Pérez (középre) valóra váltotta az álmát a monacói győzelemmel (Fotó: AFP)

 

 

Sergio Pérez pályafutása harmadik győzelmét aratta az esőben kezdődő, majd száraz pályán záruló monacói káoszfutamon, aminek révén 15 pontra megközelítette az egyéni összetettet vezető csapattársát, Max Verstappent.

68. MONACÓI NAGYDÍJ
MÁJUS 27., PÉNTEK
1. szabadedzés: 1. Leclerc 1:14.531
2. szabadedzés: 1. Leclerc 1:12.656
MÁJUS 28., SZOMBAT
3. szabadedzés: 1. Pérez 1:12.476
Időmérő 1. Leclerc 1:11.376
MÁJUS 29., VASÁRNAP
A verseny: 1. Pérez, 2. Sainz, 3. Verstappen
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK
Június 12. 13.00Azeri Nagydíj, Baki
Június 19., 20.00Kanadai Nagydíj, Montreal
Július 3., 16.00Brit Nagydíj, Silverstone

„Valóra vált álom! Minden versenyző álmodozik róla, hogy egy nap Monacóban nyer, és a hazai versenyedet leszámítva nincs is ennél különlegesebb hely. Kicsit megnehezítettük a dolgunkat a szemcsésedéssel, hiszen egyáltalán nem volt könnyű hiba nélkül menni és magam mögött tartani Carlost (Sainz Jr.), de a végére tisztult a helyzet, és találtam kis tempót. Nagy nap ez nekem és a hazámnak is.”

Másodikként Sainz látta meg a kockás zászlót, aki noha az utolsó tíz percben végig DRS-távolságon belül haladt a közepeseken már küszködő Pérez mögött, végül nem igazán tudott előzési pozícióba sem kerülni.

Mindent megtettünk, és mindent úgy tettünk, ahogyan kellett.Türelmesek voltunk az esős gumikon, és a megfelelő pillanatban váltottunk száraz pályára alkalmas abroncsokra, de  beragadtam egy lekörözött mögé, ami megfosztott a győzelemtől. Érthető a frusztráltságom. Ha tiszta lett volna a bokszból kivezető köröm, akkor én nyertem volna. De néha ilyen a versenyzés” – kezdte a spanyol, aki azt is elárulta, hamar biztossá vált számára, hogy az a jó stratégia, ha kihagyják a köztes esőgumikat.

Láttam a felszáradó íveket, és tudtam, hogy rögtön száraz pályás gumikra akarok váltani. Jó döntést hoztunk. Kiálltunk, és a keményeken tértem vissza. Sosem könnyű a kivezető kör, beragadtam, ami miatt nemcsak időt, hanem a győzelmet is elvesztettem. De nem akarok túl sokat panaszkodni, egyszerűen ilyen a versenyzés. Checo Dzsiddában volt balszerencsés, most én, de láthatjuk, hogy egy futam alatt is fordulhat a kocka.”

A dobogó alsó fokára Verstappen állhatott fel, aki kilenc pontra növelte az előnyét az egyéni összetettben.

„A lehető legjobbamat nyújtottam, és csapatként jól taktikáztunk, aminek köszönhetően a Ferrarik elé tudtunk kerülni. Összességében nagyon elégedettek lehetünk a mai eredménnyel. Eléggé hektikus volt az esővel, a megszakításokkal, de jól dolgoztunk, és végül sikerült növelnem az előnyömet a bajnokságban is, amire egyáltalán nem számítottam az időmérő után. Ez mindenképpen pozitívum. Checo csodálatos napot tudhat maga mögött, és nagyon örülök neki.”

Bár Leclerc indulhatott az élről, és sokáig vezetett is, a Ferrari némileg eltaktikázta magát, amikor a duplacsere mellett döntött, hiszen a monacói nemcsak a csapattárssal, hanem a két Red Bull-ossal szemben is pozíciót vesztett, s egészen a negyedik helyig csúszott hátra, ahonnan már nem tudott visszakapaszkodni.

Nem az a helyes kifejezés, hogy cserben hagyott a csapat, hiszen a hibák benne vannak, ugyanakkor ezúttal túl sok volt a rossz döntés. Ilyen körülmények között jobban hagyatkozol a csapatra, hiszen te nem láthatod, hogy a többiek milyen köröket futnak például az intereken.”

„Többször is megkérdeztek, és akárhányszor szóba került, hogy a teljes esős gumikról száraz pályára alkalmasakra váltsunk-e, helyeseltem, de azt mondtam, később. Szóval nem egészen értem, végül miért váltottunk köztes esőgumikra. Ezután elénk vágtak, majd ott álltam Carlos mögött a bokszban. Túl sok hibát követtünk el, és ezt egyszerűen nem engedhetjük meg magunknak. Az elmúlt években már némileg hozzászoktam, hogy csalódottan távozok a hazai versenyemről, de ezt nem engedhetjük meg magunknak, különösen ebben a helyzetben.”

