Leclerc szerint a Ferrari ismét ott tart, mint a szezon elején (Fotó: AFP)

 

Igen nehezen indult Max Verstappen hazai versenyhétvégéje, a futamot mégis a pole pozícióból kezdheti meg. Bár egy héttel korábban, Spa-Francorchamps-ban a címvédő gyakorlatilag uralta a hétvégét, elismeri, hogy ezúttal sokkal jobban kell számolniuk a riválisokkal.

„Sok mindent megváltoztattunk az autón, hiszen a második edzésünk kissé sietősre sikerült tegnap – utalt a nyitó tréningen elszenvedett időveszteségre Verstappen. – Az egész csapat keményen dolgozott éjszaka, hogy a javunkra fordítjuk a dolgokat. Ma ismét élvezetes volt vezetni az autót, és ez egy különleges időmérő volt, főleg a tegnapi nap után, ami elég keményre sikerült. A ma délelőtt arról szólt, hogy megértsük az autót, és finomhangoljuk azt az időmérőre. Továbbra is elég gyors, de most nagyon közel vannak hozzánk a többiek.”

A kvalifikáció második szakaszát egyébként félbe kellett szakítani, miután az egyik helyi néző a pályára hajított egy füstgránátot, amelyet egyébként a szabályok szerint be sem vihetett volna a pálya területére. Verstappen kifejezetten megkérte honfitársait az időmérőt követően, hogy kerüljek a hasonló eseteket.

32. HOLLAND NAGYDÍJ
SZEPTEMBER 2., PÉNTEK
1. szabadedzés: 1. Russell 1:12.455
2. szabadedzés: 1. Leclerc 1:12.345
SZEPTEMBER 3., SZOMBAT
3. szabadedzés: 1. Leclerc 1:11.632
Időmérő: 1. Verstappen 1:10.342
SZEPTEMBER 4., VASÁRNAP
A verseny (72 kör, 306.587 km) rajtja: 15.00
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK
Szeptember 11., 15.00Olasz Nagydíj, Monza
Október 2., 14.00Szingapúri Nagydíj, Szingapúr
Október 7., 7.00Japán Nagydíj, Szuzuka

„Meggondolatlan a pályára dobni ilyen dolgokat. Ez senkinek sem tesz jót, és azt, aki ezt csinálja, kidobják a pálya területéről, így végül nem láthatja a versenyt. A mi időmérőnket félbe kellett szakítani, hiszen veszélyes, ha egy ilyen tárgy hever a pályán” – mondta a holland versenyző.

Nem sokkal maradt le a pole pozícióról Charles Leclerc, s néhány nehéz hét után úgy tűnik, Zandvoortban kellően versenyképes lehet a Ferrari. A monacói versenyző örül, hogy végre visszakerültek oda, ahonnan az idény elején indultak.

„Nagyon közel voltunk egymáshoz, de Max köre nagyon jól sikerült a legvégén – mondta a kvalifikációról Leclerc. – Az autónk egyre jobb lett az időmérő során, pedig az elején eléggé megijedtem, hiszen Max sokkal gyorsabb volt nálunk a használt gumikon. A Q3-ban aztán az autónk kissé jobban működött, és végül sikerült megautóznom azt a kört, amivel közel kerültem Maxhoz, és a második helyen végeztem. Jó érzés, hogy újra ott tartunk, ahol a szezon elején, vagyis elég versenyképesek vagyunk. Viszont az autónk ma elég jó volt a pole pozícióhoz, csak egyszerűen nem sikerült elég jól a köröm.”

A harmadik helyről vághat neki a zandvoorti futamnak Carlos Sainz Jr., aki eseménydús versenyre számít, és úgy véli, sok múlik a stratégián vasárnap.

„Jól sikerült a köröm, egyáltalán nem hibáztam, csak elmaradtam fél tizedmásodperccel Charles-tól és Maxtól – ecsetelte a spanyol pilóta. – A határon autóztunk, és minden egyes méter számított. Nem volt könnyű az időmérő az első szakasztól kezdve, de úgy érzem, hogy megfelelően teljesítettünk. Nincs könnyű dolgunk ezen a pályán, különösen az idei nehéz autókkal. Sokat szenvedtünk túlmelegedéssel, még a hosszú etapokon is, és a gumik szemcsésedése is igen nagy volt. A holnapi nap érdekesen alakulhat, mozgalmas versenyünk lehet még úgy is, hogy nehéz előzni ezen a pályán. A stratégiát tekintve viszont sok lehetőség közül választhatunk."

MEGBÜNTETTÉK A McLARENT
Már az időmérő első szakaszában tudni lehetett, hogy Lando Norrisnak és a McLarennek jelenése lesz a sportfelügyelőknél, miután a brit versenyzőt veszélyesen engedték ki Cunoda Juki elé a bokszutcában. Bár egy ideig úgy tűnt, hogy Norris hetedik rajthelye is veszélybe kerülhet, végül csak 5000 eurós pénzbírsággal sújtották a McLarent az esetért.

