F1: „Nem fogjuk feladni ilyen korán” – Wolff a pozitívumokra összpontosít

H. L.H. L.
Vágólapra másolva!
2021.07.05. 13:35
null
A Mercedes nem adja fel, amíg matematikailag lesz még esélye (Fotó: AFP)
A Formula–1-es Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff tőle szokatlan módon igyekszik a pozitívumokra összepontosítani a múlt hétvégi Osztrák Nagydíjon elszenvedett újabb vereség után.

 

A Mercedes a májusi Spanyol Nagydíj után még mindkét bajnokságot vezette, ám az óta nem sikerült újabb győzelmet aratnia, míg a rivális Red Bull sorozatban öt sikert aratott, aminek révén nemcsak az élre állt, de jócskán el is lépett az elmúlt hét évben az egyéni és a konstruktőri címet egyaránt behúzó „ezüstnyilak" előtt.

Noha a németek csapatfőnöke, Toto Wolff a múltban többnyire kritikusan fogalmazott a teljesítményükkel kapcsolatban, és általában a negatívumokat hangsúlyozta, a két osztrák versenyen elszenvedett kudarcok után tőle szokatlan módon a pozitívumok kiemelésére törekedett.

34. OSZTRÁK NAGYDÍJ
JÚLIUS 2., PÉNTEK
1. szabadedzés: 1. Verstappen 1:05.143
2. szabadedzés: 1. Hamilton 1:04.523
JÚLIUS 3., SZOMBAT
3. szabadedzés: 1. Verstappen 1:04.591
Időmérő: 1. Verstappen 1:03.720
JÚLIUS 4., VASÁRNAP
A verseny: 1. Verstappen, 2. Bottas, 3. Norris
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK
Július 18., 16.00Brit Nagydíj, Silverstone
Augusztus 1., 15.00
Magyar Nagydíj, Mogyoród
Augusztus 29., 15.00Belga Nagydíj, Spa-Francorchamps

Én mindig is a szkeptikus ember voltam, és a poharat mindig félig üresnek látom, de most a pozitívumokra koncentrálok. Van még tizenhárom-tizennégy verseny előttünk, és egyetlen kiesésre vagyunk a Red Bulltól, miközben eddig több pontot veszítettünk annál, mint azt érdemeltük volna a saját hibáink okán. Ugyanakkor az vitathatatlan, hogy ez elmúlt két hétvégén nem volt meg a tempónk ahhoz, hogy harcba szállhassunk a Red Bull-lal, szóval össze kell fognunk, és remélhetőleg, jobban fogunk teljesíteni más pályákon."

„Persze nem jó érzés elveszteni 13–14 pontot, de még mindig hosszú út áll előttünk. Ugyanakkor az is egyértelmű, hogy nem mi vagyunk az esélyesek, hiszen kétségtelenül előttünk járnak a teljesítmény terén. Az elmúlt években végig azon voltam, hogy két lábbal álljunk a földön, és nem engedtem, hogy a siker megrészegítsen minket, de most az ellenkezőjét kell tennem. Nem fogjuk feladni ilyen korán, és nem fogjuk feladni egészen addig, amíg még matematikai esélyünk lesz a vb-címekre. Szóval most sokkal inkább a pozitívumokra kell koncentrálnunk, minthogy pesszimistán álljunk a dolgokhoz, mint azt a múltban tettük."

Wolff ezt követően arra is kitért, hogy a látszat ellenére sikerült előrelépniük a két spielbergi nagydíj között, és rámutatott, adott esetben akár a „vörös bikák" dolgát is megnehezíthették volna. „Ha nem ragadunk be az elején a McLaren mögé, akkor akár fel is vehettünk volna a Red Bull-lal a harcot. Nem tudom, hogy ez elég lehetett volna-e a győzelemhez, de az biztos, hogy a tempónk jó volt. Ez leginkább Valtterinél (Bottas) látszott, hiszen Lewis (Hamilton) rengeteg leszorítóerőt vesztett. A sebességünk megvolt, sosem fenyegetett minket hátulról senki, szóval ez a vasárnap bizonyos szempontból sokkal jobb volt, mint az előző, hiszen sokkal jobb volt a tempónk. Ez mindenképpen előrelépés."

A csapatfőnök azt is elmondta, mibe kapaszkodhatnak. „Összességében a kármentésről szólt a hétvége, de Silverstone-ban talán mindenkit lemosunk, és kettős győzelmet aratunk több mint 30 másodperces előnnyel mondta kissé ironikusan. – Azonban az osztrák pálya elég rövid, szóval a másfél tized elég nagy különbséget jelent. Silverstone talán kicsit más lesz. Egy kis lépés, de minden lépés számít. Most is láthattuk a fejlődést az előző héthez képest a versenytempó terén, vagyis sikerült jobban megértenünk az autót. Emellett még van pár dolog, amin dolgozunk, és ami javulást fog hozni, így újra versenyeben lehetünk."

„A második és a negyedik hely még nem világvége. Elég megnézni, hogy a McLarennél mennyire örülnek a második pozíciónak. Rá kell ébrednünk, hogy a mostani bajnokság nagyon szoros. Ez a Formula–1, amitől nem várhatod azt, hogy mindent megnyerünk."

Az osztrák ez után arra is rátért, milyen hatása volt az autó sérülésének Hamilton versenyére. „Az eddigi számításaink alapján harminc pontnyi leszorítóerőt vesztettünk, de ezt egyelőre nem ellenőriztük. Az biztos, hogy sokat rontott a teljesítményünkön, főleg, hogy a probléma miatt a gumik is úgy koptak, hogy nem lehetett volna végigmenni rajtuk."

A vezető versenymérnök, Andrew Shovlin tizedekben is kifejezte a veszteségüket. „A leszorítóerő csökkenése okán nagyjából hat-hét tizedet vesztettünk körönként. Ez csakis a kocsi hátulja miatt volt, hiszen felbillent az egyensúly, aminek következményeként folyamatosan csúszkáltunk."

A Mercedes hátránya kilenc Grand Prix-t követően 44 pont, míg Hamilton lemaradása 32 pont a vb-éllovas Max Verstappen mögött.

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik