Verstappen arra számít, hogy Hamiltonnak vasárnap nehezebb dolga lesz (Fotó: AFP)

 

Valtteri Bottas remek rajtot vett a lágy gumikon, amit követően már nem engedte ki a kezei közül az első helyet, s amellett, hogy a csapattársa fő riválisától, Max Verstappentől csent el egy pozíciót és pontot, három pontot gyűjtött, valamint kisajátította az első rajtkockát is a vasárnapi versenyre. 

„A rajt kulcsfontosságú volt. Kockáztattunk a lágy gumikkal, tudtuk, hogy a startnál profitálhatunk belőle, és be is jött, de a vége eléggé nehéz volt. Max ugyanakkor már több hétvégén is szenvedett azzal, hogy kövessen, szóval örülök, hogy minden összeállt."

1.  SAO PAULÓ-I NAGYDÍJ
NOVEMBER 12., PÉNTEK
1. szabadedzés: 1. Hamilton 1:09.050
Időmérő: 1. Hamilton 1:07.934
NOVEMBER 13., SZOMBAT
2. szabadedzés: 1. Alonso 1:11.238
Sprintkvalifikáció: 1. Bottas, 2. Verstappen, 3. Sainz
NOVEMBER 14., VASÁRNAP
A verseny (71 kör, 305.909 km) rajtja: 18.00
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK
November 21., 15.00Katari Nagydíj, Lusail
December 5., 18.30Szaúdi Nagydíj, Dzsidda
December 12, 14.00Abu-dzabi Nagydíj, Abu-Dzabi

Verstappen elrugaszkodása nem igazán sikerült jól, s az első kör végén a harmadik helyre szorult vissza Bottas, illetve Carlos Sainz Jr. mögé. Noha a holland a Ferrari spanyolját viszonylag gyorsan maga mögé tudta utasítani, és DRS-távolságon belülre is felért a Mercedesre, végül meg kellett elégednie a második pozícióval, aminek révén 21 pontra növelte az előnyét az egyéni vb-összetettben. 

„A rajtom nem sikerült kifejezetten jól, és az sem segített, hogy a keményebb keveréken voltunk. Nehéz volt jó tapadást elérni ezeken az abroncsokon, de a tempónk összességében rendben volt. Ugyanakkor amint felérsz valakire, eléggé nehéz előzni, ráadásul a Mercedes eléggé gyors az egyenesben is. Nagyon jól kell venned az utolsó kanyart ahhoz, hogy előzni tudj, ez ma sajnos nem jött össze, de holnap újra megpróbálom."

A holland ezt követően Hamilton felzárkózásáról is véleményt formált. „Nyilván aggasztónak tűnik, de ha megnézzük, hogy a harmadik helyezett lemaradása már tizennyolc másodperc volt, az jól mutatja, hogy mennyivel lassabbak voltak. Az első tíz autót így egészen könnyen letudod, hiszen mérföldekkel lassabbak. Persze ettől még gyors volt. Vasárnap ugyanakkor mások lesznek a körülmények, a pálya hőmérséklete majdnem megduplázódik, és onnantól minden kicsit nehezebbé válik."

Sainz parádés startot vett, és egy ideig a második helyen is haladt, majd később sikerült visszavernie Sergio Pérez támadásait is, aminek köszönhetően meg tudta tartani az egy pontot érő harmadik pozíciót –  ez mindenképpen fontos volt a Ferrari számára a konstruktőri harmadik helyért zajló csatában. 

„Nagyon jól sikerült a rajtom, ami azért volt fontos, mert mindenképpen javítani szerettem volna az elrugaszkodásaimon az év második felében, szóval ez most nagy önbizalomlöket. Az első három kanyarban támadó üzemmódban vezettem, és azon voltam, hogy pozíciókat nyerjek. Kicsit meleg volt a helyzet Maxszel és Checóval, de megoldottuk. Nehéz volt a lágyakon kitartani, de sikerült magam mögött tartanom Checót."

Hamilton a kizárását követően a mezőny végéről, vagyis a 20. pozícióból kezdhette meg a felzárkózást, s parádés rajtja után mint kés a vajon haladt át vetélytársain, s egészen az ötödik helyig küzdötte vissza magát a 24. körös versenyen. A brit a motorcsereelemért járó büntetését követően így vasárnap a tizedik helyről kezdheti meg az újabb felkapaszkodást.

Egyáltalán nem volt könnyű, míg a csapat a sportfelügyelőkkel egyeztetett, én csak próbáltam a saját munkámra összpontosítani, dolgoztam a mérnökeimmel, próbáltam a szerelőkkel együtt megtartani a jó hangulatot, és igyekeztem nem a történésekre gondolni. Lesújtó volt hallani az ítéletet, de nem hagyhatod, hogy ez lehúzzon. Leszegett fejjel menni kell tovább, szóval rendeztem a gondoltaimat, és arra fókuszáltam, mit tudok tenni. Mindent beleadtam. Őszintén fogalmam sem volt, mi lehetséges, nem tűztem ki magam elé sem minimum, sem maximum célokat."

Amikor elindultam a felvezető körre a mezőny végén, azt gondoltam, talán sikerülhet felzárkózni a tizedik helyre. Aztán azt mondtam, rendben, az a célom, hogy a minél előrébb törjek. Aztán hirtelen sokkal gyorsabban ment a felzárkózás. Sokféle dolgot használtam ma hajtóerőként. Sosem adhatod fel, nyomnod kell tovább."

Az időmérő után történtekről, valamint a sprintkvalifikációról az „ezüstnyilak" csapatfőnöke, Toto Wolff is kifejtette a véleményét. „Néha a legfrusztrálóbb történések után csodálatos hatvan percet láthatsz. Valtteri végig az irányítása alatt tartotta a versenyt, nagyszerű autója, stratégiája és végsebessége volt, és egyszerűen briliáns, ahogyan nem engedte igazán közel magához a másik srácot. Lewis eközben tizenhat előzést mutatott be az ötödik helyig vezető útján, és ez remek lehetőséget teremt rá, hogy néhány pillanatig megfeledkezzünk a politikáról és egyszerűen csak a versenyzésre összpontosítsunk."

SAO PAULÓ-I NAGYDÍJ, A SPRINTKVALIFIKÁCIÓ VÉGEREDMÉNYE
  1Valtteri Bottas
finn
Mercedes
29:09.559
  2. Max Verstappen holland Red Bull-Honda 1.170 mp h.
  3. Carlos Sainz spanyol Ferrari 18.723 mp h.
  4. Sergio Pérez mexikói Red Bull-Honda 19.787 mp h.
  5. Lewis Hamilton* brit Mercedes 20.872 mp h.
  6. Lando Norris brit McLaren-Mercedes 22.558 mp h.
  7. Charles Leclerc monacói Ferrari 25.056 mp h.
  8. Pierre Gasly francia AlphaTauri-Honda 34.158 mp h.
  9. Esteban Ocon francia Alpine-Renault 34.632 mp h.
10. Sebastian Vettel német Aston Martin-Mercedes 34.867 mp h.
11. Daniel Ricciardo ausztrál McLaren-Mercedes 35.869 mp h.
12. Fernando Alonso spanyol Alpine-Renault 36.578 mp h.
13. Antonio Giovinazzi olasz Alfa Romeo-Ferrari 41.880 mp h.
14. Lance Stroll kanadai Aston Martin-Mercedes 44.037 mp h.
15. Cunoda Juki japán AlphaTauri-Honda 46.150 mp h.
16. Nicholas Latifi kanadai Williams-Mercedes 46.760 mp h.
17. George Russell brit Williams-Mercedes 47.739 mp h.
18. Kimi Räikkönen finn Alfa Romeo-Ferrari 50.014 mp h.
19. Mick Schumacher német Haas-Ferrari 1:01.680 p h.
20. Nyikita Mazepin orosz Haas-Ferrari 1:07.474 p h.
  *: 5 helyes rajtbüntetés motorelemcseréért