A Red Bull az FIA-hoz fordult, hogy folytathassa az együttműködést a Hondával (Fotó: AFP)

 

Bár a Honda motorbeszállítóként a 2021-es idény végén távozik a királykategóriából, a Red Bull maga venné át a japán gyártó által készített erőforrásokkal kapcsolatos feladatokat 2022-től. Erre viszont sem anyagi, sem egyéb forrása nem lenne az osztrák alakulatnak egy esetet leszámítva.

Amennyiben ugyanis az FIA eleget tenne a Red Bull kérésének, és befagyasztaná a motorok fejlesztését, a „vörös bikáknak” és fiókcsapatuknak, az AlphaTaurinak sem kellene új motorszállító után néznie.

Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója nemrégiben úgy nyilatkozott az Auto, Motor und Sportnak, hogy a további együttműködéssel kapcsolatos megállapodás már nagyjából megszületett a Hondával, már csak az FIA írásos bizonyítéka kell a motorfejlesztések befagyasztásáról a véglegesítéshez. A hírek szerint ez azt takarja, hogy a Red Bull és az AlphaTauri 2022-től nem használhatja a Honda nevét az erőforrásaiknál, helyette azok Mugen néven futnának.

Az FIA azonban csak akkor mondhatja ki a motorfejlesztések néhány évre történő leállítását, ha abba a másik három szállító, azaz a Ferrari, a Mercedes és a Renault is beleegyezik.