Pérez pályafutása harmadik győzelmét aratta (Fotó: AFP)

 

 

Charles Leclerc magabiztosan szerezte meg a pole pozíciót az időmérőn, így ő várhatta az élről a piros lámpák kialvását a borús Monacóban. Mellőle a csapattárs, Carlos Sainz Jr. rugaszkodhatott el, míg a második sort a Red Bull párosa, Sergio Pérez és Max Verstappen foglalhatta el.

68. MONACÓI NAGYDÍJ
MÁJUS 27., PÉNTEK
1. szabadedzés: 1. Leclerc 1:14.531
2. szabadedzés: 1. Leclerc 1:12.656
MÁJUS 28., SZOMBAT
3. szabadedzés: 1. Pérez 1:12.476
Időmérő 1. Leclerc 1:11.376
MÁJUS 29., VASÁRNAP
A verseny: 1. Pérez, 2. Sainz, 3. Verstappen
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK
Június 12. 13.00Azeri Nagydíj, Baki
Június 19., 20.00Kanadai Nagydíj, Montreal
Július 3., 16.00Brit Nagydíj, Silverstone

A hazai pályán versenyző pilóta azon volt, hogy megtörje a monacói átkát, a vb-éllovas holland minimalizálni akarta a pontveszteségét, míg a hatodik helyről induló George Russell az eső okozta káoszban bízva győzelmi reményeket szőtt a hercegségben, ahol az volt a legnagyobb kérdés, hogy Leclerc-nek összejön-e a várva-várt siker, vagy az ígért csapadék teljesen megkavarja az esélyeket.

A várt eső nem sokkal az eredetileg tervezett kezdés előtt érkezett meg, emiatt először tíz, majd közben újabb 7 perccel elhalasztották a rajtprocedúrát.

A mezőny végül 15 óra 16 perckor indult el az első és korántsem egyetlen felvezető körére a biztonsági autó mögött az időközben egyre jobban szakadó esőben, ami az el sem rajtoló verseny megszakításához vezetett.

A mezőny végül 16 óra 5 perckor kapott újra zöld jelzést, és kezdte meg az újabb köröket a biztonsági autó mögött. A lassú tempó azonban nem volt garancia arra, hogy ne történjen baj: Nicholas Latifi a hajtűkanyarban találta el a falat, míg Lance Stroll defektet kapott, ráadásul a két versenyző nem sokkal később a bokszban is majdnem összeütközött egymással.

A biztonsági autó még ugyanebben a körben állt ki a mezőny elől: Leclerc megtartotta a vezetést, s mögé változatlan sorrendben sorolt be az első tízes. Hátrébb Latifi és Stroll mellett Pierre Gasly döntött kerékcsere mellett, így ők hárman köztes esőgumikon folytatták a küzdelmet. Hozzájuk néhány kör múlva csatlakozott Sebastian Vettel és Cunoda Juki is, míg az élen Leclerc 4 másodperc felé emelte az előnyét Sainz-cal szemben.

A körülmények folyamatosan javultak, az élmezőnyből először Pérez vállalta be a köztes esőgumikat, őt két körrel később követte a csapattárs, Verstappen és az addig vezető Leclerc is, azonban ez túl későnek bizonyult, hiszen a monacói csak a Red Bull-os mögött tért vissza.

A következő körök Estaban Ocon és Hamilton nagy csatáját hozták, míg hátrébb Alexander Albon és Mick Schumacher kockáztatta meg elsőként a száraz pályás gumikat, ami jó döntésnek bizonyult. Pontosan erre várt az élen álló Sainz is, aki a 22. körben hajtott ki a bokszba először, míg a csapattárs másodszor állt ki, a Ferrari ugyanis duplacsere mellett döntött.

A következő körben a Red Bull is kihívta mindkét versenyzőjét, s Pérez tért vissza az élen a pályára! Mögötte Sainz, Verstappen és Leclerc volt a sorrend az első négyben, vagyis a monacói vesztett a legtöbbet – a hazai pilóta nem is leplezte a csalódottságát, s rádión kérte számon a Scuderiát.

Mint utóbb kiderült, a csapat először azt közölte Leclerc-rel, hogy jöjjön ki, majd nem sokkal később ennek az ellentettjét, azonban ekkor már késő volt, ugyanis a pilóta rákanyarodott a bokszra.

Míg az első négyes viszonylag szorosan követte egymást, az egyedüliként közepesen futó Albont 5 másodperces időbüntetésben részesítették jogtalan előnyszerzését.

A 27. körben aztán Schumacher hibázott, és találta el úgy a falat, hogy a Haas kettétört. A versenyző szerencsére épségben szállt ki az autóból, a pályán ugyanakkor sok volt a törmelék. Az eset miatt először virtuális, majd valódi biztonsági autós szakasz következett, azonban miután kiderült, hogy a korlát is javításra szorul, piros zászlóval megszakították a versenyt, ami azt jelentette, a versenyzők ingyen cserélhettek gumit.

A Red Bull párosa közepesre váltott, míg a Ferrari maradt a kemény gumiknál, s a megosztottság a mezőny hátsó részében is jól látszott, hiszen nyolcan, köztük a Mercedes és az Alpine kettőse a sárga jelzésű Pirellik mellett döntött, míg a többiek a Scuderiához hasonló taktikára voksoltak.

A bokszutca végi lámpa 17 óra 15 perckor váltott újra zöldre, a mezőny két kört töltött el a biztonsági autó mögött, amit követően folytatódhatott a verseny. Ekkortól azonban már nem körszámokban mérték a visszamaradó távot, hanem elkezdődött a tényleges visszaszámlálás – a futamot ugyanis a szabályok szerint legkésőbb 18 órakor le kellett fújni.

