Az új vezérigazgató állást foglalt a Red Bull ügyében (Fotó: AFP)

 

Mint beszámoltunk róla, a Red Bull továbbra is kardoskodik amellett, hogy testvércsapatával, az AlphaTaurival egyetemben a következő idényben is a Honda idei évre szánt erőforrását használhassa annak ellenére is, hogy a japán motorgyártó 2021 végén kiszáll a sorozatból.

Sajtóhírek szerint az egyezség már megszületett a felek között, annak véglegesítéséhez már csak a Formula–1-es résztvevőknek kell rábólintaniuk a motorfejlesztések 2022-es befagyasztására. Ha ez nem történik meg, előfordulhat hogy a Honda mellett a „vörös bikák" is búcsút intenek a királykategóriának. 

A vezetőség egyszer már szavazásra bocsátotta az ügyet, de akkor elnapolták a döntést, s jelenleg is folynak a tárgyalások arról, mi lenne a helyes lépés a sportág jövője szempontjából. A motorgyártók közül a Ferrari támogatja a fejlesztési stopot abban az esetben, ha kiegyenlítik az erőforrások közötti különbséget, míg a Mercedes épp ellenkező esetben állna a Red Bull mellé, Toto Wolff szerint ugyanis a teljesítménykiegyenlítés szembe menne az F1 szellemiségével.

A legfrissebb hírek arról szólnak, hogy február 11-én születhet határozat a Red Bull ügyében, ezt az osztrák csapat tanácsadója, Helmut Marko szerint velük együtt legalább hat csapat, az AlphaTauri, a Ferrari, a Haas, az Alfa Romeo, illetve a Renault is támogatni fogja. Igaz, utóbbi alakulat korábban egyértelműen a fejlesztési stop ellen volt, hiszen úgy ítélte meg, már túl sok időt és pénzt beleölt a 2022-re szánt hajtásláncába.

Marko nem osztotta meg, miért ilyen biztos az enstone-iak támogatásában, de valószínű, hogy az áll a háttérben, hogy a Liberty Media, illetve a Formula–1 vezérigazgatói posztját az idei évtől elfoglaló Stefano Domenicali is szorgalmazza, hogy a csapatok segítsék a Red Bullt a célja megvalósításában. 

A motorfejlesztések befagyasztásának előrehozatala mindenképpen fontos kérdés. De nem akarom azt mondani, hogy csak a Red Bull érdeke lenne. Ez egyben a Formula–1 érdeke is, hiszen mint ismert, a jelenlegi szabályok szerint 2023-ban következne be a fejlesztési stop. Azért akarjuk most előrehozni a tiltást, mert szeretnénk segíteni a csapatokat és a motorgyártókat abban, hogy minél többet invesztálhassanak az új erőforrásba. Ez sok gyártó számára jelent prioritást" – jelentette ki a Ferrari korábbi csapatfőnöke, majd egyértelműsítette, mit vár a résztvevőktől.

„Az egyeztetések továbbra is folynak, és a megfelelő irányba haladnak. Nem szeretnék jóslatokba bocsátkozni, de bízom benne, hogy mindenki megérti az ügy fontosságát. Jelenleg ez a téma áll a középpontban, remélem, mindenki ráeszmél, hogy ez a helyes döntés nemcsak a Red Bull, hanem a teljes Formula–1 szempontjából is" –  tette hozzá. 

Az Auto Motor und Sport értesülései szerint jövő hét csütörtökön nemcsak a motorfejlesztések 2022-es betiltásáról, hanem arról is döntés születhet, hogy miként lehetne igazságossá tenni a rendszert. Források szerint 2 százalék (körülbelül 20 lóerő) feletti eltérés esetében léphetne életbe a teljesítménykiegyenlítés, ám ennek módja egyelőre vitapontot jelent. 

Emellett az is egyre biztosabb, hogy ha megszavazzák a fejlesztési stopot, akkor egy évvel előrébb hozzák az eredeti tervek szerint 2026-ban érvénybe lépő új motorformulát, amely a vezérigazgató állítása szerint több külsős motorgyártó érdeklődését is felkeltette. A legfrissebb hírek szerint az Audi csatlakozhat a „száguldó cirkuszhoz" az új érában, amelyet a Red Bull oldalán kezdhet majd meg.