Bottas tudja, nagy esély van arra, hogy a Mercedes csapatutasításhoz folyamodik (Fotó: AFP)

 

Erős teljesítményt nyújtott a mexikói időmérőn Valtteri Bottas, így a Mercedes finn versenyzője várhatja az élről a piros lámpák kialvását a futamon. Csakhogy a szezon vége felé járva, amikor a csapattársának minden pontra szüksége van a világbajnoki címért folytatott csatában, azonnal felvetődött a kérdés, hogy Bottasnak el kell-e engednie Lewis Hamiltont, ha úgy alakul a verseny.

„Először a rajtra kell összpontosítanom, és előtte beszélnem kell Lewisszal, hogyan tartsuk meg az előnyünket, és hogyan tartsuk magunk mögött a Red Bullt – szögezte le a finn. – Utána meglátjuk, milyen lesz a futam, hiszen teljesen biztos vagyok abban, hogy adódhatnak olyan körülmények, amelyek engem segítenek győzelemhez. Hiszek és reménykedek ebben. Ha viszont nem így alakulnak a dolgok, támogatni fogom Lewist, hogy a lehető legtöbb pontot szerezze a csapatunk.”

Bár a szabadedzések után lehetett indok némi aggodalomra a Mercedesnél, azt Lewis Hamilton is elismerte, hogy a kvalifikáció első percétől sokkal jobban mentek, mint előtte bármikor a hétvégén. Igaz, ennek az okát egyelőre a hétszeres világbajnok sem fejtette meg.

21.  MEXIKÓI NAGYDÍJ
NOVEMBER 5., PÉNTEK
1. szabadedzés: 1. Bottas 1:18.341
2. szabadedzés: 1. Verstappen 1:17.301
NOVEMBER 6., SZOMBAT
3. szabadedzés: 1. Pérez 1:17.024
Időmérő: 1. Bottas 1:15.875
NOVEMBER 7., VASÁRNAP
A verseny (71 kör, 305.354 km) rajtja: 20.00
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK
November 14., 18.00
Sao Pauló-i Nagydíj, Sao Paulo
November 21., 15.00Katari Nagydíj, Lusail
December 5., 18.30Szaúdi Nagydíj, Dzsidda

„Valtteri remek munkát végzett az időmérőn, büszke vagyok rá – gratulált a csapattársának Hamilton. – Az elmúlt néhány versenyen nagyon jól ment, ami a csapat számára is nagyszerű. Nem hittük, hogy meglesz a megfelelő tempónk ezen a hétvégén, szóval igazán különleges, hogy így is sikerült kisajátítanunk az első rajtsort. Nem egészen értem, honnan jött ez a pluszteljesítmény a Red Bull ellen, de amint elkezdődött az időmérő, megvolt a sebességünk. Ez engem is annyira sokkolt, mint másokat, de persze elfogadjuk.”

Bár a mexikói pole pozíció legnagyobb esélyese Max Verstappen volt a szabadedzések alapján, a világbajnoki pontversenyt vezető hollandnak meg kellett elégednie a harmadik rajthellyel. Verstappen nem érti, hova tűnt a Red Bull előnye az időmérőre, de arra számít, hogy a futamon jobban kedveznek nekik a körülmények.

„Néhány elem a hátsó szárnyon megrepedt a harmadik edzés alatt, szóval helyre kellett állítanunk azokat, de az időmérő kezdetén olyanok voltak, mintha újak lettek volna – mondta Verstappen, miért veszített némi időt a Q1 elején. – Nem hiszem, hogy ez hátráltatott minket. Nagyon lassúak voltunk, és a tapadásunk is szörnyű volt a Q3-ban. Az utolsó körömön sikerült javulnom egy kicsit, és már a gumik is jobban működtek. Persze nem úgy alakultak a dolgok, ahogyan szerettük volna, és amire számítottunk az autónk szabadedzéseken mutatott formája alapján. Ez kissé rejtélyes, de a futam nagy részében legalább más gumikon megyünk majd, ezért arra számítok, hogy ismét jó lesz az autó egyensúlya.”

Verstappennek egyébként nemcsak az időmérőre javuló Mercedes okozott némi nehézséget, a Q3 végén ugyanis az zökkentette ki, hogy Sergio Pérez és Cunoda Juki sem éppen a pálya vonalvezetését követve bóklászott a holland előtt. Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke értetlenül áll az AlphaTauri fiatal versenyzőjének újabb furcsa hibája láttán.


„Azt hiszem, megcunodáztak minket – vélekedik Horner. – Mindkét versenyzőnk az utolsó körét teljesítette, Max két és fél tizedmásodperccel jobb időn volt az aktuális legjobbnál, míg Checo nagyjából két tizedes hátrányban állt. Nem értem, Juki miért kóborolt a pálya azon részén. Ez csalódást keltő, hiszen hatással volt mindkét versenyzőnkre, akik eléggé zaklatottak voltak az eset miatt.”

Az esetről magát Cunodát is megkérdezték, aki bár úgy véli, semmi rosszat sem tett, kissé tartott attól, hogy a kvalifikáció után egyeztetni kell Hornerékkel a történtekről.

„Nem szúrtam el Pérez körét, saját maga miatt hibázott – nyilatkozta a japán pilóta. – Én behúzódtam a pálya belső részére, többet nem tehettem. Mégis hova mehettem volna? Szóltak, hogy Pérez érkezik mögöttem, de ekkor már a kettes szektorban voltam. Nem tudom, mit vártak tőlem, de kissé aggódtam, hogy beszélnem kell a Red Bull-lal arról, hogy hibáztam-e. Egyébként elégedett vagyok a mai munkámmal. Úgy érzem, megvan a tempónk ahhoz, hogy szerezzünk néhány pontot a versenyen.”

MEXIKÓI NAGYDÍJ, AZ IDŐMÉRŐ VÉGEREDMÉNYE
1. Valtteri Bottas finn Mercedes 1:15.875 átlag: 204.209 km/ó
2. Lewis Hamilton brit Mercedes 1:16.020 0.145 mp h.
3. Max Verstappen holland Red Bull-Honda 1:16.225 0.350
4. Sergio Pérez mexikói Red Bull-Honda 1:16.342 0.467
5. Pierre Gasly francia AlphaTauri-Honda 1:16.456 0.581
6. Carlos Sainz Jr. spanyol Ferrari 1:16.761 0.886
7. Daniel Ricciardo ausztrál McLaren-Mercedes 1:16.763 0.888
8. Charles Leclerc monacói Ferrari 1:16.837 0.962
9. Cunoda Juki* japán AlphaTauri-Honda 1:17.158 1.283
10. Lando Norris* brit McLaren-Mercedes 1:36.830 20.955
11. Sebastian Vettel német Aston Martin-Mercedes 1:17.746 1.272
12. Kimi Räikkönen finn Alfa Romeo-Ferrari 1:17.958 1.484
13. George Russell** brit Williams-Mercedes 1:18.172 1.698
14. Antonio Giovinazzi olasz Alfa Romeo-Ferrari 1:18.290 1.816
15.

Esteban Ocon*

francia Alpine-Renault 1:18.405 1.931
16. Fernando Alonso spanyol Alpine-Renault 1:18.452 1.725
17. Nicholas Latifi kanadai Williams-Mercedes 1:18.756 2.029
18. Mick Schumacher német Haas-Ferrari 1:18.858 2.131
19. Nyikita Mazepin orosz Haas-Ferrari 1:19.303 2.576
20. Lance Stroll* kanadai Aston Martin-Mercedes 1:20.873 4.146
 * a mezőny végéről rajtol erőforráselemek cseréje miatt
 
 ** 5 rajthelyes büntetés sebességváltó cseréje miatt
 
AZ ELSŐ KÉT SZAKASZ VÉGEREDMÉNYE
1. SZAKASZ     2. SZAKASZ    
1. Bottas 1:16.727 1. Hamilton 1:16.474
2. Leclerc 1:16.748 2. Verstappen 1:16.483
3. Verstappen 1:16.788 3. Cunoda 1:16.701
4. Gasly 1:16.908 4. Bottas 1:16.864
5. Pérez 1:17.003 5. Gasly 1:16.955
6. Hamilton 1:17.207 6. Leclerc 1:17.034
7. Cunoda 1:17.330 7. Pérez 1:17.055
8. Vettel 1:17.502 8. Ricciardo 1:17.092
9. Sainz 1:17.517 9. Sainz 1:17.248
10. Norris 1:17.569 10. Norris 1:17.473
11. Räikkönen 1:17.606 11. Vettel 1:17.746
12. Ricciardo 1:17.719 12. Räikkönen 1:17.958
13. Giovinazzi 1:17.897 13. Russell 1:18.172
14. Russell 1:17.958 14. Giovinazzi 1:18.290
15. Ocon 1:18.126 15. Ocon 1:18.405
16. Alonso 1:18.452      
17. Latifi 1:18.756      
18. Schumacher 1:18.858      
19. Mazepin 1:19.303      
20. Stroll 1:20.873