Hamilton pályafutása 99. győzelmét jegyezte (Fotó: AFP)

 

Lewis Hamilton hiába bizonyult a leggyorsabbnak a pénteki időmérőn, a Formula–1 történetének első sprintkvalifikációján már a rajtnál elvesztette a vezetést Max Verstappennel szemben, amit már nem is tudott visszavenni a 17 körös verseny végére, így a fő rivális mögé a második helyre szorult vissza a rajtrácson.

72. BRIT NAGYDÍJ
JÚLIUS 16., PÉNTEK
1. szabadedzés: 1. Verstappen 1:27.035
Időmérő: 1. Hamilton 1:26.134
JÚLIUS 17., SZOMBAT
2. szabadedzés: 1. Verstappen 1:29.902
Sprintkvalifikáció: 1. Verstappen, 2. Hamilton, 3. Bottas
JÚLIUS 18., VASÁRNAP
A verseny: 1. Hamilton, 2. Leclerc, 3. Bottas
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK
Augusztus 1., 15.00
Magyar Nagydíj, Mogyoród
 Augusztus 29., 15.00 Belga Nagydíj, Spa-Francorchamps
Szeptember 5., 15.00
Holland Nagydíj, Zandvoort

A verseny legnagyobb kérdése így az volt, hogy Hamilton vissza tud-e vágni, vagy Verstappen még tovább növeli az előnyét a vb-összetettben.

A mezőny a szabályok értelmében ezúttal szabadon választhatott rajtgumit, és a bokszutcából induló Sergio Pérez kivételével mindenki úgy döntött, hogy a közepesen vág neki az 52 körös versenynek.

Noha Verstappen meg tudta tartani a vezetést a rajtot követően, nem nyugodhatott meg, hiszen Hamilton szorosan tapadt rá, és többször is kinézett a Red Bull mögül. A két rivális csörtéje aztán egy nagy balesetben csúcsosodott ki, amikor a brit a Copse-nál újabb offenzívát indított, és eltalálta az RB16B-t, amely nagy sebességgel csapódott a falnak.

Verstappen nem is érezte teljesen jól magát az 51 G-s ütközést követően, így az útja először az orvosi központba, majd később további vizsgálatokra a helyi kórházba vezetett, míg Hamilton a startnál a harmadik, majd a baleset után az élre álló Charles Leclerc mögé szorult vissza a sérült Merecedesével. Az esetet követően azonnal beküldték a biztonsági autót, majd rövidesen a piros zászló is előkerült, miután szerelni kellett gumifalat.

 


 


 

A megszakítás alatt az „ezüstnyilak” szerelői Hamilton kocsijánál sürögtek, míg többek között a Mercedes, a Red Bull és az Aston Martin csapatfőnöke, vagyis Toto Wolff, Christian Horner és Otmar Szafnauer is, miután a sportfelügyelők jelezték, hogy vizsgálják az incidenst.

16 óra 42 perckor aztán újra zöldre váltott a bokszutca végi lámpa, és a mezőny Leclerc vezérletével felsorakozhatott újra a rajtrácsra, hiszen állórajttal folytatódott a futam. A monacói jól rugaszkodott el, és megtartotta az első helyet, mint ahogyan Hamilton is a másodikat, míg a harmadik pozícióba Lando Norris lépett előre, aki Bottast utasította maga mögé. Az első ötöst Daniel Ricciardo egészítette ki.

Hátrébb Fernando Alonso és Sebastian Vettel csatázott nagyot egymással, a négyszeres világbajnok azonban elvesztette a kontrollt az Aston Martinja felett, aminek eredményeként megforgott, és bár szerencsére nem talált el senkit, az utolsó helyről volt kénytelen folytatni a futamot az incidenst követően.

A sportfelügyelők az 5. körben jelezték, hogy Hamilton látták vétkesnek, aminek következményeként 10 másodperces időbüntetésben részesítették a versenyzőt. A címvédő ezt követően igyekezett is minél jobban felzárkózni a vezető Leclerc-re, ám egészen addig nem tudta áttörni az egy másodperces lélektani határt, amíg a Ferrarinál nem léptek fel rejtélyes motorgondok.

A monacói többször is arról számolt be a rádión, hogy kihagy az erőforrása, de ennek ellenére is sikerült megtartania a vezetést, ráadásul az etapja végére még jócskán növelte is az előnyét, hiszen bő három másodperccel elhúzott a 44-es rajtszámú Mercedes előtt.

Hamilton a 28. körben állt ki cserélni, valamint letölteni a büntetését, aminek következtében az ötödik helyre esett vissza, miközben azzal, hogy Carlos Sainz Jr. a második pozícióba lépett előre, a két Ferrari vezette a versenyt. Igaz, ez nem tartott sokáig, hiszen a spanyol a következő körben érkezett is a bokszba, s miután a maranellóiak megszenvedtek a bal elsővel, a hatodik helyen tudott csak visszatérni a pályára. A csapattárs, Leclerc kerékcseréje viszont már jól sikerült, és a monacóinak sikerült is megtartania a vezetést.

