F1: A szuzukai pályát mintha ránk szabták volna - Rosberg

nemzetisport.hu nemzetisport.hunemzetisport.hu nemzetisport.hu
Vágólapra másolva!
2014.10.03. 11:12
null
Nico Rosberg el van ragadtatva a Mercedes teljesítményétől (Fotó: Reuters)
A Formula–1-es világbajnokság Japán Nagydíjának pénteki szabadedzései után az uralkodó Mercedes pilótáit, Lewis Hamiltont és Nico Rosberget is meglepte, mekkora előnyre tettek szert a riválisokkal szemben.

 

A világbajnoki címért viaskodók jócskán leszakították az üldözőket, az első gyakorláson Fernando Alonso még fél másodpercre megközelítette Nico Rosberget, a másodikon azonban a harmadikként végző Valtteri Bottas már 1.2 másodpercet kapott Lewis Hamiltontól.

A 30. JAPÁN NAGYDÍJ PROGRAMJA
PÉNTEK
3.00–4.30: 1. szabadedzés
7.00–8.30: 2. szabadedzés
SZOMBAT
4.00–5.00: 3. szabadedzés
7.00–8.00: időmérő edzés
VASÁRNAP
8.00: a verseny (53 kör, 307.471 km) rajtja
Magyar idő szerint. Az NSO mindegyik edzésről élő szöveges tudósítással számol be.

Amikor utóbbi arról kérdezték, hogy meglepte-e a nagy különbség a többiekkel szemben, Hamilton azt mondta: „Igen, ez változik pályáról pályára, és nem igazán értem. Elképesztő, amit ez a csapat végrehajtott, hogy a leszorító erőt tekintve az egyik legnagyobb igénybevétellel bíró pályán ilyen versenyképesek vagyunk. Az autót nem éreztem tökéletesnek reggel, de a lágy gumikon nagyon jól ment.”

Rosberg hozzátette: „Jó mindenen, egy körön, hosszú etapokon, mindenhogy. A csapat igazán nagyszerű autót hozott ide, ezt remek látni. Úgy érzem, ezt a pályát ránk szabták. Igen, kicsit meglepett az előnyünk, de az autó kiváló. Komfortosan érzem magam benne, nagyszerű vezetni. Mindent egybevéve pozitív.”

Daniel Ricciardo is szorosabbra számított.

„Azt vártam, hogy valami olyan lesz, mint Szingapúrban, pár tizedre csak a Mercedesektől. Nagyon gyorsak voltak ma. A ma látottak alapján nem leszünk képesek kezdeni ezzel semmit az időmérőn. Talán a versenyen változik, de száraz körülmények között a harmadik helyért csatázhatunk.”

A Formula–3-as újonc Max Verstappen elmondása szerint még csak meg sem közelítette a határokat az F1-es Japán Nagydíj első szabadedzésen. A 17 éves pilóta Jean-Éric Vergne-t váltja jövőre a Toro Rossónál, és válik minden idők legfiatalabb F1-es pilótájává.

A Japán Nagydíjon mindenesetre már bemutatkozott a többieknek, az első szabadedzésen 22 kört tett meg és csupán négy tizeddel maradt el első szereplése során csapattársától, az orosz Danyiil Kvjattól.

A 12. helyen záró holland tinédzser etapját egy motorhiba zárta a kelleténél rövidebbre, elmondása szerint pedig a sebesség helyett arra ment rá, hogy minél többet vezesse az autót.

30. JAPÁN NAGYDÍJ
A helyszín: Szuzuka
A pálya hossza: 5807 méter
Kanyarok száma: 18 (9 bal és 9 jobb)
A verseny hossza: 53 kör (307.471 km)
Gumitípusok: kemény, közepesen kemény
Körrekord: 1:28.954 (Michael Schumacher, Ferrari, 2006)
Tavalyi pole pozíció: 1:30.915 (Mark Webber, Red Bull)
Tavalyi leggyorsabb kör: 1:34.587 (Mark Webber, Red Bull)
Tavalyi dobogó: 1. Sebastian Vettel (Red Bull), 2. Mark Webber (Red Bull), 3. Romain Grosjean (Lotus)
A Japán GP helyszínei: Szuzuka (25), Fudzsi (4)
Győzelmek a pole-ból Szuzukában: 12
Győzelem a legrosszabb rajthelyről: Kimi Räikkönen (2005) 17.
Győztesek a mostani mezőnyből: Vettel 4, Alonso, Räikkönen, Button (ezen felül Alonso és Hamilton nyert egyszer-egyszer Fudzsiban)
IDŐJÁRÁS. Pénteken és szombaton kellemes, vasárnap viszont esős idő lesz Szuzukában. Az első edzésnapon délelőtt még süthet a nap, a délutáni edzésre megérkezhet a csapadék. Szombaton napos idő lesz, marad a 25-27 fok, de vasárnap délelőttre beborul, és délután csapadékzóna érkezik, amely a következő hét időjárását is meghatározza – azaz szinte biztosan esni fog, csak az a kérdés, hogy a verseny alatt valóban megérkezik-e a csapadék.

