Alonso a második leggyorsabb volt (Fotó: Reuters)

Nagyon fontos volt a világbajnoki címvédő Red Bullnak, hogy a pénteki tesztnapja jól sikerüljön, hiszen Daniel Ricciardónak nincs több esélye az autóba ülni az idénynyitó Ausztrál Nagydíj szabadedzéséig, és eddig az ausztrálnak semmi sem jött össze a télen. Nehéz kezdés után az utolsó órákban már rendszeresen körözött az ausztrál, csupán 173 ezreddel maradt el a napi leggyorsabb Sergio Péreztől, és a végén volt egy húszkörös menete is egyhuzamban.

Mindkettő adat jelentős fejlemény, a Red Bullnak messze ez volt a legjobb tesztnapja. Persze a nagydíj-szimuláció még hátravan, az koránt sem biztos, hogy egy teljes versenytávot is végigbír az RB10-es.

Főleg annak fényében nem, hogy a Renault-motort használó csapatok közül a Lotuis és a Caterham napja is úgy ért véget, hogy lángra kapott a kocsi hátulja száguldás közben. Pastor Maldonado 31 körös nappal zárta a téli tesztelést, tulajdonképpen valamirevaló tesztelés nélkül utazik az ausztráliai idénynyitóra.

Sergio Pérez eddigi tesztje is rémes volt, de a Force India mexikói pilótája mindent bepótolt a legutóbbi két napon: az élen zárta mindkettőt, és mindkétszer 100 megtett kör fölé jutott. A Mercedes csapatai közül még a Williamsnek volt jó napja, Valtteri Bottas csütörtöki versenyszimulációja után ma Felipe Massa is teljesítette ugyanezt a programot.

A Mercedes és a McLaren rosszabbul járt, előbbinél Lewis Hamilton reggel kicsúszott, délután pedig korán végzett váltóhiba miatt, míg a wokingiaknál Jenson Button egy pályán történt műszaki hiba miatt vesztegelt órákig a boxban, és csak a végére jött ki 32 körre.

A Ferrari cseppet sem panaszkodhat, Fernando Alonso ugyanis 122 körig jutott, sikeres, nem is lassú versenyszimulációt hajtott végre, és az időlista második helyén zárt úgy, hogy többször is jobb részidőt futott Péreznél, de a gyors köre végére visszavett vagy meglengették a piros zászlót. A Ferrarival nagyon is számolni kell, már csak Kimi Räikkönennek kell némi szerencse, hogy teljesítsen egy versenyszimulációt szombaton.

A Marussia is biztatóan ment, ma többet körözött Jules Bianchi, mint  a csapat a teljes múlt héten, és még gyors is volt.

A pályán kívüli információ, hogy megszűnt a FOTA, a csapatok érdekvédelmi szervezete, amelynek már bő két éve a Red Bull és a Ferrari sem volt a tagja. A motorgyártók leadták erőforrásaik véglegesített változatait, amelyeken a jövőben csak a megbízhatóság javítása érdekében változtathatnak. A Renault bővíteni szerette volna a módosítási lehetőségek körét (a nap közben az a pletyka is elterjedt, hogy a homologizálás határidejét tolnák ki három hónappal máról), de a riválisok ezt elutasították.

Biztossá vált, hogy csak az utolsó versenyen duplázzák meg a pontokat, nem az utolsó hármon. 

A teszt szombaton folytatódik, immár Sebastian Vettellel a Red Bullnál – a csapatnak ma még azt a BBC-információt is cáfolnia kellett, hogy a négyszeres világbajnok Jerezben megsértődött a gyenge autó miatt.

F1-ES TESZT, SZAHÍR, A 2. NAP EREDMÉNYLISTÁJA
1. Pérez (mexikói, Force India-Mercedes) 1:35.570 (108 kör)
2. Alonso (spanyol, Ferrari) 1:35.634 (122)
3. Ricciardo (ausztrál, Red Bull-Renault) 1:35.743 (66)
4. Massa (brazil, Williams-Mercedes) 1:36.507 (103)
5. Button (brit, McLaren-Mercedes) 1:36.901 (52)
6. Bianchi (francia, Marussia-Ferrari) 1:38.092 (75)
7. Hamilton (brit, Mercedes) 1:39.041 (89)
8. Vergne (francia, Toro Rosso-Renault) 1:39.636 (61)
9. Gutiérrez (mexikói, Sauber-Ferrari) 1:39.976 (106)
10. Maldonado (venezuelai, Lotus-Renault) 1:41.613 (31)
11. Ericsson (svéd, Caterham-Renault) 1:42.516 (55)

A TESZTNAP PERCRŐL PERCRE

15.30 Vége a tesztnapnak, Pérez boldogan mehet Ausztráliába, hiszen az utolsó két napját az élen zárta, és mindkétszer 100 kör fölé jutott. Az is biztató, hogy három motor az élbolyban 173 ezreden belül van, de főleg a Red Bull esetében kérdéses, hogy a megbízhatóság hogyan alakul Melbourne-ben.