Noha Pérez már az első körén elfékezte a közepeseket, Sainz nem igazán tudott előzési pozícióba kerülni, és rövidesen beállt közöttük a bő egy másodperces különbség. A harmadik Verstappen hasonló lemaradással érkezett a ferraris mögött, míg Leclerc 2.5 szekundumos hátránnyal haladt a negyedik helyen.

Míg az első hatos viszonylag közel maradt egymáshoz, a hatodik Lando Norris mögött hatalmas űr keletkezett. A csapat kérésére szándékosan lassan haladó Alonso ugyanis körönként 3-4 másodperccel is elmaradt a mclarenestől, aminek következményeként a spanyol mögött haladók – élen Hamiltonnal – rengeteg időt vesztettek.

Az Alonso-vonat lemaradása több mint 30 másodpercre duzzadt 23 perccel a vége előtt…

A hatodik helyen álló Norris ki is használta a lehetőséget, és szűk 14 perccel a vége előtt kiállt friss közepesekért, s pozícióvesztés nélkül tért vissza a pályára.

Noha az élen időközben Pérez négy másodperc felé is emelte az előnyét, 11 perccel a vége előtt Sainz felért rá DRS-távolságon belülre, s az első kettősre szorosan megérkezett a vb-éllovas Verstappen, valamint Leclerc is – ők négyen négy másodpercen belül haladtak egymáshoz képest.

Noha Sainz többször is próbálkozott, és Verstappenék is szorosan tapadtak, pozíciócsere már nem történt az élen: Pérez pályafutása harmadik győzelmét aratta, mögötte Sainz látta meg a kockás zászlót, míg a harmadikként befutó Verstappen 9 pontra növelte az előnyét az összetettben a negyedikként záró Leclerc előtt. 

Russell tovább folytatta jó szériáját, és megint a top 5-ben zárt, mögötte a leggyorsabb kört megszerző Norris zárt, a további sorrend az első tízben: Alonso, Hamilton, Ocon, Bottas.

A végeredmény ugyanakkor némileg változott az Alpine francia versenyzőjének 5 másodperces időbüntetése okán, hiszen a pontzónán kívülre eső Ocon kilencedik helyét Bottas örökölte meg, míg a tizedik pozícióba Vettel lépett előre. 

Folytatás két hét múlva az Azeri Nagydíjjal.

 MONACÓI NAGYDÍJ, A VERSENY VÉGEREDMÉNYE
  1.
Sergio Pérez
 mexikóiRed Bull-Honda
  
  2. Carlos Sainz spanyol Ferrari 1.154 mp h.  
  3. Max Verstappen holland Red Bull-Honda 1.491 mp h.  
  4. Charles Leclerc monacói Ferrari 2.922 mp h.  
  5. George Russell brit Mercedes 11.968 mp h.  
  6. Lando Norris brit McLaren-Mercedes 12.231 mp h.  
  7. Fernando Alonso spanyol Alpine-Renault 46.358 mp h.  
  8. Lewis Hamilton brit Mercedes 50.388 mp h.  
  9. Valtteri Bottas finn Alfa Romeo-Ferrari 52.525 mp h.  
10. Sebastian Vettel német Aston Martin-Mercedes 53.536 mp h.  
11. Pierre Gasly francia AlphaTauri-Honda 54.289 mp h.  
12. Esteban Ocon francia Alpine-Renault 55.644 mp h.  
13. Daniel Ricciardo ausztrál McLaren-Mercedes 57.635 mp h.  
14. Lance Stroll kanadai Aston Martin-Mercedes 1:00.802 p h.  
15. Nicholas Latifi kanadai Williams-Mercedes 1 kör h.  
16. Csou Kuan-jü kínai Alfa Romeo-Ferrari 1 kör h.  
17. Cunoda Juki japán AlphaTauri-Honda 1 kör h.  
  FELADTÁK     megtett körök kiesés oka
  Alexander Albon thaiföldi Williams-Mercedes 48 feladta
  Mick Schumacher német Haas-Ferrari 24 feladta
  Kevin Magnussen dán Haas-Ferrari 19 feladta
 A VB ÁLLÁSA
PILÓTÁK GYŐZELEM DOBOGÓ PONTSZERZÉS LEGGYORSABB KÖRÖK PONT
  1. Max Verstappen 4 5 5 2 125
  2. Charles Leclerc 2 4 6 3 116
  3. Sergio Pérez 1 4 6 1 110
  4. George Russell 2 7   84
  5. Carlos Sainz 4 6   83
  6. Lewis Hamilton 1 6   50
  7. Lando Norris 1 5 1   48
  8. Valtteri Bottas 6   40
  9. Esteban Ocon 5   30
10. Kevin Magnussen 3   15
11. Daniel Ricciardo 2   11
12. Cunoda Juki 3   11
13. Fernando Alonso 3   10
14. Pierre Gasly 2     6
15. Sebastian Vettel 2     5
16. Alexander Albon 2     3
17. Lance Stroll 2     2
18. Csou Kuan-jü 1     1
KONSTRUKTŐRÖK  
  1. Red Bull-Honda 235 pont
  2. Ferrari 199
  3. Mercedes 134
  4. McLaren-Mercedes   59
  5. Alfa Romeo-Ferrari   41
  6. Alpine-Renault   40
  7. AlphaTauri-Honda   17
  8. Haas-Ferrari   15
  9. Aston Martin-Mercedes     7
10. Williams-Mercedes     3
Még több