A „LEGKANYARABB” KANYAR. Ha egy laikust megkérdeznénk, melyik F1-es kanyart ismeri, vélhetően azt mondaná, nagyon gyorsan hagyjuk békén az ilyen értelmetlen kérdésekkel.

Ha viszont az Eau Rouge-t említjük, biztos, hogy mindenki tudja, miről van szó. A Formula–1-es pályák legendás, emelkedővel tarkított pályarészét már csukott szemmel is le tudnánk rajzolni – de akkor mi a gond az alábbi felvétellel? Hagyunk egy kis gondolkodási időt.



Bizony, Max Verstappen fordítva száguld végig a pályán, ami egészen szenzációs látványt nyújt. Hiába, ezek után nehéz leállni, megnéznénk, hogy mutat a Hungaroringen egy fordított verseny.

A LEGMALDONADÓBB PILLANAT. Hosszú szünet után visszatért az F1, Pastor Maldonado pedig természetesen ott folytatta, ahol abbahagyta, és bár a fogadók már lassan az egyszeres szorzót is sokallják a venezuelai bukásáért, ő megint összetörte a Lotust. Akit pedig érdekel, mikor bukott legutóbb kedvenc „szellemlovasunk”, annak itt egy kis segítéség: hasmaldonadocrashedtoday.com.



Egyesek egyébként azt is felvetették, hogy Maldonado állást tévesztett, egy másik szakmában lenne a helye, ahol kedvére űzheti kedvenc „sportját”.

Álommunka Maldonado módra (Fotó: Twitter)

A LEGSZOMORÚBB VERSENYZŐK. Kimi Räikkönen hétvégéje akár jól is alakulhatott volna, a finn ugyanis bebiztosította a helyét a Ferrarinál a következő évre is, a kvalifikációja azonban borzalmasan sikerült, ráadásul rajtbüntetést is kapott, így szomorkodhatott. De akkor mit szóljanak a McLaren pilótái?

A LEGNAGYOBB UTAZÁS. Ez nem Fernando Alonso és Jenson Button idénye, az biztos. A McLaren két versenyzőjét az újabb motorcserék miatt összesen 105 helyes rajtbüntetésre ítélte az FIA, ebből Alonso kapott ötvenötöt, Button pedig „csak” ötvenet. Valahogy így nézett ki az a bizonyos rajtrács:

A mezőny itt, a McLarenek pedig ott (Fotó: Twitter)
Hátrébb, hátrébb, még hátrébb… (Fotó: WTF1)
„Valahonnan innen indulunk!” (Fotó: F1memes)

A LEGFÁJDALMASABB BESZÓLÁS. David Coulthard visszavonulása óta szakkommentátorként is tevékenykedik, és nem szereti rejtegetni a véleményét. Most épp a rengeteget bajlódó McLarent szívatta kicsit. „Itt láthatjuk Button körét. Mindenkit figyelmeztetnék, ez nem a visszajátszás, nem is lassítás, ez a kocsi tényleg ilyen lassú!” Áúcs.

A LEGTÖKÉLETESEBB KÉP. Na, azért nem ilyen súlyos a Force India anyagi helyzete, Hülkenberg az új rajtrendszert magyarázza egy tévés riportban – végül élesben nem is rajtolhatott el.

Hülkenberg alól kilopták a kasztnit (Fotó: Twitter)

A LEGMENŐBB LASSÍTÁS. Ehhez nem kellenek szavak…


A LEGIDEGESEBB PILÓTA. Nico Rosberg sok mindenre vágyott a hétvégén, speciel versenyezni nem sok kedve volt, mivel felesége Monacóban bármelyik pillanatban megszülhette volna gyermekét. A német el is mondta, ha csörög a telefon, már repül is a hercegségbe. Szerencsére a telefon csendben maradt, de ahogy a futamot leintették, Rosberg helikopterrel máris Monaco felé vette az irányt. Meg tudjuk érteni.



A LEGGYAKORIBB VICC.
Ahogy a művelt német mondja: „Old but gold!”

(Tulajdonképpen nem szóvicc, hiszen a világ összes gyógyfürdőjét a Belga Nagydíjnak otthont adó kisváros alapján emlegetik Spáként…)



A LEGVÁRATLANABB HIBA.
A Williamsnél, úgy tűnik, egy színvak szerelőt is alkalmaznak, a kerekek típusa ugyanis nem lett eltalálva. Ilyet sem láttunk még…

„Miért fekete-fehér az összes kerék jelzése?” (Fotó: Twitter)

A LEGKELLEMETLENEBB INTERJÚ. Ahogy az várható volt, a verseny végén defektet kapó Sebastian Vettel egy picit morcos volt a verseny leintését követően.



A németet a BBC kapta mikrofonvégre, és mivel pontosan ismerik a vérmérsékletét, a kezük a sípológombon volt. Sokat nem is kellett várni, hogy megnyomják…



A LEGBOLDOGABB VERSENYZŐ. Balhé balhé hátán, Lewis Hamiltont pedig ennyire foglalkoztatja az egész.

Hamiltonnak nem volt rossz kedve (Fotó: Reddit)

A brit pilóta megszerezte idei hatodik győzelmét, s karrierje 80. dobogós helyezésével utolérte az örökranglista negyedik helyén Ayrton Sennát. Előnye már 28 pont Nico Rosberg előtt az összetettben.

A MÁSODIK LEGBOLDOGABB VERSENYZŐ. Dobogó, gyönyörű feleség, pezsgő. Ne szépítsük, Romain Grosjeannak bejött az élet.



BELGA NAGYDÍJ, A LEGGYORSABB KÖRÖK LISTÁJA
1. Nico Rosberg német Mercedes 1:52.416 átlag: 224.295 km/ó 34. kör
2. Lewis Hamilton brit Mercedes 1:52.504 0.088 mp h. 34.
3. Danyiil Kvjat orosz Red Bull-Renault 1:53.032 0.616 29.
4. Max Verstappen holland Toro Rosso-Renault 1:53.276 0.860 36.
5. Fernando Alonso spanyol McLaren-Honda 1:53.692 1.276 34.
6. Felipe Nasr brazil Sauber-Ferrari 1:53.991 1.575 29.
7. Marcus Ericsson svéd Sauber-Ferrari 1:54.022 1.606 30.
8. Felipe Massa brazil Williams-Mercedes 1:54.093 1.677 23.
9. Kimi Räikkönen finn Ferrari 1:54.517 2.101 30.
10. Valtteri Bottas finn Williams-Mercedes 1:54.646 2.230 23.
11. Carlos Sainz Jr. spanyol Toro Rosso-Renault 1:54.680 2.264 25.
12. Romain Grosjean francia Lotus-Mercedes 1:54.779 2.363 37.
13. Sergio Pérez mexikói Force India-Mercedes 1:54.796 2.380 29.
14. Sebastian Vettel német Ferrari 1:55.316 2.900 29.
15. Jenson Button brit McLaren-Honda 1:55.533 3.117 38.
16. Daniel Ricciardo ausztrál Red Bull-Renault 1:56.263 3.847 2.
17. Will Stevens brit Marussia-Ferrari 1:58.150 5.734 33.
18. Roberto Merhi spanyol Marussia-Ferrari 1:58.174 5.758 32.

A VB ÁLLÁSA
  GYŐZELEM DOBOGÓ PONTSZERZÉS PONT
1. Lewis Hamilton 6 10 11 227
2. Nico Rosberg 3 10 11 199
3. Sebastian Vettel 2 7 10 160
4. Kimi Räikkönen 1 8   82
5. Felipe Massa 1 9   82
6. Valtteri Bottas 1 8   79
7. Danyiil Kvjat 1 8   57
8. Daniel Ricciardo 1 8   51
9. Romain Grosjean 1 6   38
10. Max Verstappen 4   26
11. Sergio Pérez 6   25
12. Nico Hülkenberg 4   24
13. Felipe Nasr 3   16
14. Pastor Maldonado 2   12
15. Fernando Alonso 2   11
16. Carlos Sainz Jr. 4     9
17. Marcus Ericsson 4     7
18. Jenson Button 2     6
KONSTRUKTŐRÖK
1. Mercedes 426
2. Ferrari 242
3. Williams-Mercedes 161
4. Red Bull-Renault 108
 5.Lotus-Mercedes
  50
6. Force India-Mercedes   49
7. Toro Rosso-Renault   35
8. Sauber-Ferrari   23
9. McLaren-Honda   17