15.26 A Red Bullnál a lélegzetüket visszafojtva figyelik, ahogy Ricciardo a 20. köre felé közeledik egy menet során. Bianchi javított egy kicsit az időeredményén.

15.25 Massa javított még valamicskét, de nem került be az első háromba. 

15.16 Alonso több 1:36-os kört teljesített egymás után.

15.15 A pályán bekapcsolták a reflektorokat, a csapatok szerint tegnap a teszt végére túl sötét lett. Az idei Bahreini Nagydíjat naplementében kezdik, villanyfényes lesz.

15.14 Az FIA ülésén leszavazták azt a tervet, hogy az utolsó futam helyett az utolsó három versenyen duplázzák meg a pontokat. 

15.11 Massa egyéni csúcsot döntött az első szektorban, de a vége 1:38.3 lett.

15.10 Pérez, Ricciardo, Bianchi, Massa és Button köröz húsz perccel a vége előtt.

15.08 Massa feljött a negyedik helyre a versenyszimuláció utáni gyors menetében.

A leégett Caterham (Fotó: Twitter/Formula1extra)

15.06 Massa és Gutiérrez is kiment. A Caterham bejelentette, hogy ma már nem fog körözni – nem csoda a CT05-ös „égési sérülései” láttán.

15.02 Alonso, Ricciardo és Bianchi is a pályán.

14.59 A McLaren közölte, Button célja, hogy a leintésig körözzön.

14.56 Újra szabad a pálya, bő félóra maradt.  Button és Gutiérrez a pályán.

14.54 Az eddig megtett körök: Alonso 107, Pérez 92, Hamilton 89, Massa 87, Gutiérrez 86, Bianchi, Vergne 61-61, Ericsson 55, Ricciardo 44, Maldonado 31, Button 30.

14.53 Az autó a boxban, de a pályát meg kell tisztítani a tűzoltásra használt habtól.

14.46 A zöld autó hátulját fehér hab lepi el, valószínűleg kigyulladt, akárcsak korábban Maldonado Lotusa.

14.41 A mai negyedik megszakítást a Caterham okozta. Ericsson autója a 4-es kanyarnál állt le.

14.40 Piros zászló.

14.31 A Mercedes bejelentette, hogy Hamilton napja váltóhiba miatt véget ért. Nem ez az első eset, hogy az angol korábban kénytelen végezni. 89 kört tett meg, a 6. helyen áll a Marussia mögött.

14.30 Azok a pilóták sem unatkoznak, akik ma nem ültek autóba, Kobajasi, Magnussen, Chilton, Bottas és Rosberg is aláírásokat osztogatott a paddockban.

Jenson Button hosszú szünet után tért vissza a pályára az utolsó órára (Fotó: Twitter/McLarenF1)

14.25 A McLaren elkészült Button autójával, újra a pályán az MP4-29-es. Csak 20 köre van, és egy órája, hogy legalább Maldonado 31 körét elérje.

14.23 A Red Bull végre mutat valamit, s biztató a pillanatnyi részeredmény, amely szerint Mercedes, Ferrari és Renault motor van az első háromban, mindössze 173 ezredre egymástól.

Ricciardo kezdi felfedni a Red Bull sebességét (Fotó: Action Images)

14.16 Aztán egyből ment vissza a boxba.

14.15 Ricciardo 1:36 alá jutott, közel Pérez és Alonso eredményéhez.

14.14 Az eddig megtett körök: Alonso 104, Hamilton 89, Massa 87, Pérez 81, Gutiérrez 69, Bianchi 61, Vergne 52, Ericsson 38, Ricciardo 37, Maldonado 31, Button 20.

14.10 Alonso mai menete alapján holnap semmi akadálya sem lesz annak, hogy Räikkönen is teljesítsen egy nagydíj-szimulációt.

14.03 Alonso a 100. körénél jár, 1:39-es köridőket fut, nagyobb a tempója mindenki másénál.

14.01 Gutiérrez fél órás szünet után újra a pályán a Sauberrel.

13.59 A Ferrari éles SOS-kerékcserét hajtott végre, a szerelők az utolsó pillanatban szaladtak ki a garázsból, hogy elvégezzék a munkát.

13.53 A Renault cáfolta, hogy a határidő elhalasztását kérte volna, de azt elismerte, hogy kell még változtatnia a motoron. Emlékeztetett: „A V8-as motor befagyasztása után a hajtómű 95 százalékban megváltozott megbízhatóság céljából, és ez a tervünk most is." 

13.48 Pérez, Alonso, Vergne és Massa továbbra is köröz, de Gutiérrez bement a boxba. Ricciardo szűk negyedórás szünet után ismét a pályán, és már a 3. helyen.

13.46 A Renault a Ferrarihoz és a Mercedeshez hasonlóan homologizálta az erőforrását a mai határidő előtt. Ám a franciák kérésére módosíthatják ama beavatkozások listáját, amelyeket el lehet végezni a motorfejlesztési tilalom során.

