Max Verstappen F1-es pályafutása 11. győzelmét aratta Imolában (Fotó: AFP)

 

Még a felvezető körre sem indult el a mezőny, máris bőven akadtak izgalmak Imolában. Az eső ugyanis vasárnap megérkezett a pálya környékére, s biztossá vált: a mezőny nedves körülmények között kezdheti meg a 63 körös viadalt. A pole pozícióból Lewis Hamilton, mellőle Sergio Pérez várhatta a piros lámpák kialvását. A második rajtsorba Max Verstappen és Charles Leclerc parkolhatta le az autóját.

A körülmények mellesleg igen trükkösek voltak a pálya egyes részein – voltak szárazabb részek is, és a változékony viszonyok még a legtapasztaltabb versenyzőket is megtréfálták. Fernando Alonso például a rajtrácsra kivezető körén csúszott ki, és találta el az Alpine-ja elejével a gumifalat a Tosában, vagyis mehetett is vissza a bokszutcába, hogy új orrkúpot kapjon az autója.

Az Aston Martinnál duplán jött a balszerencse a futam előtt: Sebastian Vettelnél és Lance Strollnál is fékproblémák jelentkeztek, vagyis a csapat szerelői versenyt futva az idővel próbálták megoldani a problémát és felkészíteni az autókat a rajtra.

Alonso végül fel tudott állni a rajtrácsra, és el is tudta kezdeni a versenyt, ami Strollra is igaz volt. Vettel autójának a megjavításával azonban nem készültek el időben az Aston Martin szerelői, így a német csak a bokszutca végéről kezdhette meg a futamot.

1. EMILIA-ROMAGNAI NAGYDÍJ
ÁPRILIS 16., PÉNTEK
1. szabadedzés: 1. Bottas 1:16.564
2. szabadedzés: 1. Bottas 1:15.551
ÁPRILIS 17., SZOMBAT
3. szabadedzés: 1. Verstappen 1:14.958
Időmérő: 1. Hamilton 1:14.411
ÁPRILIS 18., VASÁRNAP
A verseny: 1. Verstappen, 2. Hamilton, 3. Norris
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK
Május 2., 16.00Portugál Nagydíj, Portimao
Május 9., 15.00Spanyol Nagydíj, Barcelona
Május 23., 15.00 Monacói Nagydíj, Monte-Carlo

A rajtnál sem lehetett panaszunk az izgalmakra, ugyanis Verstappen és Hamilton nagy csatát vívott az első helyért. Utóbbi végül elveszítette a vezetést, ráadásul az autója is némileg megsérült, amikor az elé kerülő Verstappent visszatámadva kissé eltalálta a Red Bullt. A mezőny hátsó részében is nagyban ment a helyezkedés, amiben Nicholas Latifi húzta a rövidebbet, ugyanis Nyikita Mazepinnel csatázva kicsúszott, eltalálta a gumifalat és csúnyán lebontotta a Williamsét. Rögtön az első körben a pályára kellett küldeni a biztonsági autót!

A safety car végül hat kört töltött a pályán. Még a korlátozás alatt Mick Schumacher gumimelegítés közben csúszott a falnak a bokszutca kijáratánál, így később új orrkúpra volt szüksége. Az újraindításkor Hamilton próbálta visszaszerezni az első helyet, ám Verstappen kiállta a próbát, és megtartotta a vezetést.

Alig három körrel később Hamilton hátránya ráadásul már több mint öt másodperc volt a hollanddal szemben. Ezen később a hétszeres világbajnok tudott faragni, ám Verstapennek mindig volt válasza, és magabiztosan vezette a versenyt.

A 12. körben Sergio Pérezt sújtották 10 másodperces stop & go büntetéssel, amiért a biztonsági autó mögött előzött. Később Vettel is ugyanilyen büntetést kapott – nála az volt az indok, hogy a szerelői öt perccel a felvezető kör kezdete előtt még dolgoztak az autóján. A mezőnyből egyébként a német volt az első, akinek az autójára felkerültek a száraz pályára való abroncsok a 22. körben.

Valtteri Bottas imolai futamának csúnya vége lett (Fotó: DPPI)

 

Az élen állók közül először Verstappen követte Vettel példáját, s bár a Mercedesnél az elévágásra játszottak azzal, hogy egy körrel később hívták ki Hamiltont, a brit nem tudott visszajönni az első helyre a kerékcsere után, így ismét Verstappen vezette a versenyt.

A 31. körben (nem sok különbséggel) jött a káosz mindkét Mercedes-versenyzőnél. Először Hamiltont nyelte el majdnem a kavicságy, amikor kicsúszott a középső szektorban, s végül csak a mezőny közepére tudott visszatérni, majd Valtteri Bottas ütközött össze George Russell-lel a Tamburellóban. Rengeteg törmelék került a pálya azon részére, s bár először csak a biztonsági autót küldték be, nem sokkal később piros zászlóval félbeszakították a versenyt, míg a romokat eltakarították.