Bár a pole pozícióért harcoló Verstappenre és Leclerc-re már nem volt hatással Sergio Pérez megforgása a Q3 legvégén, a Mercedesnek nagyon nem jött jól, hogy lengették a sárga zászlót a pálya utolsó szektorában. Csapaton belül azonban megoszlik a vélemény arról, hogy a korlátozás nélkül hol zárhatta volna a kvalifikációt Lewis Hamilton, aki egyébként elég jó körön volt.

„A pole-ért mentem, ami nagyon pozitív volt a múltkori kemény hétvége után – árulta el a hétszeres világbajnok. – Az autónk teljesen másként működik a hétvégén mindössze az eltérő pálya miatt. Úgy harcolni, hogy csak egy tizedmásodperc választ el minket a Red Bulltól, a tavalyi szép időkre emlékeztet. Nagyon reménykedtem abban, hogy talán ledolgozom ezt a kis hátrányt, és én kerülök elölre. Végül versenyben voltam, de valószínűleg a sárga zászló nélkül sem lett volna meg a pole, viszont az első soros rajthelyért így is nagy eséllyel szálltam volna harcba.”

Versenyzőjével ellentétben Toto Wolff szinte biztos abban, hogy Zandvoortban Hamilton megszerezhette volna idei első rajtelsőségét, de a Mercedes csapatfőnöke nem veszítette el a reményt, hiszen a hétvége legfontosabb része még hátravan, és végre nem teljesen esélytelenül vágnak neki egy versenynek.

„Ez nagyon frusztráló, mert Lewis egy tizeddel gyorsabb volt Verstappennél és Leclerc-nél, vagyis ő volt leginkább esélyes a pole-ra – vélekedik Wolff. – Mi voltunk legelöl, de nyilván most nem ez a helyzet. Úgy gondolom, hogy Sergio túl kemény nyomta, és elveszítette az uralmát az autó felett, de ez nem ő az hibája. Holnap viszont bármi megtörténhet, gyors az autónk és a második sorból indulunk, szóval meglátjuk, hogyan alakulnak a dolgok a számunkra.”

HOLLAND NAGYDÍJ, AZ IDŐMÉRŐ VÉGEREDMÉNYE 
  1. Max Verstappen holland Red Bull 1:10.342 átlag: 217.969 km/ó
  2. Charles Leclerc monacói Ferrari 1:10.363 0.021 mp h.
  3. Carlos Sainz Jr. spanyol Ferrari 1:10.434 0.092
  4. Lewis Hamilton brit Mercedes 1:10.648 0.306
  5. Sergio Pérez mexikói Red Bull 1:11.077 0.735
  6. George Russell brit Mercedes 1:11.147 0.805
  7. Lando Norris brit McLaren-Mercedes 1:11.174 0.832
  8. Mick Schumacher német Haas-Ferrari 1:11.442 1.100
  9. Cunoda Juki japán AlphaTauri-Red Bull 1:12.556 2.214
10. Lance Stroll kanadai Aston Martin-Mercedes idő nélkül
11. Pierre Gasly francia AlphaTauri-Red Bull 1:11.512 0.698
12. Esteban Ocon francia Alpine-Renault 1:11.605 0.791
13. Fernando Alonso spanyol Alpine-Renault 1:11.613 0.799
14. Csou Kuan-jü kínai Alfa Romeo-Ferrari 1:11.704 0.890
15. Alexander Albon thaiföldi Williams-Mercedes 1:11.802 0.988
16. Valtteri Bottas finn Alfa Romeo-Ferrari 1:11.961 0.644
17. Kevin Magnussen dán Haas-Ferrari 1:12.041 0.724
18. Daniel Ricciardo ausztrál McLaren-Mercedes 1:12.081 0.764
19. Sebastian Vettel német Aston Martin-Mercedes 1:12.391 1.074
20. Nicholas Latifi kanadai Williams-Mercedes 1:13.353 2.036
AZ ELSŐ KÉT SZAKASZ VÉGEREDMÉNYE 
1. SZAKASZ     2. SZAKASZ    
  1. Verstappen 1:11.317   1. Sainz 1:10.814
  2. Hamilton 1:11.331   2. Russell 1:10.824
  3. Cunoda 1:11.427   3. Verstappen 1:10.927
  4. Leclerc 1:11.443   4. Leclerc 1:10.988
  5. Norris 1:11.556   5. Hamilton 1:11.075
  6. Russell 1:11.561   6. Norris 1:11.116
  7. Stroll 1:11.568   7. Pérez 1:11.314
  8. Pérez 1:11.641   8. Stroll 1:11.416
  9. Alonso 1:11.667   9. Schumacher 1:11.420
10. Albon 1:11.695 10. Cunoda 1:11.428
11. Gasly 1:11.705 11. Gasly 1:11.512
12. Schumacher 1:11.741 12. Ocon 1:11.605
13. Ocon 1:11.748 13. Alonso 1:11.613
14. Sainz 1:11.767 14. Csou 1:11.704
15. Csou 1:11.826 15. Albon 1:11.802
16. Bottas 1:11.961      
17. Magnussen 1:12.041      
18. Ricciardo 1:12.081      
19. Vettel 1:12.391      
20. Latifi 1:13.353