13.41 Massa gyors kerékcsere után folytatta a nagydíj-szimulációt.

13.33 A Lotus bejelentette, hogy Maldonado napja véget ért. Mivel az utolsó két tesztnapon  Romain Grosjean ül az autóban, a venezuelait legközelebb az Ausztrál Nagydíjon látjuk az autóban.

13.31 Helyi idő szerint fél négy múlt, a hőmérséklet már csökken: a levegő 25, az aszfalt 33 fokos.

13.28 Ricciardo 1:37.6-os köre három tizeddel jobb a csütörtöki egyéni legjobbjánál. A negyedik helyre jött fel vele.

13.27 A Renault esetében, úgy tűnik, az a  fő probléma, hogy az energiaátalakító nincs teljesen összhangban a motorral. Ez nemcsak túlmelegedési problémákhoz vezet, hanem olykor le is állítja a motort. Ez lehet a magyarázat arra is, hogy Kobajasi tegnap háromszor is leállt még a boxutcában, és vissza kellett tolni a garázsba.

13.23 Alig több mint két óra van hátra a mai tesztből. Maldonado, Ricciardo és Pérez számára ma véget ér az idény előtti felkészülés, közülük egyedül Pérez lehet elégedett ezzel a két nappal.  Pedig az ő tesztidénye is rémesen kezdődött, a Force India csak Hülkenberg alatt működött rendesen. A Red Bull és a Lotus esetében továbbra is mindegy, ki ül benne, sok a baj.

Sergio Pérez elégedett lehet az utolsó két tesztnapjával (Fotó: Reuters)

13.14 Hamilton visszatért, és 1:39-es köröket fut. Most ő a leggyorsabb a pályán.

13.11 Az eddig megtett körök: Hamilton 72, Alonso 67, Massa 62, Gutiérrez 53, Bianchi 52, Pérez 45, Vergne 37, Ericsson 35, Maldonado 31, Ricciardo 30, Button 20.

13.09 Ricciardo volt a leggyorsabb az elmúlt percekben, de az ő menete volt a legrövidebb is, a boxba állása után  Pérez, Alonso, Massa, Vergne és Gutiérrez maradt a pályán.

13.04 A Williams a Twitteren megerősítette, hogy Massa versenyszimulációt hajt végre. „Lehet, hogy kívülről úgy tűnik, szimplán versenytávokat teljesítünk délutánonként, valójában ezek a menetek eltérnek egymástól, több dolgot is kipróbálunk. Megnézzük, mennyire agresszív taktikát lehet alkalmazni, és milyen beállításokkal lehet a legjobb köridőátlagot elérni úgy, hogy azért eljussunk a célig" – írta a csapat.

13.02 Pérez és Ricciardo 1:41.0-s kört futott, a Red Bull szokatlanul hosszú meneten van. Ricciardo igyekszik kihasználni utolsó óráit a szezon előtti tesztelésre.

13.00 Hamilton és Alonso a boxban. Massa 1:42-es körökkel kezdett, s mivel Bottas tegnapi programját másolja, bizonyára versenyszimulációt teljesít.

12.48 Ricciardo újra a boxban, Hamilton, Massa, Alonso, Ericsson és Bianchi viszont folyamatosan köröz. A Marussia már 42 kört teljesített, a múlt heti négy napon összesen 29-ig jutott.

12.41 A Red Bull a honlapján humoros blogbejegyzéssel reagált a BBC ma reggeli felvetésére, amely szerint Sebastian Vettel az első teszten Jerezben hangos hisztériát csapott, mielőtt hazaviharzott még jóval a tesztnapja befejezése előtt, mert elégedetlen volt az új autóval. A csapat biztosította a német szurkolóit, hogy a pilótából a negyedik vb-címe után sem lett hisztis primadonna, mint ahogy Adrian Newey sem felejtett el autót tervezni…

12.40 A Lotus jelezte, vizsgálja Maldonado leálláskor lángoló autóját…

12.34 Ricciardo feljött a hatodik helyre, miközben Alonso, Hamilton, Massa, Gutiérrez, Vergne és Pérez is a pályára hajtott.

12.30 Ricciardo az első a Red Bull-lal. A világbajnok csapatnak elmondhatatlan szüksége van egy problémamentes délutánra. 

Daniel Ricciardónak eddig ma sem volt lehetősége hosszú menetre a Red Bull-lal (Fotó: Reuters)

12.27 Már zöld is a lámpa.

12.26 Az E22 a garázsban, a platós kocsi kint a boxutcából, lassan újraindul a száguldás.

12.20 A platós kocsi elindult a boxutca felé a Lotusszal.

12.18 Ami a Lotust illeti, nem indult jól a délután, Maldonado csak remélheti, hogy nem ért véget az utolsó tesztnapja.

12.15 Közben a csapatok érdekvédelmi szervezete, a FOTA bejelentette, hogy megszűnt. A Red Bull, a Ferrari és a Sauber már eleve nem volt a tagja 2011 decembere óta.