„Erősek vagyunk, nagyon jó a tempónk, szóval meg kell ragadnunk ezeket a lehetőségeket, és nem veszthetünk annyi pontot, mint most is tettük. Nem egy pozíciót vesztettünk, hanem a győzelmet cseréltük a negyedik helyre. Az első kisebb hibák után újat követtünk el.”

„Az első egyértelmű volt, és határozottan rossz döntést hoztunk, onnantól pedig elindultunk lefelé a lejtőn. Nem tudom, hogy bepánikoltak-e. Nem hallottam, hogy mi folyik a háttérben, és nem is nekem kell megítélnem. A rádión nem kaptam egyértelmű tájékoztatást. Először azt mondták, hogy menjek ki, majd nem sokkal később azt, maradjak, de addigra már behajtottam a bokszutcába. Ebben a pillanatban kiabáltam bele a rádióba, mert tudtam, hogy nem tudok mit tenni, nekem végem van.”

Noha a Ferrari csapatfőnöke, Mattia Binotto elismerte, hogy hibáztak, megjegyezte, hogy a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) bizonyos döntései is megkérdőjelezhetőek voltak, és a maranellóiak a leintést követően be is nyújtották az óvást Verstappen, valamint Pérez ellen.

A holland ugyanis úgy tudott Leclerc elé visszatérni a bokszkiállását követően, hogy megcsúszott, és a bal első kerekével látszólag érintette a záróvonalat, és a vád szerint hozzá hasonlóan a csapattársnak sem sikerült  a vonal jobb oldalán maradnia, ami bár szabályszegésnek számít, a két versenyző nagy eséllyel elkerüli a büntetést a pályaviszonyokra hivatkozva – Lando Norrist sem szankcionálták, amikor a tavalyi Orosz Nagydíjon csak a vonal átlépésével tudott befordulni a bokszutcába.

FRISSÍTÉS (21:36) Az FIA hivatalosan is elutasította a Ferrari óvásait, aminek értemében Pérez megtarthatja az első, míg Verstappen a harmadik helyét. 

 MONACÓI NAGYDÍJ, A VERSENY VÉGEREDMÉNYE
  1.
Sergio Pérez
 mexikóiRed Bull-Honda
  
  2. Carlos Sainz spanyol Ferrari 1.154 mp h.  
  3. Max Verstappen holland Red Bull-Honda 1.491 mp h.  
  4. Charles Leclerc monacói Ferrari 2.922 mp h.  
  5. George Russell brit Mercedes 11.968 mp h.  
  6. Lando Norris brit McLaren-Mercedes 12.231 mp h.  
  7. Fernando Alonso spanyol Alpine-Renault 46.358 mp h.  
  8. Lewis Hamilton brit Mercedes 50.388 mp h.  
  9. Valtteri Bottas finn Alfa Romeo-Ferrari 52.525 mp h.  
10. Sebastian Vettel német Aston Martin-Mercedes 53.536 mp h.  
11. Pierre Gasly francia AlphaTauri-Honda 54.289 mp h.  
12. Esteban Ocon francia Alpine-Renault 55.644 mp h.  
13. Daniel Ricciardo ausztrál McLaren-Mercedes 57.635 mp h.  
14. Lance Stroll kanadai Aston Martin-Mercedes 1:00.802 p h.  
15. Nicholas Latifi kanadai Williams-Mercedes 1 kör h.  
16. Csou Kuan-jü kínai Alfa Romeo-Ferrari 1 kör h.  
17. Cunoda Juki japán AlphaTauri-Honda 1 kör h.  
  FELADTÁK     megtett körök kiesés oka
  Alexander Albon thaiföldi Williams-Mercedes 48 feladta
  Mick Schumacher német Haas-Ferrari 24 feladta
  Kevin Magnussen dán Haas-Ferrari 19 feladta
 A VB ÁLLÁSA
PILÓTÁK GYŐZELEM DOBOGÓ PONTSZERZÉS LEGGYORSABB KÖRÖK PONT
  1. Max Verstappen 4 5 5 2 125
  2. Charles Leclerc 2 4 6 3 116
  3. Sergio Pérez 1 4 6 1 110
  4. George Russell 2 7   84
  5. Carlos Sainz 4 6   83
  6. Lewis Hamilton 1 6   50
  7. Lando Norris 1 5 1   48
  8. Valtteri Bottas 6   40
  9. Esteban Ocon 5   30
10. Kevin Magnussen 3   15
11. Daniel Ricciardo 2   11
12. Cunoda Juki 3   11
13. Fernando Alonso 3   10
14. Pierre Gasly 2     6
15. Sebastian Vettel 2     5
16. Alexander Albon 2     3
17. Lance Stroll 2     2
18. Csou Kuan-jü 1     1
KONSTRUKTŐRÖK  
  1. Red Bull-Honda 235
  2. Ferrari 199
  3. Mercedes 134
  4. McLaren-Mercedes   59
  5. Alfa Romeo-Ferrari   41
  6. Alpine-Renault   40
  7. AlphaTauri-Honda   17
  8. Haas-Ferrari   15
  9. Aston Martin-Mercedes     7
10. Williams-Mercedes    3