BALHÉVAL INDULT A SZINGAPÚRI HÉTVÉGE. Nem sokkal az első szabadedzés kezdete előtt látott napvilágot a hír, miszerint a Red Bull és az Aston Martin szabálysértést követett el tavaly a költséghatár túllépésével. Ráadásul a feltételezések alapján előbbi istálló, amely végül Max Verstappen révén elhódította az egyéni világbajnoki címet, jelentős mértékben túlköltekezett. Persze a vb-párharc sokba került a Red Bull számára, de sokakban felmerült a kérdés, hogy a konstruktőri vb-t csupán a hetedik helyen záró Aston Martinnál mire költöttek annyi pénzt...

 

AMIHEZ A FERRARI-RAJONGÓK MÁR HOZZÁSZOKTAK... A Red Bulltól nem megszokott hiba vetett véget Verstappen álmaink a szingapúri pole pozícióról. A címvédő autójába ugyanis kissé kevesebb üzemanyagot töltöttek, mint ami szükséges lett volna ahhoz, hogy kellő számú kört teljesítsen a Q3 végéig, és maradjon az FIA szabályai által előírt mennyiségű az időmérőt követő vizsgálatokra. A Ferrari rajongói ilyenen valószínűleg már meg sem lepődtek volna, a Red Bullnál viszont nemigen láttunk ilyen bakit az utóbbi időben.

 

Verstappen egyébként nem fogadta jól, amikor csapata kétszer is arra kérte, hogy hajtson be a bokszutcába a gyors köre végén. Már a csapatrádión is hangot adott a dühének, a leintést követően pedig egyszerűen elfogadhatatlannak nevezte a hibát. A második vb-címére tovább váró holland nem az a versenyzője a mezőnynek, aki leszegett fejjel tűri, ha önhibáján kívül marad le egy pole-ról.


A MOTOROSOK BÁTRABBAK LENNÉNEK? Vasárnap nemcsak az autó- , hanem a motorsport királykategóriájában is rendeztek versenyt, ráadásul a MotoGP Thaiföldi Nagydíján szingapúrinál jóval nagyobb eső, ennek következtében pedig sokkal keményebb körülmények nehezítették a versenyzők dolgát.

MEGVAN AZ ÉV SPORTBÍRÓJA. Eseménydús versenyt hozott az idény 17. állomása, legalábbis ha a kiesők számát tekintjük. A lassan felszáradó pályán sokan hibáztak, a hat kieső több mint fele a fallal (vagy egymással) való találkozás miatt volt kénytelen feladni a versenyt, ám a befutók közül is akadt, aki a verseny alatt megjárta valamelyik bukóteret vagy akár a falat enyhén eltalálta. A hibázók közül azonban nem csak a versenyzőket érdemes kiemelni – az alábbi videó bemutatja azt a sportbírót, aki simán lengette a zöld zászlót, miután Cunoda Juki belehajtott a gumifalba.


SERGIO PÉREZ, AZ UTCAI PÁLYÁK MESTERE. Negyedik futamgyőzelmét aratta a mexikói pilóta múlt vasárnap, ráadásul a négyből három sikerét nem klasszikus versenypályán érte el. Pérez így elmondhatja, hogy Bakiban, Monacóban és Szingapúrban is pezsgőzhetett már a dobogó legfelső fokán.

SZINGAPÚRI NAGYDÍJ, A VERSENY VÉGEREDMÉNYE
1.
Sergio Pérez
 mexikói Red Bull-Honda 2:02:15.238* 
  2. Charles Leclerc monacói Ferrari 2.595 mp h.  
  3. Carlos Sainz spanyol Ferrari 15.305 mp h.  
  4. Lando Norris brit McLaren-Mercedes 26.133 mp h.  
  5. Daniel Ricciardo ausztrál McLaren-Mercedes 58.282 mp h.  
  6. Lance Stroll kanadai Aston Martin-Mercedes 1:01.330 p h.  
  7. Max Verstappen holland Red Bull-Honda 1:03.825 p h.  
  8. Sebastian Vettel német Aston Martin-Mercedes 1:05.032 p h.  
  9. Lewis Hamilton brit Mercedes 1:06.515 p h.  
10. Pierre Gasly francia AlphaTauri-Honda 1:14.576 p h.  
11. Valtteri Bottas finn Alfa Romeo-Ferrari 1:33.844 p h.  
12. Kevin Magnussen dán Haas-Ferrari 1:37.610 p h.  
13. Mick Schumacher német Haas-Ferrari 1 kör h.  
14. George Russell brit Mercedes 2 kör h.  
  FELADTÁK     Megtett körök Kiesés oka
  Cunoda Juki japán AlphaTauri-Honda 34 feladta
  Esteban Ocon francia Alpine-Renault 26 feladta
  Alexander Albon thaiföldi Williams-Mercedes 25 feladta
  Fernando Alonso spanyol Alpine-Renault 20 feladta
  Nicholas Latifi kanadai Williams-Mercedes 7 feladta
  Csou Kuan-jü kínai Alfa Romeo-Ferrari 6 feladta
*:Pérez utólag 5 másodperces időbüntetésben részesült
A VB ÁLLÁSA
PILÓTÁK GYŐZELEM DOBOGÓ PONTSZERZÉS LEGGYORSABB KÖRÖK PONT
  1. Max Verstappen 11 13 15 5 341
  2. Charles Leclerc 3 8 14 3 237
  3. Sergio Pérez 2 8 15 3 235
  4. George Russell 7 15 203
  5. Carlos Sainz 1 8 15 2 202
  6. Lewis Hamilton 6 15 2 170
  7. Lando Norris 1 13 1 100
  8. Esteban Ocon 12   66
  9. Fernando Alonso 11   59
10. Valtteri Bottas 7   46
11. Daniel Ricciardo 6   29
12. Sebastian Vettel 7   24
13. Pierre Gasly 6   23
14. Kevin Magnussen 5   22
15. Lance Stroll 6   13
16. Mick Schumacher 2   12
17. Cunoda Juki 3   11
18. Csou Kuan-jü 3     6
19. Alexander Albon 3     4
20. Nyck de Vries 1     2
KONSTRUKTŐRÖK  
  1. Red Bull-Honda 576
  2. Ferrari 439
  3. Mercedes 373
  4. McLaren-Mercedes 129
  5. Alpine-Renault 125
  6. Alfa Romeo-Ferrari   52
  7. Aston Martin-Mercedes   37
  8. Haas-Ferrari   34
  9. AlphaTauri-Honda   34
10. Williams-Mercedes     6