Ígéretes a Force India, lerobbant a McLaren-Honda

Vágólapra másolva!
2016.02.24. 08:50
null
Szerdán csak Nico Hülkenberg hajtott rá az igazán gyors körökre
A Force India-Mercedest kormányzó Nico Hülkenberg volt a leggyorsabb a Formula–1-es csapatok barcelonai tesztjének harmadik napján. A Ferrari a délelőtti, a McLaren a délutáni etap nagy részét hagyta ki műszaki hiba miatt, de a Scuderia Kimi Räikkönennel így is a harmadik helyen zárta a napot – az újonc Haas autója mögött. A Mercedes a rengeteg körözés miatt pilótáit kímélendő megosztotta a napot Nico Rosberg és Lewis Hamilton között – ilyen az, amikor gondot okoz a túl megbízható kocsi.

 

Nico Hülkenberg volt a leggyorsabb, a legtöbb kört, 161-et Carlos Sainz Jr. tette meg a Toro Rosso-Ferrarival. A Mercedes, amely megosztotta a napot pilótái között, eggyel többig jutott.

A ma bejelentett új időmérős rendszerről ide kattintva olvashat.

MERCEDES
A Mercedes vezetősége az első két nap 720, illetve 800 kilométere után úgy döntött, az utolsó két napot felosztja pilótái között, Nico Rosberg és Lewis Hamilton is inkább két fél napot kap, mert a téli szünet után túl sok a körözés egyszerre. A szerda első fele a németé, a második az angolé volt, igaz, ketten együtt is tíz körrel elmaradtak Rosberg keddi 172-jétől. A jó köridőre ezúttal sem mentek rá, talán majd csütörtökön. Rosberg elmondta, a hibákat csak akkor találják meg, ha nagyon hajtják az autót, mégsem fedte még fel a kártyáit az istálló, amely így is egyértelműen a legerősebbnek tűnik a mezőnyben.

FERRARI
Sebastian Vettel kedden az utolsó percekben lerobbant, Kimi Räikkönen pedig szerdán több mint háromórányi várakozás után tudott elindulni. Az üzemanyag-befecskendezéssel volt gond, emiatt a finn délelőtt csak négy kört tett meg. Délután a finn belelendült, 78 körig jutott, azaz többet ment, mint Hamilton, de legjobb köre a közepesen kemény gumikon egy másodperccel elmaradt attól, amit Vettel az első napon ugyanezen a keveréken elért.

WILLIAMS
A Williams továbbra is csendben dolgozik, Felipe Massa ráadásul annyira sem volt gyors, mint Valtteri Bottas a korábbi napokon. A csapat napja korán véget ért, Massa neve mellé így is 109 kör került.

RED BULL
Danyiil Kvjat sem volt feltűnő, reggel kilenc kör után sokáig a depóban maradt, és délután az utolsó másfél órában is csak egy körre jött ki. Tőle Massához hasonlóan csütörtökön várhatunk nagyobb mutatványt.

FORCE INDIA
A nap sztárja Nico Hülkenberg volt, a német a lágy és a szuperlágy gumikon is ment időmérő jellegű szimulációt. A szuperlágy gumin 1:23.110 perces kört hajtott, fél másodperccel jobbat, mint egy nappal korábban Vettel, aki utána az ultralágyon futotta a hét eddigi legjobb körét. A Force India tavaly nem készült el az első tesztre, de az idén okosan a tavalyi autó továbbgondolt változatával érkezett, és máris sokkal jobban áll.

RENAULT
Kevin Magnussen először ült autóba, és máris 111 körig jutott. Jolyon Palmernek az első két napon összesen 79 jött össze. A dán alatt is többször megállt a Renault, de a csapat mindig visszaküldte a pályára, és igaza lett, mert a nap végén működő Renault-jára emlékezhettünk, amely a lágy gumikon gyors is volt – de nem annyira, mint a Haas-Ferrari…

TORO ROSSO
Carlos Sainz Jr. volt a nap legtöbbet autózó pilótája, 161 kört tett meg – csak 11-gyel maradt el Rosberg keddi csúcsától. A Toro Rosso délelőtt leállt a bokszutca kijáratánál, de nem volt súlyos probléma, csak egy rosszul rögzített kerék. Az autó úttartása is meggyőző, sokat várhatunk az olasz kis csapattól.

SAUBER
Felipe Nasr ma ült először autóba, és 115 fordulót teljesített a tavalyi Sauber-Ferrarival, amelynek már csak egy napja van, mielőtt a jövő héten átadja a stafétát a C35-nek.

McLAREN
Jenson Button délelőtt látszólag gond nélkül folytatta a munkát, de nem sokkal az ebédszünet után füstölgő McLaren-Hondát toltak a garázsba. A csapat vezetősége eleinte legyintett, hogy apró gond van a hidraulikus rendszerrel, de aztán többet nem is láttuk a fekete kocsit. Este a Honda új főnöke elismerte, még közel sem oldották meg a megbízhatósági problémákat.

MANOR
Az újonc Rio Haryanto kapott lehetőséget, és első napján jóval lassabb volt, mint Pascal Wehrlein. A Manorhoz 13 millió eurónyi állami támogatást hozó indonéz délelőtt az idei tesztszezon első kicsúszásával borzolta a kedélyeket.

HAAS
A nap nagy meglepetése a Haas volt, Romain Grosjean 82-szer fordult körbe a pályán, s a nap végén a lágy gumikon azt is kipróbálhatta, milyen gyors az autó. Időeredménye a 2. helyre hozta fel az amerikai kocsit, igaz, 2.6 másodperccel elmaradt Hülkenberg szuperlágy gumis körétől. Így sem rossz eredmény, ha azt vesszük, ez volt a team harmadik tesztnapja.

F1-ES TESZT, BARCELONA
A 3. NAP VÉGEREDMÉNYE

1. Hülkenberg (német, Force-India-Mercedes) 1:23.110 (99 kör) – szuperlágy gumikon
2. Grosjean (francia, Haas-Ferrari) 1:25.874 (82) – lágy
3. Räikkönen (finn, Ferrari) 1:25.977 (78) – közepesen kemény
4. Magnussen (dán, Renault) 1:26.014 (111) – lágy
5. Rosberg (német, Mercedes) 1:26.084 (74) – közepesen kemény
6. Sainz (spanyol, Toro Rosso-Ferrari) 1:26.239 (161) – közepesen kemény
7. Nasr (brazil, Sauber-Ferrari 2015) 1:26.392 (115) – lágy
8. Hamilton (brit, Mercedes) 1:26.421 (88) – közepesen kemény
9. Kvjat (orosz, Red Bull-TAG Heuer) 1:26.497 (74) – közepesen kemény
10. Massa (brazil, Williams-Mercedes) 1:26.712 (109) – közepesen kemény
11. Button (brit, McLaren-Honda) 1:26.919 (51) – közepesen kemény
12. Haryanto (indonéziai, Manor-Mercedes) 1:28.249 (78) – közepesen kemény

A TESZTNAP PERCRŐL PERCRE

18.00 Haryanto 1:28.2-re javított. Véget ért a tesztnap.

17.59 Az utolsó percben Räikkönen, Magnussen, Hamilton és Haryanto a pályán. Hülkenberg 99 kör után befejezte.

17.57 A Renault nem adta fel, Magnussen még egyszer elindult.

Räikkönen a garázsban
Räikkönen a garázsban

17.53 Sainz és Hamilton is kijött, a Toro Rossónak eggyel több köre van, mint a Mercedesnek.

17.50 Tíz perccel a vége előtt Grosjean, Räikkönen és Hülkenberg köröz.

17.46 A Williams mára befejezte.

17.45 Újabb autó állt le a bokszutca kijáratánál. A Renault lesz az, nincs piros zászló. A nélkül is viszatolják a bokszba. A korábbi leállása után nem ment messzire.

17.42 Grosjean 1:25.874-gyel a második helyre juttatta a Haas-Ferrarit. Lágy gumikon ment ilyen gyorsan.

17.41 Haszegava Joszuke, a Honda új F1-es főnöke ma először magyarázkodott a motor meghibásodása miatt. „A tesztpadon minden jól ment, de csak az számít, ami az autóban történik. Az első két nap nem sikerült rosszul, de a célunk egy motorral 4000 kilométer, ezt pedig nem sikerült teljesíteni. A célunk az, hogy gond nélkül eljussunk addig, ezt a szintet kell elérnünk az idénynyitóig” – mondta Haszegava, miután az első motor aluig több mint 1000 kilométer után tönkrement.

17.35 Akció! Räikkönen ez egyes kanyarban megelőzte Hamiltont.

17.32 A McLaren feladta. A csapat közöklte, nem sikerült megoldani a hidraulikus rendszer problémáját. Folytatás csütörtökön.

17.30 Hamilton utolérte Rosberg délelőtti 74 körét. A Mercedes 148-as össztermése elmarad a Toro Rossóétól. Sainz túl a 150 körön. Fél óra maradt.

17.29 AZ ÁLLÁS
1. Hülkenberg (német, Force-India-Mercedes) 1:23.110 (80 kör)
2. Räikkönen (finn, Ferrari) 1:25.977 (55)
3. Magnussen (dán, Renault) 1:26.014 (103)
4. Rosberg (német, Mercedes) 1:26.084 (74)
5. Grosjean (francia, Haas-Ferrari) 1:26.214 (69)
6. Sainz (spanyol, Toro Rosso-Ferrari) 1:26.239 (151)
7. Nasr (brazil, Sauber-Ferrari 2015) 1:26.392 (111)
8. Hamilton (brit, Mercedes) 1:26.421 (74)
9. Kvjat (orosz, Red Bull-TAG Heuer) 1:26.497 (74)
10. Massa (brazil, Williams-Mercedes) 1:26.712 (109)
11. Button (brit, McLaren-Honda) 1:26.919 (51)
12. Haryanto (indonéziai, Manor-Mercedes) 1:29.808 (72)

17.25 Hamilton Mercedesére továbbra sem került fel a Mercedes ígért új orrkúpja.

17.21 Räikkönen is a pályán, a délelőtt nagy részét a garáőzsban töltő Ferrarival az 51. körével utoléri a délután nagy részét a garázsban töltő McLaren-Hondát.

17.17 Hamilton is a pályán, 1:26.4-re javított a közepesen kemény gumikon. Sainz lágyakon jött ki.

Hamilton útban a pályára
Hamilton útban a pályára

17.14 A legutóbbi kényszerszünet óta csak Haryanto jött ki a pályára.

17.11 A Mercedes, a Toro Rosso, a Renault, a Williams és a Sauber már túl van a 100 körön. A Force India és a Red Bull 80-hoz közelít.

17.06 Nem volt szükség platós kocsira, visszatolták a Renault-t a bokszutcába, újra zöld a lámpa.

17.04 Ez a harmadik piros zászló Sainz délelőtt rosszul rögzített kereke és Haryanto kicsúszása után. No meg a bokszutcában lengettek egyet Button McLarenje miatt, de akkor nem szakították meg az edzést.

17.03 Éppen 100 körnél járt a dán, akinek autója a célegyenes kijáratánál áll.

17.02 Piros zászló. Magnussen Renault-ja állt le a célegyenesben.

16.57 Grosjean a lágy gumikon feljött az ötödik helyre.

Nem csak Hülkenberg teljesítménye ad okot a bizakodásra a Force Indiánál
Nem csak Hülkenberg teljesítménye ad okot a bizakodásra a Force Indiánál

16.56 „Két másodperccel gyorsabbak vgyunk, mint tavaly. Rengeteget fejlődtünk a szezon során, de amit egy éve a versenyekjen csináltunk, azt most a teszteken el tudjuk végezni. Ez elmondhatatlan előny, rendkívül derűlátó vagyok” – a Force Indiát kedden vezető Sergio Pérez szerint a csapat óriási lehetőség előtt áll. Tavaly csúsztak az első bevetéssel, még attól is félni kellett, hogy megszűnik az istálló, amelynek indiai tulajdonosai ellen bírósági eljárások folytak.

