Gerard Lopez, a Lotus tulajdonosa elmondta, a kiscsapatok fejenként 20 millió euróval kérnek többet évente, s a négy nagy, azaz a Ferrari, a Red Bull, a Mercedes és as McLaren az idényzáróig adhat választ, különben valós fenyegetés lesz a bojkott.

„A nagy csapatoknak meg sem kottyan, ha pár százalékot levesznek az éves jussukból. Az F1-nek jót tenne a változtatás, szorosabb lenne a verseny, jobb lenne tőle a sport – mondta Lopez. – Szeretnénk megtalálni a megoldást a Brazil Nagydíj hétvégéjén, és az új szerződést Abu-Dzabiban aláírni. Még szerencse, hogy van Bernie Ecclestone. Ha valaki segíthet ebben, az ő. Úgy gondolom, ha akarja, el tudja érni az egyezséget."

A megszólított csapatok közül a Mercedes reagált, Toto Wolff hajlandó az egyezségre, de ezt elvárja a riválisoktól is.

„Készek vagyunk a FOM-bevételünk egy részét átadni a kisebb csapatoknak, de csak akkor, ha ezt a Ferrari és a Red Bull is megteszi" – mondta Wolff.

A Red Bull és a Ferrari azonban hallani sem akar az új elosztásról.

„Borzasztóan aranyos Bernie-től, hogy a pénzelosztás újragondolásáról beszél, de hosszú tárgyalási folyamat után jutottunk a jelenlegi rendszerig. Nem hiszem, hogy a Marussia és a Caterham helyzetén változtatna, ha dupla pénzt kapna. Ezt a jogtulajdonosnak tőlünk függetlenül kell megoldania. Azért vagyunk az F1-ben, hogy versenyezzünk, nem azért, hogy szponzoráljuk egymást" – mondta Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke.

„Nagyobb torta kell, nem a szeletek más elosztása  – fogalmazott Marco Mattiacci, a Ferrari csapatfőnöke. – A bevételek növelésére kell törekedni, a másik, hogy aki elindul a világbajnokságban, tudja, mire vállalkozik. Itt pénzre van szükség, mi is befektetünk, ezért vagyunk itt."

Ecclestone pár éve azért növelte meg a nagy csapatok jussát, hogy lemondjanak a saját sorozat megalapításáról. A Ferrarit, a Red Bullt és a McLarent is „történelmi szerepükért és sikerességükért” járó extra honoráriumban részesítette, így tovább nőtt a szakadék a nagyok és a kicsik között.

A Marussia és a Caterham az Amerikai és a Brazil Nagydíjon nem indult/indul, mert csőd közelébe került. A Caterham csődbiztosa elmondta, két hetük van az érdeklődőknek, hogy felvásárolják a csapatot. A Marussia leadta nevezését a 2015-ös szezonra, annak érdekében, hogy megkapja az indulási engedélyt, elindul az idényzárón, de a csapatot jelen formájában csak az a plusz 20 millió euró mentheti meg, amelyért a Lotus, a Sauber és a Force India összefogott.

A német szaklap szerint Bernie Ecclestone mellett Jean Todt FIA-elnökön is hatalmas a nyomás, a  csendes francia egyre jobban fél attól, hogy az ő elnöksége alatt omlik össze a Formula–1.