Hamilton időközben Norrist utasította maga mögé, majd rövidesen megérkezett Bottasra, akinek a 40. körben szólt a csapat a fülére, hogy ne csatázzon a brittel, és engedje el a 15-ös kanyarnál. A címvédő tehát 12 körrel a vége előtt kezdhette meg a felzárkózást Leclerc-re, és folyamatosan szórta is a legjobb szektorokat, aminek révén négy körrel a vége előtt már kevesebb mint 2 másodperc volt a hátránya.

A hétszeres világbajnok a 49. körben érkezett meg DRS-távolságon belülre, majd az 50. körben át is vette a vezetést Leclerc-től. Hamilton ezt követően már nem engedte ki a kezei közül az első helyet, és pályafutása 99. győzelmét aratva 8 pontra felzárkózott az egyéni összetettet a nullázása ellenére továbbra is vezető Verstappenre. 

Másodikként Leclerc futott be, míg a dobogó alsó fokára Bottas állhatott fel, és mivel a Red Bull másik pilótája, Pérez sem szerzett pontot, a Mercedes négy pontra csökkentette a lemaradását a konstruktőri tabellán. 

Az első tíz helyezettet Norris vezérletével a McLaren kettőse, Sainz, Alonso, Stroll, Ocon és Cunoda egészítette ki. 

A szombati sprintkvalifikáción büntetést kapó George Russell abban a pozícióban szelte át a célvonalat, amelyből elindulhatott, míg Sebastian Vettel a verseny utolsó szakaszában állt ki technikai problémák miatt. 

Folytatás két hét múlva a Magyar Nagydíjjal!

A BRIT NAGYDÍJ VÉGEREDMÉNYE
  1. Lewis Hamilton brit Mercedes 1:58:23.284
  2. Charles Leclerc monacói Ferrari 3.871 mp h.
  3. Valtteri Bottas finn Mercedes 11.125 mp h.
  4. Lando Norris brit McLaren-Mercedes 28.573 mp h.
  5. Daniel Ricciardo ausztrál McLaren-Mercedes 42.624 mp h.
  6. Carlos Sainz Jr. spanyol Ferrari 43.454 mp h.
  7. Fernando Alonso spanyol Alpine-Renault 1:12.093 p h.
  8. Lance Stroll kanadai Aston Martin-Mercedes 1:14.289 p h.
  9. Esteban Ocon francia Alpine-Renault 1:16.162 p h.
10. Cunoda Juki japán AlphaTauri-Honda 1:22.065 p h.
11. Pierre Gasly francia AlphaTauri-Honda 1:25.327 p h.
12. George Russell brit Williams-Mercedes 1 kör h.
13. Antonio Giovinazzi olasz Alfa Romeo-Ferrari 1 kör h.
14. Nicholas Latifi kanadai Williams-Mercedes 1 kör h.
15. Kimi Räikkönen finn Alfa Romeo-Ferrari 1 kör h.
16. Sergio Pérez mexikói Red Bull-Honda 1 kör h.
17. Nyikita Mazepin orosz Haas-Ferrari 1 kör h.
18. Mick Schumacher német Haas-Ferrari 1 kör h.
  KIESETT     MEGTETT KÖR
  Sebastian Vettel német Aston Martin-Mercedes 40
  Max Verstappen holland Red Bull-Honda   0
A VILÁGBAJNOKSÁG ÁLLÁSA 
  PILÓTA GYŐZELEM DOBOGÓ PONTSZERZÉS LGYK PONT
  1. Max Verstappen 5 8 8
4 185
  2. Lewis Hamilton 4 7 9
3 177
  3. Lando Norris - 3 10 - 113
  4. Valtteri Bottas - 6 7
3 108
  5. Sergio Pérez 1 2 8 - 104
  6. Charles Leclerc - 1 8 -   80
  7. Carlos Sainz Jr. - 1 8 -   68
  8. Daniel Ricciardo - - 8 -   50
  9. Pierre Gasly - 1 7 -   39
10. Sebastian Vettel - 1 3 -   30
11. Fernando Alonso - - 7 -   26
12. Lance Stroll - - 6 -   18
13. Esteban Ocon - - 5 -   14
14. Cunoda Juki - - 4 -   10
15. Kimi Räikkönen - - 1 -     1
16. Antonio Giovinazzi - - 1 -     1
 KONSTRUKTŐRÖK
  1. Red Bull-Honda 289
  2. Mercedes 285
  3. McLaren-Mercedes 163
  4. Ferrari 148
  5. AlphaTauri-Honda   49
  6. Aston Martin-Mercedes   48
  7. Alpine-Renault   40
  8. Alfa Romeo-Ferrari     2
  9. Williams-Mercedes     0
10.Haas-Ferrari    0
Még több