16.52 Hülkenberg, Sainz és Räikkönen is folytatja a körözést.

16.48 Hamilton gyors kerékcsere után újra a pályán, Magnussen is kiment.

16.44 Hamilton 60 körnél tart, egyre közelebb Rosberg délelőtti 74-éhez. A Mercedes és a Toro Rosso fej fej mellett halad a nap legtöbb köréért zajlóü csatában.

16.38 Hamilton már meghaladta Button napi adagját – a McLaren-Hondát azóta sem láttuk, hogy füstölögve a garázsba tolták.

16.32 Grosjean lágy gumikon ugrott Button elé. Haryanto a narancssárga oldalú kemény gumikon megy, ezt alig láttuk a héten.

16.31 AZ ÁLLÁS
1. Hülkenberg (német, Force-India-Mercedes) 1:23.110 (63 kör)
2. Räikkönen (finn, Ferrari) 1:25.977 (39)
3. Magnussen (dán, Renault) 1:26.014 (94)
4. Rosberg (német, Mercedes) 1:26.084 (74)
5. Sainz (spanyol, Toro Rosso-Ferrari) 1:26.239 (127)
6. Nasr (brazil, Sauber-Ferrari 2015) 1:26.392 (103)
7. Kvjat (orosz, Red Bull-TAG Heuer) 1:26.497 (73)
8. Hamilton (brit, Mercedes) 1:26.628 (51)
9. Massa (brazil, Williams-Mercedes) 1:26.712 (109)
10. Grosjean (francia, Haas-Ferrari) 1:26.879 (59)
11. Button (brit, McLaren-Honda) 1:26.919 (51)
12. Haryanto (indonéziai, Manor-Mercedes) 1:29.808 (65)

16.27 Grosjean ismét a pályán a Haas-Ferrarival.

16.22 Végül nem javított a finn.

16.21 Räikkönen megint a pályán, egyéni legjobb kör felé tart.

16.15 Magnussen a Renault-val 94-nél tart, ez 15-tel több, mint amit Jolyon Palmer az első két nap összesen megtett.

16.13 A Mercedes 120 körnél tart, a három nap alatt több mint hét Spanyol Nagydíjnak megfelelő távot teljesített.

16.04 Délután négy óra négykor Hamilton a 44-es Mercedesben 44 körnél tart.

16.02 Két óra maradt a mai tesztnapból. Massa és Sainz van már túl a száz körön, a következő Nasr lehet a Sauberrel.

16.00 Hülkenberg a rövid menete után ismét a bokszban.

15.59 Hülkenberg a szuperlágy gumin 1:23.110-es kört ment. Ennél csak Vettel volt gyorsabb a héten, a Ferrari ultralágyon ment 1:22.810-et. Vettel a szuperlágyon 1:23.658-as kört futott.

15.54 Räikkönen hosszabb menetet teljesít, 1:27-es köröket fut a közepesen kemény gumikon. A 31. körét tette meg.

15.51 Sergio Pérez 1:23.650-et ment kedden szuperlágy gumikon, ettől Hülkenberg a lágyakon négy tizeddel marad el.

15.44 1:24.032 az új napi rekord. Továbbra is lágy gumikon a Force India-Mercedes.

15.43 Hülkenberg megint a gázra taposott.

15.42 A McLarennél a hidraulikus rendszerből szivárgott folyadék, Button hamarosan újra a pályán lesz. Egy órája tart a kényszerszünete.

15.37 Massa az első, aki átlépte a 100 körös határt. A Mercedes-istálló is túl van már rajta.

15.36 AZ ÁLLÁS
1. Hülkenberg (német, Force-India-Mercedes) 1:24.232 (48 kör)
2. Räikkönen (finn, Ferrari) 1:25.977 (23)
3. Magnussen (dán, Renault) 1:26.014 (74)
4. Rosberg (német, Mercedes) 1:26.084 (74)
5. Sainz (spanyol, Toro Rosso-Ferrari) 1:26.239 (91)
6. Nasr (brazil, Sauber-Ferrari 2015) 1:26.392 (87)
7. Kvjat (orosz, Red Bull-TAG Heuer) 1:26.497 (63)
8. Hamilton (brit, Mercedes) 1:26.628 (28)
9. Massa (brazil, Williams-Mercedes) 1:26.712 (101)
10. Button (brit, McLaren-Honda) 1:26.919 (51)
11. Grosjean (francia, Haas-Ferrari) 1:26.955 (54)
12. Haryanto (indonéziai, Manor-Mercedes) 1:29.808 (47)

15.27 Buttont azóta nem láthattuk a pályán, hogy az autóját a bokszból a garázsba tolták. A kocsiból szivárgó füst nem volt jó jel.

Ezért volt piros zászló a bokszutcában úgy 40 perccel ezelőtt: Button McLarenje füstölgött
Ezért volt piros zászló a bokszutcában úgy 40 perccel ezelőtt: Button McLarenje füstölgött

15.21 Grosjeant még nem láttuk délután a Haas-Ferrarival.

15.19 Räikkönen 1:25.977-tel a második. Közepesen kemény gumikon megy a Ferrari.

15.17 Az időeredményekből látszik, milyen erős a Force India-Mercedes, a pálya mellett állók elmondása szerint ránézésre is roppant stabil az autó. A csapat célja, hogy a Williamst és as Red Bullt megelőzve feljöjjön a vb-dobogóra.

15.14 A Le Mans-i győztes német a következő körében az első szektorban még gyorsabb volt, de végül öt tizeddel elmaradt az 1:24.2-től.

15.13 A német a lágy gumikon javított egy másodpercet a közepesen keményen futott körén.

15.11 Hülkenberg egy másodpercet javított eddigi legjobb körén. 1:24.232 az új napi csúcs.

15.08 Sainz, Nasr, Kvjat, Massa, Hamilton és Haryanto köröz a pályán, Sainz a leggyorsabb, 1:28-as köröket megy.

15.00 Haryanto csatlakozott a munkához, először van kint a délelőtti kicsúszása óta.

14.56 Nasr feljött az ötödik helyre. Lágy gumikon javított.

14.55 Hülkenberg először a pályán az ebédszünet óta.

14.52 AZ ÁLLÁS
1. Hülkenberg (német, Force-India-Mercedes) 1:25.286 (37 kör)
2. Magnussen (dán, Renault) 1:26.014 (66)
3. Rosberg (német, Mercedes) 1:26.084 (74)
4. Sainz (spanyol, Toro Rosso-Ferrari) 1:26.239 (69)
5. Kvjat (orosz, Red Bull-TAG Heuer) 1:26.497 (46)
6. Räikkönen (finn, Ferrari) 1:26.695 (9)
7. Massa (brazil, Williams-Mercedes) 1:26.712 (72)
8. Nasr (brazil, Sauber-Ferrari 2015) 1:26.840 (71)
9. Button (brit, McLaren-Honda) 1:26.919 (51)
10. Grosjean (francia, Haas-Ferrari) 1:26.955 (54)
11. Hamilton (brit, Mercedes) 1:27.131 (14)
12. Haryanto (indonéziai, Manor-Mercedes) 1:29.808 (25)

14.49 Räikkönen 1:26.695-tel már a hatodik.

14.48 Räikkönen 1:26.920-szal kezdett. Első időeredményével a 9. helyen áll.

14.45 Hamilton 1:27.1-re javított, ezzel Haryanto elé került.

14.44 Többen visszatértek a depóba, csak Hamilton és Sainz maradt a pályán.

Räikkönen és Sainz a pályán
Räikkönen és Sainz a pályán

14.42 Apró incidens, piros zászlót jelzett az időmérő rendszer, de csak a bokszutcában. Aztán az is megszűnt. A pálya végig zöld maradt…

14.40 Räikkönen és Magnussen az ebédszünet óta először a pályán.

14.36 Többen is lágy gumikon jöttek ki, de 1:30 feletti időket futnak, bizonyára jól megtankolt autókkal.

14.29 A Volkswagen vezetőjét kérdezték arról, tervezik-e, hogy beszálljanak az F1-be. Wolfgang Durheimer azt mondta, jelenleg túl kaotikus a sportág, így nem vágnak bele.

14.27 Button és Nasr a pályán, Hamilton már visszatért a bokszba.

14.26 Az új kieséses időmérőt eredetileg egy szakaszra találták ki, de a tévétársaságok hozzászoktak a reklámszünetekhez, ezért osztották ezt is háromra, mint az eddigit.

Hamilton ma így érkezett
Hamilton ma így érkezett

14.15 A címvédőnek máris több köre van, mint Räikkönennek. Kvjat és Massa a pályán.

14.13 Hamilton nem teketóriázik, máris mért kört ment, 1:29.837-tel kezdett.

14.10 A Mercedesen még mindig az előző napokon használt orrkúp van.

14.09 Hamilton az első a pályán.

14.08 A Renault azt a motort használja a teszten, amelyet az idény első versenyein is bevet. A Red Bull arra számít, hogy a Kanadai Nagydíj környékén vetik be az első továbbfejlesztett változatot.

14.06 Még mindig csend van.

14.05 Hamilton a csapaton belüli feszültségről: „Van feszültség Nico és köztem. Ez egy kis tűz, amelyre mindenki olajat önt. És ebben a mindenkiben mi ketten is benne vagyunk, főleg ha a másik nyer. Ez valós feszültség, igazi rivalizálás.”

14.04 Még nincs autó a pályán.

14.02 Rosberg helyett Hamilton ül majd a Mercedesben. A német a kocsiból kiszállva értékelt: „Természetesen a határon kell autóznunk ahhoz, hogy megtaláljuk az autó gyenge pontjait. Valamikor valami el fog törni, meg kell találnunk, hol lehet hiba. A köridők nem mutatják, hol járunk. Nem mutattuk meg a kártyáinkat, de azt elárulhatom, hogy az autó nagyon gyors.”

14.00 Elkezdődött a második négyórás etap.

13.58 Lauda azt is elmondta, tetszik neki a Ferrari új festése, amely az 1975-ös autóját idézi a tetejének fehér színezésével. „Ne kérdezzék, milyen erős szerintem a Ferrari, ezt két tesztnap után lehetetlen megmondani. Talán a jövő heti teszt végén, de inkább Ausztráliában kiderül, hogy állunk hozzá képest” – szögezte le a háromszoros világbajnok osztrák.

13.56 Bár az új időmérővel nem titkoltan azt szeretnék elérni, hogy ne legyen könnyű a Mercedesnek mindig kisajátítania az első rajtsort, Niki Laudának tetszik a koncepció. „Szinte mindenki mindig a pályán lesz, nem lehet lazítani. Sokkal mozgalmasabb lesz az időmérő. Könnyű jól megvalósítani és átláthatóvá tenni, ez egy remek ötlet” – mondta a Mercedes egyik vezetője.

13.51 Hamarosan újraindul a teszt. Az eredménysorhoz hozzá kell fűzni, hogy Magnussen lágy gumikon futotta gyors körét, a többiek közepesen kemény abroncsokon.

13.23 Ide kattintva olvashat részleteket az új időmérőről és 2017-es autókról.

13.08 A teszt 14 órakor folytatódik, a Mercedesben Nico Rosberg helyett Lewis Hamilton ül majd.

13.04 Az FIA percekkel ezelőtt közölte, milyen új szabályok lesznek az idei és a 2017-es idényben. Biztosan módosul az idei időmérő, és jövőre gyorsabb autókat láthatunk.