12.13 Piros zászló. Nem tartott sokáig a teszt. Maldonado Lotusa állt le a 4-es kanyar után.

12.12 Alonso a boxban, Gutiérrez a pályán. A  Mercedes-motort használók még pihennek, emésztenek.

12.11 Rémy Taffin, a Renault egyik vezetője elmondta, nem feltétlenül a versenyszimulációk a legszükségesebbek az e heti teszten. „Az nem elég, hogy úgy megyünk Melbourne-be, hogy kibír az autó 60 kört, persze szavatolnunk kell, hogy nem 58 kör lesz, hanem 60. Ám hiába bírna ki az autó 60 kört, ha a rajtprocedúra során szétesik minden. Garantálnunk kell, hogy ez sem történhet meg" – mondta Taffin a Sky Sportsnak.

12.06 Alonso és Bianchi is a pályára hajtott.

12.05 Maldonado az első körében javított legjobbján, de maradt a 10. helyen. Csak Ericsson van mögötte. A Caterham eddigi legjobbja Bahreinben 1.8 másodperccel rosszabb, mint a Marussiáé.

12.02 Maldonado megelőzte a zöldeket, elsőnek ment ki a Lotusszal. Ericsson rögtön utána.

12.01 Ericsson beült a Ceterhambe. Lassan beindul a teszt?

11.53 Maradva egy kicsit a MotoGP-nél: a Ducati bejelentette, hogy az idén nem a gyári csapatok kategóriájában, hanem az Open géposztályban indul, azaz annak érdekében, hogy a futamokon nem a saját, hanem a közös számítógépes vezérlést használja, 5 helyett 12 motort használhat a szezon során, és egy versenyre 20 helyett 24 liter üzemanyag áll a rendelkezésére.

11.51 Húsz perce vége az ebédszünetnek, de még senki sincs a pályán.

Ilyen bütykölt hűtést alkalmaz ma a Red Bull (Fotó: Twitter/antoniogranato)

11.43 Közben a kétkerekűek is készülnek a szezonra, a MotoGP sepangi tesztjének pénteki napja alapján ott nincsenek nagy különbségek a gyártók között: Valentino Rossi Yamahája és Dani Pedrosa  Hondája 1:59.999-es idővel zárt holtversenyben az élen, Andrea Dovizioso Ducatija 68 ezreddel maradt el tőlük! A szezon március 23-án rajtol Katarban.

11.40 A McLaren Button autójának meghibásodása óta lázasan dolgozik, de nagy kérdés, mikor tud visszajönni a pályára az angol.

11.36 Akárcsak csütörtökön, ma is kicsit tovább tart a csapatok pihenője.

11.30 Újraindult a teszt. Délelőtt Hamilton volt a legelfoglaltabb  61 körrel, Ricciardóé a legkevesebb kör, 15.

11.28 A Renaut-motorokat használó csapatok  némi késlekedéssel kezdték meg a mai száguldást, mert a francia gyártó a Toro Rosso csütörtöki leállása után olyan problémára bukkant, amely miatt újra kellett programozni a motorvezérlő szoftvert, és ez eltartott egy darabig a csapatoknál.

11.08 Az állás az ebédszünetben. Folytatás 11.30-kor.

F1-ES TESZT, SZAHÍR, 2. NAP
1. Pérez (mexikói, Force India-Mercedes) 1:35.570 (33 kör)
2. Alonso (spanyol, Ferrari) 1:35.634 (45)
3. Button (brit, McLaren-Mercedes) 1:36.901 (20)
4. Bianchi (francia, Marussia-Ferrari) 1:38.198 (33)
5. Hamilton (brit, Mercedes) 1:39.041 (61)
6. Massa (brazil, Williams-Mercedes) 1:39.323 (44)
7. Vergne (francia, Toro Rosso-Renault) 1:39.756 (30)
8. Gutiérrez (mexikói, Sauber-Ferrari) 1:40.428 (42)
9. Ricciardo (ausztrál, Red Bull-Renault) 1:40.867 (15)
10. Maldonado (venezuelai, Lotus-Renault) 1:41.762 (24)
11. Ericsson (svéd, Caterham-Renault) 1:42.516 (22)

11.00 Kockás zászló, fél órás ebédszünet a csapatoknak és a pályabíróknak.

10.59 Massa is kijött még a délutáni nagydíj-szimulációja előtt, és kicsit javított az eredményén. Még Ricciardo is kijött egy körre a Red Bull-lal.

10.56 A tegnapi tesztnap videós összefoglalója: 

10.54 Bianchi is kijött, és visszavette a negyedik helyet a Marussiával Hamiltontól.

10.50 Csak Maldonado van a pályán.

10.49 Csak egy századot javított a Lotus pilótája. A mai legnagyobb végsebesség Vergne-é, 299-cel ment a célegyenesben a Toro Rosso-Renault-val a mérési pontnál.

10.45 Maldonado is elindult az utolsó negyedórára az ebéd előtt.

10.43 Már zajlik az FIA F1-es ülése, amelyen a Renault kérése mellett arról is tárgyalnak, hogy egy helyett három futamon duplázzák a pontokat, és hogy az időmérő utolsó szakaszába jutó pilótáknak ne azon a gumin kelljen rajtolniuk, amelyen a harmadik szakaszbeli leggyorsabb körüket elérik, hanem azokon, amelyekkel a 2. szakaszban a leggyorsabbak. Így a harmadik etapra mindenki extra készlet  abroncsot kapna, és nem kellene taktikázni a záró tíz percben.

10.40 Hamilton befejezte hosszú menetét, Alonso és Pérez a gyors köre után a boxba hajtott, Massa és Vergne van a pályán.

10.39 Alonso abszolút legjobb időt ment az első szektorban, de utána visszavett, és nem javított az eredményén. Pérez 1:36.4-es kört ment.

10.36 A túraautó-világbajnokságban induló Citroën bejelentette, hogy Yvan Muller, Sébastien Loeb és José María López mellett a kínai MaCsing Hua lesz a negyedik pilótája. A néhai F1-es HRT-csapat tesztpilótája nem teljesíti az egész szezont, csak az ázsiai futamokon indul el.

10.34 A Red Bull igyekszik hasznosan eltölteni a mai napot, Ricciardo ki-be hajt a boxba, és kerékcseréket gyakorol a csapat.

10.31 Hamilton az 1:39.0-s gyors körét frissen kapott közepesen kemény gumikon érte el a versenyszimuláció alatt.

Hamilton kerékcseréje a versenyszimuláció alatt (Fotó: Twitter/MercedesAMGF1)

10.30 A Caterham végzett az autó összerakásával, Ericsson újra a pályán. Még fél óra van az ebédszünetig, amely fél órán át tart majd,. és amely miatt a napi teszt 15.30-kor ér véget.

10.29 Az RB 10-esen újra gyorsan barkácsolt hűtőnyílások láthatóak, ezeket már Jerezben és a múlt heti bahreini teszten is észre lehetett venni valamilyen formában.

10.26 Hamilton folytatja versenyszimulációját, és ahogy fogy az üzemanyag, úgy gyorsul a Mercedes.  Az angol már a negyedik az időlistán. Bianchiis köröz a Marussiával, Ricciardo két mért kör után visszakormányozta a Red Bullt a boxba.

10.25 A McLaren az ebédszünet előtt nem tér vissza a pályára Button leállása után.

10.22 Gutiérrez azonnal visszaelőzte a két renault-st. Alonso feljött a második helyre a Ferrarival. Ez a Ferrari idei leggyorsabb köre Szahírban.

10.21 Ricciardo is a listára került, a 8. helyen áll Maldonado előtt.

10.18 A német Auto Motor und Sport újabb exkluzív információja: ma mégsem döntenek arról, melyik csapat csatlakozhat jövőre az F1-es mezőnyhöz. Még nem sikerült kiválasztani, melyik jelentkező a legmegfelelőbb.

10.12 Pérez egy másodpercet faragott a legjobb mai köridőből. Még három tizeddel elmarad a tegnapi legjobbjától.

10.10 A rövid felhősödést követően újra szikrázó a napsütés, a levegő 27,, az aszfalt 43 fokos.

10.06 A Caterhamnél új elemeket szerelnek az autóra, amelyek most érkeztek Angliából. Kétséges, hogy a CT05-ös még a 11 órakor kezdődő ebédszünet előtt visszamegy a pályára.

10.03 Hamilton is visszatért a pályára, folytatja versenyszimulációját, a legutóbbi köre 1:41.707 volt.

9.58 Massa megelőzte Vergne-t, miközben a Williamsszel a beállításokat próbálgatja.

9.53 Maldonado is kiment a Lotusszal. Pérez máris 1:36-os kört ment.

9.51 Újra szabad a pálya, Pérez és Gutiérrez ki is hajtott.

A McLaren okozta a legutóbbi piros zászlós szünetet (Fotó: Action Images)

9.50 Az eddig megtett körök: Hamilton 37, Alonso 32, Pérez 22, Gutiérrez, Bianchi 21-21, Button 20, Massa 19, Vergne 17, Ericsson 15, Maldonado 5, Ricciardo 4.

9.47 A legnagyobb végsebességekről. Alonso a Ferrarival 336 kilométer per órás sebességet ért el a múlt héten, de szélárnyékban. A Mercedes részéről az egyik Williams 330-cal ment, míg a Renault-k közül a múlt héten Vettel volt a leggyorsabb 310-zel.

9.42 A McLaren már fent van a platós kocsin, a pálya utolsó harmadában állt le az egyik egyenesben.

9.34 Alonso a leggyorsabb körén volt, Hamilton a szimulációt szakította félbe. Tegnap az első három piros zászlót Renault-motoros autó okozta, most a Mercedes csapatai felelősek a megszakításokért.