„Természetesen még csak meg sem közelítettem a határokat, csak biztonságosan vezettem anélkül, hogy bármilyen őrültséget tettem volna – mondta Verstappen, aki korábban egy hároméves Toro Rossót tesztelt, hogy teljesítse a szuperlicencet. – Számomra ma a legfontosabb az volt, hogy megpróbáljak minél több kört menni. Csak köröztem, hogy szokjam az autót és a pályát, mert ez nem egy könnyű pálya. De amikor megláttam az időm, akkor boldog voltam.”

„A legnagyobb kihívás az volt, hogy igazán hozzászokjak az autóhoz, eléggé eltér a 2012-estől. Minden rendszer, beállítás más, aztán még a csapattal együtt működve kell dolgozni, hogy a kormányon lévő gombokat hogyan használd. Ez elég új volt a számomra, de szerintem minden jól ment” – tette hozzá a 17 éves pilóta, aki számára a kartversenyzésből az F3-ba ugrás nagyobb lépcsőt jelent, mint az F3-ból az F1-be.

„Az nagyobb volt, mert meg kellett tanulni mindent, fékbeállításokat, érezni a versenyautót. Amikor átülsz egy F1-es autóba, az alapjaiban ugyanolyan, mint az F3-as, csak gyorsabb és másképp vezethető, de kisebb az ugrás az F3-asból, mint az F3-asba volt.”

A 17 éves holland nem akart hibázni, Daniel Ricciardo viszont ezt megtette, és alaposan összetörte Red Bullját a második szabadedzésen, ennek következtében félbe is kellett szakítani a gyakorlást.

„Hibáztam – mondta a pályáról lecsúszó Ricciardo. – Végeztem a gyors körömmel, és mindenki hűt ezt követően. Gyors kör, lassú kör, majd ismét gyors. Az én lassú köröm során volt egy sárga zászló, úgyhogy még lassabban mentem, hogy mire elkezdem a gyorsat, feloldják a korlátozást, és nyomhassam neki. A gumik valószínűleg túlságosan lehűltek, az utolsó sikán kijáratánál a gázra léptem és néhány pillanattal később már nem tudtam megfogni az autót.”

Az ausztrál pilóta elmondta, tapasztalta, hogyan változnak a körülmények a lágyabb és a keményebb keverékek esetén, és úgy véli, nagyjából egy másodperc időkülönbség van a kettő között.

„Csináltunk pár változtatást a két szabadedzés között, és bár csak egy gyors kört mentem, határozottan jobbnak éreztem.”

Sebastian Vettel egyből rákérdezett az istállónál, hogy minden rendben van-e a csapattársával. Elmondása szerint Timo Glock 2009-es balesetére emlékeztette a mostani helyzet, ugyanazon a helyen csapódott a falnak, és vetett véget ez a pilóta szezonjának.

„Nem tudtam, hogy pontosan mi történt. Láttam az autót a korláton, és csak le akartam ellenőrizni, de szerencsére rendben volt. Néhány évvel ezelőtt Timo Glocknak volt egy elég csúnya balesete ott, ami bármikor könnyen megismétlődhet, ezért kérdeztem rá” – mondta Vettel.

