Sainz túl az üléspróbán (Fotó: Twitter/ScuderiaFerrari)

 

Mint ismert, az elküldött Sebastian Vettel helyére a McLarentől távozó Carlos Sainz Jr. érkezik a Ferrarihoz a hosszú távú szerződéssel rendelkező Charles Leclerc mellé, akiről többször is a jövő reménységeként beszélt a csapatfőnök, Mattia Binotto. A svájci ugyanakkor leszögezte, nincs a Ferrerinál a harmadik idényére készülő monacói szerződésében olyan kitétel, amely biztosítaná számára az első számú versenyző státuszát, így jövőre szabadon versenyezhet egymással a két pilóta.

Nincs olyasmi Leclerc szerződésében, amely kimondaná, hogy ő a vezérpilóta. A két versenyzőnk szabadon versenyezhet egymással a pályán. Persze, fontos, hogy ne menjenek egymásnak, ez elég egyértelmű, azonban minden bizonnyal egyenlő esélyeik lesznek az idény kezdetén. A mi elsődleges célunk mindig is az volt, hogy optimalizáljuk a csapatként megszerezhető pontmennyiséget, szóval csakis ennek érdekében fogunk csapatutasítást alkalmazni bizonyos helyzetekben" – kezdte Binotto.

Ha valamelyik pilóta egyértelmű fölényben lesz az idény későbbi szakaszában, és esélye lesz egy olyan cél elérésére, amelyre a másiknak már nincs lehetősége, úgy hiszem, szabad diskurzus fog kialakulni a versenyzők között. Aztán meglátjuk, hogyan tudjuk segíteni mindkettejüket úgy, hogy közben a csapat érdekeit is szem előtt tartjuk, hiszen a legfontosabb számunkra az, hogy a lehető legtöbb konstruktőri pontot szerezzük meg" – egyértelműsítette a csapatfőnök.

A csapathoz érkező Sainz pénteken látogatott el először Maranellóba, ahol körbejárta a gyárat, s üléspróbán is részt vett.

Ez volt az első alkalom, hogy vörösbe öltözhettem, és képzelhetitek, mennyire különleges volt. Különleges nap volt számomra, olyan, amit soha nem fogok elfelejteni. Teljességgel készen állok, és már most nagyon motivált vagyok. Csütörtökön indultam az Egyesült Királyságból, most még minden új nekem, és teljesen felfrissített ez az új kihívás."

Most jönnek az ünnepek, kicsit kikapcsolódok, és feltöltöm az akkumulátoraimat, amennyire csak tudom. De biztosak lehettek benne, hogy már január elején itt leszek, hogy segíthessem a csapatot abban, hogy a lehető leghamarabb előrébb juthassunk, és a helyes irányba tartsunk. Már nagyon várom! Már meg is voltak az első megbeszéléseim, és a gyárat is megnéztem. Sosem fogom elfelejteni" – ismertette a téli programját.

 

A spanyol előreláthatólag már januárban autóba ülhet, igaz, a szabályoknak megfelelően csak egy legalább két évvel korábbi konstrukcióval hajthat pályára. A 2021-es gép a tervek szerint a március 2. és 4. között megrendezendő barcelonai téli teszt előtt debütál, és az SF21-es kódjellel látják el. A bemutató tehát szakít a hagyományokkal, hiszen az istálló általában impozáns eseményen rántja le a leplet az új konstrukciójáról, 2020 elején például ünnepélyes keretek között, egy színházban prezentálta az SF1000-est, amellyel hosszú idő után a legrosszabb teljesítményt érte el a Ferrari.

Miután az SF21-es alapjait az SF1000-es fogja adni az átmenetinek számító 2021-es idényben, a csapatfőnök nem vár nagy előrelépést, ugyanakkor az új erőforrással megcélozta a konstruktőri harmadik helyet. Az autó egyik legnagyobb gyengeségét ugyanis a motor jelentette, a Ferrarival hajtott autók teljesen visszaestek a 2019-es motortrükk betiltása után.

„Megerősíthetem, hogy a tesztpadon jól fut az új erőforrás, és teljesítmény szempontjából jelentős előrelépést értünk el 2020-hoz viszonyítva. Úgy érzem, sokkal versenyképesebbek leszünk, és már nem a miénk lesz a leggyengébb motor. Ezt a tesztpadon elért számok alapján mondom, persze, azt nem tudhatjuk, hogy a többi motorgyártó milyen mértékű fejlődést tud elérni. Mindent megteszünk, hogy legalább a 2020-as autó gyengeségeit orvosolni tudjuk. Nem csak az erőforrásról van szó, aerodinamikailag is előre kell lépnünk" – jelentette ki Binotto.

A Ferrarinak ugyanakkor nem lesz egyszerű dolga, hiszen a koronavírus-járvány miatti gazdasági visszaesés nyomán a Formula–1 egy évvel eltolta az eredetileg 2021-re tervezett nagy szabályváltozásokat, több elem fejlesztését befagyasztotta, és bevezette a zsetonrendszert is. A következő idény tehát átmeneti lesz, hiszen hiába lehet aerodinamikai módosításokat végrehajtani, az autó alapja azonos lesz a 2020-asével.

„Megvan kötve a kezünk, hiszen a zsetonrendszer miatt csak két zsetonnal játszhatunk. Reálisnak kell maradnunk, hiszen eléggé nagy a lemaradásunk a legjobb csapathoz képest. Úgy hiszem, amelyik gárda megnyerte az idei évet, jövőre is nagyon erős lesz. Az idény során nem is nagyon fejlesztettek, hiszen már 2021-re fókuszáltak, szóval nagyon-nagyon erősek lesznek. Tehát teljesen irreális lenne azt mondani, hogy jövőre a bajnoki címért küzdhetünk" – zárta a gondolatait.

A Ferrari 131 ponttal és győzelem nélkül a 6. helyen zárta az idei konstruktőri kiírást.

Az SF21-es alapjait az idei konstrukció adja (Fotó: AFP)