Kobajasi karrierje csúcsán: 2012-ben a szuzukai dobogón (Fotó: Reuters)

Kobajasi és Ericsson is hoz magával szponzorpénzt, ennek is köszönheti, hogy a tavalyi Charles Pic, Giedo van der Garde páros helyére kerül.

Kobajasi 2009-ben a Toyotánál debütált, a gyár kivonulása után három évig versenyzett a Saubernél, ahol tavaly Nico Hülkenberg és Esteban Gutiérrez érkezése miatt került ki a csapatból.

„Nagyon örülök a lehetőségnek, a Caterhamnél tett gyárlátogatáskor egyértelművé vált előttem, hogy minden adott az előrelépéshez” – mondta Kobajasi, aki a 2012-es Japán Nagydíjon a dobogóra állhatott fel.

Ericsson fél évtizede nagyon biztatóan lépegetett felfelé a szamárlétrán, de négy éve a GP2-ben ragadt. Tavaly hatodik lett a sorozatban, és úgy tűnt, nem sikerül megtennie az utolsó lépést az F1-be, de szponzorai révén mégis sikerült. Ezzel az 1991-ben visszavonuló Stefan Johansson után újra van svéd pilóta a mezőnyben.

A két tartalék az amerikai Alexander Rossi és a holland Robin Frijns lesz.

Érdekesség, hogy a Kimi Räikkönent és Valtteri Bottast felvonultató finnek mellett a svédeknek és a dánoknak (Kevin Magnussen, McLaren) is lesz pilótájuk az észak-európai országok közül. 

A 2014-ES RAJTLISTA
csapat
motor
rajtszám, pilóta (nemzetiség)
RED BULL Renault 1 Sebastian Vettel (német) 3 Daniel Ricciardo (ausztrál)
FERRARI Ferrari 14 Fernando Alonso (spanyol) 7 Kimi Räikkönen (finn)
MERCEDES Mercedes 44 Lewis Hamilton (brit) 6 Nico Rosberg (német)
LOTUS Renault 8 Romain Grosjean (francia) 13 Pastor Maldonado (venezuelai)
McLAREN Mercedes 22 Jenson Button (brit) 20 Kevin Magnussen (dán)
FORCE INDIA Mercedes 27 Nico Hülkenberg (német)
11 Sergio Pérez (mexikói)
SAUBER Ferrari 99 Adrian Sutil (német)
21 Esteban Gutiérrez (mexikói)
TORO ROSSO Renault 25 Jean-Éric Vergne (francia) 26 Danyiil Kvjat (orosz)
WILLIAMS Mercedes 77 Valtteri Bottas (finn) 19 Felipe Massa (brazil)
CATERHAM Renault ? Kobajasi Kamui (japán)
? Marcus Ericsson (svéd)
MARUSSIA Ferrari 17 Jules Bianchi (francia) 4 Max Chilton (brit)