Néhány nappal korábban még úgy tűnt, hogy a McLaren nem használja Ausztriában a továbbfejlesztett Renault-motort, hiszen annak bevetése büntetést vonna maga után. Azóta viszont megszületett a döntés: a wokingiak igent mondtak az új specifikációra, ez viszont Carlos Sainz Jr. esetében azt jelenti, hogy csak a rajtrács végéről kezdheti meg a vasárnapi futamot.

Nem a spanyol versenyző az egyetlen, akit erőforráselemek cseréje miatt hátrasorolnak. Alexander Albon 15 helyes rajtbüntetést kapott az új Honda-motor használata miatt, így a Toro Rosso pilótája is a rajtrács végén foglalhat helyet a start előtt. Sainzhoz hasonlóan Nico Hülkenberg is megkapta az új specifikációjú Renault-erőforrást, így őt is jelentősen hátrasorolják.

Valtteri Bottas Mercedesében az első szabadedzés előtt több elemet, köztük a motort és az MGU-H-t is kicserélték, de előbbiből egy korábbit szereltek be – amely helyett a második edzésre visszatették az újabbat –, utóbbiból pedig még a megengedett mennyiségen belül van Bottas, ezért neki egyelőre nem kell büntetéssel számolnia.