AZ ÁLLÁS AZ EBÉDSZÜNETBEN
1. Hülkenberg (német, Force-India-Mercedes) 1:25.286 (37 kör)
2. Magnussen (dán, Renault) 1:26.014 (61)
3. Rosberg (német, Mercedes) 1:26.084 (74)
4. Sainz (spanyol, Toro Rosso-Ferrari) 1:26.239 (64)
5. Kvjat (orosz, Red Bull-TAG Heuer) 1:26.497 (29)
6. Massa (brazil, Williams-Mercedes) 1:26.712 (56)
7. Nasr (brazil, Sauber-Ferrari 2015) 1:26.840 (60)
8. Button (brit, McLaren-Honda) 1:26.919 (44)
9. Grosjean (francia, Haas-Ferrari) 1:26.955 (53)
10. Haryanto (indonéziai, Manor-Mercedes) 1:29.808 (25)
Räikkönen (finn, Ferrari) idő nélkül (4)

Magnussen lágy gumikon futotta gyors körét, a többiek közepesen kemény abroncsokon.

13.00 Vége a délelőtti szakasznak, Räikkönen még egy próbakört megtett, ezzel néggyel zárta az első négy órát, amely számára inkább háromnegyed óra volt.

12.57 Az utolsó percekben csak a Ferrari, a Force India és a Manor van a bokszban. Kvjat 1:26.497-tel az ötödik.

12.56 Rosberg 70 körnél tart. A csapat által emlegetett mai 180-hoz Hamiltonnak 100-nál is többet kell megtennie négy óra alatt.

12.54 Räikkönen újabb próbakör után újra a bokszban.

12.51 Szabad a pálya, Rosberg, Massa, Nasr, Button és Grosjean ki is ment.

Haryanto Manorja a kavicságy szélén
Haryanto Manorja a kavicságy szélén

12.50 Bernie Ecclestone azt mondta a Sky Sportsnak, hogy biztosan bevezetik az idén az új időmérős rendszert, amely olyan lesz, mint egy-egy esős kvalifikáció.

12.46 Haryantót az indonéziai kormány és az állami olajvállalat pénzeli, 13 millió eurót fizettek, hogy a Manornál versenyezzen – nem ez az első eset, hogy egy állami olajvállalat által támogatott F1-es versenyző hibázik. Persze nem tudhatjuk biztosan, hogy ő okozta a kicsúszást, és nem műszaki hiba történt.

Räikkönen több mint három órát várt arra, hogy autóba üljön – lesz-e mért köre az ebédszünet előtt?
Räikkönen több mint három órát várt arra, hogy autóba üljön – lesz-e mért köre az ebédszünet előtt?

12.41 A platós kocsi elindult a bokszutca felé, hátán a narancs-kék Manor-Mercedesszel.

12.40 AZ ÁLLÁS
1. Hülkenberg (német, Force-India-Mercedes) 1:25.286 (37 kör)
2. Magnussen (dán, Renault) 1:26.014 (57)
3. Rosberg (német, Mercedes) 1:26.084 (63)
4. Sainz (spanyol, Toro Rosso-Ferrari) 1:26.239 (56)
5. Massa (brazil, Williams-Mercedes) 1:26.712 (46)
6. Nasr (brazil, Sauber-Ferrari 2015) 1:26.840 (50)
7. Button (brit, McLaren-Honda) 1:26.919 (34)
8. Grosjean (francia, Haas-Ferrari) 1:26.955 (43)
9. Kvjat (orosz, Red Bull-TAG Heuer) 1:27.046 (24)
10. Haryanto (indonéziai, Manor-Mercedes) 1:29.808 (25)
Räikkönen (finn, Ferrari) idő nélkül (2)

12.36 Megvan az idei teszt első kicsúszása. Az újonc Haryanto ragadt a kavicságyban a Manor-Mercedesszel. Piros zászló. Az indonéziai az ötös kanyarban csúszott meg, nem tört össze az autó.

12.35 Boullier azt is elárulta, a versenypályák akartak több izgalmat és jobb show-t, az ő kérésükre változtatnak az időmérőn.

12.34 Grosjean 40 körnél tart, ez kilenccel több, mint amennyit az első nap megtett a Haas-Ferrarival, amelynek akkor leszakadt az első légterelője.

12.33 Eric Boullier, a McLaren csapatfőnöke elmagyarázta, miért akarnak változtatni az időmérőn. A francia sportvezető elmondta, a koncepció nem fog jelentősen módosulni, de nyomást akarnak helyezni a csapatokra és a pilótákra, hogy folyamatosan résen legyenek. Boullier nem titkolta, azt is remélik az új rendszertől, hogy a Mercedes gyakrabban elszalasztja a rajtelsőséget.

12.30 Rosberg 62 körnél tart, amivel első, de a Mercedes fölénye ma nem olyan nagy ebből a szempontból, hiszen Sainz, Magnussen és Nasr is 50 fölött jár.

12.28 Räikkönen ezúttal sem ment mért kört, ismét a bokszban a Ferrari.

12.26 A nap ragyogóan süt, a levegő 18, az aszfalt 30 fokos Barcelonában.

12.25 Úgy tűnik, mindent rendben találtak az ellenőrző kör után a Ferrarin, Räikkönen ismét a pályán.

12.19 Rosberg, Sainz, Massa, Nasr, Grosjean és Haryanto a pályán.

Az indonéziai Rio Haryanto ma ül először a Manor-Mercedesben
Az indonéziai Rio Haryanto ma ül először a Manor-Mercedesben

12.15 Egy próbakör után visszatért a depóba.

12.13 Räikkönen a pályán a Ferrarival!

12.12 Kvjat is faragott két tizedet a legjobbjából, de még nyolc tizeddel a Toro Rosso mögött van.

12.07 Sainz a közepesen kemény keveréken 1:26.2-t ment, maradt negyedik.

12.05 Kedden 12 és 13 óra között a Ferrari és a Red Bull igazi tűzijátékot rendezett a leglágyabb keverékeken. Ma vajon láthatunk hasonlót valakitől?

