Albon számára az Formula–1-ben maradás a tét (Fotó: AFP)

 

1. EMILIA ROMAGNA-I NAGYDÍJ
OKTÓBER 31., SZOMBAT
1. szabadedzés: 1. Hamilton 1:14.726
Időmérő: 1. Bottas 1:13.609
NOVEMBER 1., VASÁRNAP
A verseny: 1. Hamilton, 2. Bottas, 3. Ricciardo
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK
November 15., 11.10Török Nagydíj, Isztambul
November 29., 16.10
Bahreini Nagydíj, Szahír
December 6., 18.10Szahíri Nagydíj, Szahír

A „vörös bikák" csapatfőnöke, Christian Horner még a portugáliai verseny előtt nyilatkozott úgy, hogy Alexander Albonnak a következő két nagydíjon kell bizonyítania, megérdemli az ülését. Ám a thaiföldi Portimaóban és Imolában sem teljesített jól: a két időmérőn átlagosan 465 ezred volt a lemaradása, a futamokon nem szerzett pontot, ráadásul Portugáliában Max Verstappen le is körözte, míg múlt hétvégén látványos megforgással szálltak el az esélyei az utolsó körökben.

Az Emilia Romagna-i Nagydíj után így még inkább felerősödtek azok a pletykák, amelyek szerint Albonnak távoznia kell, sőt Cunoda Juki egyre biztosabb érkezése nyomán nem kizárt, hogy a Formula–1 2021-es rajtrácsáról is kiszorul. A japán debütálásának függvénye azonban a szuperlicenc megszerzése, aminek következményeként egészen a Formula–2-es záró hétvégéig, vagyis december elejéig bizonytalan a pilóta sorsa.

Bár a Red Bull tanácsadója, Helmut Marko már az imolai futamot megelőzően kijelentette, adnak még némi időt Albonnak, jelezte, hogy legkésőbb Bahreinbenben döntést hoznak. Ez az időpont egybeesne az F2-es bajnokság végével.

Nem fogunk döntést hozni Alex jövőjéről Imola után. Adunk még neki időt. – jelentette ki Marko a Motorsport-Total.comnak adott nyilatkozatában, majd az RTL-nek már pontosabb határidőt jelölt ki. – Legkésőbb a bahreini verseny után bejelentést teszünk. Ez nagyjából két vagy három futamot jelent."

Az osztrák aztán az Auto Motor und Sportnak nyilatkozva úgy fogalmazott, nem kizárt, hogy az idény végéig kivárnak, vagyis Sergio Pérez és Nico Hülkenberg esélyei még tovább romolhatnak egy másik ülésre, ha végül a „vörös bikák" Albon maradása mellett határoznak.

Míg a thaiföldi helyzete továbbra is bizonytalan, Cunoda már tesztlehetőséget kapott az AlphaTauritól: a japán szerdán Imolában a 2018-as Toro Rossót, az STR13-at vezetheti, azt a konstrukciót, amelyet a csapattal egyéves hosszabbítást aláíró Pierre Gasly, illetve az év végén szinte biztosan távozó Danyiil Kvjat tesztelhetett még a mostani idény előtt.

„Cunodának hozzá kell szokni az F1-es autóhoz, hiszen először fog ilyen gépet vezetni Imolában. Ez nem egy könnyű pálya, így a lehető legjobban meg szeretném mutatni neki, mit és hogyan tegyen, hogy aztán meg tudjunk tenni vele 300 kilométert, ami lehetőséget biztosítana számára, hogy Bahreinben vagy Abu-Dzabiban részt vegyen az első szabadedzésen" – mondta az AlphaTauri csapatfőnöke, Franz Tost, majd ő is megerősítette, hogy Bahrein előtt nagy valószínűséggel nem lesz újabb bejelentés.

„Úgy hiszem, hamarosan dönt a Red Bull, aztán meglátjuk. De igazából nem is kell sietnünk, ha még az idény vége előtt megtörténik, teljesen rendben van. Ez attól is függ, hol végez Cunoda a bajnokságban, mert ez nagyon fontos tényező" – utalt a szuperlicenc kérdésére.