Verstappennél egyetlen versenyző sem tudott többször nyerni egy adott idényben (Fotó: AFP)

 

Max Verstappen idén hatodszor, míg Mexikóban először várhatta az élről a piros lámpák kialvását. Mellőle nagy meglepetésre George Russell rugaszkodhatott el, a második sorban pedig Lewis Hamilton és a hazai pályán versenyző Sergio Pérez foglalhatott helyet.

22. MEXIKÓI NAGYDÍJ
OKTÓBER 28., PÉNTEK
1. szabadedzés: 1. Sainz 1:20.707
2. szabadedzés: 1. Russell 1:19.970
OKTÓBER 29., SZOMBAT
3.  szabadedzés: 1. Russell 1:18.399
Időmérő: 1. Verstappen 1:17.775
OKTÓBER 30., VASÁRNAP
A verseny: 1. Verstappen, 2. Hamilton, 3. Pérez
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK
November 13., 19.00Brazil Nagydíj, Sao Paulo
November 20., 14.00Abu-dzabi Nagydíj, Abu-Dzabi

A Ferrari pilótái közül Carlos Sainz Jr. az ötödik, Charles Leclerc a csalódást keltő hetedik pozícióból vághatott neki a 71 körös versenynek, melynek legnagyobb kérdése az volt, hogy Verstappen megdönti-e Michael Schumacher és Sebastian Vettel (valamint saját) rekordját, vagy esetleg a Mercedes töri meg a nyeretlenségi sorozatát.

Már a verseny elején megosztott volt a mezőny stratégiai szempontból, hiszen nyolcan – köztük a két Red Bull-, illetve Ferrari-pilóta – a lágy, tizenketten, beleértve a Mercedes párosát, a közepes gumi mellett tették le a voksukat.

Verstappen jól rugaszkodott el, sikerült megtartania a vezetést, míg mögötte komoly csata alakult ki a második helyért az „ezüstnyilak” és Pérez között, a harcból végül a hétszeres bajnok került ki győztesen, s felzárkózott a tavalyi nagy rivális mögé.

Harmadikként a hazai közönség nagy örömére Pérez fordult el, majd Russell és Sainz tette teljessé az első ötöst. Leclerc-nek sikerült előrelépnie a hatodik pozícióba, míg Bottas visszacsúszott a nyolcadik helyre Fernando Alonso mögé.

Noha Verstappen magabiztosan jött el a startnál, utána nem igazán tudta növelni előnyét, tíz kör elteltével alig másfél másodperccel előzte meg a leggyorsabb kört is jegyző Hamiltont, s a harmadik Pérez hátránya sem haladta meg a 4 szekundumot, ami izgalmas folytatást ígért.

Hátrébb eközben Lance Stroll és Pierre Gasly csatázott nagyot egymással, a két pilóta először összeért, majd néhány körrel később a francia úgy előzte meg riválisát, hogy leterelte a pályáról – az AlphaTauri versenyzője nem adta vissza a pozíciót, amit a sportfelügyelők 5 másodperces időbüntetéssel sújtották.

A kerékcserék sorát érdekes módon a közepesen induló Stroll nyitotta meg a 18. körben, a kanadai lágy gumikat kapott, ami jól jelezte, a piros jelzésű Pirellik a vártnál jobban működtek Mexikóvárosban.

Az élmezőnyből a két Red Bull szánta el magát először cserére: Pérez a 24., Verstappen a 26. körben váltott közepesre, aminek következményeként a két Mercedes állt az élre. Az „ezüstnyilak” versenyzői közül előbb Hamilton váltott, a hétszeres világbajnok a 30. körben kapott keményeket, míg Russell öt körrel később jött ki a fehér jelzésű Pirellikért.

Az első cserék végeztével visszaállt a korábbi sorrend az élmezőnyben: Verstappen közel 7 másodperccel előzte meg Hamiltont, akinek egyre inkább kellett hátrafelé is figyelnie, hiszen Pérez folyamatosan közeledett rá. Noha a mexikói többször is egészen közel férkőzött a Mercedeshez, nagyon sokáig nem tudott egy másodpercen belül kerülni hozzá.

Hátrébb Daniel Ricciardo és Cunoda Juki akadt össze, az ausztrál a belső íven próbált elmenni a vetélytárs mellett, de nem sikerült neki. Az eset Cunoda versenyének a végét jelentette, míg az ausztrál 10 másodperces időbüntetést kapott baleset okozása miatt.