12.04 Button javított egy tizedet, ezzel Grosjean elé került.

12.01 Egy óra van az ebédszünetig, ennyi ideje maradt ma Rosbergnek. A tervezett 90 kör valószínűleg nem lesz meg, most 50-nél tart. A Ferrari a tegnapi 119 köre után nullánál jár.

12.00 Magnussen 1:26.014-gyel a második helyre ugrott a lágy gumikon. Ma ő az első, aki nem közepesen kemény gumikon ment gyors kört.

11.58 AZ ÁLLÁS
1. Hülkenberg (német, Force-India-Mercedes) 1:25.286 (29 kör)
2. Rosberg (német, Mercedes) 1:26.084 (47)
3. Sainz (spanyol, Toro Rosso-Ferrari) 1:26.484 (37)
4. Massa (brazil, Williams-Mercedes) 1:26.712 (36)
5. Nasr (brazil, Sauber-Ferrari 2015) 1:26.840 (42)
6. Grosjean (francia, Haas-Ferrari) 1:26.955 (33)
7. Button (brit, McLaren-Honda) 1:27.028 (24)
8. Kvjat (orosz, Red Bull-TAG Heuer) 1:27.260 (14)
9. Magnussen (dán, Renault) 1:27.632 (42)
10. Haryanto (indonéziai, Manor-Mercedes) 1:29.808 (16)
Räikkönen (finn, Ferrari)

11.54 Az orosz 1:27.2-re javított. A Ferrarit azonban még mindig hiába várjuk.

11.53 Kvjat visszatért a pályára.

Magnussennel már 41 körnél tart a fekete Renault
Magnussennel már 41 körnél tart a fekete Renault

11.45 Haryanto jelöletlen közepesen kemény gumikon megy. 1:29.8-ra javított, amivel maradt a 9. helyen.

11.43 A Red Bull reggel megtett kilenc kört, azóta sem láttuk Kvjatot a pályán.

11.37 Csak Sainz és Massa a pályán, mindketten javítottak, a spanyol maradt a 3., a brazil feljött a 4. helyre. Továbbra is mindenki a közepesen kemény gumikon érte el legjobb mai eredményét.

11.36 A Mercedesen még mindig nem láttuk a forradalmian új orrkúpot, amelyet szerdára ígért a csapat. Lehet, hogy ma már nem is kerül fel a kocsira. A német újságírók szerint Hamilton délután kipróbálhatja.

11.33 Az új időmérős tervezet az egyik fő téma ma a paddockban. Azzal, hogy a szakaszok második felében 90 másodpercenként kiesik az utolsó, azt szeretnék elérni, hogy folyamatosan körözzenek a pilóták. Csakhogy nem éppen ezért vezették be az ultralágy gumit, hanem hogy egy körön a lehető leggyorsabb legyen egy-egy autó. No meg az első néhány versenyre már le is kellett adniuk a csapatoknak, hogy milyen keverékű gumikat szeretnének – ezt az idén már nem csak a Pirelli dönti el.

11.24 Grosjean 1:26.955-tel három ezreddel megelőzte Massát a Haas-Ferrarival.

11.20 AZ ÁLLÁS
1. Hülkenberg (német, Force-India-Mercedes) 1:25.286 (24 kör)
2. Rosberg (német, Mercedes) 1:26.084 (39)
3. Sainz (spanyol, Toro Rosso-Ferrari) 1:26.484 (23)
4. Nasr (brazil, Sauber-Ferrari 2015) 1:26.840 (33)
5. Massa (brazil, Williams-Mercedes) 1:26.958 (28)
6. Grosjean (francia, Haas-Ferrari) 1:27.150 (20)
7. Button (brit, McLaren-Honda) 1:27.371 (19)
8. Magnussen (dán, Renault) 1:27.632 (33)
9. Haryanto (indonéziai, Manor-Mercedes) 1:30.788 (9)
10. Kvjat (orosz, Red Bull-TAG Heuer) 1:35.360 (9)
Räikkönen (finn, Ferrari)

Button eddig 19 kört tett meg, főleg aero teszteket hajtott végre
Button eddig 19 kört tett meg, főleg aero teszteket hajtott végre

11.16 Fernando Alonso még mindig úgy véli, hogy a Mercedest csak a McLaren győzheti le. „Tavaly nem álltunk készen. Az idén nagyot lépünk előre, reméljük, tényleg sikerül ez a nagy lépés. Ha igen, és tovább tart a fejlődésünk, 2017-re odaérhetünk. A Mercedest csak a McLaren győzheti le, még mindig így gondolom” – mondta a spanyol.

11.14 Rosberg a Renault szélárnyékában való száguldást tesztelheti – gyanítjuk, nem sokáig marad a fekete kocsi mögött.

11.13 Magnussen ismét a pályán. A dán 28 körnél tart, Jolyon Palmer az első két nap összesen 79-ig jutott.

11.07 Sikerült beindítani a Ferrari motorját. Még ellenőrzik az üzemanyag-befecskendezést, de nemsokára pályára gurulhat Räikkönen.

11.03 Rosberg 1:26.0-ra, Nasr 1:26.8-ra javított.

11.00 Kedden Vettel nagyjából két másodperccel volt gyorsabb Rosbergnél úgy, hogy a Ferrarin ultralágy, a Mercedesen közepesen kemény keverékű abroncsok voltak. Ha a két keverék között két másodperc a különbség, akkor nagyjából egyenlőnél tartunk. Csakhogy Vettel háromkörös etapban futotta az 1:22.810-es körét, míg Rosberg 1:24.867-je 17 körös etap első mért köre volt. Az üzemanyagtöbblet alapján nyolc tized a Mercedes előnye. Persze nem tudhatjuk, melyik autóban mennyi tartalék volt.

