A Renault F1-ben maradása továbbra is kérdéses, s ha marad, a Mercedes-motorokról már lemondó Lotus problémája megoldódik.

A Red Bullnak a Mercedes, a Ferrari és a Honda nem szállít erőforrást, a Renault pedig nem szívesen maradna az őt a közös sikerek után már két éve szüntelenül szapuló osztrák cég oldalán. A Toro Rosso közel állt ahhoz, hogy megegyezzen a Ferrarival 2015-ös motorok szállításáról, de az FIA jelezte, jövőre már nem lehet egyéves motort árulni.

Így marad Ecclestone mentőötlete.

Brit szaklapok szerint az F1 vezére két megoldást javasolt, de kérdés, el tudja-e fogadtatni a többi csapattal.

Az egyik a 2013-ig használt 2.4 literes V8-asok használata, ezek közül is a Cosworthé, a másik egy 3.5 literes V6-os ikerturbó, amely a legszimplább KERS-szel van felszerelve. Ecclestone állítólag megígérte, tud beszerezni az utóbbiból, és a Red Bullnál már a tervezőasztalnál is elkezdődött a munka, hogyan lehetne módosítani az autót, hogy beleférjen.

Kérdés, hogy tudnák garantálni, hogy ezeknek a motoroknak a teljesítménye közel azonos legyen a jelenleg az F1-ben használt erőforrásokéval?

Ezen túl is rengeteg a bizonytalanság, de Ecclestone-nak már csak azért is igyekeznie kell, mert a motorsport.com szerint nem elképzelhetetlen, hogy a Red Bull az F1-ből való kiszállás esetén saját versenysorozatot hozna létre, amellyel az F1-gyel rivalizálna.