Lewis Hamilton a pole megszerzésekor érezte a legrosszabbnak az autóját (Fotó: AFP)

 

Lewis Hamilton a furcsa időmérőről:
„Az időmérő harmadik szakasza volt a legrosszabb etap az egész hétvégémen. A hosszú meneteinken sokkal jobbnak tűnt az autó, a szuperlágy gumikon nagyon nehéz volt tökéletes kört menni."

Hamilton Rosberg feltámadásáról:
„Nem gondoltam, hogy Nico lesz a legközelebb hozzám, az egész hétvégéje szenvedés volt, nagyon keményen dolgozott, mégsem tudta jól beállítani az autóját. Végül átvette a beállításaimat, és az utolsó pillanatban odaért. Akkor futotta a jó kört, amikor a legjobban kellett, ez is mutatja, milyen nagy küzdő."

Nico Rosberg a Red Bull stratégiájáról:
„A szuperlágy gumik jók lesznek a rajtnál, de nagyon hamar elkopnak, ezért stratégia szempontjából nem előnyösek. Szerintem a mi stratégiánk a nyerő."

17. MEXIKÓI NAGYDÍJ
OKTÓBER 28., PÉNTEK
1. szabadedzés: 1. Hamilton 1:20.914
2. szabadedzés: 1. Vettel 1:19.790
OKTÓBER 29., SZOMBAT
3. szabadedzés: 1. Verstappen 1:19.137
pole: Hamilton 1:18.704, 2. Rosberg 1:18.958
OKTÓBER 30., VASÁRNAP
20.00: a verseny (71 kör, 305.354 km) rajtja
A HÁTRALÉVŐ VERSENYEK
November 13., 17.00: Brazil Nagydíj
November 27., 14.00: Abu-dzabi Nagydíj

Christian Horner a Red Bull esélyeiről:
„Mienk a második sor, más stratégián vagyunk, mint a Mercedes, ez az egyetlen esélyünk arra, hogy legyőzzük. A srácok elégedettek voltak a szuperlággyal a hosszú meneteikben. A Mercedes egy kiállást tervez, de akár mi is megcsinálhatjuk a versenyt egy kerékcserével."

Horner Vettel esetleges visszatéréséről:
„A Ferrarinál másféle nyomás nehezedik a pilótákra, mint nálunk, de Seb meg tud küzdeni vele. Az F1 kemény üzlet, a mi pilótáinkkal hosszú távon tervezünk, nincs már üres szoba a szállónkban.”

Max Verstappen a szuperlágy gumikról:
„Valóban nem olyan tartósak, mint a lágyak, de ha jól rajtolok, és az élre kerülök az első kanyarban, csak rajtam múlik, milyen hosszú ideig tartom megfelelő állapotban azokat. Az első kanyar dönti el, milyen lehetőségeink lesznek."

Daniel Ricciardo az időmérős meglepetésről:
„Az utolsó köröm maga volt a rémálom. Az idén talán most volt a legrosszabb az autóm időmérőn, de sokat elmond, hogy így is a második sorba kerültem. Mindenki szenvedett, nem is tudom, a Ferrarinál hogy élték meg."

Ricciardo az óvatos Mercedesekről:
„A Mercedesek a vébécímért csatáznak, óvatosabbak bizonyos helyzetekben, mint máskor. Austinban ezért is tudtam megelőzni Nicót a rajtnál. Most ugyanez lehet, a szuperlágy megint előnyt jelenthet, amit kellő agresszióval kihasználhatok.”

Nico Hülkenberg a Ferrarik legyőzéséről:
„Körről körre jobb lett az autó, szerintem arra is ráéreztem, mikor kerülnek ideális állapotba a szuperlágy gumik. Az első Q3-as körömből nem lehetett volna többet kihozni."

Sebastian Vettel a gumirejtélyről:
„A harmadik szakasz előtt egyértelmű volt, hogy szuperlágy gumikkal kell menni, de semmi előnyünk sem származott ebből, nem gyorsultunk fel. Sőt, úgy tűnt, a lágy gumikon stabilabb és gyorsabb az autó.

Vettel Hamilton feltartásáról:
„Tényleg elé kerültem, de nem tudtam, hogy jön, későn szóltak a rádión. Hibáztam, jogosan büntettek volna meg."

Kimi Räikkönen a Q3 végén történt kisebb műszaki hibáról:
„Az első menet végén volt valami a motorral, azt vizsgálta a csapat. Jó lett volna kimenni még egyszer, mert gyors volt a kocsi, mégsem tudtuk kihasználni."

Fernando Alonso a McLaren helyzetéről:
„Örülök a 11. helynek, ami nem éppen szép dolog, de a helyzetünkben előnyös, hiszen friss gumikról, a tiszta oldalról rajtolhatok, ami sokkal jobb, mint a tizedik rajthely. Jobbra itt nemigen volt esélyünk. Most egyértelműnek tűnik, hogy lágy gumikon kell rajtolni, de a rajtig még át kell gondolni."

Sergio Pérez a hazai pályáról:
„Nagyon csalódott vagyok a 12. rajthely miatt, de holnap így is az év legjobb versenye következik."

Romain Grosjean a szenvedésről:
„Soha életemben nem voltam még utolsó időmérőn, ez volt a legrosszabb kvalim. Ez elfogadhatatlan, nem élhetünk tovább a vasárnapi csodákból. Nem tudom, mi történik, az autó rémes, pedig az első szabadedzésen, sőt, még ma reggel is jónak tűnt."

 

MEXIKÓI NAGYDÍJ, AZ IDŐMÉRŐ VÉGEREDMÉNYE
1. Lewis Hamilton brit Mercedes 1:18.704 átlag: 196.869 km/ó
2. Nico Rosberg német Mercedes 1:18.958 0.254 mp h.
3. Max Verstappen holland Red Bull-TAG Heuer 1:19.054 0.350
4. Daniel Ricciardo ausztrál Red Bull-TAG Heuer 1:19.133 0.429
5. Nico Hülkenberg német Force India-Mercedes 1:19.330 0.626
6. Kimi Räikkönen finn Ferrari 1:19.376 0.672
7. Sebastian Vettel német Ferrari 1:19.381 0.677
8. Valtteri Bottas finn Williams-Mercedes 1:19.551 0.847
9. Felipe Massa brazil Williams-Mercedes 1:20.032 1.328
10. Carlos Sainz Jr. spanyol Toro Rosso-Ferrari 1:20.378 1.674
11. Fernando Alonso spanyol McLaren-Honda 1:20.282  
12. Sergio Pérez mexikói Force India-Mercedes 1:20.287  
13. Jenson Button brit McLaren-Honda 1:20.673  
14. Kevin Magnussen dán Renault 1:21.131  
15. Marcus Ericsson svéd Sauber-Ferrari 1:21.536  
16. Pascal Wehrlein német Manor-Mercedes 1:21.785  
17. Esteban Gutiérrez mexikói Haas-Ferrari 1:21.401  
18. Danyiil Kvjat orosz Toro Rosso-Ferrari 1:21.454  
19. Felipe Nasr brazil Sauber-Ferrari 1:21.692  
20. Esteban Ocon francia Manor-Mercedes 1:21.881  
21. Romain Grosjean francia Haas-Ferrari 1:21.916  
Jolyon Palmer (brit, Renault) nem vett részt az időmérőn.
A versenyre megmaradt gumikeverékek (balra típusonként az új, jobbra a használt) – a közepesen keményre nincs javasolt limit