SZOMBATON MÉG MŰKÖDÖTT A FERRARI-TAKTIKA. Carlos Sainz Jr. annak tudatában vágott neki a franciaországi versenyhétvégének, hogy biztosan nem az időmérőn megszerzett pozíciójából rajtolhat vasárnap. Nem sokkal a kvalifikáció előtt az is biztossá vált, hogy még több erőforráselem cseréje miatt Sainz csak az utolsó sorból kezdheti meg a futamot, ám így legalább segíteni tudta a Q3-ban a pole pozícióra hajtó csapattársát.


ÚJABB SZÍVSZORÍTÓ JELENET LECLERC-TŐL. Bár Max Verstappent a rajtot követően nem tudta magáról lerázni, Charles Leclerc egészen a 11-es kanyarban történt kicsúszásig vezette a versenyt. Ezúttal viszont főként a saját hibájából dobott el rengeteg pontot, amiért a futam után vállalta a felelősséget, és elismerte, ha ilyen hibákat követ el, talán nem érdemli meg a világbajnoki címet.

 

AZ IDŐZÍTÉS SEM ERŐSSÉGE A FERRARINAK. A Paul Ricard-on rendezett verseny egyik legizgalmasabb csatáját hozta a 36. kör, amikor Sainz megtámadta Sergio Pérezt a harmadik pozícióért. Csakhogy az előzési manőver közben találták ki a Ferrarinál, hogy kihívják kerékcserére a versenyzőjüket. Nem meglepő, hogy Sainz hamar lerázta a hozzá beszélő mérnökét.


ENNÉL MÁR AZ IDEI MERCEDES IS JOBB LENNE. Bár a Francia Nagydíj végén mindkét Mercedes-versenyző dobogóra állhatott fel, a győzelmi esélyek még csekélynek tűnnek az utóbbi éveket uraló istálló számára. Elnézve azonban a Ferrari szereplését az utóbbi hetekben, nem lennénk meglepve, ha Leclerc mérlegelné a lehetőségeit.


AZ EGYETLEN ELLENSZER VERSTAPPENRE. Bár a Red Bull számára kissé nehezen indult a szezon, a Ferrari technikai és egyéb hibáinak, illetve Verstappen erős teljesítményének következtében a címvédő kezd elhúzni a világbajnoki pontversenyben. Az előnye immár 63 pont Leclerc-rel szemben, ám egyesek rájöttek, hogy vissza lehetne fogni Verstappen dominanciáját – ha neki is a Ferrari színeiben kellene versenyeznie.

 

32 FOKBAN, 53 KÖRÖN KERESZTÜL SEMMI VÍZ. Nehéz futamot teljesített Lewis Hamilton Le Castellet-ben: nem működött az itatóberendezése a melegben rendezett futam alatt. Ilyen helyzetben egy versenyző akár három kilogrammot fogyhat egy versenyen, a kimerült hétszeres világbajnok nem meglepő módon az úgynevezett „cool-down roomban” is sajátos pozícióból várta a díjátadó-ceremóniát.


Hamiltonnak a megterhelő verseny után többek között a sajtót érintő kötelezettségeinek is eleget kellett tennie, de Will Buxton, a Formula–1 egyik riportere készült, és hűtőtáskából kínálta a jégkrémet a második helyen végző versenyzőnek.

 

NORRIST NEM ZAVARJA A ROSSZ ARÁNY. Pályafutása 27. győzelmét aratta Verstappen, amivel már – Jackie Stewarttal holtversenyben – az örökranglista nyolcadik helyét foglalja el. Az újabb sikerhez Lando Norris is „gratulált”, miután összefutott Verstappennel hazafele menet.

FRANCIA NAGYDÍJ, A VERSENY VÉGEREDMÉNYE
  1.Max Verstappen
holland
Red Bull-Honda 1:30:02.112
  2. Lewis Hamilton brit Mercedes 10.587 mp h.
  3. George Russell brit Mercedes 16.495 mp h.
  4. Sergio Pérez mexikói Red Bull-Honda 17.310 mp h.
  5. Carlos Sainz spanyol Ferrari 28.872 mp h.
  6. Fernando Alonso spanyol Alpine-Renault 42.879 mp h.
  7. Lando Norris brit McLaren-Mercedes 52.026 mp h.
  8. Esteban Ocon francia Alpine-Renault 56.959 mp h.
  9. Daniel Ricciardo ausztrál McLaren-Mercedes 1:00.372 p h.
10. Lance Stroll kanadai Aston Martin-Mercedes 1:02.549 p h.
11. Sebastian Vettel német Aston Martin-Mercedes 1:04.494 p h.
12. Pierre Gasly francia AlphaTauri-Honda 1:05.448 p h.
13. Alexander Albon thaiföldi Williams-Mercedes 1:08.565 p h.
14. Valtteri Bottas finn Alfa Romeo-Ferrari 1:16.666 p h.
15. Mick Schumacher német Haas-Ferrari 1:20.394 p h.
16. Csou Kuan-jü kínai Alfa Romeo-Ferrari 6 kör h.
17. Nicholas Latifi kanadai Williams-Mercedes 13 kör h.
18. Kevin Magnussen dán Haas-Ferrari 16 kör h.
19. Charles Leclerc monacói Ferrari 36 kör h.
20. Cunoda Juki japán AlphaTauri-Honda 36 kör h.
A VB ÁLLÁSA
PILÓTÁK GYŐZELEM DOBOGÓ PONTSZERZÉS LEGGYORSABB KÖRÖK PONT
  1. Max Verstappen 7 9 10 3 233
  2. Charles Leclerc 3 5 9 3 170
  3. Sergio Pérez 1 6 10 2 163
  4. Carlos Sainz 1 6 10 2 144
  5. George Russell 4 11 143
  6. Lewis Hamilton 5 11 1 127
  7. Lando Norris 1 9 1   70
  8. Esteban Ocon 9   56
  9. Valtteri Bottas 7   46
10. Fernando Alonso 8   37
11. Kevin Magnussen 5   22
12. Daniel Ricciardo 5   19
13. Pierre Gasly 3   16
14. Sebastian Vettel 4   15
15. Mick Schumacher 2   12
16. Cunoda Juki 3   11
17. Csou Kuan-jü 2     5
18. Lance Stroll 4     4
19. Alexander Albon 2     3
KONSTRUKTŐRÖK  
  1. Red Bull-Honda 396
  2. Ferrari 314
  3. Mercedes 270
  4. Alpine-Renault   93
  5. McLaren-Mercedes   89
  6. Alfa Romeo-Ferrari   51
  7. Haas-Ferrari   34
  8. AlphaTauri-Honda   27
  9. Aston Martin-Mercedes   19
10. Williams-Mercedes     3