló helyzetét.

„Valószínűleg ez az eddigi leghuplisabb pálya, amelyen valaha vezettem, szóval egyrészről ez megnehezíti a dolgunkat, másrészről az autónk rengeteget pattog – mondta a hétszeres világbajnok. – Ráadásul másként teszi, mint amit a közelmúltban tapasztaltunk, hiszen alacsonyabb sebességnél jön elő a jelenség, szóval nem az aerodinamikai tényezők generálják, csupán a pályán lévő bukkanók teszik ennyire rosszá a helyzetet. Persze nem kell újból megtanulnom a pályát, csak az autóval kell megküzdenem. Sosem tapasztaltam még ilyet korábban, és nem tudom, ez milyen a többieknél, ők ugyanezt tapasztalták-e. Emlékszem az első itt töltött éveimre, amikor könnyű és gyors autóval mehettem körbe, az sokkal jobb volt.”

Daniel Ricciardo miatt kellett lengetni a piros zászlót a második szabadedzésen, ugyanis az ausztrál versenyző csúnyán összetörte a McLarent az uszodánál. Ricciardo úgy véli, hogy bár a pálya azon részén egy-egy apró hiba is hasonló balesethez vezethet, ezúttal inkább más állt a háttérben.


„Éreztem, ahogyan az autó kicsúszik, ami kissé furcsa volt – emlékezett vissza a McLaren-pilóta. – Normál esetben, ha túl rámenős vagy, és túl keményen hajtasz a tizennégyes kanyarban lévő kerékvetőre, megcsúszik az autód. Én viszont úgy gondolom, hogy a beállításokkal lőttünk kissé mellé, hiszen néhány területen túl kemények próbáltunk lenni.”

MONACÓI NAGYDÍJ, AZ 1. SZABADEDZÉS VÉGEREDMÉNYE
  1. Charles Leclerc monacói Ferrari 1:14.531 átlag: 161.183 km/ó 29 kör
  2. Sergio Pérez mexikói Red Bull 1:14.570 0.039 mp h. 30
  3. Carlos Sainz Jr. spanyol Ferrari 1:14.601 0.070 28
  4. Max Verstappen holland Red Bull 1:14.712 0.181 26
  5. Lando Norris brit McLaren-Mercedes 1:15.056 0.525 31
  6. Pierre Gasly francia AlphaTauri-Red Bull 1:15.083 0.552 33
  7. Daniel Ricciardo ausztrál McLaren-Mercedes 1:15.157 0.626 33
  8. George Russell brit Mercedes 1:15.211 0.680 34
  9. Sebastian Vettel német Aston Martin-Mercedes 1:15.387 0.856 33
10. Lewis Hamilton brit Mercedes 1:15.499 0.968 29
11. Cunoda Juki japán AlphaTauri-Red Bull 1:15.536 1.005 36
12. Lance Stroll kanadai Aston Martin-Mercedes 1:15.539 1.008 26
13. Fernando Alonso spanyol Alpine-Renault 1:15.749 1.218 28
14. Kevin Magnussen dán Haas-Ferrari 1:15.806 1.275 30
15. Alexander Albon thaiföldi Williams-Mercedes 1:16.110 1.579 39
16. Esteban Ocon francia Alpine-Renault 1:16.315 1.784 24
17. Csou Kuan-jü kínai Alfa Romeo-Ferrari 1:16.417 1.886 27
18. Nicholas Latifi kanadai Williams-Mercedes 1:17.714 3.183 30
19. Mick Schumacher német Haas-Ferrari 1:18.636 4.105 12
20. Valtteri Bottas finn Alfa Romeo-Ferrari idő nélkül 2
MONACÓI NAGYDÍJ, A 2. SZABADEDZÉS VÉGEREDMÉNYE
1. Charles Leclerc monacói Ferrari 1:12.656 átlag: 165.343 km/ó 30 kör
2. Carlos Sainz Jr. spanyol Ferrari 1:12.700 0.044 mp h. 32
3. Sergio Pérez mexikói Red Bull 1:13.035 0.379 31
4. Max Verstappen holland Red Bull 1:13.103 0.447 33
5. Lando Norris brit McLaren-Mercedes 1:13.294 0.638 24
6. George Russell brit Mercedes 1:13.406 0.750 31
7. Pierre Gasly francia AlphaTauri-Red Bull 1:13.636 0.980 32
8. Fernando Alonso spanyol Alpine-Renault 1:13.912 1.256 31
9. Sebastian Vettel német Aston Martin-Mercedes 1:14.059 1.403 32
10. Cunoda Juki japán AlphaTauri-Red Bull 1:14.134 1.478 27
11. Kevin Magnussen dán Haas-Ferrari 1:14.239 1.583 32
12. Lewis Hamilton brit Mercedes 1:14.267 1.611 29
13. Valtteri Bottas finn Alfa Romeo-Ferrari 1:14.468 1.812 28
14. Alexander Albon thaiföldi Williams-Mercedes 1:14.486 1.830 33
15. Csou Kuan-jü kínai Alfa Romeo-Ferrari 1:14.525 1.869 23
16. Lance Stroll kanadai Aston Martin-Mercedes 1:14.623 1.967 29
17. Mick Schumacher német Haas-Ferrari 1:14.894 2.238 33
18. Esteban Ocon francia Alpine-Renault 1:15.216 2.560 34
19. Nicholas Latifi kanadai Williams-Mercedes 1:16.276 3.620 33
20. Daniel Ricciardo ausztrál McLaren-Mercedes idő nélkül 2