Az újraindítás repülőrajttal történt, ami előtt közvetlenül Verstappen kicsúszott az első helyről a pálya menti műfűre. Ez azonban végső soron nem okozott nagy problémát a holland számára, hiszen vissza tudott térni a pályára, és az újraindításkor meg tudta tartani az első helyet. Mögötte Leclerc elveszítette a másodikat Norisszal szemben.

A hátralévő 30 körben Hamilton hamar megkezdte a felzárkózást – először Pierre Gasly és Lance Stroll, majd Daniel Ricciardo mellett is elment. Az 50. körben Carlos Sainz Jr.-t is maga mögé utasította, ezután pedig már a dobogós helyekért ment a csata.

Leclerc ellen viszonylag könnyen összejött az előzés, ám Norris már nagyobb falatnak bizonyult. A McLaren versenyzője egészen az utolsó körökig tartotta magát, ám végül Hamilton el tudott menni mellette. Verstappen azonban már túl messze volt, így Hamilton legfeljebb a leggyorsabb körért járó bónuszpont megszerzésével feledtethette még inkább a korábbi hibáját.

A plusz pont végül a brité lett, ám a győzelemért járó 25 pontot Verstappen húzta be. Hamilton a második, Norris a harmadik pozícióban látta meg a kockás zászlót. Pontot szerzett még Leclerc, Sainz, Ricciardo, Stroll, Gasly, Räikkönen és Ocon.

Folytatás két hét múlva a Portugál Nagydíjjal!

FRISSÍTÉS: Räikkönent és Strollt utólag megbüntették, így változott a futam végeredménye, illetve a kiosztott pontok eloszlása is. Erről bővebben itt olvashatnak!

A FUTAM HIVATALOS VÉGEREDMÉNYE
1. Max Verstappen holland Red Bull-Honda 2:02:34.598
2. Lewis Hamilton brit Mercedes 22.000 mp h.
3. Lando Norris brit McLaren-Mercedes 23.702 mp h.
4. Charles Leclerc monacói Ferrari 25.579 mp h.
5. Carlos Sainz spanyol Ferrari 27.036 mp h.
6. Daniel Ricciardo ausztrál McLaren-Mercedes 51.220 mp h.
7. Pierre Gasly francia AlphaTauri-Honda 52.818 mp h.
8. Lance Stroll * kanadai Aston Martin-Mercedes 56.909 mp h.
9. Esteban Ocon francia Alpine-Renault 1:05.704 p h.
10. Fernando Alonso spanyol Alpine-Renault 1:06.561 p h.
11. Sergio Pérez mexikói Red Bull-Honda 1:07.151 p h.
12. Cunoda Juki * japán AlphaTauri-Honda 1:13.184 p h.
13. Kimi Räikkönen ** finn Alfa Romeo-Ferrari 1:34.773 p h.
14. Antonio Giovinazzi olasz Alfa Romeo-Ferrari 1 kör h.
15. Sebastian Vettel német Aston Martin-Mercedes 2 kör h.
16. Mick Schumacher német Haas-Ferrari 2 kör h.
17. Nyikita Mazepin orosz Haas-Ferrari 2 kör h.

FELADTÁK

megtett körök
  Valtteri Bottas finn Mercedes 30
  George Russell brit Williams-Mercedes 30
  Nicholas Latifi kanadai Williams-Mercedes 0
*: 5 másodperces időbüntetés
**:30 másodperces időbüntetés
A VILÁGBAJNOKSÁG ÁLLÁSA
PILÓTÁK GYŐZELEM DOBOGÓ PONTSZERZÉS LGYK PONT
1. Lewis Hamilton 1 2 2 1 44
2. Max Verstappen 1 2 2 43
3. Lando Norris 1 2 27
4. Charles Leclerc 2 20
5. Valtteri Bottas 1 1 1 16
6. Carlos Sainz 2 14
7. Daniel Ricciardo 2 14
8. Sergio Pérez 1 10
9. Pierre Gasly 1 6
10. Lance Stroll 2 5
11. Cunoda Juki 1 2
12. Esteban Ocon 1 2
13. Fernando Alonso 1 1
KONSTRUKTŐRÖK
1. Mercedes 60
2. Red Bull-Honda 53
3. McLaren-Mercedes 41
4. Ferrari 34
5. AlphaTauri-Honda 8
6. Aston Martin-Mercedes 5
7. Alpine-Renault 3
8. Alfa Romeo-Ferrari 0
9. Williams-Mercedes 0
10. Haas-Ferrari 0

 

Még több