Fő a változatosság – a Mercedesnél a szerelők sisakfestésén is
Fő a változatosság – a Mercedesnél a szerelők sisakfestésén is

10.55 Ám a Ferrari és a Red Bull kedd délelőtti csatája a lágyabb gumitípusokon azt mutatja, hogy e két csapat az időmérős teljesítményre is kiemelt figyelmet fordít, mert elsősorban ebben volt elmaradva a Mercedestől 2015-ben.

10.53 Massa is a pályán, feljött a negyedik helyre. A Williams csendben teszi a dolgát a Barcelonai teszten, ahogy a szabadedzéseken is megszokhattuk a csapattól, távol marad az időlista tetejétől, a részleteken finomít.

10.50 Button 1:27.371-re javított, ezzel hatodik.

10.46 Button Honda-motorja törte meg az idei teszten szokatlanul hosszú csendet. Újra autó a pályán.

10.44 Hamilton elmondta, a kevés tesztnap miatt nincs idő a pihenésre, ha megy az autó, akkor hajtani kell. „Amikor az F1-be jöttem 2007-ben, húsz napot teszteltem az idény előtt. Most a csapatnak van nyolc napja, ami négy pilótánként. Ki kell használni, méghozzá a lehető a leghasznosabban” – mondta a világbajnok.

10.42 A Mercedes terve, hogy Rosberg és Hamilton is 90-90 kört megtegyen. A németnek még van bő két órája, 25 körnél tart. Hamilton délután ül be a W07-esbe.

10.37 Massa volt kint a pályán, de miután a bokszba hajtott, most csend van a Circuit de Catalunya-Barcelonán.

10.36 AZ ÁLLÁS
1. Hülkenberg (német, Force-India-Mercedes) 1:25.598 (19 kör)
2. Rosberg (német, Mercedes) 1:26.287 (25)
3. Sainz (spanyol, Toro Rosso-Ferrari) 1:26.484 (23)
4. Grosjean (francia, Haas-Ferrari) 1:27.150 (20)
5. Massa (brazil, Williams-Mercedes) 1:27.186 (14)
6. Magnussen (dán, Renault) 1:27.899 (23)
7. Nasr (brazil, Sauber-Ferrari 2015) 1:27.906 (23)
8. Button (brit, McLaren-Honda) 1:28.049 (9)
9. Kvjat (orosz, Red Bull-TAG Heuer) 1:35.360 (9)
Haryanto (indonéziai, Manor-Mercedes) idő nélkül (2)
Räikkönen (finn, Ferrari)

10.32 A Ferrari Vettel alatt öt perccel a tegnapi tesztnap vége előtt leállt, nem tudni, a mostani szerelésnek van-e köze ahhoz az incidenshez.

10.24 Hülkenberg közepesen kemény gumikon 1:25.598-cal az élre állt.

10.23 Grosjean és Nasr is javított. A Haas a negyedik, a Sauber a 8. helyen áll.

10.20 Sainz autójával nem volt súlyos probléma, az egyik kereket nem rögzítették megfelelően, ezért állt meg a bokszutca végén korábban.

10.18 Haryanto már a pályán a Manor-Mercedesben.

10.16 Sainz feljött a harmadik helyre, Button is megfutotta első mért körét, amellyel hetedik.

10.12 A Ferrarinál az üzemanyag-befecskendezéssel adódott probléma, ezért nem jött még ki Räikkönen. Dolgoznak rajta, hogy mielőtt pályára küldhessék a finnt.

10.09 Massa 1:27.186-os első köre után a harmadik helyen.

10.06 A Mercedesnél elárulták, a túl sok kör a hosszú téli pihenő után már-már árt a pilótáknak, s azért osztják meg az utolsó két napot Rosberg és Hamilton között, hogy kíméljék őket. Bár éppen ezért kicsit furcsa, hogy a kedden 172 kört teljesítő Rosberg ült ma reggel autóba, és nem pihenhetett délutánig…

10.02 Magnussen 1:28.364-re javított. Mindenki közepesen kemény gumikon megy.

Magnussen ma próbálja ki először a Renault-t
Magnussen ma próbálja ki először a Renault-t

9.59 Hülkenberg 1:26.313-ra javított, maradt Rosberg mögött. Grosjean 1:28.340-nel harmadik. Räikkönen és Haryanto még mindig nem indult el.

9.56 Alonso kedden próbálta ki először a McLaren-Hondát, amellyel 119 kört tett meg. A spanyol azt mondta, minden téren javult az autó, ami nem lepte meg, mert a tavalyiról csak javulni lehetett. A többiekéhez viszonyított teljesítményéről még csak tippelni sem mer, majd Ausztráliában meglátjuk. Egy valamiben azonban biztos: a Mercedes erősebb, mint valaha.

9.53 Grosjean 1:33.411-es körrel kezdett a Haasszal.

9.48 Rosberg folytatja a szakadatlan körözést. A Mercedes nemigen áll a garázsban ezen a teszten.

9.46 Újra szabad a pálya.

9.45 AZ ÁLLÁS
1. Rosberg (német, Mercedes) 1:26.287 (10 kör)
2. Hülkenberg (német, Force-India-Mercedes) 1:28.130 (7)
3. Magnussen (dán, Renault) 1:29.929 (10)
4. Sainz (spanyol, Toro Rosso-Ferrari) 1:31.524 (9)
Kvjat (orosz, Red Bull-TAG Heuer) idő nélkül (6)
Nasr (brazil, Sauber-Ferrari 2015) idő nélkül (5)
Button (brit, McLaren-Honda) idő nélkül (4)
Grosjean (francia, Haas-Ferrari) idő nélkül (1)
Massa (brazil, Williams-Mercedes) idő nélkül (1)
Räikkönen (finn, Ferrari)
Haryanto (indonéziai, Manor-Mercedes)

9.40 Massa éppen megkezdte első körét a Williamsszel.

9.38 Sainz leállt a bokszkijáratnál, piros zászló. Kedden csapattársa, Verstappen miatt lengették először az edzés megszakítását jelző lobogót.