JAPÁN NAGYDÍJ, 2. SZABADEDZÉS
1. Lewis Hamilton Mercedes 1:35.078 átlag: 219.874 km/ó 28 kör
2. Nico Rosberg Mercedes 1:35.318 0.240 mp. h. 27
3. Valtteri Bottas Williams 1:36.279 1.201 24
4. Jenson Button McLaren 1:36.409 1.331 28
5. Sebastian Vettel Red Bull 1:36.436 1.358 24
6. Kimi Räikkönen Ferrari 1:36.529 1.451 19
7. Fernando Alonso Ferrari 1:36.637 1.559 26
8. Kevin Magnussen McLaren 1:36.714 1.636 31
9. Danyiil Kvjat Toro Rosso 1:36.943 1.865 27
10. Daniel Ricciardo Red Bull 1:37.186 2.108 3
11.
Jean-Éric Vergne Toro Rosso 1:37.219 2.141 19
12.
Nico Hülkenberg Force India 1:37.504 2.426 16
13.
Romain Grosjean Lotus 1:37.563 2.485 31
14.
Felipe Massa Williams 1:37.700 2.622 18
15.
Sergio Pérez Force India 1:37.786 2.708 8
16.
Pastor Maldonado Lotus 1:37.798 2.720 27
17.
Adrian Sutil Sauber 1:38.010 2.932 25
18.
Esteban Gutiérrez Sauber 1:38.365 3.287 9
19.
Marcus Ericsson Caterham 1:39.069 3.991 22
20.
Jules Bianchi Marussia 1:39.306 4.228 20
21.
Max Chilton Marussia 1:39.333 4.255 24
22.
Kobajasi Kamui Caterham 1:42.760 7.682 3
JAPÁN NAGYDÍJ, 1. SZABADEDZÉS
1.
Nico Rosberg Mercedes 1:35.461 átlag: 218.992 km/ó 27 kör
2. Lewis Hamilton Mercedes 1:35.612 0.151 mp. h. 26
3.
Fernando Alonso Ferrari 1:36.037 0.576 19
4.
Valtteri Bottas Williams 1:36.576 1.115 25
5.
Kimi Räikkönen Ferrari 1:37.187 1.726 19
6.
Kevin Magnussen McLaren 1:37.327 1.866 24
7.
Daniel Ricciardo Red Bull 1:37.466 2.005 27
8.
Jenson Button McLaren 1:37.649 2.188 24
9.
Sebastian Vettel Red Bull 1:37.686 2.225 26
10.
Danyiil Kvjat Toro Rosso 1:37.714 2.253 26
11.
Felipe Massa Williams 1:38.012 2.551 22
12.
Max Verstappen Toro Rosso 1:38.157 2.696 22
13.
Sergio Pérez Force India 1:38.324 2.863 10
14.
Nico Hülkenberg Force India 1:38.582 3.121 9
15.
Romain Grosjean Lotus 1:38.851 3.390 21
16.
Adrian Sutil Sauber 1:39.046 3.585 19
17.
Pastor Maldonado Lotus 1:39.097 3.636 26
18.
Esteban Gutiérrez Sauber 1:39.318 3.857 18
19.
Marcus Ericsson Caterham 1:40.031 4.570 18
20.
Roberto Merhi Caterham 1:41.472 6.011 24
21.
Jules Bianchi Marussia 1:41.580 6.119 10
22.
Max Chilton Marussia 1:41.757 6.296 15

 

A VB ÁLLÁSA
GYŐZELEM DOBOGÓ PONTSZERZÉS PONT
1. Lewis Hamilton 7 11 11 241
2. Nico Rosberg 4 11 12 238
3. Daniel Ricciardo 3 7 12 181
4. Fernando Alonso 2 13 133
5. Sebastian Vettel 3 11 124
6. Valtteri Bottas 4 12 122
7. Jenson Button 1 9 72
8. Nico Hülkenberg 12 72
9. Felipe Massa 1 7 65
10. Sergio Pérez 1 9 45
11. Kimi Räikkönen 10 45
12. Kevin Magnussen 1 9 39
13. Jean-Éric Vergne 5 19
14. Romain Grosjean 2 8
15. Danyiil Kvjat 5 8
16. Jules Bianchi 1 2
KONSTRUKTŐRÖK
1. Mercedes 479
2. Red Bull-Renault 305
3. Williams-Mercedes 187
4. Ferrari 178
5. Force India-Mercedes 117
6. McLaren-Mercedes 111
7. Toro Rosso-Renault 27
8. Lotus-Renault 8
9. Marussia-Ferrari 2
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik