Lewis Hamilton újabb nehéz versenyen van túl, de örül, hogy legalább sikerült néhány pontot szereznie (Fotó: AFP)

 

A Ferrari tempója igen meggyőző volt Miamiban, ám a futam inkább Max Verstappenről szólt. Bár a rajtnál még nem jött össze az előzés, a címvédő Red Bull-pilóta közel tudott maradni Charles Leclerc-hez, s amint lehetősége nyílt rá, átvette a vezetést. A verseny hajrája és a biztonsági autó pályára küldése lehetőséget nyitott Leclerc számára a visszatámadásra, mégis Verstappen örülhetett az első Miami Nagydíj végén.

„Tudtam, hogy nehéz dolgom lesz egészen a futam végéig, mert fizikailag is nagyon igénybe vett a verseny – árulta el a holland. – Tisztában voltam azzal, hogy utolsó tíz körömet nagyon meg kell nyomnom, de egy ilyen pályán ez nem könnyű. A futam elején szenvedtem kicsit a gumik felmelegítésével, és többet csúszkáltam, mint szerettem volna, de amint az abroncsok megfelelő hőmérsékleten voltak, jobb lett a tempóm, és használni tudtam a DRS-t, ami elengedhetetlen volt.”

1. MIAMI NAGYDÍJ
MÁJUS 6., PÉNTEK
1. szabadedzés: 1. Leclerc 1:31.098
2. szabadedzés: 1. Russell 1:29.938
MÁJUS 7., SZOMBAT
3. szabadedzés: 1.Pérez 1:30.304
Időmérő: 1. Leclerc 1:28.796
MÁJUS 8., VASÁRNAP
A verseny: 1. Verstappen, 2. Leclerc, 3. Sainz
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK
Május 22., 15.00Spanyol Nagydíj, Barcelona
Május 29., 15.00Monacói Nagydíj, Monte-Carlo
Június 12. 13.00Azeri Nagydíj, Baki

Charles Leclerc szerint részben a gumik miatt maradt alul a Ferrari a Red Bull-lal szemben Miamiban, s felhívta a figyelmet arra, hogy idén folyamatosan a maximumot kell nyújtaniuk, hogy ne maradjanak le.

„A szezon közbeni fejlesztések fontosak lesznek, és remélem, hogy sikerül előrébb lépnünk a következő futamokra, mert az első perctől szoros a verseny – mondta Leclerc. – Eléggé szenvedtünk a közepes gumikon ezen a versenyen, különösen az első etapon, amikor megelőztek. Ez kissé megnehezítette a dolgunkat, de a kemény keveréken nagyon versenyképesek voltunk, így azt gondoltam, hogy elkaphatom Maxot. Előnyben voltak a tempótban, de élveztem a versenyzést.”

Az előző két futam igen hamar véget ért Carlos Sainz Jr. számára, ám Miamiban sikerült jó eredménnyel hozni a Ferrarinak a dupla dobogós helyezést. A spanyol versenyző reméli, hogy innen felfelé vezet az út – főleg mert ezek után Barcelonába utazik a mezőny.

„Néhány eseménydús verseny után jó végre visszatérni a dobogóra, főleg két autóval – mondta Sainz. – Összeségében ez egy erős, de kemény verseny volt. A nyakam még a leintés után sem volt teljesen jól, a futam közben pedig hátráltatott is kicsit. Kemény volt védekezni Checo ellen, aki új közepes gumikon érkezett az újraindítás után, hiszen egy apró hiba is a harmadik pozícióba került volna. Viszont sikerült visszavernem a támadásait, amiért dobogós helyezés lett a jutalom. Úgy gondolom, szükségem volt egy ilyen futamra, hogy visszakerüljek a helyes irányba, és legyen miből építkeznem a következő versenyeken. Ezután a hazai futamom jön, és biztosra megyünk, hogy a legjobb formában utazunk oda.”

Nem csak a mezőny legelején láthattunk csatát a Ferrari és a Red Bull között, rögtön Verstappenék mögött Sergio Pérez Carlos Sainz Jr.-t próbálta elkapni a futam jelentős részében. Bár a mexikói versenyző mindenfélével próbálkozott, a futam végén egy kisebb technikai probléma is hátráltatta, ezért végleg le kellett mondani a dobogó lehetőségéről.

BÜNTETÉSBŐL IS AKADT NÉHÁNY
Némileg módosult a Miami Nagydíj végeredménye, ugyanis a sportfelügyelőknek több szabálysértést is büntetniük kellett. A legrosszabbul vélhetően Fernando Alonso járt, akit már a futam alatt öt másodperces időbüntetéssel sújtottak, a leintést követően azonban kapott még egy ilyet, mert a safety caros újraindítás után levágta a pályát, s ezzel előnyre tett szert. Daniel Ricciardo idejéhez ugyanezért a vétségért írtak hozzá öt másodpercet, ahogyan Kevin Magnussen esetében sem maradt el az időbüntetés. A dán a futam hajrájában ért össze Lance Stroll-lal, amiért a sportfelügyelők őt találták bűnösnek. Sebastian Vettel és Mick Schumacher találkozóját azonban versenybalesetnek minősítették. A módosított végeredményt a lenti táblázatban találják.

„Úgy gondolom, hogy valamelyik szenzorral akadt gond – árulta el Pérez. – Egészen addig minden jól ment, de amikor előjött ez a probléma, két kör alatt hét másodpercet veszítettünk. Végső soron ez gyenge verseny volt. Még a DRS-sel sem tudtam elég közel kerülni Carloshoz, főleg a célegyenesben volt nagy a hátrányom. A kanyarokban megpróbáltam közel maradni hozzá, de a gumijaim túlmelegedtek, így amikor lehetőségem nyílt rá, megpróbáltam megelőzni, azonban túl poros volt a pálya az ideális íven kívül.

Furcsa beszélgetés zajlott le Lewis Hamilton és a versenymérnöke között a miami futam utolsó szakaszában, a Mercedesnél ugyanis nem voltak benne biztosak, hogy Hamiltonnak ki kellene-e állnia egy újabb kerékcserére a biztonsági autós fázis alatt. Amikor közölték a hétszeres világbajnokkal, hogy rajta áll a döntés, Hamilton jelezte a mérnökének, hogy márpedig ez nem az ő feladata lenne.

„Egy ilyen helyzetben fogalmam sincs arról, ki hol van a pályán, szóval amikor rám hagyják a döntést, nincs meg a kellő információm ahhoz, hogy a megfelelőt hozzam meg – vélekedik a brit. – Az a csapat dolga, hogy döntést hozzon helyettem, mert rendelkezik minden adattal, miközben én nem. A csapattársaimra támaszkodom egy ilyen helyzetben, most viszont átpasszolták a választást, én pedig nem értettem ezt. A biztonsági autó is rosszul jött ki nekünk, de legalább szereztünk néhány pontot. Sikerült célba érnünk, ráadásul a megbízhatóság is rendben van. Egyszerűen tovább kell próbálkoznunk.”

A MIAMI NAGYDÍJ VÉGEREDMÉNYE 
1. Max Verstappen holland Red Bull 1:34.24.258
2. Charles Leclerc monacói Ferrari 3.786 mp h.
3. Carlos Sainz Jr. spanyol Ferrari 8.229 mp h.
4. Sergio Pérez mexikói Red Bull 10.638 mp h.
5. George Russell brit Mercedes 18.582 mp h.
6. Lewis Hamilton brit Mercedes 21.368 mp h.
7. Valtteri Bottas finn Alfa Romeo-Ferrari 25.073 mp h.
8. Esteban Ocon francia Alpine-Renault 28.386 mp h.
9. Alexander Albon thaiföldi Williams-Mercedes 32.365 mp h.
10. Lance Stroll kanadai Aston Martin-Mercedes 37.026 mp h.
11. Fernando Alonso spanyol Alpine-Renault 37.128 mp h.
12. Cunoda Juki japán AlphaTauri-Red Bull 40.146 mp h.
13. Daniel Ricciardo ausztrál McLaren-Mercedes 40.902 mp h.
14. Nicholas Latifi kanadai Williams-Mercedes 49.936 mp h.
15. Mick Schumacher német Haas-Ferrari 1:13.305 p h.
16. Kevin Magnussen dán Haas-Ferrari 1 kör h.
17. Sebastian Vettel német Aston Martin-Mercedes 3 kör h.
  KIESETT     MEGTETT KÖR
  Pierre Gasly francia AlphaTauri-Red Bull 45
  Lando Norris brit McLaren-Mercedes 39
  Csou Kuan-jü kínai Alfa Romeo-Ferrari 6
A VILÁGBAJNOKSÁG ÁLLÁSA
  PILÓTA GYŐZELEM DOBOGÓ PONTSZERZÉS LGYK PONT
1. Charles Leclerc 2 4 5 3 104  
2. Max Verstappen 3 3 3 2 85  
3. Sergio Pérez - 2 4 - 66  
4. George Russell - 1 5 - 59  
5. Carlos Sainz Jr. - 3 4 - 53  
6. Lewis Hamilton - 1 4 - 36  
7. Lando Norris - 1 3 - 35  
8. Valtteri Bottas - - 4 - 30  
9. Esteban Ocon - - 4 - 24  
10. Kevin Magnussen - - 3 - 15  
11. Daniel Ricciardo - - 2 - 11  
12. Cunoda Juki - - 2 - 10  
13. Pierre Gasly - - 2 - 6
14. Sebastian Vettel - - 1 - 4
15. Alexander Albon
- - 2 - 3
16. Fernando Alonso
- - 1
- 2
17. Lance Stroll
- - 2
- 2
18. Csou Kuan-jü
- - 1 - 1
KONSTRUKTŐRÖK
1. Ferrari 157
2. Red Bull 151
3. Mercedes 95
4. McLaren-Mercedes 46
5. Alfa Romeo-Ferrari 31
6. Alpine-Renault 26
7. AlphaTauri-Red Bull 16
8. Haas-Ferrari 15
9. Aston Martin-Mercedes 6
10. Williams-Mercedes 3