9.37 Rosberg is a pályán, szintén közepesen kemény gumikon. 1:26.287-tel az élre állt.

9.36 Mindenki közepesen kemény gumikat használ.

9.32 Magnussen, Hülkenberg és a legutóbb a pályára hajtó Sainz is mért kört ment. A Force India pilótája 1:28.256-tal az élen.

9.29 Button, Magnussen és Hülkenberg köröz.

9.24 Haryanto (Manor), Räikkönen (Ferrari) és Massa (Williams) még nem volt a pályán.

Rosberg reggel, autóján az áramlásmérőkkel
Rosberg reggel, autóján az áramlásmérőkkel

9.22 Visszatérve az időmérő átszervezésére. A tervezet szerint maradna három szakasz, de azok felétől indulna el a kieséses időszak, minden 90 másodperc után elbúcsúznának az utolsó helyezettől. Izgalmasabbá tennék ezzel a kvalifikációt, de elsőre túl is bonyolítanák – jó F1-es módra.

9.21 Nem sokáig volt üres a pálya, Kvjat indult el a Red Bull-TAG Heuerrel.

9.20 Nasr is megtette első köreit, most csend van a pályán.

9.16 Egy sokkal kevésbé fontos részletről viszont megállapodtak. Az időmérőt akarják átszervezni (ami a legjobban működik a jelenlegi F1-ben), a kieséses rendszert úgy alakítanák át, hogy másfél percenként esne ki egy-egy versenyző.

9.14 Kedden Genfben üléseztek az F1 szabályalkotói. A 2017-es módosításokról a várakozásoknak megfelelően képtelenek voltak megegyezni, mert mindenki a saját érdekeit tartja szem előtt – ez van, ha a csapatokra bízzák a szabályalkotást. Szokás szerint csak arról egyeztek meg, hogy kitolják a határidőt. Így március 1. helyett április 30-ig kell megoldást találniuk.

9.08 Grosjean kijött a Haasszal, Rosberg 1:38.878-as mért kört ment.

9.05 A csapatok által eddig megtett körök:

Mercedes 328
Williams 214
McLaren 203
Red Bull 199
Sauber 196
Ferrari 195
Toro Rosso 176
Force India 159
Manor 125
Haas 110
Renault 79

9.04 Sainz, Magnussen és Hülkenberg a pályán.

9.03 A Mercedesen még a korábbi orrkúp van, viszont hatalmas áramlásmérő rácsokat szereltek az autóra.

9.01 Button megtörte a Mercedes eddigi sorozatát, a McLaren-pilóta mögött azonban szorosan ott ment Rosberg.

8.59 Az első két napon a Mercedes volt az első a pályán. Folytatódik a sorozat?

Hamilton és Vettel, még hétfőn
Hamilton és Vettel, még hétfőn

8.56 Az első két napon a Mercedes-motorok 3846 kilométert tettek meg. A 2016-os Ferrari-erőforrások, amelyeket a Ferrari és a Haas használ, 1936-ot. A Renault (Red Bull, Renault) 1294-et, a Honda 945-öt.

8.52 Egyelőre hűvös van, hétfokos a levegő.

8.51 A Mercedes bejelentette, hogy szerdán megosztja a munkát a két pilótája között. Délelőtt Nico Rosberg, délután Lewis Hamilton ül a W07-esben, amelyen várhatóan új orrkúpot láthatunk.

8.50 Köszöntjük olvasóinkat a téli tesztidény harmadik napját élőben végigkövető cikkünkben!

Emlékeztetőül a keddi eredménysor (a részletekért kattintson ide!):

F1-ES TESZT, BARCELONA
A 2. NAP VÉGEREDMÉNYE

1. Vettel (német, Ferrari) 1:22.810 (126 kör) – ultralágy gumikon
2. Ricciardo (ausztrál, Red Bull-TAG Heuer) 1:23.525 (112) – ultralágy
3. Pérez (mexikói, Force-India-Mercedes) 1:23.650 (101) – szuperlágy
4. Rosberg (német, Mercedes) 1:24.867 (172) – közepesen kemény
5. Ericsson (svéd, Sauber-Ferrari 2015) 1:25.237 (108) – lágy
6. Gutiérrez (mexikói, Haas-Ferrari) 1:25.524 (79) – lágy
7. Bottas (finn, Williams-Mercedes) 1:25.648 (134) – lágy
8. Wehrlein (német, Manor-Mercedes) 1:25.925 (71) – lágy
9. Alonso (spanyol, McLaren-Honda) 1:26.082 (119) – lágy
10. Palmer (brit, Renault) 1:26.189 (42) – lágy
11. Verstappen (holland, Toro Rosso-Ferrari) 1:26.539 (121) – közepesen kemény

F1-ES TESZT, BARCELONA, FEBRUÁR 22–25., A BEOSZTÁS
hétfő kedd szerda csütörtök
Mercedes Hamilton Rosberg Rosberg/Hamilton Rosberg
Ferrari Vettel Vettel Räikkönen Räikkönen
Williams Bottas Bottas Massa Massa
Red Bull Ricciardo Ricciardo Kvjat Kvjat
Force India Celis* Pérez Hülkenberg Celis*
Renault Palmer Palmer Magnussen Magnussen
Toro Rosso Sainz Verstappen Sainz Verstappen
Sauber Ericsson Ericsson Nasr Nasr
McLaren Button Alonso Button Alonso
Manor Wehrlein Wehrlein Haryanto Haryanto
Haas Grosjean Gutiérrez Grosjean Gutiérrez
*tesztpilóta
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik