F1: Csak egy jó kört futottam a teljes időmérőn – Hamilton

H. L.H. L.
Vágólapra másolva!
2021.05.01. 20:42
null
A Mercedes a tavalyi Szahíri Nagydíj után sajátította ki újra az első sort (Fotó: AFP)
A Mercedes sajátította ki az első rajtsort F1-es Portugál Nagydíjon: a pole pozíciót szerző Valtteri Bottas elégedett volt az elért eredménnyel, míg a saját bevallása szerint egyetlen jó kört futó Lewis Hamilton nem gondolta, hogy csapatának sikerül az első sorban zárnia. A harmadik Max Verstappen a kvalifikáció végén még meglehetősen bosszúsan rádiózott, később azonban már némileg higgadtabban beszélt a teljesítményéről.

 

18. PORTUGÁL NAGYDÍJ
ÁPRILIS 30., PÉNTEK
1. szabadedzés: 1. Bottas 1:19.648
2. szabadedzés: 1. Hamilton 1:19.837
MÁJUS 1., SZOMBAT
3. szabadedzés: 1. Verstappen 1:18.489
Időmérő: 1. Bottas 1:18.348
MÁJUS 2., VASÁRNAP
A verseny (66 kör, 306.826 km) rajtja: 16.00
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK
Május 9., 15.00Spanyol Nagydíj, Barcelona
Május 23., 15.00 Monacói Nagydíj, Monte-Carlo
Június 6., 14.00
Azeri Nagydíj, Baki

Nem várt végjátékot hozott a portimaói időmérő, hiszen elmaradt a nagy tűzijáték azt követően, hogy a Mercedes a második szakaszban elért jobb tempója okán úgy határozott, a második Q3-as körre inkább közepesen küldi ki a versenyzőit. Ez azonban nem bizonyult jó döntésnek, hiszen az első próbálkozások után hét ezreddel vezető Valtteri Bottas és Lewis Hamilton sem tudott javítani, miközben Max Verstappen újabb lehetőséget szalasztott el Imola után, így az „ezüstnyilak" érintetlenek maradtak az élen.

Bottas ennek eredményeként kissé váratlanul húzta be a pole pozíciót, s várhatja vasárnap pályafutása során 17. alkalommal az élről a piros lámpák kialvását.

„Nagyon jó érzés, hogy megszereztem a rajtelsőséget, már rég volt ilyen. Az első két nagydíjon küszködtem az időmérőn a gumik munkára bírásával, de nagyon keményen dolgoztunk a problémán, ami most kifizetődött. Az egész hétvégén nem volt az igazi a lágy keverék, míg a közepesek egyre jobbak és jobbak lettek, szóval tavalyhoz hasonlóan az idén is megpróbálkoztunk ezeken az időmérő végén" – indokolta meg, hogy a német alakulat miért döntött a sárga festésű Pirelli mellett nemcsak a Q2-ben, hanem a Q3 végén is.

„Vasárnap a közepesen indulok, ami remek lehetőség, hiszen sokáig maradhatunk kint a futam elején. A Rajtra kell majd nagyon odafigyelnem" – tette hozzá.

Hamilton tehát hét ezreddel maradt le arról, hogy történelmet írjon, hiszen ő lehetett volna az F1 első versenyzője, aki elérhette volna a százas határt. Mégsem volt különösképpen csalódott az elszalasztott lehetőség miatt, szerinte már az jó eredmény, hogy az első sorban sikerült zárniuk.

„Valtteri és a csapat is nagyszerű munkát végzett. Egyáltalán nem számítottam a hétvége előtt arra, hogy kisajátítjuk az első rajtsort. Szóval elégedettnek kell lennünk az eredménnyel. Nem futottam tökéletes kört, de mindent beleadtam" – mondta a kvalifikációt követő interjújában.

Hamilton aztán a Motorsport kérdésire válaszolva már részletesebben is összefoglalta az időmérőjét, és azt is megosztotta, jó ötletnek találta-e, hogy a közepesen mentek ki a végén.

„Elég nehéz kvalifikáció volt. Senkinek sem volt könnyű dolga a szeles idő, valamint a csúszós pálya miatt, hiszen ezek nehézzé tették, hogy kiegyensúlyozottan jó köröket fussunk. Mindenki számára kihívást jelentett, és én elég összevissza is teljesítettem. A Q1-em nem sikerült jól, aztán a Q2-ben mindössze egy jó kört tettem össze, majd a Q3 pocsékul sikerült. Igazából csak egy jó kört futottam a teljes időmérőn, szóval Valtteri a körülményekhez mérten nagyon jól teljesített" – dicsérte meg a márkatársat.

„Valószínűleg nem volt jó döntés a közepes gumikon próbálkozni a végén. Eléggé nehezek voltak a körülmények, mindannyian több kört voltunk kénytelenek futni, hogy működésre bírjuk a gumikat, amelyek túl kemények, és nem igazán működnek jól ezen az aszfalton. A végén sajnos nem sikerült megfelelően felmelegítenem őket, így nem volt elég tapadásom, szóval nem végeztem túl jó munkát."

„A mostani gumik nem jelentettek nagyobb problémát, mint az egy évvel ezelőttiek, hiszen akkor ugyanezekkel a kihívásokkal találtuk szemben magunkat az alacsony tapadás, valamint a szűk működési tartomány miatt. Ma ugyanez volt a helyzet, a harmadik szabadedzés rendben volt, és még a Q2-ben is úgy éreztem, sikerült elérni a megfelelő működési tartományt. Ott volt a hőmérsékletváltozás, illetve néha szerencsétlenül kaphatsz el egy-egy széllökést is. Ezek kombinációja, valamint az, hogy magamhoz képest nem igazán futottam tiszta köröket, vezetett ehhez az eredményhez. Egyetlen jó köröm volt, még a Q2-ben" – osztotta meg a gondolatait a hétszeres világbajnok.

Verstappen nem teljesített túl jó időmérőt: az első körét pályakiszélesítés nyomán törölték, majd második próbálkozásakor érzése szerint az utolsó szektorban megzavarta a felvezető körön lévő vetélytárs, így végül meg kellett elégednie a harmadik helynek a Mercedes párosa mögött.

„Elég nehéz volt, sokat küszködtem a tapadással. Az első Q3-as köröm elég jól sikerült, de sajnos a 4-es kanyarnál túlcsúsztam. Bízom benne, hogy a versenyre minden normalizálódik kicsit, hiszen egyáltalán nem volt jó érzés itt vezetni. Ennek ellenére magabiztos voltam azt illetően, hogy sikerül a végén egy jó kört elérnem, de az előttem haladó autó egyszerűen megzavart. Emiatt elég sok időt vesztettem, de ez van" – értékelt.

A holland ugyanakkor az időmérő végén még nem volt ilyen visszafogott, s bosszúsan üzent a rádión, miután megtudta, harmadik lett: „Hihetetlen! Nincs idő még egy körre, igaz? A k...a életbe! Miért nem tűnnek el az utamból ezek a srácok? Gyors körön vagyok! Kib.szott f.szfejek!"

Míg Verstappen önmaga számára csalódást keltő kvalifikáción van túl, a 2020-as Brit Nagydíj után újra a Q3-ba jutó Sebastian Vettel egyértelmű előrelépést tett meg, miután viszonylag gyengén kezdett az Aston Martinnal.

„Nagyon szeles volt, és nehézséget okozott, hogy összetegyem a köröket. A Q1-ben aztán kezdett javulni a helyzet, és sokkal kényelmesebben éreztem magam a kocsiban, továbbmentem a Q2-be, aztán a Q3-ba is. Összességében elégedett vagyok, kivéve az utolsó körömmel, mert úgy érzem, ennél több volt bennem. A körülmények is megváltoztak kicsit, a szél néhány részen eléggé felerősödött, amihez nehéz volt alkalmazkodni. De legalább jobban sikerült az időmérőm, mint az előző kettő" – magyarázta a tizedik pozícióban záró négyszeres világbajnok.

PORTUGÁL NAGYDÍJ, AZ IDŐMÉRŐ VÉGEREDMÉNYE
1. Valtteri Bottas finn Mercedes 1:18.348 átlag: 8.8 km/ó
2. Lewis Hamilton brit Mercedes 1:18.355 0.007 mp h.
3. Max Verstappen holland Red Bull-Honda 1:18.746 0.398
4. Sergio Pérez mexikói Red Bull-Honda 1:18.890 0.542
5. Carlos Sainz spanyol Ferrari 1:19.039 0.691
6. Esteban Ocon francia Alpine-Renault 1:19.042 0.694
7. Lando Norris brit McLaren-Mercedes 1:19.116 0.768
8. Charles Leclerc monacói Ferrari 1:19.306 0.958
9. Pierre Gasly francia AlphaTauri-Honda 1:19.475 1.127
10. Sebastian Vettel német Aston Martin-Mercedes 1:19.659 1.311
11. George Russell brit Williams-Mercedes 1:19.109 1.141
12. Antonio Giovinazzi olasz Alfa Romeo-Ferrari 1:19.216 1.248
13. Fernando Alonso spanyol Alpine-Renault 1:19.456 1.488
14. Cunoda Juki japán AlphaTauri-Honda 1:19.463 1.495
15. Kimi Räikkönen finn Alfa Romeo-Ferrari 1:19.812 1.844
16. Daniel Ricciardo ausztrál McLaren-Mercedes 1:19.839 1.117
17. Lance Stroll kanadai Aston Martin-Mercedes 1:19.913 1.191
18. Nicholas Latifi kanadai Williams-Mercedes 1:20.285 1.563
19. Mick Schumacher német Haas-Ferrari 1:20.452 1.730
20. Nyikita Mazepin orosz Haas-Ferrari 1:20.912 2.190
AZ ELSŐ KÉT SZAKASZ VÉGEREDMÉNYE
1. SZAKASZ 2. SZAKASZ
1. Bottas 1:18.722 1. Hamilton 1:17.968
2. Norris 1:18.794 2. Bottas 1:18.458
3. Hamilton 1:18.857 3. Norris 1:18.481
4. Ocon 1:19.092 4. Ocon 1:18.586
5. Sainz 1:19.309 5. Verstappen 1:18.650
6. Pérez 1:19.337 6. Leclerc 1:18.769
7. Leclerc 1:19.373 7. Sainz 1:18.813
8. Vettel 1:19.403 8. Pérez 1:18.845
9. Giovinazzi 1:19.410 9. Vettel 1:18.970
10. Gasly 1:19.464 10. Gasly 1:19.052
11. Verstappen 1:19.485 11. Russell 1:19.109
12. Cunoda 1:19.684 12. Giovinazzi 1:19.216
13. Alonso 1:19.728 13. Alonso 1:19.456
14. Räikkönen 1:19.748 14. Cunoda 1:19.463
15. Russell 1:19.797 15. Räikkönen 1:19.812
16. Ricciardo 1:19.839
17. Stroll 1:19.913
18. Latifi 1:20.285
19. Schumacher 1:20.452
20.Mazepin1:20.912
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik