Még mindig várni kell, hogy először felbőgjön a Ferrari-motor a 2021-es Haasban (Fotó: AFP)

 

Mint arról korábban beszámoltunk, nehéz helyzetbe került a Haas a 2021-es idény előtt, ugyanis a Nagy-Britanniában hatályos járványügyi szabályok miatt a Ferrari mérnökei valószínűleg csak az idénykezdetet megelőző teszten tudják installálni az új erőforrást a Haas négykerekűjébe.

Az ezzel kapcsolatos késéssel Günther Steinerék már egy ideje számoltak, ám mostanra biztossá vált, hogy a karantén miatt kieső időt nem vállalják be a Ferrarinál, így Bahreinben bőghet fel először a motor Mick Schumacher és Nyikita Mazepin autójában.

„Problémánk adódott a Ferrari mérnökeivel kapcsolatban, hiszen ha Banburybe jönnének, hogy elindítsák az erőforrást, karanténba kellene vonulniuk – vázolta fel a helyzetet a csapatfőnök a formula1.comnak.Viszont nem engedhetjük meg ezt az időveszteséget, szóval úgy döntöttünk, hogy Bahreinben hozzuk működésbe az autót. Ez persze későn lesz, de előnyünkre vált az alkatrészek áthozatala az előző évről, vagyis nem olyan drámai a helyzet, mint egy másik évben lett volna.”

Steiner ezzel arra célzott, hogy idén – az F1-es történelmük során először – az angliai gyárukban szerelik össze az autót. Azért is döntöttek emellett, mert 2021-ben nagyrészt az előző szezon fejlesztéseit használják, vagyis ha valamikor, akkor most nem adódik akkora káruk az időveszteségből. 

„A motor mellett sok más elemet használunk az előző szezonból. Ilyen például a sebességváltó is. Ha nem ilyen helyzetben lennénk, nagyon kockázatos lenne Bahreinben intézni ezeket a dolgokat. A mostani helyzetünkben viszont a kockázat kezelhető” – árulta el Steiner. 

Az idei szezont megelőzően három napjuk lesz a csapatuknak élesben tesztelni a 2021-es autóikat. A kollektív tesztre két héttel az idénynyitó előtt, március 12. és 14. között kerül sor Bahreinben.