Verstappen a 60. körben már több mint 13 másodperccel előzte meg Hamiltont, akiről időközben némileg leszakadt Pérez. Kicsit hátrébb Ricciardo szolgáltatta a show-t: nagy elánnal vadászta le a két Alpine-t, és feljött a hetedik helyre. Miközben Ricciardo igyekezett ellépni, Alonso alatt elfüstölt az autó, ami rövid időre virtuális biztonsági autós szakaszt is előidézett.

Míg Russell az utolsó előtti körben újabb cserére szánta el magát, hogy harcba szállhasson a pluszpontért, Verstappen még tovább növelte előnyét, és több mint 15 másodperces előnnyel szelte át a célvonalat Hamilton előtt. A holland idénybeli 14. sikerét aratta, amivel történelmet írt – megdöntötte a Schumacherrel és Vettellel közösen tartott rekordot (lásd fentebb).

A dobogó harmadik fokára Pérez állhatott fel, a negyedik Russellnek végül sikerült megfutnia a leggyorsabb kört, mögötte Sainz, Leclerc, a tíz másodperces időbüntetéssel is hetedik Ricciardo, Ocon, Norris, valamint Bottas egészítette ki a pontszerzők sorát.

Folytatás két hét múlva a Brazil Nagydíjjal.

MEXIKÓI NAGYDÍJ, A VERSENY VÉGEREDMÉNYE
1.Max Verstappen
holland
Red Bull-Honda
  
2. Lewis Hamilton brit Mercedes 15.186 mp h.  
3. Sergio Pérez mexikói Red Bull-Honda 18.097 mp h.  
4. George Russell brit Mercedes 49.431 mp h.  
5. Carlos Sainz spanyol Ferrari 58.123 mp h.  
6. Charles Leclerc monacói Ferrari 1:08.774 p h.  
7. Daniel Ricciardo ausztrál McLaren-Mercedes 1 kör h.  
8. Esteban Ocon francia Alpine-Renault 1 kör h.  
9. Lando Norris brit McLaren-Mercedes 1 kör h.  
10. Valtteri Bottas finn Alfa Romeo-Ferrari 1 kör h.  
11. Pierre Gasly francia AlphaTauri-Honda 1 kör h.  
12. Alexander Albon thaiföldi Williams-Mercedes 1 kör h.  
13. Csou Kuan-jü kínai Alfa Romeo-Ferrari 1 kör h.  
14. Sebastian Vettel német Aston Martin-Mercedes 1 kör h.  
15. Lance Stroll kanadai Aston Martin-Mercedes 1 kör h.  
16. Mick Schumacher német Haas-Ferrari 1 kör h.  
17. Kevin Magnussen dán Haas-Ferrari 1 kör h.  
18. Nicholas Latifi kanadai Williams-Mercedes 2 kör h.  
19. Fernando Alonso spanyol Alpine-Renault 8 kör h. áramellátás
  FELADTÁK     megtett körök kiesés oka
  Cunoda Juki japán AlphaTauri-Honda 50 baleset
A VB ÁLLÁSA
PILÓTÁK GYŐZELEM DOBOGÓ PONTSZERZÉS LEGGYORSABB KÖRÖK PONT
1. Max Verstappen* 14 16 18 5 416
2. Sergio Pérez 2 10 18 3 280
3. Charles Leclerc 3 10 17 3 275
4. George Russell 7 18 2 231
5. Lewis Hamilton 8 18 2 216
6. Carlos Sainz 1 8 16 2 212
7. Lando Norris 1 16 1 111
8. Esteban Ocon 14 82
9. Fernando Alonso 13 71
10. Valtteri Bottas 8 47
11. Sebastian Vettel 9 36
12. Daniel Ricciardo 7 35
13. Kevin Magnussen 6 24
14. Pierre Gasly 6 23
15. Lance Stroll 6 13
16. Mick Schumacher 2 12
17. Cunoda Juki 4 12
18. Csou Kuan-jü 3 6
19. Alexander Albon 3 4
20. Nicholas Latifi 1 2
20. Nyck de Vries 1 2
*: A Japán Nagydíjon bebiztosított a címet.
KONSTRUKTŐRÖK  
1. Red Bull-Honda* 696
2. Ferrari 487
3. Mercedes 447
4. Alpine-Renault 153
5. McLaren-Mercedes 146
6. Alfa Romeo-Ferrari 53
7. Aston Martin-Mercedes 49
8. Haas-Ferrari 36
9. AlphaTauri-Honda 35
10. Williams-Mercedes 8
*: Az Amerikai Nagydíjon bebiztosította a konstruktőri címet.
Még több