9.33 Piros zászló, Button McLaren-Mercedese állt le.

9.32 Maldonado újra a pályán, és mért kört is futott a Lotusszal. Már csak a Red Bull első mért körére várunk.

9.31 Hamilton 19 kör után kerékcserére a boxba hajtott, új készlet kemény keverékű gumiján fél másodpercet lefaragott eddigi legjobbjából. Folytatja a nagydíj-szimulációt.

9.30 Az FIA tanácsa ma 10.30-kor ülésezik, ekkor vitatják meg a Renault kérelmét és azt is, melyik jelentkező kap engedélyt arra, hogy 2015-ben 12. csapatként csatlakozzon az F1-es mezőnyhöz.

9.23 A német Auto Motor und Sport szerint a Renault azt kéri az FIA-tól, hogy a mai napról későbbre helyezze át a motorok véglegesítését. Az eddigi tesztek után nem meglepő, hogy lobbiznak a franciák. A német lap szerint hét-három hónapos halasztásról lenne szó, a Renault-nak így lenne esélye a Mercedeséhez és a Ferrariéhoz hasonló teljesítményű motor fejlesztésére. Ám erre a két riválisnak is az áldását kell adnia.

9.22 Vergne Massa elé ugrott, megvan Gutiérrez első köre.

9.18 Massa, Vergne és Gutiérrez is kiment.

9.16 Hamilton és Ericsson van a pályán. A Mercedes-pilóta 1:41-es körökkel kezdte hosszú etapját, most 1:42-eseket fut.

9.13 Közben a Mercedes Paul di Resta után Vitalij Petrovról is bejelentette, hogy a 2014-es évben a német túraautó-bajnokságban versenyez. A  két korábbi F1-es pilótát április első napjaiban teszten, június első napján versenyezni is láthatjuk a Hungaroringen a DTM-ben.

9.11 Hamilton hosszú menetet teljesít a Mercedesszel, a korábbi leállása tényleg csak kicsúszás lehetett.

9.03 Maldonado tegnap próbált derűlátó maradni.„Jelenleg 10 kört tudunk megtenni egyhuzamban, ami nem rossz, de az lenne az igazi, ha 20-25 körös etapok is mennének. A Renault nem százszázalékos még, de együtt dolgozunk a megoldáson. Két hetünk és három tesztnapunk maradt, ez még elég lehet" – mondta a venezuelai, aki korábbi két köre óta nem volt a pályán.

Maldonado a boxban vesztegel (Fotó: Twitter/Lotus_F1Team)

9.00 Nagy lett a forgalom a pályán, Button, Bianchi, Alonso, Massa és Hamilton is köröz.

8.54 Bianchi kiment a pályára, így már most nyolc körnél jár – a múlt héten két nap alatt jutott eddig.

8.50 Ki is ment a 2009-es világbajnok, egyedül köröz a pályán. Hamilton visszaült a Mercedesbe.

8.47 Button hosszan elbeszélget versenymérnökével, mielőtt a pályára hajt a McLarennel.

8.44 Ricciardo túl a második próbakörén, megtett körök számában utolérte Maldonadót.

8.43 Räikkönen tegnap ilyenkor hosszú órákra eltűnt a Ferrari garázsában, ezzel szemben Alonso a 20. körénél jár az F14 T-vel.

8.40 Massa utolérte Vergne-t a célegyenesben, de előzés helyett visszavett, és  űrt hagyott maga előtt a pályán.

8.37 Az eddig megtett körök: Pérez 17, Alonso 16, Hamilton 14, Gutiérrez 10, Button 8, Bianchi 7, Vergne 6, Massa 5, Ericsson 4, Maldonado 2, Ricciardo1.

8.34 Kinyílt a kapu a világbajnoknál, Ricciardo elhagyta a boxutcát. Massának megvan az első mért köre.

8.30 Bianchi máris hét körnél jár, azaz csak eggyel maradt el múlt heti összteljesítményétől. A Red Bull szerelői zárt garázsajtó mögött dolgoznak.

8.29 „A kavicságyat is teszteltük egy kicsit. Az autót most ellenőrizzük" – írta a Mercedes Hamilton leállása után.

8.26 Bianchi is a listán a Marussiával. A francia egy hete két nap alatt nyolc kört ment, van mit bepótolnia.

8.24 Pérez újra az élen, 1:37 alatt. Button a második.

8.22 Massa mellett Button, Pérez, Gutiérrez és Ericsson van a pályán. A Red Bullnak továbbra sincs nyoma.

8.21 A Williams tervei szerint Massa délelőtt rövidebb meneteket teljesít, majd az ebédszünet után jön a nagydíj-szimuláció.

8.20 A Mercedes újra a boxban, újra szabad a pálya.

8.08 Piros zászló, amely megerősíti Rosberg korábbi szavait: Hamilton Mercedese állt le a pályán. A W05-ös a 3-as kanyar mellett vesztegel.

8.07 A Marussia tervei szerint a délelőtti rövid etapokat délután hosszabb menetek követik majd.

8.05 Az eddig megtett körök: Pérez, Hamilton 12-12, Alonso 11, Gutiérrez 7, Ericsson 4, Button, Maldonado 2-2, Massa, Bianchi, Vergne 1-1, Ricciardo 0.

Nem mondanánk, hogy Rosberg maradéktalanul elégedett – vagy csak óvatos? (Fotó: Action Images)

8.02 A Mercedes számára jól alakult eddig a tesztelés, de Nico Rosberg vigyáz arra, hogy visszafogott maradjon. Mint mondta, apró problémák még őket is gyakran hátráltatják. „Optimista vagyok, de hogy magabiztos is? A sebesség nem sokat segít, ha nem tudjuk befejezni a versenyt. Mindennek tökéletesen kell működnie, márpedig ezt a szintet nem értük el, és már csak néhány napunk van. Remélem, elkészülünk Melbourne-ig" – mondta a tesztsorozat kilométerkirálya.

7.54 Alonso a pályán, és azonnal az élen. Ericssonnak is megvan a mért köre.

7.52 Ricciardo szerint a Red Bull teendői csak sűrűsödnek. „Egy hete azt csináltuk, amit Jerezben kellett volna, most ott járunk, ahol az első bahreini teszt elején kellett volna. Természetesen lemaradtunk, de amíg kívülről csak a legjobb köridőt és a körök számát látják az emberek, mi tudjuk, hogy az autó gyors lesz. Biztosan nem úgy érkezik a csapat Melbourne-be, mint az előző években, de ki tudja, talán összeszedjük magunkat" – mondta az ausztrál.

7.46 Gutiérrez jött ki pár körre, de miután visszagurult a boxba, csend lett a pályán.

7.43 Korábbi bejegyzésünkkel ellentétben a Red Bullra még várunk, a világbajnok istálló új autója nem volt kint a pályán. A többiek megkezdték a tesztet.

7.41 A Ferrari és a Lotus egy-egy körre jön ki, furcsa szenzorokkal felszerelve.

7.35 Pérez újra a boxban, Hamilton 1:40-es köröket ró.

7.32 Felhők érkeztek a pálya fölé. Nem valószínű, hogy eső lesz, de már ez is furcsa az elmúlt pár nap után. A hőmérséklet 22 fokra esett vissza.

7.31 Hamilton is nagydíj-szimulációra vágyik, s bár még nem biztos, hogy ezt teljesíti, az első mért köre megvan.

7.29 Miután Kimi Räikkönen csütörtökön csak 54 kört tudott megtenni a Ferrarival, a finn világbajnok elmondta, pénteken, azaz utolsó tesztnapján mindenképp szeretne versenytávot teljesíteni. A pilóta nem aggódik a megbízhatóság miatt, állítása szerint gond nélkül teljesíthetnek hosszabb etapokat is.

„Ha száz kört akartunk volna megtenni, száz kört tettünk volna meg. De másról szólt a programunk, először is tudnunk kell, merre induljunk el. Nem aggódom, bízom benne, hogy szombaton sikerült nekem is versenyszimulációt teljesítenem, ami Fernandónak már megvolt. Mindenképpen megpróbálom" – mondta a finn.

7.26 Gyorsan javított a mexikói, már 1:39 alatt van.

7.24 A Red Bullhoz rengeteg csomag érkezett éjszaka, nincs hiány új alkatrészekben. Az akarat megvan a világbajnoknál, csak az a kérdés, mikorra áll össze az RB10-es.

7.22: Pérezé a nap első mért köre: 1:46.166. Több mint 11 másodpercre a tegnapi legjobbjától.

7.20 A Red Bullnál Ricciardo csütörtökön jól kezdett, de abban a pillanatban, hogy terhelni kezdték az autót, a már krónikus hűtési probléma megint jelentkezett. Andy Damerum, a csapat versenymérnöki koordinátora néhány részletet is elárult a hibáról a nap végén: „Amikor kiküldtük Danielt egy hosszabb etapra, nagyjából öt kör után félbe kellett szakítani menetét, mert hibákat észleltünk a szenzorokon. Amikor átvizsgáltuk az autót, láttuk, hogy a kipufogóval van gond. Délután emiatt hosszú időt töltöttünk a garázsban, de a nap végén néhány kört még meg tudtunk tenni."

7.15 A Renault a korábbi gondok ellenére bízik benne, hogy ma eljutnak a partnerei arra a szintre, hogy versenyszimulációkat hajtsanak végre. Maldonado és Ricciardo számára különösen fontos lenne ez, hiszen szombaton és vasárnap már csapattársuk ül az autóban.

Maldonado autójából kiszerelték a csütörtökön meghibásodó új kipufogót (Fotó: Action Images)

7.12 Alonso, Button és Hamilton volt kint tovább (vagy újra), de mért körük még nincs. Most üres a pálya.

7.10 Hamilton, Ericsson, Maldonado, Ricciardo és Vergne is túl a próbakörén. Már mindegyik csapat elkezdte a körözést, igaz, többségük egy-egy körrel.

7.07 A Force India nem szórakozik. „A mi Sergio Pérezünk  ott folytatná, ahol tegnap abbahagyta: az eredménylista tetején és 105 kör megtételével" – írta a csapat a Twitteren.

7.05 A McLaren általában nem szokta úgy rotálni a pilótáit, mint a többi csapat a teszteken, most azért megy felváltva Szahírban Button és Magnussen, mert csak az utolsó két napon kerülnek fel az MP4-29-re az Ausztrál Nagydíjra készült fejlesztések.

7.03 Alonso, Pérez és Gutiérrez máris a pályán. Bianchi, Button és Massa követte őket.

7.02 A Sauber már arra emlékeztet, hogy két hét múlva ilyenkor az Ausztrál GP második szabadedzése zajlik majd. 

7.01 Zöld a lámpa a boxutca végén, elkezdődött a tesztidény 10. napja.

6.57 A Renault a csütörtöki tesztnapon a partnereit ért problémák ellenére állítja, nincs gondja  azzal, hogy a motorszállítóknak péntekig kell leadniuk erőforrásaikat az FIA-nak a kötelező homologizációra, vagyis onnantól elviekben már nem módosíthatnak a turbókon. Bár a Renault bevallottan hátrányban van vetélytársaihoz képest, a franciák elmondták, nem aggódnak, mert a szabályok a továbbiakban is lehetővé tesznek apróbb módosításokat, ha azok nem a teljesítmény növelését szolgálják.

EZ VOLT AZ 1. NAP: Fogy az idő, egy helyben toporog a Red Bull és a Lotus

6.53 Máris nagyszerű idő van Szahírban, a levegő 25, az aszfalt 29 fokos.

6.50 Három nap maradt hátra az F1-es csapatok téli teszteléséből. Vannak pilóták, akik számárta a mai az utolsó alkalom, hogy autóba üljenek a két hét múlva esedékes idénynyitó előtt:  Daniel Ricciardo és Pastor Maldonado számára kulcsfontosságú, hogy végre menjen a Red Bull, illetve a Lotus, míg a csütörtöki tesztnapot az élen záró Sergio Pérez sokkal nyugodtabb lehet náluk. A többi csapatnál Lewis Hamilton, Fernando Alonso, Jenson Button, Esteban Gutiérrez, Jean-Éric Vergne, Felipe Massa, Jules Bianchi és Marcus Ericsson kap lehetőséget.

A MÁSODIK BAHREINI TESZT BEOSZTÁSA
  csütörtök péntek szombat vasárnap
RED BULL Daniel Ricciardo
Daniel Ricciardo Sebastian Vettel
Sebastian Vettel
MERCEDES Nico Rosberg
Lewis Hamilton
Nico Rosberg
Lewis Hamilton
FERRARI Kimi Räikkönen
Fernando Alonso
Kimi Räikkönen
Fernando Alonso
LOTUS Pastor Maldonado
Pastor Maldonado Romain Grosjean
Romain Grosjean
McLAREN Kevin Magnussen
Jenson Button
Kevin Magnussen
Jenson Button
FORCE INDIA Sergio Pérez
Sergio Pérez
Nico Hülkenberg
Nico Hülkenberg
SAUBER Adrian Sutil
Esteban Gutiérrez
Adrian Sutil
Esteban Gutiérrez 
TORO ROSSO Danyiil Kvjat
Jean-Éric Vergne
Danyiil Kvjat Jean-Éric Vergne
WILLIAMS Valtteri Bottas
Felipe Massa
Felipe Massa
Valtteri Bottas 
MARUSSIA Max Chilton
Jules Bianchi
Jules Bianchi
Max Chilton
CATERHAM Kobajasi Kamui
Marcus Ericsson
Kobajasi Kamui
Marcus Ericsson

F1-ES TESZT, SZAHÍR, AZ 1. NAP EREDMÉNYLISTÁJA
1. Pérez (mexikói, Force India-Mercedes) 1:35.290 (104 kör)
2. Bottas (finn, Williams-Mercedes) 1:36.184 (127)
3. Räikkönen (finn, Ferrari) 1:36.432 (53)
4. Rosberg (német, Mercedes) 1:36.624 (89)
5. Sutil (német, Sauber-Ferrari) 1:37.700 (88)
6. Magnussen (dán, McLaren-Mercedes) 1:37.825 (109)
7. Ricciardo (ausztrál, Red Bull-Renault) 1:37.908 (35)
8. Chilton (brit, Marussia-Ferrari) 1:38.610 (44)
9. Kvjat (orosz, Toro Rosso-Renault) 1:39.242 (56)
10. Maldonado (venezuelai, Lotus-Renault) 1:40.599 (31)
11. Kobajasi (japán, Caterham-Renault) 1:42.285 (19)